Nu Online
Momenteel zijn er 113 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Huwelijkreis... daar gaat de droomvakantie...

  28-11-2012 14:03:34
Ik droom al jaren van een verre huwelijksreis naar een exotisch land waar veel zon is, een andere interessante cultuur en veel te bezoek.
Zo staat o.a. Vietnam, Indonesië, USA, Australie en Mexico op mijn verlanglijstje.
Een huwelijkreis is de ideale gelegenheid (en het ideale excuus) om een van deze dromen waar te maken en eens lekker veel geld te besteden aan een vakantie.

Helaas, pindakaas, realiseerde we ons dit weekend dat we al die mooie plannen mogen opbergen.

Het is namelijk zo dat ik rugpatiënte ben (ik bespaar jullie de details) maar dat ik dus onmogelijk langer dan 4 uur in een vliegtuig kan zitten... Zelfs een uurtje stilzitten op een zetel/bureaustoel in min of meer dezelfde houding is eigenlijk al niet ideaal.

Dus we zijn genoodzaakt om onze droomplannen waarschijnlijk voor de rest van mijn leven op te bergen en dan maar Europa (en de grenzen met Europa) volledig te verkennen.

Mijn vraag nu: iemand tips voor een mooie, zonnige (de aanstaande stelde Scandinavië voor, maar ik wil zon!), cultuurvolle huwelijksreis in oktober die maximum 4-5 uur vliegen van België is?

Veva
28-9-2013
Meld misbruik



Reacties: 20 | Gelezen: 1453


mona
27-7-2013
 Meld misbruik28-11-2012 14:17:44

Egypte, Marokko?

Je zou in het vliegtuig ook een zitje aan het gangpad kunnen boeken waardoor je regelmatig kan rechtstaan of even door de gang lopen. Misschien dat je dan nog iets verder kan vliegen?



Julie
30-3-2013
 Meld misbruik28-11-2012 14:30:17

afvaart van de nijl gecombineert met strandvakantie. ik ben niet echt een cultuur liefhebber maar het heeft toch indruk gemaakt op mij en mooi weer verzekerd. alleen nu misschien niet de ideale reisbestemming



sonja

 Meld misbruik28-11-2012 14:37:16

Nijlcruise, Cyprus, Athene, Granada (Andalusië), Island hopping (combineren van Griekse eilanden met de boot),... keuze genoeg !



mona
27-7-2013
 Meld misbruik28-11-2012 14:51:34

Nijlcruise is volgens mij niet gevaarlijk nu. Zo lang je maar van Tahrirplein wegblijft... Wij zijn in juni ook in toeristisch gebied in Egypte geweest, terwijl het presidentsverkiezingen waren en de gemoederen hier en daar toch verhit waren: niks van gemerkt.



Sara
6-10-2012
 Meld misbruik28-11-2012 15:11:53

met de boot naar de USA! ( als je tijd genoeg hebt)
voor de rest plekken als sardinie, cyprus,....



anke
24-5-2014
 Meld misbruik28-11-2012 15:15:42

Tunesie? Is ook maar 3 of 4 u vliegen dacht ik. We zijn er vorig jaar geweest. Is vaak ook nog vrij goedkoop, en is wel redelijk wat te zien van geschiedenis en andere cultuur.



Chloé
4-5-2013
 Meld misbruik28-11-2012 15:27:00

Geen idee wanneer jullie zouden gaan en of er rond die tijd veel zon is, maar volgende regio's vond ik erg de moeite:

* Spanje: Andalusië
* Italië: Toscane / Baai van Napels
* Portugal: Algarve (gecombineerd met Lissabon)

Ik heb ook al veel goede dingen gehoord over Madeira, Malta en Corsica. Santorini (één van de Griekse eilanden) schijnt ook prachtig te zijn. Ben zelf op Rhodos geweest en dat was wel tof, maar niet zo heel veel te zien...Succes met kiezen!



Lynn
1-6-2013
 Meld misbruik28-11-2012 15:41:40

Ik heb al de halve wereld afgereisd, en de Nijlcruise blijft bij mij een topvakantie. Dus ik zou niet aarzelen en een weekje cruise boeken en dan ergens op een prachtig strand verder luieren



kelly
13-7-2013
 Meld misbruik28-11-2012 17:25:38

Griekse eilandjes...... zalig ze!!!!



Lynn
9-3-2013
 Meld misbruik28-11-2012 17:27:21

Wij droomden ook van terug naar thailand te gaan om het land verder te verkennen, maar onze spaarrekening dacht hier anders over, dus blijven we ook binnen europa :-)

Wij combineren een citytrip met strand :-) Omdat het in maart in de meeste delen van Europa nog niet zo mooi weer is:

3,5 dagen madrid gevolgd 10 dagen Lanzarote: door een stop tussendoor te maken breek je het lange vliegen een beetje.. en met Ryanair waren de vluchten heel goedkoop :-)



Veva
28-9-2013
 Meld misbruik28-11-2012 17:28:59

De Nijlcruise met aansluitend nog strandvakantie klinkt inderdaad wel goed.
Bedankt voor alle tips! Ik bekijk ze een voor een en leg ze eens aan't ventje voor.



sonja

 Meld misbruik28-11-2012 19:54:19

Je kan nog altijd aan de andere kant van de wereld geraken door een cruise te boeken die vertrekt vanuit een Europese stad zoals Rotterdam, Venetië,...



Bea
6-7-2013
 Meld misbruik28-11-2012 20:43:05

Kroatie lijkt me in oktober ook nog wel aangenaam of istanbul.



Evy
27-7-2013
 Meld misbruik28-11-2012 22:34:39

Het is verre van leuk hé als je daardoor je droomreis niet kan doen. Ik begrijp heel goed wat je bedoeld. Ik sukkel zelf al twee jaar serieus met mijn rug en heb daardoor al de hele tijd mijn leven moeten aanpassen. Dus het klinkt me zeer bekend in de oren. Een uurtje zitten is al een ramp,...

Wat heb je precies aan je rug?

Ik hoop voor jullie dat je toch nog een reis kan maken die toch een beetje jullie droomreis wordt. Ook al is het binnen Europa.





Evelien
22-6-2013
 Meld misbruik28-11-2012 22:55:09

Wij hebben vorig jaar in oktober een nijlcruise gedaan in combinatie met een strandvakantie en dat was echt super! Lekker warm en een heel mooi land! (Wel opdringerige mensen, maar dat is het cultuurverschil natuurlijk)



Katia
22-6-2013
 Meld misbruik28-11-2012 23:10:37

Er bestaan ook cruises doorheen de Canarische eilanden. Elk eiland is zooo verschillend. Lanzarote is de vulcanisch ruwe bolster met prachtige kleuren die je nergens anders zult zien (je gaat van witte stranden naar zwarte lavalandschappen, doorheen vuurrode vulcanen en groene palmbomen.... Can't wait to go back!
Fuerteventura is dan weer het strandeneiland. Gran Canaria is de groenste en ook met heel veel cultuur. La Gomera is helemaal groen en bijna geen toerisme...

Cruise lijkt mij misschien luek voor jou omdat je dan nooit lang hoeft te zitten en zo kan je de verschillende eilanden zien. Maar als ik het goed lees ben je liever aan wal dan lang op een luxeboot hihi :-) Wat je dus makkelijk kan doen is ginder de Fred Olson boot nemen die van eiland naar eiland gaat.

Ik vind ze persoonlijk interessant en cultuurvol, omdat je er leert hoe de mensen daar geraakt zijn, wat ze hebben meegemaakt bij de uitbarstingen, maar vooral hoe ze het hebben overleefd en hoe het hun sterk heeft gemaakt. Op Lanzarote heeft een kunstenaar geleefd, genaamd Ceasar Manrique. Hij heeft ervoor gezorgd dat Lanzarote zijn eigenheid voor altijd zal behouden door stricte bouwwetten op te leggen zodat ze nooit zou lijken op Tenerife. Meer vertel ik je niet, want anders is het geen verrassing meer. Maar shoot gerust mocht je meer info wensen ;-) (hoteltips ofzo ;-))





ilse
7-8-2010
 Meld misbruik29-11-2012 16:11:33

Ik zou ook zeggen Canarische Eilanden en je kan idd met Fred Olson tussen de eilanden varen. Wij hebben paar jaar geleden Tenerife, La Palma en La Gomera zo gecombineerd. Zaaaalige vakantie was dat. Tenerife is mooi als je het binnenland intrekt. La Gomera is groen en zoals Katia al zei bijna zonder toerisme en La Palma is het mekka voor wandelaars.
Verder zou ik ook Corsica aanraden, één van de schoonste reizen die ik al gedaan heb (en ben ook al buiten Europa geweest).

Ik ben al in Amerika en Canada geweest (trouwens ik vind Canada veel mooier dan USA) maar de schoonste reizen bij mij waren toch binnen Europa, der is daar nog genoeg dat ook schoon is en de moeite om te ontdekken.
Ook een topper is Schotland wat mij betreft maar dan heb je geen zon-zee-strand. Wel schitterende natuur. Onze huwelijksreis was wandelen in Schotland (Great Glenn Way - 6 daagse trektocht) en daarna rondrijden met de auto... De Noordwestkust is een aanrader daar!



Veva
28-9-2013
 Meld misbruik29-11-2012 17:52:22

Wauw Katia, zoals jij het beschrijft klinkt dat echt de moeite :-)
Ik heb wat 'vooroordelen' tegenover de Canarische eilanden omdat ik dacht dat dat enkel zon-zee-natuur eilanden waren en dus weinig om echt te bezichtigen, buiten dan de natuur, maar je denkt: heb ik de ene 'boom' gezien dan is die hetzelfde als de andere... Als je snapt wat ik bedoel :-p

Ik ga me er binnenkort eens in verdiepen, maar ik merk wel dat ik toch men ding zal vinden binnen mijn eigen beperking.

Bedankt allemaal voor de tips en het meedenken! Dit is nogmaals het bewijs dat dit forum echt wel de moeite waard is!



Martine
14-6-2014
 Meld misbruik29-11-2012 20:31:02

De Griekse eilanden zijn ook maar een uur of 3 à 4 vliegen van hier ... Zon verzekerd van april tot oktober en cultuur met hopen ...

Wij trekken zelf hoogstwaarschijnlijk naar Jordanië. Zon gegarandeerd, cultuur met bergen en "maar" 5 uur vliegen. Vriend (tegen dan man) mag gelijk zijn vliegdoop meemaken dan overigens ;).



Marijke
15-12-2012
 Meld misbruik3-12-2012 10:31:00

Wij zijn juist terug van Jordanië (ongeveer 5u vliegen), je kan daar zowel een paar dagen strandvakantie doen in Aqaba (liggen veel resort hotels) en eventueel enkele excursies. Wij hebbben o.a. een jeeptoch in de Wadi Rum woestijn gedaan met een overnachting in een bedoeïnen tentenkamp, en zijn naar Petra geweest (1 van de 7 wereldwonderen), en het was echt prachtig!
Leuke midden-oosterse sfeer, en supervriendelijke mensen daar!

Ik vermeld er wel ff bij dat drank zeer duur is!!! (misschien omdat het een moslimland is, en toch iets minder toeristisch dan Egypte enzo...?) Een glas bier was omgerekend € 5à6, maar voor de rest was het echt een super reis!


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums