Nu Online
Momenteel zijn er 142 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

kerkelijkhuwelijk

  12-9-2004 14:37:03
Hoe kom ik te weten wat ons kerkelijkhuwelijk kost?Ga ik gewoon naar de kerk en informeer ik bij de pastoor? En moet je trouwen in de kerk het dicht bij je woonst ( wij wonen al samen ), alle info is welkom !

Cindy
24-6-2006
Meld misbruik



Reacties: 14 | Gelezen: 610


Els
5-8-2005
 Meld misbruik12-9-2004 18:33:20

Hallo Cindy,

Eerst en vooral proficiat!

En wat de kerk betreft: dit mag je kiezen! Wijzelf trouwen ook voor de kerk, maar niet in onze eigen gemeente; wij hebben telefonisch contact opgenomen met de priester en het was meteen goed (kan ook afhankelijk van hem zijn natuurlijk). Wat het kost, daarbij kan ik je nog niet helpen, moet het nog vragen! Ga alleszins kijken welke reacties jij nog krijgt want ben wel benieuwd! Groetjes



Philippe
7-5-2005
 Meld misbruik12-9-2004 19:16:57

Hoi Cindy,

In onze parochie is er geen vaste priester en wordt alles geregeld via het secretariaat van de parochie. Daar hebben wij een document gekregen met alle kosten, praktische afspraken, etc.
Het kerkelijk huwelijk kost bij ons 200 euro. Groetjes, Sofie



Sofie
23-7-2005
 Meld misbruik13-9-2004 8:20:24

Ook bij ons kost de kerk 200 euro. Ik denk dat dat in heel de provincie Antwerpen zo is, want ik heb eens gehoord dat die prijzen provinciaal bepaald worden.



Kathy

 Meld misbruik13-9-2004 11:43:32

Wij wonen ook al samen, maar trouwen op de parochie vanwaar ik afkomstig ben.
gewoon eens bellen nr pastoor, en dat is in orde.
wij betalen 244 euro. west-Vlaanderen, Brugge.
succes nog
Kathy



Sophie

 Meld misbruik14-9-2004 16:21:42

Hoi Cindy,

Wij wonen ook al samen en we zijn gewoon naar de priester gestapt van de kerk waar wij willen trouwen.
Bij ons kost het een kleine 300 € omdat de abdijkerk waarin we trouwen die dag 100 jaar bestaat ofzo.
De kerk zal al helemaal versiert zijn met bloemen waardoor het op een kleine 300 € zal komen.

Groetjes,
Sophie



Sofie
20-8-2005
 Meld misbruik15-9-2004 11:46:50

een klein bijhorend vraagje: is het normaal dat je zelf voor de versiering (bloemen, kaarsen,...) zorgt in de kerk, of zit dat in de prijs inbegrepen???
Wij trouwen volgend jaar, maar hebben nog geen kerk vastgelegd.
groetjes,
Sofie



Cindy
24-6-2006
 Meld misbruik15-9-2004 12:46:10

Ik denk dat je zelf voor de bloemmen moet zorgen, mijn vraag is dan wel, mag je die na de mis dan ook terug meenemen. Ik zou ze dan nog in de feestzaal willen gebruiken, of mee naar huis nemen. Het kost toch allemaal veel geld en dan heb je er nog iets aan. Nog een vraagje : hoeveel bloemstukjes heb je nodig? Of weet de pastoor je dat te zeggen? Ik zou ook graag aan iedere stoel, aan de middengang een witte ballon hangen.



Sofie
7-5-2005
 Meld misbruik15-9-2004 17:39:26

In onze prijs zitten de bloemen er niet in. Wat je wel kan doen is horen of er die dag nog iemand in die kerk trouwt en eens horen of ze de prijs willen delen. Dan kan je de bloemen uiteraard niet meenemen naar de feestzaal. In onze parochie moeten de bloemen op het altaar blijven staan, die kan je dus niet meer meenemen.

Groetjes,
Sofie



catherine
4-9-2004
 Meld misbruik16-9-2004 14:56:54

bij ons, west vlaanderen, is de prijs voor een kerkelijk huwelijk € 244, let wel, dit is de prijs zonder loper! informeer of je pastoor hier een meerprijs voor vraagt en hoeveel die bedraagt. zij hebben enkel lopers tot aan de deur, dus als je er een wil tot op straat, dien je bij je ceremoniemeester aan te kloppen. misschien is hij zelfs goedkoper dan in de kerk?? navragen is de boodschap! Bloemen op het altaar moeten blijven staan, dit is toch bijna overal zo, vraag aan je bloemist een goedkoper stukje, met klimop bijvoorbeeld, heel mooi en niet te duur. de andere bloemen mag je wel terug mee (laten) nemen.

Groetjes,
Catherine
Getrouwd op 4-9-04



Katleen
16-7-2005
 Meld misbruik16-9-2004 19:33:12

Hoi Cindy,

Een kerkelijk huwelijk kost MINSTENS € 200, dat is zo vastgelegd. MAAR de pastoor/parochie kan zelf meer vragen als hij dat wilt... Als je wilt weten hoeveel het bij jou kost, moet je gewoon eens bij hem langsgaan.

Groetjes,
Katleen



Marleen
29-1-2005
 Meld misbruik21-9-2004 17:32:52

Wij zijn gisteren bij de pastoor geweest. Hij zei dat het overal in Vlaanderen €200 kost, behalve in het bisdom Brugge.

Groetjes
Marleen



sigrid
22-8-2004
 Meld misbruik27-9-2004 10:47:19

we hebben enkel een kleine bijdrage moeten betalen voor het kapelleke waar wij getrouwd zijn, mijn nonkel deed samen met een goede vriendin van ons de mis
hier was eveneens de rode loper incl., bloemen niet, die hebben mijn mama, tante en nicht gemaakt; echt prachtig



Valerie
3-9-2005
 Meld misbruik26-10-2004 21:33:21

Hallo,
wij betalen € 244 met loper in Sint Kruis Brugge. Voor bloemen en versiering moet je zelf zorgen



annelies
19-8-2005
 Meld misbruik14-12-2004 17:35:34

hallo,

wij betalen 250 € voor de kerk, dan komt er nog 60 € bij voor de rode loper, tot aan de auto's.
Ik denk dat je kan kiezen in welke kerk je wil trouwen, wij wonen al samen en kiezen voor de kerk in de gemeente waar we wonen, in Hooglede West-Vlaanderen.

groetjes annelies


Voeg een reactie toe:

Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...