Nu Online
Momenteel zijn er 108 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Even ventileren...

  10-12-2012 23:09:18
Dat mijn ouders mijn vriend niet goedkeuren en dat omwille van zijn ouders dat wist ik al. Op ons verlovingsfeest heeft mijn toekomstige schoonvader een reactie op mijn moeder gegeven en ze heeft toen 3 maand niet meer met mij gesproken. Op de trouw aan ze elkaar voor het eerst terugzien...
Mijn schoonouders zijn helemaal anders van mentaliteit en ik denk zelfs niet dat ze het allemaal beseffen.

Nu zei ons ma vandaag dat ze de feest niet wilde betalen, ze wilde niet betalen voor al zijn grote familie. Ik heb NOOIT gevraagd om de feest te betalen, we hadden zelfs geen plannen die richting. We hebben onze eigen spaarcenten aan de kant gezet. Toen ik zei dat ik nog zoveel spaarcenten heb, vroeg ze hoeveel mijn vriend ging bijleggen... Ik heb maar gezegd ieder de helft, was ook absoluut niet over gesproken... Toen vond ze dat niet eerlijk... Ze vind dat hij meer moet betalen dan ik want hij heeft veel meer familie...Oke, zijn familie is veel groter dan die van ons... So what... ik heb meer collega's en vrienden dan hij... Trouwens het is ik die zo graag een mooi feest wil, voor mijn vriend maakt dat niet uit...
Ik kijk ineens zo hard op naar de dag he... 's morgens gaat vooral de suite meekomen, dat zullen zijn... mijn ouders en zijn familie (ouders, broer, zus) en onze getuigen.

Tina
19-7-2013
Meld misbruik



Reacties: 7 | Gelezen: 1384


Marieke
18-5-2013
 Meld misbruik11-12-2012 8:15:18

Familiekwesties zijn zo moeilijk he.

Hier is het vooral mijn vader die perse zijn nieuwe vriendin er bij wil terwijl hij mijn mama zo hard gekwetst heeft (en dat allemaal nog veel te recent is, er is zelfs nog geen scheidin), ik hou voet bij stuk en zeg dat die vrouw er niet bij mag zijn. (ik gun iedereen zijn geluk, maar op onze trouw zijn wij de baas)
Heb je al eens geprobeerd om er rustig met je mama over te praten?
Te zeggen dat je met hem trouwt, niet zijn familie.
Of ze voor 1 keer haar problemen met die familie opzij kan zetten en of ze er gewoon kan zijn voor jou?
Dat de financiële kant van de trouw eerlijk verdeeld is tussen jullie en dat dat uiteindelijk haar zorg niet is aangezien ze er niet in mee betaald.
En dat jij voor 1 dag echt geen zorgen wil en gewoon gelukkig wil zijn.
Het is tenslotte jouw dag.
Ik weet dat dat heel moeilijk is :s
Maar toch heel heeel heeeeeel veel sterkte en ik hoop dat je een oplossing vindt.



Marieke
18-5-2013
 Meld misbruik11-12-2012 8:16:25

*betaalt



Sandra
7-9-2012
 Meld misbruik11-12-2012 8:59:10

Hoi Tina,

Familiekwesties zijn hier het afgelopen jaar vaak onderwerp geweest van frustraties bij bruidjes...ook bij ons was het veel wikken en wegen gezien de schoonouders gescheiden zijn.

Ik moet zeggen dat iedereen zich in de mate van het mogelijke 'gedragen' heeft op onze trouwdag...enkel in het gemeentehuis is er even discussie geweest omdat de schoonmama en schoonpapa niet naast elkaar wilden gaan zitten (wij hebben dit niet gezien als koppel - gelukkig) maar uiteindelijk hebben ze toegegeven zonder veel tam tam te maken :-).

Wat betreft de financiële kant - dat moeten jullie als koppel zelf uitmaken...uiteindelijk is na de trouw ook alles 'gemeenschappelijk' (hangt van huwelijkscontract af) en denk ik niet dat het de bedoeling is om gans jullie leven alles tot op de laatste cent te 'verdelen' qua kosten.
Dus bespreek het met elkaar en maak goeie afspraken met je verloofde en dan komen jullie er zeker uit!!

Wij hebben alles zelf betaalt en wij hebben eigenlijk niet gerept over budget tegen ouders of familie...dus konden ze ook geen commentaar geven :-). Ben echt blij dat het zo verlopen is en dat we in alles onze zin hebben kunnen doen!

Veel succes en vooral focus op jullie 2'tjes en alles komt goed!

groetjes

Sandra



ilse
24-8-2013
 Meld misbruik11-12-2012 12:41:56

Da is precies,overal en altijd met zo'n speciaal gebeurtenissen...dan komen de families moeien...bij mij zijn't mijn 2 oudere zussen,die mijn verloofde afbreken...
En dan de ene is gescheiden,en ze komt nie als ik haar ex man uitnodig,zij niet en hun kinderen...IK BEN ER WEL MEE OPGEGROEID...en voor mij ist een broer!!...ZI J had hem verlaten voor een andere man waar ze mee hertrouwd is,maar zij had haar ex man wel uitgenodigd op haar trouw....MAAR toen was hij nog vrij en nu heeft hij ook een vriendin,en da zal madam nie kunnen verdragen zeker...MAAR TIS FEEST VINDEN WE ...VOOR ONS...EN WIE ONS HART NIET VOLGT BLIJFT THUIS...en Tina denk eraan ,het is jou dag,en niemand maakt die stuk...



Vanessa
31-8-2013
 Meld misbruik11-12-2012 15:07:09

Tina
Ik vind dat, als jouw mama niets betaalt, ze zich ook niet moet moeien met de financiele kant van jullie trouw. Het is jullie geld en als jullie overeenkomen, is het goed.
Bij mij is het ook niet allemaal koek en ei (beetje moeilijke relatie met de schoonouders, eigen ouders gescheiden, stiefouders) maar ik ga ervan uit dat het allemaal volwassen mensen zijn die zich zullen gedragen om mee bij te dragen tot één van de mooiste dagen uit het leven van hun kinderen.



Tina
19-7-2013
 Meld misbruik11-12-2012 16:57:30

Bedankt iedereen voor de steun...

Het gaat eigenlijk om zoveel meer, maar ik kan moeilijk alles openbaar gooien... De steun van jullie (ongeacht ik jullie niet ken) betekent veel.. THX!



ine
11-4-2014
 Meld misbruik11-12-2012 19:11:17

dag tina,

hier ook in een ambetante schoonfamilieruzie maar laat je hoofdje niet hangen.
het is zoals iedereen al zei het is jou dag en niet die van je mama.
jij wil je leven delen met je verloofde en je mama moet haar daar maar mee verzoenen.
veel succes nog en laat je niet kisten.
groetjes ine



Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...