Nu Online
Momenteel zijn er 124 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Huwelijksreis naar niet 100 % veilig gebied?

  23-11-2012 22:09:12
Als eerste idee had ik een huwelijksreis naar de Griekse eilanden.

Maar eigenlijk dromen we stiekem al jaren om "ooit" naar Jordanië - en dan voornamelijk Petra - te gaan.
Ergens wil ik dat eventueel ook wel overwegen als huwelijksreis.
Geen georganiseerde reis, wel zelf naar ginder vliegen, op voorhand een klein beetje een route uitstippelen, een auto huren en rondtrekken (de meeste hotels wel op voorhand vastleggen).

Maar gezien er veiliger gebieden zijn dan het Midden-Oosten en ik altijd heb gezegd "ik reis alleen naar ginder als 't daar veilig is", twijfel ik ...
Als 't van vriendje had afgehangen, zat ie overigens al lang ginder ... Het enige wat die tegenhoudt is de kostprijs.

Nog een droomgebied van hem om es naartoe te reizen zijn de blauwe moskeeën in Iran. Maar daar zeg ik resoluut nee op. Da's mij toch echt wel te riskant en dat snapt hij ook wel.


Naar Griekenland kunnen we desnoods een ander keertje. Maar een huwelijksreis doe je toch maar 1 keer? Die doorbrengen op pakweg het idyllische Santorini en enkele eilanden errond? Of eerder richting Petra en een rondreis door Jordanië?


We zijn sowieso rondtrekkers. Een hotel met zwembad is leuk, maar dan om 's avonds na een dag rondtrekken of sight-seeing in te springen. Niet om een hele dag aan te zitten.
Meestal houden we het low budget qua reizen, met auto en tent en zelf koken, maar een huwelijksreis mag wat meer hebben en ik droom al jaren om nog es terug te gaan naar Griekenland - dit keer met partner. Maar samen dromen we dus ook van Jordanië.

Martine
14-6-2014
Meld misbruik



Reacties: 3 | Gelezen: 832


kylie
28-9-2013
 Meld misbruik23-11-2012 22:51:25

Hallo

Jordanie is prachtig!!!
Mijn vriend en ik zijn er in januari geweest voor 1 week, toen was er ook een beetje onrust in het Midden Oosten maar niets! van gemerkt.
Nuja nu is het wel wat erger heb ik de indruk... :(

Petra is echt iets dat je moet gezien hebben!!
En de natuur is er ook zeer mooi en vriendelijke mensen!!
Groetjes
Kylie



Wendy
13-6-2015
 Meld misbruik24-11-2012 8:15:24

Goh dat is een moeilijke eh,ik zou dan voor Jordanië gaan maar je kan moeilijk inschatten hoe het tegen augustus zal zijn he :(
Wat zeggen ze in een reisbureau?
Hier kan je ook wel volgen wat ze adviseren.
http://diplomatie.belgium.be/nl/Diensten/Op_reis_in_het...







Ellen
17-6-2013
 Meld misbruik18-1-2013 22:52:27

Ik antwoord even wat later.. maar Jordanie is absoluut aan aanrader! Ben daar in 2010 in mijn eentje geweest (mijn eerste echte alleenreis), ik moet zeggen: twas de moeite. Ik zou wel de situatie goed in de gaten houden, maar ik moet eerlijk toegeven dat wij ons niet te veel laten leiden door negatieve berichten. In mei trekken we zelfs naar Iran:)


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums