Nu Online
Momenteel zijn er 176 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Bedankt vadertje staat: annulatie trouwdatum

  21-11-2012 19:22:18
Ik baal echt echt enorm! Vandaag berekening gekregen van boekhouder en de belastingen dit jaar gooien roet in het eten voor ons trouwfeest. Mijn vriend is zelfstandige en werkelijk elk jaar krijgt hij leuke 'cadeautjes' van vadertje staat: dit jaar betekent dit: bye bye trouw! Ik voel mij echt enorm droevig. Wij zijn als we gaan trouwen reeds twee jaar verloofd omdat we hard moeten sparen voor de trouw, nu moeten we het dus minstens een half jaar verschuiven omdat ik niet wil lenen bij de bank uit schrik ons nog verder in een financiële put te duwen. Het ergste is: ik heb de zaal al en mijn trouwkleed. Mijn trouwkleed is geen ramp, maar ik weet niet of we kosteloos onze datum kunnen verzetten.

Mijn vriend wil het risico nemen , maar ik wil niet een jaar lang als een kip zonder kop rondlopen voor één dag, daardoor groei je ook niet echt dichter bij elkaar volgens mij.
Wat zouden jullie doen?

Reeja
14-9-2013
Meld misbruik



Reacties: 24 | Gelezen: 1649


Anne-Sophie
20-7-2013
 Meld misbruik21-11-2012 19:27:47

Ik weet niet hoe het bij jullie zit, maar bij onze zaal moet je toch wel een fiks bedrag betalen bij annulering. Ik geloof zelfs zo'n 60%...

Ik vind het in ieder geval enorm erg voor jou/jullie! Ik hoop dat je snel een oplossing vindt. Sterkte en succes!



Reeja
14-9-2013
 Meld misbruik21-11-2012 19:31:17

Wij zijn in dat geval ons voorschot kwijt, maar omdat het over een verplaatsing naar een latere datum zou zijn hoop ik dat ze nog iets kunnen doen voor ons.



Happy
17-2-2013
 Meld misbruik21-11-2012 19:33:48

Zou inderdaad zoals Anne-Sophie zegt eerst kijken wat de annulatiekosten zijn vooraleer je beslist..
Weet natuurlijk niet wat jullie spaarcentjes zijn en hetgeen je voor ogen had uit te geven, maar misschien dingen laten vallen zoals extra accessoires bij trouwkleed of bepaalde decoratie?
Veel succes en sterkte!



Reeja
14-9-2013
 Meld misbruik21-11-2012 19:39:51

Trouwkleed en accessoires kreeg ik van mijn moeder en decoratie is echt miniem. pff 't gaat puzzelen worden...



fabienne
14-6-2013
 Meld misbruik21-11-2012 19:55:28

hey wij hebben ook geen groot buget daar wij aan het herbouwen zijn maar je kan rond kijken en dan valt het mee ze en als je elke maand iets opzij zet kom je ookal een eind opweg ik koop nu elke maand iets zoals de bedankingen voor de getuigen en ook op de uitnodegingen kan je besparen je moet geen kaart van 3eu het stuk kopen die ze later weg gooien en het eten op je feest maak je ook zo duur of goedkoop je zelf wil grts hoop dat het goed komt



debora
18-7-2014
 Meld misbruik21-11-2012 21:41:50

Door mijn ziekte hebben wij ook moeten afzien van een droomhuwelijk,met alles erop en eraan...

Maar over alles goed nagedacht en veel gezocht, en we gaan toch trouwen. Maar dan zelf een zaal huren, geen overdreven sjiek gedoe...

Ben er vroeg aan begonnen, heel veel opzoekwerk aant doen om zo toch wel de goedkoopste oplossing te vinden! En ook al veel aan aant kopen, maar telkens in kleine stukken. Da voel je nie zo hard dan he...

Ik weet hoe teleurstellend da opt eerste moment is, maar nu ben ik heel blij dat we het toch me minder geld gaan doen toch gaan kunnen trouwen!

Hoop dat het bij jullie ook ga kunnen lukken! Succes ermee x



fabienne
14-6-2013
 Meld misbruik21-11-2012 21:46:52

hey debora ik doe het ook zo met beetjes want ik zit op al 3j thuis en wat het inkomen betreft ni vet e en dan nog een dochter dat naar het middelbaar gaat dus bij ons is het ook puzzelen



debora
18-7-2014
 Meld misbruik21-11-2012 21:50:44

Echt erg he! Ge wordt ziek en wordt er eigenlijk op alle manieren voor gestraft ook nog is vind ik... Maar inderdaad, met klein beetjes geraakt ge er wel! Zijn nu echt getraind om alles in aanbiedingen te kopen. Klinkt erg om het zo te zeggen, maar da heeft ons toch gered...



Reeja
14-9-2013
 Meld misbruik21-11-2012 22:45:25

Veel valt er gewoon niet meer te schrappen, we hebben een min. aantal gasten,... Maar we moeten evenveel belastingen betalen als ons budget van de trouw wat wil zeggen dat we helemaal van nul kunnen beginnen. 't is echt k*t



Wendy
13-6-2015
 Meld misbruik22-11-2012 7:19:20

ooh wat een rot nieuws seg,kan me voortsellen dat je droevig/boos bent.
ik zou ook eerst eens horen wat jullie moeten betalen als jullie de datum verzetten,misschien moet je dan helemaal niets betalen?

ooh,wat is dit moeilijk seg :( wat zegt je verloofde er van?




Debbie
25-5-2013
 Meld misbruik22-11-2012 7:47:34

We hebben ook wat tegenslag gekend, maar gaan onze trouw laten doorgaan. We gaan minder gasten uitnodigen om te blijven eten, ventje gaat zijn kostuum huren ipv een te kopen... De dingen die al geboekt waren blijven wel staan zodat we geen annulatiekosten moeten betalen. Onze huwelijksreis is nog een denkpunt. Langs de ene kant is die veel te duur voor ons nu, langs de andere kant is het mss de allerlaatste keer dat we kunnen gaan en gaan we het ons de rest van ons leven beklagen indien we niet zijn geweest.



mona
27-7-2013
 Meld misbruik22-11-2012 9:28:34

Ik zou toch ook nog eens overdenken waar je eventueel nog kan besparen. Doe een fuif met hapjes, in plaats van een diner met echt avondeten, dat scheelt toch al gauw een paar duizend euro (zou in ons geval toch zo zijn, het eten is denk ik ongeveer de grootste kost). Kan de familie niet even bijspringen of jullie wat geld lenen dat je daarna renteloos kan afbetalen?

Gaat al je spaargeld naar de belastingen nu dan? Da's wel vervelend...



mona
27-7-2013
 Meld misbruik22-11-2012 9:34:00

Of misschien eens een andere richting uit denken, en niet besparen op trouw, maar op iets anders? Misschien hebben jullie twee auto's, maar zou een van beide wel met de fiets of bus naar het werk kunnen? Als je een auto kan verkopen, en kosten voor brandstof, verzekering etc vallen weg, dan heb je je budget voor een huwelijk al denk ik! Of - maar da's wel heel extreem - misschien goedkoper gaan wonen? Appartement van 500 euro ipv 700 euro zoeken (ik weet natuurlijk niet hoe en waar jullie nu wonen), dat scheelt ook al 200 euro per maand, aan tien maanden is dat 2000 euro extra.



Tina
19-7-2013
 Meld misbruik22-11-2012 10:52:23

Ppfff Ik kan begrijpen dat je dit allemaal niet zo droevig vind...

Wij zijn ook aan het bouwen en gaan trouwen, ik ga besparen op onze meubels :-) Geen zetel, geen tv, zelf gemaakt bed, nog net een wasmachine en een diepvries. Ik heb van vroeger boeklades voor mijn kledij op weg te bergen. Maar het is natuurlijk niet tof, als jullie gewoon je geld zien verdwijnen uit het raam. Je zou voor niets zwart werk gaan promoten...

Ipv te lenen bij de bank, kunnen jullie niet lenen bij ouders of zus/broer...

Veel knuffels en hou de moed erin, wees creatief en probeer een oplossing te zoeken. Als wij annuleren, zo ver voor datum moeten wij enkel het voorschot laten vallen, maar als we verschuiven naar een nog vrijstaande datum betalen we niets extra...



mieke
8-6-2013
 Meld misbruik22-11-2012 13:20:21

hey reeja, je kan ook vragen aan je boekhouder of hij een voorstel wil doen van een afbetalingsplan bij de belastingen, dan valt het je misschien niet zo zwaar.
Mijn man is zelfstandige en heb dit zelf gedaan via mail en gekregen, zo kan je de kosten ook spreiden. Als je het email adres wil kan je me altijd een prive bericht sturen
dikke knuffel mieke



Reeja
14-9-2013
 Meld misbruik22-11-2012 13:41:18

Bedankt iedereen voor het antwoord!
@Mona: het is idd zo dat bijna al ons spaargeld naar de belastingen gaat: om en bij de 12.000 euro.

We hebben gisterennacht tot 5 uur 's morgens gepraat erover en hij wil de datum echt niet verzetten; hij is ervan overtuigd dat we het wel aankunnen. Ik heb eens op mijn lijstje gekeken en er zijn wel wat dingen die ik zelf onderhanden kan nemen, veel decoratie heeft de zaal gelukkig niet nodig enkel het ceremoniezaaltje, maar daar kan ik wel creatief in zijn. We zijn er nu ook over aan't denken om mijn vriendin de foto's te laten nemen, ze heeft geen diploma maar ze werkt voor Belga dus is goed genoeg :) Dat zou me een 1000 euro schelen.

Met het appartement hebben we idd veel geluk vanaf december, we verhuizen nl en het zal ons dan 550 ipv 750 kosten wat toch ook 200 euro in de maand scheelt.

Ik ben wel heel blij dat mijn vriend verder wil gaan ondanks de tegenslag,dat wil toch zeggen dat hij er ook echt om geeft. In eerste instantie wou ik gewoon niet verder omdat ik het zo erg vond en ik niet constant onder financiële druk wil staan, dat is helemaal niets voor mij. Op dat vlak is mijn vriend de vrouw in de relatie: De trouw moet en zal doorgaan :-)

Bon ik heb al eens rondgekeken hier op het forum en al veel ideetjes gezien wat betreft besparingen, ik ga er eens mijn werk van maken om rustig te kijken nu ik wat bekomen ben, gisteren was ik veel te erg in paniek, niet enkel voor de trouw maar ook voor ons leven.

Mieke: bedankt dat je je boekhouder wil delen:) Mijn vriend heeft er eentje, ik vertel hem zeker over dat spreidingsplan, daar had ik zelf nog niet bij stilgestaan! Bedankt!

Dank je iedereen en wie nog ideetjes heeft: vuur maar af! Ik hoop echt dat niemand anders dit hoeft mee te maken (hoewel ik ook wel weet dat het niet het einde van de wereld is, maar toch :))



mona
27-7-2013
 Meld misbruik22-11-2012 15:59:38

En in plaats van te sakkeren op Vadertje Staat, misschien toch es uitkijken naar een andere boekhouder? Een goede boekhouder moet dit toch kunnen voorkomen of je tenminste op tijd waarschuwen dat dit eraan komt? Het feit dat dit voor jou uit de lucht komt gevallen, dat je geen idee had van hoeveel het ging zijn, is toch niet normaal? Beetje boekhouder kan toch zorgen dat daar op voorhand al rekening mee gehouden wordt zodat de afrekening milder is?



fabienne
14-6-2013
 Meld misbruik22-11-2012 16:10:58

mona heeft hier wel een punt en als je zoveel moet afgeven denk ik ook dat je toekomstige dan toch ook erna verdiend heeft anders ist zeker de boekhouder



mona
27-7-2013
 Meld misbruik22-11-2012 16:20:16

En idd, veel belastingen betalen betekent ook veel verdiend hebben, in principe toch. Wie niet veel verdient moet ook niet veel belastingen betalen. Dus: zo verder werken, boekhouder een en ander laten aanpassen en nog volle bak sparen. Misschien nog een weekendjobje in horeca bijnemen of homeparty's zoals Tupperware erbij doen 's avonds of in weekend?



Sanne
9-7-2011
 Meld misbruik22-11-2012 17:31:49

Aangezien jullie toch gaan verhuizen, zou ik proberen van de 200 euro die jullie iedere maand gaan besparen minstens 100 direct bij het betalen van de huur op een aparte spaarrekening te zetten. Dan kan je in ieder geval al opnieuw een spaarcentje proberen op te bouwen.

En misschien inderdaad kijken naar een goedkopere formule bij jullie zaal? Ik weet natuurlijk niet wat jullie plannen waren, maar misschien een minder uitgebreide maaltijd of voor minder mensen?

En wat hier ook al werd gezegd: zoveel belasting betalen, dat moet toch ergens vandaan komen? Nu valt er niks meer aan te veranderen, maar misschien wel eens bekijken hoe jullie dit in de toekomst gaan kunnen voorkomen.

Waar wij op besparen, niet voor de trouw maar in het algemeen:
- geen auto
- verwarming bijna nooit hoger dan 18 graden (of gewoon uit)
- winkelen bij aldi, lidl, colruyt (ook voor vlees, brood, ed) en dan geen merkproducten kopen maar de goedkopere alternatieven
- geen alcohol drinken (omdat we dat eigenlijk allebei niet lusten, maar we zullen er toch ook door besparen)
- bijna nooit uitgaan of ergens gaan eten ofzo
- kraanwater drinken
- computer, tv en zo niet constant aan laten staan

Succes ermee!



Reeja
14-9-2013
 Meld misbruik22-11-2012 17:41:43

Mmm ik denk dat mensen toch nog een verkeerd beeld heeft over zelfstandigen: 1/3 van wat mijn vriend verdient gaat integraal naar belastingen. Hij werkt van 8 uur 's morgens tot 10 uur 's avonds. Het is niet voor niks dat zoveel zelfstandigen de boeken moeten sluiten en ik weet ook dat heel veel zelfstandigen dit zullen beamen.

Je kan je wel voorbereiden op je verdiensten maar er is een fout gebeurd bij de sociale zekerheid (hele uitleg, niet boeiend:-)) vorig jaar waardoor hij nu de bonen moet fretten en je kan tegen de overheid helemaal NIKS beginnen.

Wat de boekhouder betreft: tjah, daarin heb je gelijk. Ik heb er ook naar gevraagd maar het zit zo dat hij zijn 'boekskes' maar kan binnenbrengen in oktober. Ik vind wel dat hij zijn voorafbetalingen beter moet regelen. Dat heb ik hem duizend keer gezegd: maar je weet hoe mannen zijn: eens ze vastzitten aan iets of iemand is het moeilijk om hen ervan te overtuigen dat ze beter zouden overschakelen.

Maar al bij al: wie durft nu nog zelfstandig te gaan, ik wou ook freelance gaan werken maar dat is gewoon de nagel aan mijn doodskist. Ik ben heel blij dat mijn vriend zijn werk graag doet, anders is het niet vol te houden.



Reeja
14-9-2013
 Meld misbruik22-11-2012 17:42:43

hebben ipv heeft dus ;)



Reeja
14-9-2013
 Meld misbruik22-11-2012 18:15:03

UG 1/3e houdt hij zelf, 2/3e geeft hij af: omgekeerd dus. Ik kan niet meer nadenken en typen tegelijk ;-)



mieke
8-6-2013
 Meld misbruik22-11-2012 20:27:27

Reeja, je hebt groot gelijk. Hier ook voorafbetalingen maar omdat wij van eenmanszaak naar een Vof zijn gegaan moesten wij ook 12000 euro aan belastingen betalen, nu wel voorafbetalingen (de bank regelt dit) en dan gaat dit ons niet meer gebeuren.
Veel succes nog en het komt wel goed.
groetjes mieke


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...