Nu Online
Momenteel zijn er 121 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Ervaringen met Arke Fly

  22-11-2012 21:24:40
Dag bruidjes!
Ik wil graag weten wie van jullie ervaring heeft met vliegen met Arke Fly vanuit Schiphol?
We zijn vandaag gaan informeren bij Arke voor onze huwelijksreis naar Punta Cana en het scheelt maar liefst 700 € met Jetair hier in België. Op zich vind ik dat al de moeite.
Wij zouden dan voor de Comfort class kiezen en waarschijnlijk een hotel boeken in de buurt zodat we op het gemak kunnen doen.
Nu is mijn vraag of dit wel een goede vliegtuigmaatschappij is en wat jullie ervaringen hiermee zijn? Ik heb al het één en het ander opgezocht op internet en ik lees daar precies toch niet zo'n goede reviews over (veel vertragingen, slechte service, veel chartervluchten...)
Over Jetair heb ik ook wel negatieve commentaren gelezen maar zij vliegen blijkbaar wel enkel met eigen vliegtuigen en zouden minder vaak vertragingen hebben.
Maar nu weet ik het niet goed... Ik ben een 'vliegtuigleek' dus weet niet goed waar ik naar moet kijken.
Zijn er hier mensen die mij 'verlichting' kunnen brengen?
Alvast bedankt!

Inge
21-6-2013
Meld misbruik



Reacties: 12 | Gelezen: 1902


Alessia
7-9-2012
 Meld misbruik22-11-2012 21:38:20

Mijn schoonouders (en ook mijn man) boeken altijd via Arke en dat idd omdat het goedkoper is maar daarom helemaal niet minder goed. Zij hebben altijd positieve ervaringen gehad, goed personeel en goede service. Wij hebben dit jaar via Sunjets (jetairfly) gevlogen, en ook voor mij was dit de eerste keer en het was super meegevallen. Maar voor dichte vluchten (Turkije, spanje, Egypte)... is Arke altijd goed meegevallen.



Lynn
9-3-2013
 Meld misbruik22-11-2012 21:52:08

Hoi,

Ik heb de afgelopen 2 jaar bij jetairfly als stewardess gewerkt. Ik denk dat als Arke goedkoper is, je voor Arke moet gaan. Ze zijn beiden van dezelfde groep (Tui) en het zijn vakantievluchten, dus je kan op beiden een gelijkaardige service verwachten.



Lynn
9-3-2013
 Meld misbruik22-11-2012 21:54:05

ohja en vertragingen: je hebt ze of je hebt ze niet... Bij elke maatschappij kunnen er wel eens een vliegtuigen kapot gaan of onverwachte omstandigheden optreden.. dus daar zou ik me niet echt op baseren.. Je moet daar een beetje geluk mee hebben :)



Greet
24-5-2014
 Meld misbruik22-11-2012 22:09:49

Wij hebben vorig jaar via Arke een reis naar Egypte geboekt en toch vanuit Zaventem kunnen vertrekken met jetairfly. Ookal vertrokken we via Zaventem en niet via Nederland, toch was er nog steeds een verschil van honderden euro's.



Debbie
25-5-2013
 Meld misbruik23-11-2012 7:40:32

Ik ben ooit met Arke naar Turkije gegaan (vertrokken in Eindhoven). Was dik in orde!!! In de terugvlucht was de vlieger 'kapot', hebben we wel even op de luchthaven vastgezeten tot er een nieuw vliegtuig kwam. Maar die dingen kunnen gebeuren! Liever even langer op de luchthaven dan vliegen met een vliegtuig met motorproblemen We hebben daar bonnetjes gekregen zodat we iets konden drinken en eten en er was direct een reisbegeleider die ons info gaf enzo. Dus ik vond de service echt dik in orde!



Julie
30-3-2013
 Meld misbruik23-11-2012 7:54:18

ik heb ongeveer 5 jaar geleden met arke naar puerto plata gevlogen en dat was zeker nie anders dan jetair. Nu gaan wij op huwelijksreis ook terug met arke naar mexico. het enige nadeel of voordeel hoe je het bekijkt is dat we vanuit nederland vertrekken de maandag morgen dus wij gaan de zondag al vertrekken en slapen een nachtje in radison hotel aan de luchthaven. Wij hebben nu wel gekeken en eerste klas vliegen is iets anders dan met jetair. als ik me niet vergis heb je bij jetair 2 verschillende keuzes en bij arke 3. maar beenruimte is hetzelfde. staan trouwens filmpjes van de vliegtuigen op youtube. Ik denk dat het prijs verschil gewoon te wijten is aan de vakantieperiodes en dergelijke. bij ons scheelde het de bijna de helft voor exact dezelfde vakantie nederland / belgie. Daar moet ik niet lang over nadenken.

veel plezier xxx



Peggy
28-9-2013
 Meld misbruik23-11-2012 8:55:58

Wij hebben dit jaar ook geboekt met Arke via Schiphol.

Mijn oudste zoon is 15 en werd in Belgie nergens meer geaccepteerd als kind in een familiekamer (kamer met 2 slaapkamers). Ik moest voor hem een totaal andere hotelkamer boeken en dat leek me toch ook wel eenzaam voor hem. De jongste van 3 moet sowieso nog bij ons in de kamer slapen.

Via Arke accepteren ze dit dus wel tot 15 jaar en onze reis is dus euro 1.100,- goedkoper !



mona
27-7-2013
 Meld misbruik23-11-2012 9:29:17

Arke en Jetair zijn van vergelijkbaar serviceniveau.



Natascha
5-7-2013
 Meld misbruik23-11-2012 10:11:46

Dag Inge. Wij gaan ook naar punta cana. Wanneer gaan jullie?



Vanessa
31-8-2013
 Meld misbruik23-11-2012 10:21:41

Wij zijn vorig met Arke Fly naar Turkije geweest, ook vanwege lagere kostprijs.
Trouwens ook mogelijkheid zeer goedkoop te parkeren nabij Schiphol, veel goedkoper dan op Zaventem.
Met Arke Fly is het allemaal prima verlopen, geen klachten.
Wij hebben 2 kleine kinderen en waren nogal laat op de luchthaven waardoor ik dacht dat we allemaal apart zouden zitten in het vliegtuig maar ze hebben ons toch nog netjes bij elkaar gezet dus vond ik een groot pluspunt.
Zeker doen, zou ik zeggen!



Inge
21-6-2013
 Meld misbruik23-11-2012 19:07:30

@ Natasha: wij wilden 23 of 24 juni vertrekken voor 9 dagen. Jullie?

Bedankt voor de reacties! Het heeft me toch weer wat gerustgesteld hoor want nadat ik dat gisteren allemaal op internet had gelezen over Arke had ik er eigenlijk geen zin meer in.
Zal ook een kwestie van geluk hebben zijn he :). Laten we hopen dan dat wij dat ook hebben
Als je als 'Belg' een annulatie en reisverzekering neemt via een Nederlands reisbureau, ben je dan ook even goed verzekerd en 'gedekt' met alles dan als je dit in een Belgisch reisbureau zou doen?
Groetjes!



Natascha
5-7-2013
 Meld misbruik24-11-2012 19:09:05

@ Inge wij gaan waarsch van de 8 ste juli tot de 20 ste. Hebben ook gehoord bij arke maar kwamen hetzelfde uit via jet air hier op 100 € na dan. Groetjes


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums