Nu Online
Momenteel zijn er 144 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Het gaat allemaal niet zoals verwacht.

  9-12-2012 19:27:45
Hoi mede bruidjes,
Ik moet even men frustraties van mij afschrijven.

Het plannen van onze trouwdag is al een ware hel geweest.
Wij zijn bijna een jaar verloofd en binnen 278 dagen is het zover.
Maar we blijven maar op tegenslagen en commentaar botsen.

-Mijn moeder kondigde 4 maand geleden aan dat zij ook ging trouwen voor de 2de keer. en dit doet ze 2 maanden voor mijn huwelijk.
Het klinkt misschien egoïstisch maar komaan, wacht dan toch tenminste tot je eigen dochter getrouwd is voor je zelf aan je feest begint.
Nu wil ze om ons " financieel te helpen" het zelfde thema , dezelfde kleuren en dezelfde geschenken als wij. Dan kunnen wij alles hergebruiken voor ons feest.
Aangezien wij veel dezelfde gasten hebben is dit voor mij enorm frustrerend.
Ik wil laten zien met mijn feest dat ik alleen iets kan waarmaken zonder dat iemand men handje moet vasthouden.

Twee weken geleden gingen we voor men trouwkleed kijken met haar en men (toekomstige) schoonmoeder.
Haar eerste reactie : "Ooh , dan kan ik ook ineens voor mijn kleed kijken".
Ik dacht dat ik ter plekken door de grond zakte.
Ik heb meermaals gehuild, niet voor de jurken maar voor de reacties van mijn moeder.
Toen ik eindelijk men droom kleed had gevonden was haar commentaar " Allej, nu nog wat kilo's afvallen en je ziet er mooi uit!"

- Onze trouwringen ....
We zijn samen met met schoonbroer en zijn verloofde onze ringen gaan kiezen ( was zo'n speciale actie). We hadden direct gevonden wat we moesten hebben.
We hebben ze toen besteld, onze namen in laten graveren en een voorschot betaald.
Nu kwam ik vorige week vrijdag na men werk thuis en er zat er hier eentje met een lang gezicht.
Hij wilde mij verrassen en de ringen gaan afhalen, maar dat was niet mogelijk.
ZE WAREN ONZE RINGEN KWIJT !!!

Ze zouden deze week bellen als ze ze gevonden hadden, deden ze niet.
Ik belde hun gisteren weer op met de vraag of ze ze gevonden hadden of we ze terug konden bestellen.
Niet mogelijk, het waren ringen uit een oude collectie.
Ons voorschot krijgen we ook niet terug als we onze nieuwe ringen niet bij hun kopen en natuurlijk zijn er geen "goedkopere" collecties meer. Enkel vanaf 800 euro voor mijn ring.


- En tot slot onze uitnodigingen ...
Ik heb onze kaarten zelf gemaakt en besteld via Kaartje2go.nl.
De proefdruk was mooi en van goede kwaliteit.
Nu bestel ik 90 kaarten bij en de tekst van de binnenkant is haast onleesbaar.
We kunnen ze terugsturen maar dan ben ik mijn 10 procent korting kwijt en dan moeten we maar gokken dat de volgende kaarten wel in orde zijn ...
Dus onder "lichte" dwang van mijn aanstaande zullen het deze uitnodigingen worden.

Sorry, het is misschien veel maar het moest even van mij af.

Bedankt voor het lezen!

Britt
14-9-2013
Meld misbruik



Reacties: 17 | Gelezen: 1901


sarah
3-8-2013
 Meld misbruik9-12-2012 19:43:56

maar alle dat kunne die juwelier en drukker toch ni maken want ZIJ zijn in fout!!!

en u mama sorry die vind ik echt grof ik zou daar ook absoluut ni mee kunnen lachen hoor.
Arme meid ik hoop dat je snel weer op je roze wolk kunt gaan zitten en dat alles vanaf nu van leien dakje loopt

groetjes



fabienne
14-6-2013
 Meld misbruik9-12-2012 19:57:01

hey wat je mama doet wel ik zou het ook ni aankunnen. Ikzelf huw ook voor de 2e maal maar moest een van men dochters zeggen dat ze binnen dit en een jaar trouwen wel ik zou mijn huwelijk uitstellen. Wat de kaartjes en de ringen betreft daar zou ik verder meegaan en zeggen dat je het in de media gaat brengen dan zullen ze wel anders piepen dit is hun fout en zij moeten dit herstelen zonder kosten. Wij hadden bij vistaprint besteld alles was oke behalve dat ze vergeten waren een kleine afbeelding op de achterkant te plaatsen , maar wij hebben daarvoor dan een tegoedbon gekregen van hun waarmee ik dan kosteloos onze feestregelement hebben besteld. Ik hoop dat alles in orde komt



sarah
3-8-2013
 Meld misbruik9-12-2012 20:01:33

dreig eens met testaankoop daar zijn ze vast ook ni gelukkig mee hoor



Ne
28-9-2013
 Meld misbruik9-12-2012 20:02:24

Omtrent die trouwringen, ik zou dat echt niet aanvaarden dat je je voorschot niet terugkrijgt. Als je niets meer vindt naar je zin, eis je je voorschot terug aangezien ZIJ in fout zijn met jullie bestelde ringen te verliezen. Echt op je strepen staan!

Je moeder, probeer eens rustig met haar er over te praten? Misschien realiseert ze niet dat ze op die manier jouw uniek moment wat `afneemt`. Als dat niet goed lukt om te praten met je moeder, probeer dan eens met iemand anders erbij, of schakel een tante in ofzo. Blijf er niet mee zitten.



Britt
14-9-2013
 Meld misbruik9-12-2012 20:10:12

Hey,
Bedankt voor de steun, had het even nodig.
Ik ben ook wel van plan om verder te gaan met de ringen en de kaartjes, maar het moest even van me af.
Alleen vrees ik dat ik nog weinig kan doen aan men moeder.
Ik had haar aangesproken ivm haar opmerking tijdens het passen en haar antwoord was simpelweg " Als het u niet aan staat dan betaalde u kleed maar zelf".
Dat was zoiezo het plan maar zij wilde het graag betalen.
Waarschijnlijk om het nu te gebruiken als chantage middel.

Bedankt,
Britt



Britt
14-9-2013
 Meld misbruik9-12-2012 20:15:46

Hoi Ne,
Dat is het probleem een beetje.
Na de scheiding van men ouders hebben beide kanten van de familie ons laten vallen.
Ik heb niemand meer behalve men moeder en de kindjes van men zus ( waar ik ook enorme ruzie mee heb).
Heel lang verhaal hoor..

Ik kan bij niemand anders terecht met men zorgen over men moeder.
Ook niet bij men aanstaande, hij wilt er wel zijn maar snapt het allemaal niet zo goed.




wendy
7-9-2013
 Meld misbruik9-12-2012 22:44:49

Niet leuk.... Volhouden!!!! Veel sterkte!!!



Martine
14-6-2014
 Meld misbruik9-12-2012 22:47:22

Met die ringen en die kaartjes zou ik toch echt wel verder gaan!

Komaan, zij doen je ringen kwijt en jij zou er dan maar nieuwe moeten kiezen en betalen??? Mooi niet! Dreig inderdaad desnoods dat je er de regionale pers bij sleept.
En die kaartjes ... Zij drukken fout, maar jij mag hun fout betalen? Klinkt ook nogal onlogisch!

Je mama ... tja, je kan proberen of ze haar trouw wil uitstellen. Maar als ze er echt haar zinnen op heeft gezet, wordt het een moeilijke. Het is totaal "not done", maar als zij kennelijk al die regels aan haar laars lapt ...



kelly
13-7-2013
 Meld misbruik10-12-2012 10:00:07

Pff amai Britt, wat een tegenslag allemaal! Idd kaartje en ringen... U niet laten doen ze!!!!!! Dat komt wel in orde...Het is natuurlijk financieel leuk als je spullen kan "her"gebruiken maar idd not done als het zo kort op elkaar volgt en dan nog wel van je eigen moeder.... Maar valt er eventueel niet over te praten dat zij na jullie huwt??? Als ze dit echt niet ziet zitten, zou ik wel durven zeggen, ok, dan gooien wij het helemaal over een andere boeg en eranderen van thema... (er valt altijd wel wat mee te spelen) Ik weet niet wat je thema is maar als je het even op dit forum gooit, komen de bruidjes hier wel met ideeen af die je zelf nog niet had en is het toch allemaal weer net iets anders dan bij je moeder



Raïssa
28-12-2012
 Meld misbruik10-12-2012 10:13:41

Hoi Britt,

Ten eerste: uitnodigingen terugsturen en zeggen dat je niet tevreden bent van de kwaliteit en de kaarten idem als de proefdruk (die door jullie goedgekeurd werd) willen ontvangen aan dezelfde prijs.
Ten tweede: ringen: zij spelen ze kwijt, zij moeten maar zorgen dat jullie exact dezelfde ringen ontvangen (ze kunnen dit vast & zeker!) en jullie moeten alleszins aan dezelfde voorwaarden ringen kunnen krijgen.
Ten derde: vind ik enorm lelijk van je moeder! Je doet dit niet tgo je dochter, zegt veel over haar alleszins. Ik zou sowieso 'ns een openhartig gesprek met haar voeren en haar zeggen hoe je je voelt. Hopelijk haalt't iets uit...

Dikke knuffel!!



sarah
3-8-2013
 Meld misbruik10-12-2012 17:45:53

weet je...

IK zou een echte trut zijn en gewoon niks tegen mijn moeder zeggen over thema enzo of iets eel geks zodat moeder ofwel zich voor aap laat zetten ofwel iets anders doet.
Mijn zus flikte me ook iets gelijkaardigs (nuja)

Ik roep al tien jaar dat ik Lowie als jongensnaam wou om mijn overleden bompa te herdenken, mijn zus beviel vorige zomer van ne jonge en rarara welke naam zij gekozen heeft.
JEp Lowie en in ziekenhuis ging ze (terwijl ze mij half uitlachend aankeek) tegen het bezoek vertellen dat ze ergens die naam op die schrijfwijze had gehoord en het wel leuk vond.

Dus mijne vriend en ik reppen met geen woord meer over babynamen als zij in de buurt zijn en anders hele lelijke namen benieuwd of ze ons nog eens gaat nadoen ;)
Ok is misschien kinderachtig van ons maar kan me ni schelen



Britt
14-9-2013
 Meld misbruik10-12-2012 19:01:22

Sarah,
Dat is hier dus ook het geval nu he.
( Heb hetzelfde trouwens voorgehad met men zus maar van haar heb ik geen last meer)
Voor mij is het gewoon moeilijk omdat ik die toffe ideetjes wil kunnen delen, dat zij ook is rondkijkt of ze niets leuk ziet.
Ik heb een beetje het gevoel dat ik er alleen voorsta....

Ik ben 2 jaar geleden van Antwerpen naar Limburg verhuisd.
Door mijn verhuis ben ik enorm veel vrienden kwijt geraakt en zijn er veel leugens over mij verspreid waardoor ik nog meer mensen kwijt was.
Nu werk ik ondertussen wel maar zie mijn collega's nooit, ik kan niet alles zeggen tegen mijn klanten, zit niet bij een vereniging of club en schoonfamilie wil ik er niet mee lastig vallen.


Ach ja ...




sarah
3-8-2013
 Meld misbruik10-12-2012 19:26:33

maar je hebt ons he lieve britt mss een magere troost maar ik heb al ontdekt dat alle bruidjes en bruidegomme hier boordevol inspiratie en ideetjes zitte dus just shoot!!!!

groetjes



Rebecca
27-4-2013
 Meld misbruik11-12-2012 9:41:16

Heel juist, wij op het forum zijn één en al oor naar gekke, leuke, romantische dieetjes en we helpen waar we kunnen. Zelfs als je veel vrienden hebt, is het niet evident om altijd over de trouw te spreken (wat wel normaal is, zij hebben nog een leven naast de trouw van hun vriendin). Dus, kop op Britt, herpak je en laat je volledig gaan op het forum. Ik ben er alvast klaar voor !



Rebecca
27-4-2013
 Meld misbruik11-12-2012 9:41:42

ideetjes dus ipv dieetjes
alhoewel ...
nee, grapje, ideetjes dus



kelly
13-7-2013
 Meld misbruik11-12-2012 13:01:44

Oei hebben mijn vriendinnen nog een leven naast mijn huwelijksvoorbereidingen??????????????????????????????????????????? hahahahaha ik denk dat ik iedereen al gek heb gemaakt, gelukkig idd bastaat dit forum!
@sarah; gij deugeniet!!!!!!!!! groot gelijk zou ik zeggen.
En lieve britt, deel dan maar leuke dingen met je mama, ze bedoelt het misschien wel goed maar ik zou voor jezelf toch voor iets extra zorgen waar zij pas NA haar huwelijk weet van krijgt... trouwens, op 2 maanden an je veel verwezelijken ze!



sarah
3-8-2013
 Meld misbruik11-12-2012 13:34:30

Mijn familie deed mij al teveel aan om geen deugeniet te worden ;)
Seg britt je kunt het nog stouter doen, u themakleuren wel vertellen maar neit wat precies als u mama dan zelfde doet kan je mss nog wel het stof en dergelijke gebruiken maar dan helemaal anders he ;)
Maar idd ik persoonlijk zou ni veel meer vertellen van hoe ik onze trouw zie.

Ben nog altijd bang dat mijn zus plots verloofd is en nog voor ons gaat trouwen maar denk het niet ze zijn bezig met hun huisje dus ik heb nog hoop ;)


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...