Nu Online
Momenteel zijn er 183 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Rome als huwelijkstrip - tips

  13-12-2012 15:40:19
Wij gaan een paar dagen naar Rome als huwelijkstrip.
Wie is daar al geweest en heeft er tips? Overnachting hebben we al dus meer over wat bezoeken, eten, shoppen ...
We overnachten buiten Rome en willen dus ook een huurauto nemen op de luchthaven. Iemand daar ervaring mee? Wat is betrouwbaar?
En is dat te doen met de auto in Rome? Rijden en parkeren?

bedankt voor de tips

Vanessa
31-8-2013
Meld misbruik



Reacties: 8 | Gelezen: 1894


sofie
15-8-2023
 Meld misbruik13-12-2012 15:53:51

persoonlijk zou ik geen auto nemen in rome, het verkeer is daar pure chaos ;-)
straatjes zijn ook heel smal en ook vaak niet toegankelijk voor auto's.

het openbaar vervoer daarentegen is super voorzien! koop u gewoon een x-dagenticket en je kan onbeperkt de bus, tram nemen die rijden eigelijk ook 24/24 dus je moet u daar ook geen zorgen over maken!
wij hadden ook een hopp-on, opp-off ticket voor 2 dagen genomen (dat zijn die toeristische rode bussen die rondrijden whahaha) best wel interessant, je krijgt dan een koptelefoontje met heel veel info (je kiest zelf of je dit insteekt of niet), ondertussen kom je langst al de plaatsjes die touristisch wel interessant zijn, zelf hebben wij eerst de tour helemaal gedaan en stapten wij dan altijd uit ==> als er niet direct een buslijn in de buurt was en wij veel te veel moesten overstappen gebruikten wij de bus ook als lijnbus whahahaha

verder hadden wij ook een x-dagenticket om musea ed te bezichtigen



jana
15-6-2013
 Meld misbruik13-12-2012 15:59:40

Hey Vanessa,

Wij zijn een aantal jaar geleden naar Rome geweest en ik moet zeggen het was prachtig!
Alleen in de zomer is het wel vré warm! Het is een redelijk dure stad ook, maar ergens heb je een winkeltje "alles voor een euro" en daar gingen wij om ons frisdrank. S'middags hebben wij telkens aan een klein winkeltje iets gekocht om te eten (een stukje pizza, een panini,...).
Ik moet zeggen alle restaurantjes die wij gedaan hadden waren heel goed, maar laat je niet verleiden door de obers die je proberen binnen te lokken.
Rome centrum is niet aan te raden om met een auto te rijden (smalle straatjes, vespa's overal,...).
Je hebt een grote winkelstraat met de gewone merken (levi's, de zara,...) en dan heb je de winkels in de beurt van de Spaanste trappen (gucci, Roberto Cavalli,...)
Wat vonden wij intressant om te bezoeken: de Sint-Pieters baseliek, Vaticaan, Colluseum, Trevi fontein, de spaanse trappen (zijn leuk om s'avonds eens te doen) , de groentenmarkt, forum romanum (of zo iets in die aard)
Als me nog iets te binnenschiet, laat ik het je weten ;-).
Hoe lang zal je gaan?

groetjes



Vanessa
31-8-2013
 Meld misbruik13-12-2012 16:18:58

Wij zijn in totaal 5 dagen in Italie (heen-en terugvlucht inbegrepen) en logeren een uurtje buiten Rome omdat we daar gratis kunnen verblijven.
Daarom dachten we van een auto te huren op de luchthaven en zo naar ons verblijf te rijden en van daaruit een dag of twee naar Rome te rijden.
Maar ik weet niet of dat te doen is want ben nog nooit in Rome geweest.
En zijn er zo geen parkings net buiten de stad?
We zullen dus wel serieus willen selecteren wat we willen zien.
We zijn alleszins geen musea bezoekers.



Vanessa
31-8-2013
 Meld misbruik13-12-2012 16:19:41

oh ja en we vertrekken 13 sept dus dan is de ergste warmte wel achter de rug zeker?



Chloé
4-5-2013
 Meld misbruik13-12-2012 16:20:20

Zelf rondrijden met de auto zou ik echt niet doen Vanessa, ik denk dat je zo heel veel tijd verliest met in de file staan en parkeerplaats zoeken. Persoonlijk wandel ik ook liever rond in een stad. Misschien is een Vespa een optie, als jullie hotel niet te ver uit het centrum is?

Het is ondertussen een paar jaar geleden dat ik in Rome geweest ben, maar ik vond het een heel mooie stad. Soms vind ik dat toeristische "must-see's" een beetje tegenvallen in het echt, maar dat was niet zo in Rome. Vooral van het Colosseum en het Forum Romanum was ik onder de indruk. Verder is Vaticaanstad ook wel speciaal om eens gezien te hebben, net als de Sixtijnse Kapel en de rest van het Vaticaans museum. Hier hebben mijn vriend (nochtans helemaal geen museumfan) en ik bijna een hele dag rondgelopen.

Wat me voor de rest is bijgebleven, is de wijk Trastevere. Heel volks, gezellig en een aanrader om 's avonds iets te gaan eten of drinken!

Geniet van Rome!

Chloé



Vanessa
31-8-2013
 Meld misbruik13-12-2012 16:24:20

Ja Chloé, 't is zeker de bedoeling om in de stad rond te wandelen maar omdat ons verblijf te ver van Rome ligt, hebben we echt een auto nodig om tot daar te raken.
Dus vroeg ik me af of je niet tot aan de stad kan rijden en dan ondergronds ofzo parkeren (ik wil daar best wel voor betalen want dat zal dan wel weer prijzig zijn :-/)



Kathleen
15-6-2013
 Meld misbruik13-12-2012 21:51:35

De toeristische dingen zijn inderdaad de moeite: Vaticcanstad, Trevi-fontein, Colosseum. En zoals Chloé al zei is de sfeer in Trastevere wel de moeite... Voor d erest heb ik nog een tip voor buiten Rome. Ik weet niet waar jullie logeren, maar als het mogelijk is, is een uitstapje naar de Villa d'Este in Tivoli ook echt de moeite. Wij hebben dit gedaan de laatste keer dat we in Rome waren. Het is een hele mooie tuin met watervallen, fonteinen enz... http://nl.wikipedia.org/wiki/Villa_d'Este
Echt mooi en romantisch...



sofie
15-8-2023
 Meld misbruik14-12-2012 19:02:21

wij zijn 2 jaar geleden in romen geweest en idd in de zomer pokke heet!vergeet dus je zonnebril, zonnecrème en u hoedje niet, anders kunde daar altijd ne veel te dure lelijke hoed kope whahaha.

een optie is mss parkeren aan een dichtbijzijnd station en verder rijden met de trein, treintickets zijn daar niet al te duur


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums