Nu Online
Momenteel zijn er 87 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Goede nieuws brengt verandering in onze plannen...

  27-11-2012 9:33:37

Aangezien ik hier af en toe de vorderingen van onze voorbereiding uit de doeken kom doen en voor alle volledigheid, een update.

Vorige week hebben we na een zoektocht van 2 jaar eindelijk een stuk bouwgrond gekocht. Grote vreugde alom, een droom gaat in vervulling. We stonden eveneens op het punt om onze huwelijksreis naar Zuid-Afrika te boeken. We hadden hiervoor een lange tijd terug een apart potje aangelegd om ooit eens deze verdere reis te maken. Je hoort me al komen. Sinds we de bouwgrond gekocht hebben, kan ik me steeds moeilijker vinden in een verre reis. We kunnen naar Zuid-Afrika met ons apart potje maar ergens wringt het bij mij: waarom niet minder ver weg gaan en de rest van het potje gebruiken voor ons huis? Voor de helft van ons potje kunnen we upperdeluxe naar Andalusië voor 2 weken en dat is ook een prachtbestemming!

Gisterenavond hebben we er lang over gesproken: ook mijn hubbie zegt dat we die verre reis nog kunnen maken en da teen huis voorrang heeft op een verre droomreis maar iedereen weet ook van onze droomreis…

Kunnen jullie je vinden in onze gedachtengang? Vinden jullie het stom om nu “last minute” van bestemming te veranderen? Als ik het zo allemaal uittyp, klinkt het zo belachelijk maar ik loop er nu wel op te sjieken…


Rebecca
27-4-2013
Meld misbruik



Reacties: 26 | Gelezen: 1440


Evy
18-5-2013
 Meld misbruik27-11-2012 9:47:26

Ik vind dat jullie groot gelijk hebben een huis heb je voor je leven he en dit zal ook de plaats zijn waar jullie als gehuwd koppel door het leven zullen gaan dus ook een speciale bestemming. Die reis gaat niet lopen he ze zal gewoon wat later plaatsvinden. Het belangrijkste is ook dat jij en je toekomstige hierover op 1 lijn staan.



Katrien
20-4-2013
 Meld misbruik27-11-2012 9:53:54

Zoals Evy zegt: het allerbelangrijkste is dat jij en je toekomstige op 1 lijn staan.
Maar hou met 1 ding wel rekening: vanaf het ogenblik dat er kindjes komen, gaat die verre reis op de heeeeeeele lange baan geschoven worden. ;-)

Ik zou net hetzelfde doen, hoor. 2 weken superdeluxe Andalusië (allé ja, ik zou voor de Provence gaan, haha) en de rest van het budget in het huis steken. Maar ik weet niet of ik achteraf geen spijt zou hebben dat ik die verre reis toch niet zou gemaakt hebben.
Ik zou er dus ook héél erg over twijfelen.

Mmm, zo te zien heb je aan mij ni echt vele hulp...




Rebecca
27-4-2013
 Meld misbruik27-11-2012 9:56:26

Katrien, we hebben al 2 kinderen, een dochter van 9 en een zoon van 5 en dat is voor ons niet echt bepalend of we op een verre reis gaan of niet (zonder dat ik cru wil klinken). Ik voel me er gewoon niet lekker meer bij dat we aan een reis nu zoveel gaan uitgeven terwijl we ook gaan bouwen.



tima
8-9-2012
 Meld misbruik27-11-2012 10:11:08

bij het bouwen komen er altijd onvoorziene kosten ik denk dat jullie achteraf wel blij zullen zijn met je extra uitgespaard potje :)



Katrien
20-4-2013
 Meld misbruik27-11-2012 10:13:20

Als dat voor jullie geen belet is om een verre reis te maken (met onze kinderen is dat echt niet te doen, en nee hoor, je klinkt niet cru), dan zou ik het inderdaad uitstellen.

Wij hebben enkele jaren geleden een huis gekocht en een jaar nadien verbouwd. We hebben een deel van de verbouwingen niet gedaan, want anders hadden we totaal niets kunnen afwerken. Dan zaten we nu in een totaal onafgewerkt huis. En dat wilden we niet. Nu is het zo goed als afgewerkt (moeten nog lampen komen en plinten geplaatst worden enzo, maar verder is het ok).

Dus in jullie geval zou ik ook kiezen voor het huis ipv de reis. :-)



Charlotte
25-5-2013
 Meld misbruik27-11-2012 10:29:00

Van je gasten zul je ook wel een aardig centje bijeen krijgen, dus mss kun je dat ook gebruiken voor zuid-afrika en hoef je niet het volledige aparte potje te gebruiken voor jullie droomreis, maar kun je een deel ervan opzij leggen. Moeilijk he!



Chloé
4-5-2013
 Meld misbruik27-11-2012 10:37:48

Ik begrijp de twijfels heel goed, maar ik denk dat ik in jouw plaats die droomreis toch niet zou laten schieten, zeker als jullie er al voor gespaard hebben. Het is waar dat een huis samen iets is wat niemand jullie nadien nog kan afpakken, maar dat geldt evengoed voor een mooie reis, die jullie altijd al samen hebben willen maken. De herinnering eraan is misschien iets minder tastbaar dan een huis, maar even goed iets wat je je hele leven gaat meedragen en wat jullie met z'n vieren samen kunnen delen (dat is toch mijn ervaring...) Wij hebben zelf een huis gekocht en niet gebouwd, maar het is toch nooit zo dat je alle kosten in één keer moet ophoesten? Nog tijd genoeg dus om verder te sparen na de reis lijkt mij :-) Maar zoals iedereen hier al zegt: gewoon zorgen dat jullie hierover allebei op één lijn zitten, en dan komt alles goed! Succes met je keuze.



WWW.DISCOVIDEO.BE

 Meld misbruik27-11-2012 10:46:22

Aangezien het waarschijnlijk de bedoeling is om uitsluitend te genieten, heb je alleen maar een lekker zonnetje en wat zwemwater nodig...en dat kun je dichtbij krijgen...om die redenen: Andalusië.



Tina
19-7-2013
 Meld misbruik27-11-2012 11:01:09

Wij zijn ook aan het bouwen en gaan misschien toch nog op verre reis, dan wel richting Bali ofzo.

Wij hadden wel al heel lang bouwgrond en hebben die ook afbetaald voor we effectief begonnen met bouwen. Daarnaast gaan we aan de gasten vragen voor een centje bij te leggen zodat we nog op reis kunnen. Alleen de twijfel of we in hetzelfde jaar op reis gaan of een jaar later.



Sandra
7-9-2012
 Meld misbruik27-11-2012 12:24:37

Lieve Rebecca,

Heel verstandig om er over te praten met je hubby to be ;-)!
Wij zijn na de trouw begonnen aan onze huizenjacht...en als ik dan begin na te denken over het budget van de trouw dan denk ik shit man...toch veel geld uitgegeven aan die ene dag!
Niet dat ik het anders zou doen moest ik opnieuw beginnen ;-) maar ik snap dus helemaal dat je met die vragen zit!

Een honeymoon doe je maar 1 keer zeggen ze dan...maar het gaat toch vooral om tijd doorbrengen met elkaar en ook nagenieten na jullie mooiste dag...en dat kan ook even goed op een andere - goedkopere - bestemming eventueel.
Maar die keuze moeten jullie zelf maken natuurlijk...niet makkelijk!

groetjes

Sandra

PS: wanneer regelen we onze date? :-)



Bea
6-7-2013
 Meld misbruik27-11-2012 12:53:13

Ging je de verre reis doen met je kinderen? Dan zou ik uitstellen: die van 5 jaar gaat zich nauwelijks iets herinneren van die reis. Dan is het over een aantal jaren veel leuker voor hen (op vlak van herinneringen). Ik zou het geld ook liever in het huis steken. De wereld loopt niet weg...



Jente
26-10-2013
 Meld misbruik27-11-2012 12:58:39

Ik kan jullie hierin wel volgen. Zelf hebben we ook even getwijfeld of we wel naar Zuid-Afrika zouden gaan en het geld niet voor ons huis zouden gebruiken maar we hebben beslist toch voor de reis te kiezen. In ons geval lukte dit echter omdat we een huis gekocht hebben en de verbouwingen makkelijk kunnen spreiden (bij een nieuwbouw is dat al wat moeilijker ) en we echt die reis wilde maken voor we aan kinderen zouden beginnen. Voor ons is het zo'n beetje een mijlpaal die we willen bezegelen met die reis.
Moesten we voor een nieuwbouw gegaan zijn hadden we wellicht onze financiën ook wat anders moeten regelen en was er al amper sprake geweest van een deftige trouwfeest.



Kim
1-3-2013
 Meld misbruik27-11-2012 14:30:58

Als jullie een reis naar Z-A zo makkelijk kunnen vervangen door Andalusië, en dus enkel gaan om te relaxen in mooi weer... is de extra investering in de verre reis inderdaad weggegooid geld. Als je echt al lang naar Z-A wil, om de cultuur, mooie natuur,... zou ik dit niet uitstellen! Een bouw valt ook te budgetteren,... en als het verschil 5000 euro is... dat is dan ook weer relatief snel bijgespaard!



Karen
14-6-2014
 Meld misbruik27-11-2012 14:46:27

Hey Rebecca,
Persoonlijk vind ik een huis belangrijker dan een verre reis die verre reis kan je nog altijd maken door middel van bij te sparen.
Je kan op een andere bestemming ook van elkaar genieten.
Wij hebben onlangs ook een huisje gekocht waardoor wij geen supperdeluxe reis kunnen maken maar we gaan er in ieder geval 1 maken die ook mooi kan zijn.
Zolang we maar van elkaar kunnen genieten

Groetjes



Lieve
17-5-2013
 Meld misbruik27-11-2012 15:04:14

Hey Becca
Superproficiat! Ik ben al helemaal benieuwd! :-)
Mijn ventje en ik hebben net hetzelfde gehad. Wij hebben ons huis al een jaar geleden gekocht. Wij waren na een jaar ook superblij dat we ons droomhuis op onze droomlocatie gevonden hadden.
Wij wilden ook altijd een verre reis maken, India of Zuid-Afrika, maar uiteindelijk hebben we dat idee ook na lang en veel nadenken en overleggen ergens achteraan in een kast gestopt. Niet dat we dit nooit gaan doen, maar ons huis heeft nu eerst voorrang. Die reizen kosten ongelooflijk veel en als je dan ziet dat je daarmee de badkamer kunt doen of het dak isoleren, dan vonden wij het ook nodig om nuchter te blijven en dat geld te besteden aan ons huis waar we uiteindelijk samen oud zullen worden. Zoals Tima ook zegt: er komen altijd nog lijken uit de kast vallen (bij ons al een aantal...) en er zijn altijd onvoorziene kosten.
Bij ons wordt het nu een doorreis door Italië, wat ongetwijfeld ook superromantisch wordt. Het is en blijft je huwelijksreis, dus het wordt sowieso genieten, zwijmelen en vast en zeker ook stomend. Of dat nu Zuid-Afrika, Andalusië of Italië is, zolang het de nodige huwelijksreisluxe heeft, maakt de locatie op zich weinig uit. En die verre locaties lopen niet weg!
En trek je niets aan van wat de rest zegt: iedereen die ooit een huis gekocht of gebouwd heeft, zal jullie maar al te goed begrijpen!



Martine
14-6-2014
 Meld misbruik27-11-2012 15:53:37

Proficiat alvast met de bouwgrond!

Misschien als huwelijksreis inderdaad minder ver gaan.
En eventueel met de jaren een potje aanleggen waar niet alleen jij en je partner mee naar Zuid-Afrika kunnen, maar ook de kinderen meekunnen? Over een paar jaar zijn ze nog wat ouder en gaat dat nog makkelijker.

Hier hebben we ons droomhuisje vorig jaar al gevonden. Wij begonnen niet aan bouwen, dus hebben we gekocht. Trouwen stond niet echt op de planning ("misschien ooit"), maar vriendje heeft me nu gevraagd, nu we hier ongeveer 9 maand wonen.
Er zijn nog wel wat verbouwingen (badkamer naar onze zin maken, terrastrap naar de deur, schilderwerken in heel de gang en hal, schilderwerken in de 2 slaapkamers op 't tweede verdiep - onze slaapkamer is in orde, ...) te doen de komende jaren, maar ons huis is perfect bewoonbaar zoals het is. Die dingen lopen dus niet weg ;).
Wij gaan dus wel aan ons spaargeld knabbelen om onze droomreis naar Jordanië (een rondreis van een dag of 14 door het land met een huurauto - een reis die we zelf gaan ineen steken) te maken. Maar verder dan naar daar trekken we het toch ook niet. 10 of 14 dagen een Grieks eiland en relaxen was hier overigens ook nog een optie, maar uiteindelijk willen we toch echt wel naar Jordanië ... En aangezien dat er anders uiteindelijk nooit van komt (te duur, nog zoveel andere reisplannen, uitstellen, ...), wil ik dat uiteindelijk echt wel nu doen.



Joyce
11-5-2013
 Meld misbruik27-11-2012 19:05:33

Hey Rebecca

Proficiat met de bouwgrond! Ook een zalig gevoel he!
Wij hebben ook net een bouwgrond gekocht :-)
En met een nieuwbouw komen de meeste kosten toch in één keer bij elkaar... Het trouwen op zich kost ook al wel een aardig centje...

En ja, ook bij ons twijfels over de reisbestemming hoor. Ik mag de bestemming voor de huwelijksreis dan nog wel niet weten, maar we hebben net zoals jullie ook gepraat over het reisbudget. Wij hebben ook besloten om de reis iet-of-wat "budget" te houden. Dit betekent daarom niet minder kwalitatief! Heb al ondervonden dat de verblijfskosten vaak zowat gelijkaardig zijn, maar dat het vooral het vervoer is dat je betaalt. Naar een verre bestemming vliegen kost nu eenmaal een pak meer :-s
Zoals in de vorige reacties al vaak is aangehaald: een huwelijksreis = genieten, vooral van elkaar en van de romantiek ;-) En dat kan volgens mij perfect ergens "dichter bij huis".

't Is nu gewoon die knop ff omdraaien qua reisbestemmling wat nog moeilijk zal zijn waarschijnlijk. Jullie zaten al een hele tijd te dromen van Zuid-Afrika... Tja, dat is idd wel een droomreis, maar dat land loopt niet weg he!
En trouwens, een bouwgrond en het vooruitzicht op een eigen huisje, dat is ook dromen!

Vele groetjes
Joyce




Ruth
4-5-2013
 Meld misbruik27-11-2012 20:50:11

Ik begrijp je perfect.
Wij hebben zelf ook heel lang getwijfeld om onze huwelijksreis naar Costa Rica te boeken. Vorig jaar hebben wij ook een huis gekocht, en er moeten ook nog verbouwingen gebeuren, wat natuurlijk een smak geld kost.
Toch hebben we besloten om naar Costa Rica te gaan, ondanks het feit dat het een verre en vooral dure reis is. Ik droom al heel lang van een reis naar CR (en mijn verloofde wil gelukkig mee :-) ) en wij zijn van het gedacht dat het nu toch wel de ideale gelegenheid is, en we hebben er de spaarcentjes en de tijd voor.
Ons huis is wel perfect bewoonbaar zonder de verbouwingen, dus die worden dan mss met een jaartje uitgesteld, een nieuwbouw is natuurlijk iets anders...

Als je kiest om de reis uit te stellen zal het natuurlijk niet makkelijk zijn om die reis uit je hoofd te zetten, maar zoals hierboven gezegd, je nieuwe huisje is ook iets om zeker naar uit te kijken!
en wanneer je in je pas afgewerkte living in de zetel ploft, kan je weer beginnen dromen om over enkele jaren die droomreis toch te maken ;o)



Kathleen
15-6-2013
 Meld misbruik27-11-2012 21:34:15

Ik snap je volledig. Drie maanden na onze verloving hebben wij ook een huis gevonden.
Nu zijn daar ook nog redelijk wat renovatiewerken enzo aan. Als ik dan nadacht aan hoeveel we wilden uitgeven aan de huwelijksreis (we wilden eigenlijk naar Indonesië gaan), stak ik dat geld toch liever in iets waar je langer deugd van hebt. Liever een afgewerkte living en badkamer dan een fijne reis en dan nog een jaar langer in een bouwwerf zitten.

Wij hebben dan besloten om het wat dichter bij huis te gaan zoeken en gaan wss naar Sardinië of Kroatië. Het belangrijkste is toch dat je met je 2 kan uitusten, genieten van het goede weer en van elkaar. En als je echt wilt, zal die verre reis er later nog wel van komen...



sarah
17-12-2011
 Meld misbruik28-11-2012 7:23:19

Hoi Rebecca, ik zou de reis niet opbergen. Een reis , zeker naar verre bestemmingen kost heel wat geld. Maar je bent er nu al zolang naar het uitzien. En wat is zo een reis nu op je totale bouwbudget? Ok Suid Afrika :) is duur om naar toe te gaan, anderzijds het eten is er weer goedkoop. Het zijn de vluchten die doortikken en safari. Reisbestemmingzn verdwijnen idd niet, maar prijzen worden wel duurder. We zijn dit jaar zelfs nog een tweede keer teruggegaan en zagen op een klein jaar tijd al prijsverschillen. De vraag is natuurlijk wat voor huwelijksreis willen jullie? Want het zijn twee totaal verschillende bestemmingen. Veel succes!



Veronique
16-6-2012
 Meld misbruik28-11-2012 8:16:30

he bruidje, in jouw plaats zou ik inderdaad voor je huis gaan, en als huwelijksreis een sterrenhotel kiezen dichter bij huis. en misschien als jullie bv 5 jaar getrouwd zijn, als cadeau jullie "droomreis" maken of zo?

x Vero



Silke
4-5-2013
 Meld misbruik28-11-2012 16:21:17

Ik begrijp je perfect. Ik zou het geld ook besteden aan het huis. Jullie kunnen later nog eens naar daar reizen. Een minder verre reis is daarom niet minder leuk hé. Geniet er maar van!! zowel van het huis, als jullie trouw, als jullie reis!! :)



Kelly
16-8-2013
 Meld misbruik29-11-2012 18:36:28

Wij hebben vorig jaar een huis gekocht, nog volop aan het verbouwen op dit moment.. en het kost zooo veel geld... bij ons is er nog geen sprake geweest van een eventuele huwelijksreis... en als er die komt, zal het geen super dure worden. We redeneren alle 2 gelukkig hetzelfde: ons huis is voor 'eeuwig' en daar kijken we ook continue op.... Denk dat dit iets is wat jullie onder jullie 2 moeten beslissen... Maar ik denk dat een reisje na de volledige bouw ook op zijn plaats is!!! (lees: gaat deugd doen! :) )



Rebecca
27-4-2013
 Meld misbruik5-12-2012 13:08:40

Lieve allemaal
Ik wil jullie eerst al heel erg bedanken voor jullie reacties! Ik had niet zoveel respons verwacht en het gaf me voldoende om over na te denken. Zondagavond hebben we besloten om de knoop door te hakken. We hebben allebei, zonder het van elkaar te zien, onze bestemming van keuze op een blad geschreven, afgeteld en omgedraaid. Gelukkig hadden we allebei hetzelfde opgeschreven! Het is uiteindelijk Andalusië geworden! We hebben maandagavond de boeking gedaan en het is een fantastisch gevoel. Het wordt een superromantische reis, vol van cultuur, natuur en de nodige rust in prachtige plaatsjes! Zuid-Afrika blijft nog op ons lijstje staan en wie weet hernieuwen we binnen een jaar of 10 onze geloftes in een safaricamp.
Nog es allemaal bedankt
Dikke knuffel
Becca



Lieve
17-5-2013
 Meld misbruik5-12-2012 14:18:58

Joehoe, zie je wel, dat wordt ongetwijfeld even romantisch! Begin maar al te dromen en haal het Spaans maar al van onder het stof, chica!



Sandra
7-9-2012
 Meld misbruik5-12-2012 15:44:34

Jeeeej :-) zondag wil ik details horen :-)
Heel goed opgelost!! Wordt zeker een fantastische honeymoon!

groetjes!


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums