Nu Online
Momenteel zijn er 80 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Farah Love

8-10-2006 20:16:59
Iemand ervaring met Farah Love in Zwijndrecht? Ik heb daarstraks op de bruidsbeurs een afspraak gemaakt voor november, alle kleedjes zijn dan 700 euro.

annemie
4-8-2007
Meld misbruik

Reacties: 41 | Gelezen: 4792

Ann
16-6-2007
 Meld misbruik8-10-2006 22:31:49

annemie,

ik ben jammer genoeg niet op de beurs geraakt(ongevalletje gehad). Maar was van plan om zeker bij Farah Love langs te gaan.
We gaan naar de beurs in Brussel maar volgens de website staat ze daar dan niet.
Kan je me laten weten hoe het verlopen is ?

Valerie
25-8-2007
 Meld misbruik9-10-2006 9:15:12

Hoi,
Wij zijn ook naar de beurs geweest. Daar sprak ons zogezegd "een bruid van vorig jaar" aan die haar kleren daar gekocht had. Inderdaad het is niet veel geld, maar wij hadden allebei zoiets van; dat was een rasecht model die ons aansprak en gewoon is van zo presentaties voor Farah Love te doen. Ik vond het niet zo mooi kledij daar en niet echt overtuigend. Maar dat is natuurlijk ons mening hé.
Veel succes.

katrin

Meld misbruik9-10-2006 9:28:21

hey allemaal,

Enkele weken geleden is hier iemand zijn gal komen spuwen over de service bij farah love.
heel vriendelijk tot je keuze gemaakt is maar dan zouden ze zich er snel vanaf willen maken en een tweede pas stelt niets mee voor.
Zoek maar eens terug, misschien vind je het nog.
Ik ben van zwijndecht maar ben met een grote boog hun stand gepasseerd ;)

Katrin

Valerie
25-8-2007
 Meld misbruik9-10-2006 9:44:46

Hoi,
Wel dat was gisteren meteen mijn ons gedacht. We vonden het niet echt geloofwaardig lijken!!!
Groetjes

Nele
19-5-2007
 Meld misbruik9-10-2006 10:10:53

Hallo,
wij zijn ook aan die stand gepasseerd, en dat 'model' sprak ons ook aan. Ik had ook onmiddellijk de indruk dat ze niet zelf een bruid was die daar haar kleed gekocht had...

Freya
11-8-2007
 Meld misbruik9-10-2006 12:36:20

Ik ben zelf ook van Zwijndrecht. Service kennen ze daar niet, laat staan met een glimlach.
Mijn schoonzus haar kleed komt ook van daar en haar onderrok had ze gehuurd.
De dag voor den trouw mocht ze haar onderrok pas gaan halen en toen ze haar kleed de dag zelf aandeed, bleek dat de onderrok 10cm korter was dan diegene die zij zelf besteld had!! Resultaat, haar rok had precies een deuk onderaan!
Ik ben ook naar de beurs gegaan en ik hoorde de madame zelf zeggen tegen een koppel 'er wordt gezegd dat farah love tweede hands jurken verkoopt, maar laat u dat niet wijs maken!' Ik lag bijna in een deuk!! Meiden je verkoopt echt geen nieuwe jurken voor 700€! trouwens als het dan allemaal nieuwe jurken zijn, hoe komt het dan dat ze 'modellen' showt op de beurs in een tweedehands kleed?!
Ga maar op zoek naar een andere winkel!
Groetjes en veel succes
Freya

Marlies
20-12-2007
 Meld misbruik9-10-2006 15:38:01

Ik raad het ook niet aan.
Ik ben vorig jaar naar de beurs geweest, en heb me ook een afspraak laten aansmeren. Ben gaan passen, maar moet zeggen dat de kleedjes er zeker niet zo mooi zijn als in de gewone bruidswinkels. Voor driehonderd euro meer, kun je beter een echt kleed zoeken. Bovendien waren ze niet echt heel vriendelijk, ik vond ze vooral heeeeeeeeeel opdringerig. Ik moest absoluut die dag het kleed bestellen, anders werd het in een klap het dubbele van de prijs (1400 !!!!) , zogezegd omdat ze dat anders niet meer kon regelen met de leverancier :) Laat me lachen hé. Ik heb van andere gehoord, die een andere verkoopster hadden, dat ze wel langer dan een dag mochten nadenken. Nee hoor, voor mij hoefde het dan ook niet meer.

Saskia

Meld misbruik10-10-2006 14:30:07

Hoi,

ik heb twee jaar bij farah love gewerkt, wegens omstandigheden heb ik hier mijn ontslag genomen. Met al je vragen of verhalen kan je bij mij terecht op saskia_de_clercq@hotmail.com

Els

Meld misbruik6-11-2006 20:31:17

Dag iedereen,
ik ben wat geschokt door alles wat ik hier lees want ik heb een hele andere ervaring gehad. Ik ben zaterdag 4/11 gaan passen en toevallig heb ik daar wel de jurk van mijn dromen gevonden. Ik ben niet met het idee naar daar te gaan voor de goedkoop of iets anders; Ik had voor Farah Love al een andere winkel gedaan en daar had ik dan een slechte ervaring. Daaraan zie je lieve bruidjes,dat iedereen het anders aanvoelt. Ik ben enorm blij dat ik mijn jurk gevonden heb en ben zeker van plan om kort op de bal te spelen,zodat mij niet overkomt wat jullie vertellen. Ik was tevreden. Iemand met een positief verhaal van Farah Love?

Evi
7-7-2007
 Meld misbruik14-12-2006 10:26:42

Ook ik heb mijn droomjurk gevonden bij Farah love. De verkoopsters waren bij mij wel heel vriendelijk en kwamen niet opdringerig over.
In april moet ik voor mijn 2de pasbeurt gaan, ik kijk er naar uit!

paula

Meld misbruik15-6-2007 10:48:48

vorige zaterdag is mijn dochter gehuwd. ik had in januari kleding gehuurd. Had het gepast en ze hadden het afgespeld. Toen ik vorige vrijdag mijn kleding paste was het volgens mij maat 50. Ik heb een 44.Ben zeker geen tientallen kilos afgevallen. Dus wat denk je . Toen mijn dochter belde zeiden ze eerst dat het niet kon, maar dat ik moest langskomen om het alsnog te vermaken. Ze denken werkelijk dat ik niets anders te doen had een dag voor het huwelijk van Deurne naar Zwijndrecht te bollen, daar enkele uren mijn tijd te verdoen, door een stomme fout van hun. Ik heb ook helemaal geen verontschuldiging gekregen, en zelfs geen vergoeding. Gewoon schandalig. Ik zal zeker geen reclame maken voor hun winkel. Dus mensen pas zeker en vast jullie kleding.

Sophie
19-7-2008
 Meld misbruik22-8-2007 16:45:57

ik wilde ook naar farah gaan.
ik zoek een buget winkel of die bruidskleren verhuren. ik wil uiteraard ook mooi zijn maar heb geen massa's geld om een jork te kopen van bv chapeau.
waar in Antwerpen is het dan goed en niet TE duur?

Sylvia

Meld misbruik23-11-2007 16:51:18

je kan je jurk misschien vinden op marions-nous
groetjes
ps laat me weten of je het gevonden hebt

kristien

Meld misbruik25-11-2007 20:13:29

ikzelf en mijn 2 zussen zijn ook bij farah love geweest. Er was inderdaat zeer veel keuze in alle pasmaten, we mochten zeer veel kleedjes proberen en de prijs was inderdaat voor elke jurk dezelfde; de dame van de winkel kon mij ook in al de laatste nieuwe catalogussen onze bestelde jurken laten zien. Ik en mijn 2 zussen waren zeer tevreden over de service. we hebben er zelfs in pakket kunnen kopen wat nog interessanter was;

kristien

Meld misbruik25-11-2007 20:13:37

ikzelf en mijn 2 zussen zijn ook bij farah love geweest. Er was inderdaat zeer veel keuze in alle pasmaten, we mochten zeer veel kleedjes proberen en de prijs was inderdaat voor elke jurk dezelfde; de dame van de winkel kon mij ook in al de laatste nieuwe catalogussen onze bestelde jurken laten zien. Ik en mijn 2 zussen waren zeer tevreden over de service. we hebben er zelfs in pakket kunnen kopen wat nog interessanter was;

kristien

Meld misbruik25-11-2007 20:13:41

Ellen
18-4-2009
 Meld misbruik22-6-2008 12:09:31

Ik heb gisteren mijn trouwkleed gekocht bij Farah Love. Was ook met het idee naar daar gegaan om nog niet direct iets te kopen maar het was een super mooi kleed, ik was er direct verliefd op en van prijs viel het goed mee. Nu ik dit lees krij ik al schrik. Hopelijk loopt alles goed bij ons.
Ellen

Ann

Meld misbruik6-7-2009 16:57:40

Ook wij maakten een afspraak via de bruidsbeurs. Zij hebben mooie kleedjes, dat klopt, maar ze zijn vriendelijk zolang je niet gekozen hebt en van zodra je een beslissing genomen hebt, kan de afhandeling niet vlug genoeg gaan en sta je buiten. Zij willen wel dat je telkens een afspraak maakt maar zelf verloopt alles er redelijk chaotisch en telkens vragen ze je 'om nog even een koffietje te gaan drinken' omdat ze nog bezig zijn.Wij stellen ons ook vragen bij de deskundigheid bij het afspelden en de retoucheuse, en enkel de retouches van het trouwkleed zijn inbegrepen en bijvoorbeeld niet het kleiner maken van de sleep, of retouches aan suitekleding. Dus als je suitekleding koopt wanneer ze de collectie van het voorbije jaar met korting wegdoen,betaal je de korting achteraf aan retouches terug. Bruidjes: beslis niet te vlug omdat de aanbieding van het totale pakket maar een beperkte periode zou geldig zijn, want weken nadien hangt het bij hen nog uit en heb je toch tenminste de tijd om ook nog eens elders te gaan passen. Wens je een factuur, vraag ze dan meteen bij de bestelling, want achteraf kan dit niet meer en dien je 'cash ' te betalen zonder dat er een kassabon wordt afgeleverd. Mochten wij het overdoen: wij zouden niet meer bij Farah Love kopen en vonden ze daar zeker niet klantvriendelijk. Toch was de trouwdag een groot succes en vond iedereen ons prachtig.

Ann
1-8-2009
 Meld misbruik10-11-2009 23:10:40

Ik zag vorig jaar 'Farah Love' op de trouwbeurs in Antwerpen. Enkele dagen later heb ik een afspraak gemaakt om kleedjes te passen. Ze waren supervriendelijk, niet opdringerig en op dat moment zeker niet chaotisch zoals ze hieronder vertellen. Ik vond er mijn droomkleedje.
Ook de verdere pasbeurten waren aangenaam en fijn.
Mijn kleedje was zeker nieuw! Het zat bij de eerste pasbeurt nog in de doos/plastic waarin het geleverd was!
Bij het afhalen bleek alles perfect zoals het hoorde.
Als andere mensen andere ervaringen hebben gehad, vind ik dat uiterst jammer maar ik heb over 'Farah Love' niets dan goed te vertellen!

Tinny

Meld misbruik4-1-2010 14:35:02

Ik ben er ook geweest om te passen en vond de verkoopster erg vriendelijk. Mijn ouders dachten daar echter anders over en vonden dat ze erg nieuwsgierig overkwam.

De kleedjes waren maar gewoon in vergelijking met het kleed dat ik nu heb en vrij duur. Het grappigste was het voorval met de eventuele prijs. Het zou hier gaan om een actie van november, die net speciaal voor mij nog één dag verlengt zou kunnen worden. Toen we duidelijk maakten dat we nog niet gingen kopen, kon ze eventueel nog 1 week verlengd worden. Something fishy...

elly
31-7-2010
 Meld misbruik27-1-2010 19:28:52

ongelooflijk! ben er juist geweest en had al een raar voorgevoel! opdringerig, pakket kon enkel nu (anders kostte de jurk alleen al 1400 euro), alle pakketten waren al bijna de deur uit dus snel beslissen! ik mocht gerust nog een koffie gaan drinken om erover na te denken. Maar het moest allemaal snel snel. Zoveel dingen dus die ik hieronder hoor terugkomen!!! Over de jurken zelf kan ik alleen maar zeggen dat ze qua stof allemaal hetzelfde zijn, in tegenstelling met hun site! Niets bijzonders (volgens mij niet eens 1400 waard)....maar dames, als je volledig je zin daar vindt, laat je dan niet tegenhouden! Ieder zijn eigen stijl en de verkoopsters lopen de dag van je huwelijk gelukkig niet naast je!!

Céline
4-9-2010
 Meld misbruik16-2-2010 20:02:16

Hey,
Ik ken iemand die er geweest is en zeer tevreden was. maar ken ook 2 mensen die absoluut niet tevreden waren. zij moesten op het laatste nog eens gaan bij betalen of ze kregen hun onderrok niet terwijl deze gratis was... dus ja hangt beetje van de situatie af zeker?

Céline
4-9-2010
 Meld misbruik16-2-2010 20:02:17

Hey,
Ik ken iemand die er geweest is en zeer tevreden was. maar ken ook 2 mensen die absoluut niet tevreden waren. zij moesten op het laatste nog eens gaan bij betalen of ze kregen hun onderrok niet terwijl deze gratis was... dus ja hangt beetje van de situatie af zeker?

karen
20-8-2010
 Meld misbruik15-7-2010 15:53:14

NOOIT IETS KOPEN!!!!!!! STRAAL VOORBIJ GAAN ZOU IK ZO ZEGGEN

annick
17-3-2010
 Meld misbruik8-8-2010 10:32:50

Dat zeg ik ook!
Bij mij hadden ze het foute kleed besteld!!! Oplossing: ik kreeg het pasmodel mee... mits een korting van 75 euro. Je moet dat wel aanvaarden. Je kan geen kant uit, want je hebt al 500 euro voorschot gegeven en het is 3 weken voor je trouwdatum dat ze je laten komen.
Ook retouches worden niet professioneel uitgevoerd.

marijke
22-4-2011
 Meld misbruik22-11-2010 22:46:01

HELP

ben bang,heb myn trouwkleed daar besteld!!
moet zeggen zoals jullie schryven,het moet allemaal vlug vlug gaan!!
zy besliste voor my wat ik mocht passen!
ik kreeg niet eens de keuze!!
maar alé alles bezien heb ik toch myn goesting gevonden!!
door dit hier allemaal te lezen ben ik ontzettend bang geworden!!
kan niet meer terug,want voorschot van 300euro gegeven!!
wat nu?

grtjs van marijke met een klein hartje

natashinka

Meld misbruik28-1-2011 21:23:44

Ben ik blij dat dit forum bestaat , ik werd ook door haar aangeklamt,(trouwbeurs Gent 2011) ik kon er zelfs geen speld tussen krijgen, en poushen om toch maar een afspraak te maken, sorry ik kick echt af op dit soort praktijken.
Toen ze toch ondervondt dat ik niet zo snel te klissen ben voor haar verhaaltje, bleef ze doorrammelen en stond plots een van haar mensen al met de agenda naast ons, heb ik haar dan maar lekker afgewimpeld. op papier is het allemaal mooi hoor, tot ik dit allemaal lees.
Sorry mij zullen ze daar niet zien, ik betaal liever meer en een goed gevoel, dan de schrik met een bang hartje.
Als je dan toch een goed adresje zoekt raadt ik jullie bruidskledij 'Cony' Marie-Aalter (Oost-vllaanderen aan) echt vriendelijk, nemen alle tijd voor je en ook voor grote maten kan je daar terecht.
groetjes

Greet
20-8-2011
 Meld misbruik7-3-2011 16:12:12

Oelala, ik heb mijn kleed daar ook besteld in November... Ik heb zelf de kleedjes ook niet mogen kiezen, de verkoopster haalde er een aantal uit de rek en ik mocht passen... Ik vond ze trouwens allemaal prachtig! Ik had wel het gevoel dat ze er wel degelijk iets van kende... Ik heb uiteindelijk ook de jurk gevonden die ik echt prachtig vond! Maar ja, nu ik dit zo lees ben ik wel eens benieuwd! mijn grootste angst is zoals hierboven staat dat het verkeerde kleed besteld wordt! pffh! ik hoop dat alles goed gaat!... Ik mag pas in Juni gaan passen...

We zullen zien!

Inne
1-7-2011
 Meld misbruik10-3-2011 14:11:10

Hallo iedereen!

Ik heb vorig jaar in november mijn jurk gekocht bij Farah Love met de promotie van het 'all in' pakket. Ik had exact 1 uur de tijd om mijn jurk te kiezen en werd onder druk gezet. Ik heb een hele mooie jurk gevonden en ze dan ook besteld maar ik maak me zorgen! Ik werd zeer onvriendelijk behandeld en ook 2 weken geleden toen we voor de suitekldeij van mijn moeder gingen en ik graag mijn jurk nog eens wou passen omdat mijn moeder ze nog niet gezien head werd ik afgenauwd : 'Waarom moet jij u jurk nog eens passen??' 'Allé, erin en eruit, en geen uur hé.' Als een klein kind werd ik afgenauwd! Ik heb haar vervolgens wel even op haar plaats gezet en gezegd dat ik niet gediend was met haar houding, dat ik een trouwkleed kocht en geen jeansbroek en dat ik het recht had om deze jurk te passen! Ze zei niets meer. Ik was weer gewoon niet goed van dit bezoek!!! Ik ben ongelooflijk gestresseerd en zenuwachtig dat er iets mis zal gaan. De getuigenissen op dit forum bevestigen alleen maar mijn idee. Aangezien ik ook het merk van mijn kleed niet mocht weten ben ik als gek aan het zoeken op het internet. HEEFT IEMAND EEN IDEE OP WELKE WEBSITE IK VERMOEDELIJK MIJN KLEED KAN VINDEN??

Groetjes,

Een heel gestresseerd bruidje!

Greet
20-8-2011
 Meld misbruik14-3-2011 17:09:14

Beste Inne,
ik heb ook al eens zitten zoeken naar mijn kleed maar kan het ook niet vinden! jammer hé! ik heb alles al geprobeerd maar nergens bij uit gekomen... stom hé! heb wel soort gelijke gevonden!
Ik zie dat je in juli al trouwt, ik wens je super veel succes met de voorbereidingen! hou me op de hoogte over je kleed? Of het oké is! hopelijk niet te groot of te klein, te kort of te lang!
Liefs

Greet

Inne
1-7-2011
 Meld misbruik23-3-2011 9:46:48

Hallo Greet,

Jij zit dus ook met deze frustratie...
Ben jij ook zo 'hartelijk' ontvangen geweest of viel het bij u nogal mee?
Ik heb me al voorgenomen om de negatieve reacties niet meer verder te lezen want het idee dat er is iets misloopt met mijn kleed maakt me gek...
We zullen het moeten afwachten en hopen dat alles goed gaat.
Ik hou je op de hoogte in ieder geval, mocht jij iets terugvinden, laat het me weten!
Nog veel plezier met de voorbereidingen hé!

Groetjes,

Inne

Greet
20-8-2011
 Meld misbruik24-3-2011 13:09:25

Hey Inne,
Fijn dat je iets terug stuurt! Ik ben wel oké ontvangen! opzich was die mevrouw heel vriendelijk tegen mij... Mijn mama & zus vonden het wel niet zo leuk, maar ik had een goed gevoel... Ik had ook heel snel gekozen,(heb ook maar tien jurken gepast)... Maar ik wist ook ongeveer wat ik wou dus ja...

Het kleed dat ik gekozen had vind ik prachtig! dus goed zo! Ik ben nu wel heel benieuwd! in juni kan ik pas gaan passen, dus hoop dat het goed komt!

Veel succes en hou me op de hoogte hé! Je mag in mei al gaan zeker hé!

Heel veel liefs!

Groetjes

Greet

Mar
7-5-2011
 Meld misbruik10-4-2011 12:17:50

Farah Love = Superslechte service - Onklantvriendelijk - Te opdringerig.
Ik heb super veel spijt dat ik daar zelfs een stap heb binnengezet, al was het maar gewoon om informatie te vragen. Ze voelt zichzelf heel wat, verkoopt 450 jurken per jaar (Wat ze trouwens 10 keer heeft herhaald! Beetje te dikke nek-achtig), is veel te opdringerig, maar wat mij enorm stoorde was dat ze zeer onvriendelijk was! Ik had nog zin om er een scène te maken, maar heb me vrij kalm gehouden en ben beleefd vertrokken!
Ik walg er echt van, Sorry Farah Love is echt een afrader!

Inne
1-7-2011
 Meld misbruik1-5-2011 14:40:31

Hey Greet,
Goed dat jij wel oké ontvangen bent, maar ik had spijtig genoeg een beetje de ervaring van Mar hierboven...
Maar natuurlijk als vanaf nu alles goed loopt en de jurk,schoenen,bh,... worden afgeleverd zoals ik het wil dan zal ik heel gelukkige bruid zijn, en dan zal ik dat ook luid verkondigen op dit forum. Want als het ok is mag het natuurlijk ook gezegd worden.
Anderzijds, als het bij mijn volgende pasbeurt weer snel snel moet gaan, of als er weer iets mis gaat dan weet ik niet wat ik zal doen. Eén ding staat vast, als niet alles wordt afgeleverd zoals ik het verwacht dan zal ik het zeker niet zo laten. Als ik trouw met een trouwkleed niet afgewerkt naar mijn zin en bijgevolg mijn geld kwijt ben hieraan, dan heeft deze winkel wel degelijk een rechtzaak aan het been, het is tenslotte geen 200 eur dat we spenderen hé!! Na al de reacties op deze website te lezen vind ik het zelfs raar dat deze winkel nog bestaat. 1 ding heb ik vooral geleerd hieruit en wil ik ook als tip aan andere bruidjes in spe meegeven; schuim altijd even het internet af naar reacties en meningen over de winkel waar je uw bruidsjurk gaat kopen! Ik heb de fout gemaakt dit niet te doen....
Momenteel probeer ik positief te blijven en wil ik hen de kans geven alles af te werken zoals het moet. Ik mag me niet blindstaren op hun onvriendelijkheid maar vertrouwen in de jarenlange expertise...
Wordt vervolgd hé...
Groetjes,
Inne

Inne
1-7-2011
 Meld misbruik5-7-2011 11:25:17

Hey iedereen,

Ik heb beloofd iets te posten na onze trouw...
Buiten het feit dat de service bij Farah Love slecht is en alles vliegensvlug moet gaan hebben ze een PRACHTIG KLEED afgeleverd! Perfect op maat en helemaal zoals ik het wou! Het heeft de hele dag perfect gezeten net zoals de schoenen waar ik ook geen last van had.
Voor mij is alles dus heel goed uitgedraaid.
We hadden de dag van ons leven...

Dag bruidjes!

Groetjes,

Inne

Greet
20-8-2011
 Meld misbruik15-9-2011 15:54:49

Hey allemaal,

Onze trouw is al weer even achter de rug! maar ik wil nog wel even zeggen dat mijn trouwkleed perfect was! Ik ben heel content geweest over Farah Love. Ook over de extra spullen zoals lingerie, schoenen enz.
Alles zat perfect en het was een wondermooie dag!

Allemaal nog heel veel succes !

Greet

Priscilla

Meld misbruik9-10-2015 13:39:35

Na dit allemaal te lezen zeg ik vandaag nog mijn afspraak af!!!

femke
7-10-2017
 Meld misbruik17-3-2017 22:18:46

Lieve dames ,
LOOP NIET IN DE VAL!
Ik kocht ook een jurk in "pakket verkoop"
Zonder pakket was de jurk 1560 euro met pakket (inclusief schoenen,juwelen en ondergoed ) zou het 1500 euro zijn
Ik betaal een voorschot van 600 euro zn was tevreden over deze goede "deal"
Een week later ging ik kijken voor de jurk van mijn vriendin bij e&r bruidsmode , daar hing mijn jurk voor 750 euro!!!!
Ik zakte zowaar door de grond van ongeloof !
Laat je dus niet bedotten door hun goed klinkende pakket verkoop!

Lien

Meld misbruik28-7-2017 22:19:24

Mijn klachtenbrief aan hun adres,
Dames, pas op als jullie met farah love in zee gaan! eerste x zijn ze super vriendelijk, nadien is het een drama!!

mevrouw,
op aanraden van een vriendin heb ik eind oktober jullie winkel voor de eerste maal bezocht en vond ik meteen ook mijn droomkleed, dit mits enkele aanpassingen die volgens jullie zonder enig probleem konden uitgevoerd worden. Bij deze pas heb ik ook meteen mijn schoenen uitgekozen.

Bij de volgende pasbeurt half mei, kreeg ik bij het binnenkomen al meteen te horen dat de gekozen schoenen niet meer in het gamma waren, maar dat u een alternatief had klaarstaan. Deze schoen had een open tip, wat ik zeker niet gekozen zou hebben. Na dit meermaals gezegd te hebben kreeg ik uiteindelijk toch de schoen te zien die ik in oorsprong gekozen had. Hier was ik zeer blij om, zeker doordat deze in het goud gekleurd was.

Die dag bespraken we verder alle aanpassingen aan mijn kleed. Een hartvormig decolleté, een uitgesneden rug in punt vorm, versmallen, inkorten … . Niets wat niet kon aangepast worden verzekerde u me. Verder werden er die dag ook alle accessoires besproken zoals een onderrok, lingerie … . Doordat ik graag een dieper uitgesneden rug had werd er me een plak-bh aangeraden, deze kon echter niet gepast worden. Bij het terug thuiskomen bekeken we de bestelbon en zagen we dat de prijs omhoog gegaan was. Na een telefoontje bleek die prijsverhoging te wijten te zijn aan bijkomende accessoires zoals de onderrok, jartellen, kousen … . Dit is in de winkel nooit gezegd geweest. Ook hadden we die dag de indruk dat alles zeer snel moest gaan want zo zijn we maar 25 minuten binnen geweest om dit alles te bespreken en te passen. Mijn schoonmoeder was bij deze pas aanwezig en had geen goed gevoel bij het op maat spelden van mijn jurk.

Tijdens de oorspronkelijke ophaaldag (6 dagen voor mijn huwelijk) bleek dat geen van de gevraagde verstellingen correct uitgevoerd waren. Zo was mijn rug wel dieper uitgesneden, maar dit in een ronde in plaats van een punt dat een heel ander zicht geeft. Ook mijn decolleté was geen mooi gevormde hartvorm, maar hier was slechts een kleine driehoek uitgesneden. Mijn kleed bleek onder mijn oksels ook nog steeds veel te groot te zijn. Wanneer ik dit aankaartte kreeg ik te horen dat het kleed comfortabel moet zijn en dat ik zeker niet meer mocht afvallen. mevrouw, ik ben gedurende al die maanden geen enkele kilo bijgekomen of afgevallen! Wederom vroeg ik of het toch niet mogelijk was om een plak-bh te passen maar dit ging absoluut niet. We vroegen dit nogmaals doordat de bh een c-cup was terwijl ik al gezegd had maximum een b-cup te hebben, ook hierbij werd er me gezegd dat die cup zeker wel ging passen. Als laatste punt hing de voile vooraan aan mijn linkerbeen helemaal niet mooi in zijn plooi, waardoor je het stiksel zag. Dit werd allemaal genoteerd en ik mocht de dag voor ons huwelijk mijn kleed komen afhalen, wat een extra rit en 3 uur van onze tijd innam die we anders hadden kunnen besteden aan andere nodige taken in verband met ons huwelijk.

De dag voor mijn huwelijk kwam ik uiteindelijk vol verwachting mijn kleed halen.
Ik kreeg meteen te horen dat hij onder mijn oksels langs beide kanten 3 cm versmald was. Bij het aandoen zag ik dat mijn rug en hartvormige decolleté mooi versteld waren, alsook de voile vooraan aangepast was. Mijn kleed bleek echter nog steeds te groot te zijn, maar wederom kreeg ik te horen dat ik niet meer mocht afvallen, want dat ik nog afgevallen was (wat NIET het geval was). Ook werd er me gezegd dat ik gerust mocht zijn want dat het met de plak-bh wel goed zou aanpassen … . Het gebruik van de plak-bh werd me bij deze pas goed uitgelegd. Zo nam ik uiteindelijk met een gerust gevoel mijn kleed mee naar huis.

Dan was het eindelijk zo ver en mocht ik mij helemaal optutten en mijn kleed aan iedereen laten zien. Echter werd, bij het aandoen van mijn lingerie en kleed, al snel duidelijk dat mijn kleed wel nog veel te breed was. De plak-bh plakte bovendien helemaal niet. Wij (ikzelf, de fotograaf, mijn moeder, mijn getuigen en de filmjongen) sloegen toen echt in paniek. Vermits de bh absoluut niet paste moesten we hier in eerste instantie een oplossing voor zoeken. Mijn man zou om 10u toekomen en voordien was er geen enkele lingeriewinkel open, dus ben ik zelf tussen mijn lingerie gaan zoeken naar een oplossing. Deze heb ik gevonden door een strapless bh te knopen met een lint van een zwangerschapskleed, door dit lint vast te knopen aan de uiteinden van mijn bh en 2 maal rond mijn buik te wentelen kwam mijn slotje van mijn bh lager te zitten.

Vervolgens kwam mijn schoonzus op de kamer, zij zag ook dat het kleed te groot was en wij radeloos waren maar stelde al snel voor haar grootmoeder op te bellen om mijn kleed in te nemen. Gelukkig was deze vrouw thuis en kon zij hals over kop langskomen om mij uit de nood te helpen. Zij heeft mijn jurk onder mijn linker oksel nog VIER CENTIMETER versmald. Doordat alles zo snel moest gaan, mijn man was ondertussen al toegekomen, is dit niet zeer nauwkeurig kunnen afgewerkt worden. Ook kwam mijn bh steeds piepen in de punt van mijn rugopening, waardoor familieleden en mijn getuigen voordurend mijn bh dieper in mijn jurk moesten duwen.

Door uw fout heb ik mij heel mijn trouwdag moeten ergeren aan een jurk waar ik zo naar uitkeek om aan te doen.

mbg,
Lien

Lindsey
7-7-2018
 Meld misbruik9-1-2018 14:46:10

Hallo
Oei wat zijn dit allemaal negatieve reacties, ik heb nu net een afspraak gemaakt om donderdag te gaan passen, nu ben ik een beetje bezorgd als ik dit hier allemaal lees!
Niemand dan met een positieve reactie over farah love recent bedoel ik dan?

Ann
1-9-2018
 Meld misbruik26-2-2018 23:04:48

Ik ben net bij Farah Love geweest om trouwjurken te passen en ik vond het allesbehalve een aangename ervaring.
Ten eerste sta je gewoon halfnaakt in het midden van de winkel, er hangt slechts en dun gordijntje tussen de twee ruimtes waar je gewoon door kunt kijken. De verkoopster eiste ook dat ik op een gegeven moment mijn bh zou uitdoen (bij een jurk die ik niet eens wou passen, ik had op voorhand gezegd dat ik geen strapless jurk wou). Bij andere bruidszaken was het voldoende als ik gewoon mijn bandjes liet zakken.
Ten tweede is hun verkoopstijl erg opdringerig. Ik moest en zou de dag zelf beslissen, anders was mijn jurk zeker niet meer op tijd (bij andere winkels hebben ze daar allesbehalve een probleem van gemaakt). Ik moest ook snel beslissen zodat ze mij het volledige pakket konden aansmeren, want dat zou heel voordelig zijn (je maakt mij echt niet wijs dat de jurk die ik misschien wou kopen op zich al €1500 was, vergeleken met andere jurken uit die prijsklasse stelde ze niet veel voor). Je kunt echter de lingerie en de schoenen die ze erbij verkopen niet eens passen. Ligt het aan mij of ben ik niet de enige die dit graag toch even op voorhand past? Niet elke bh en elk paar schoenen zit even goed hè, en dat is op zo'n dag wel erg belangrijk.
Tenslotte was de manier waarop de eigenares mij hielp om de jurken te passen allesbehalve aangenaam. De jurken werden snel snel over mijn hoofd getrokken en de stof aan de binnenkant zat bijna nooit goed. Bij het uitdoen had ze ook regelmatig mijn haar mee.
Om mijn ervaring compleet te maken ging ik ook nog buiten met een joekel van een blauwe plek door de extreem hoge opstapjes waar je op moet gaan staan. Geen idee waarom die zo hoog moeten zijn.
Zoeteke hier en schatteke daar, mij zien ze daar toch niet meer terug. In plaats van tranen van vreugde voelde ik een paar keer andere tranen prikken, het was echt geen leuke ervaring. Ik ging buiten en had even geen zin meer om te trouwen, dat is toch niet de bedoeling denk ik.
Op naar een andere en hopelijk betere ervaring.

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...