Terug naar overzicht
Hallo Inge,Ik zit een beetje in dezelfde situatie zoals jij. Vorig jaar is mijn vader overleden aan kanker.Nu zaterdag huwen wij...Graag wou ik hem ook betrekken in de misviering. De diaken die de homilie verzorgt zal hem vermelden. Eveneens in de voorbeden hebben we hem vermeld.Ook ga ik voor de mis, samen met mijn aanstaande nr zijn graf om een bloemstukje te leggen. Zo heeft hij mij ook "gezien" op de mooiste dag van mijn leven.Succes nog!Kathy
Dag Inge,Ik zit in dezelfde situatie en weet ook nog niet wat ik ga doen, maar ik vind toch dat er iets speciaals moet worden voorgelezen of zo. Je kan me altijd mailen op pilipili77@hotmail.com, dan kunnen we elkaar een beetje op de hoogte houden!Groetjes!
Hoi,ik zit niet indie situatie( tot nog toe)maar mocht ik het meemaken dan zou ik zeker tijdens de verwelkoming eens ter sprake brengen of anders als je iets aan de ouders geeft als bedanking,op dat ogenblik zeker een woord over die overleden persoon vertellen.Geen preek maar toch ff vernoemen.Succes en sterkte.Wij trouwen pas in 2005.
de papa van mijn ventje was ook overleden, maar mijn ventje had hem nooit echt goed gekend, hij was amper vier toen zijn papa stierf...Op onze huwelijksdag zijn we tussen stadhuis en kerk een bloemstukje op het graf gaan leggen in dezelfde tinten als bruidsboeket en corsages. In de mis hebben we het enkel bij de voorbeden specifiek vermeld...GroetjesEmmely
Bedankt voor jullie reactie. Ik had er niet over gedacht om een bloemstukje op het graf te leggen, ik vind het een goed idee. Het kerkhof is net bij de kerk waar we huwen. Alle reacties zijn nog welkom. Bedankt, Inge
aan kathy, Geniet ervan zaterdag en weet dat je vader naast je zal staan op elke second van die dag. Ben er zeker van dat hij je zal "zien"! ingePs waar trouwen jullie? Ik duim voor een stralende zon.
Hallo,Ik ben vorig jaar getrouwd en spijtig genoeg was het mijn vader die overleden was (ook aan kanker). In samenspraak met de priester hadden we besloten om geen té emotionele tekst in de mis te steken omdat het anders de dag zou breken. De priester heeft wel in zijn preek mijn vader vermeld (heel mooi) en s'ochtends zijn we op mijn vaders graf een bloemstukje gaan leggen. Het is inderdaad niet leuk om je mooiste dag zonder je vader of moeder te moeten vieren, maar kop op hé!Groetjes, Wendy
ik zit ook in het zelfde schuitje,mijn schoonvader is 27 aug jl overleden wij trouwen op 10 aug volgend jaar,ook ik wil hem mee laten delen maar het niet pijnlijk maken voor mijn schoonmams en zeker ook voor ons maar hij hoort er wel bij.moeilijk,moeilijk.wij kunnen niet die dag naar het graf want wij wonen en trouwen in leiden en mijn schoonpaps ligt in delft.gr jac
Mijn papa is overleden toen ik 19 was. Tijdens het voorlezen zullen we ook mensen bedanken die niet aanwezig kunnen zijn. Zo zal ik hem vermelden en ook andere familieleden, vrienden die zijn overleden die we er graag hadden bijgehad. Hen bedanken omdat we hen graag zien en omdat we het jammer vinden dat ze niet lijfelijk in de kerk konden aanwezig zijn en hopen dat ze toch een blik van ons opvangen, want wie weet...?