Nu Online
Momenteel zijn er 52 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

trouwen in Brugge

  5-10-2006 21:29:40
Hallo,
wij zouden graag trouwen in het stadhuis van Brugge. Ik ben afkomstig van Brugge, maar nu woon ik samen met mijn vriendin in Mechelen. We zijn allebei ingeschreven in het bevolkingsregister van Mechelen, maar we vroegen ons toch af of het mogelijk is om voor de wet te trouwen op een plaats waar je niet ingeschreven bent.

Alvast bedankt,

Kathy en Kevin

Kevin
9-6-2007
Meld misbruik



Reacties: 7 | Gelezen: 1861


mariska
7-4-2006
 Meld misbruik5-10-2006 21:48:02

wij hebben er zelf ook voor gekeken en dit was niet mogelijk. tenzij een van ons twee zijn adres opnieuw wijzigde... (ik geloof dat dit ook nog een paar maand diende te zijn maar, dat weet ik niet meer zeker)

gr



stefanie

 Meld misbruik5-10-2006 23:17:19

ik ben het bijna zeker, maar normaalgezien huw je voor de wet in het stadhuis waar één van beide partners gedomicilieerd is. Voor jullie is dat dan beiden Mechelen. Normaalgezien moet je dus in het stadhuis van Mechelen wonen. Stel dat jij nog gedomicilieerd was in Brugge en je toekomstige in Mechelen, dan mocht je kiezen. Enige uitzondering is wanneer je bijvoorbeeld net verhuisd bent. Je mag ook huwen in het stadhuis van de gemeente waar je de laatste 6 maanden voor het huwelijk nog gedomicilieerd was. (Bijv. Wanneer je drie maanden voor het huwelijk verhuist van Gent naar Mechelen,dan mag je ook huwen in het stadhuis van Gent ondanks het feit dat je reeds ingeschreven bent in Mechelen.) Als je per se wil trouwen in Brugge voor de wet, zou ik nu gewoon één van jullie bij je ouders of zo laten inschrijven (als die tenminste in Brugge wonen hé).



stefanie

 Meld misbruik5-10-2006 23:19:26

euh... ben daar ergens in mijn tekstje te snel willen zijn... Ik bedoelde natuurlijk 'moet je dus in het stadhuis van Mechelen TROUWEN' en niet wonen!



Benedikte
14-10-2006
 Meld misbruik6-10-2006 12:57:49

Hallo,
Wij hadden hetzelfde probleem: ik ben van Brugge afkomstig, maar wij wonen en zijn gedomicilieerd in Berchem. Dus, daar moesten we dan ook trouwen!!! Dan hebben we dan maar zo gedaan, we konden er immers niet aan onderuit. Maar doordat ik altijd gehoopt had in Brugge te trouwen, hebben we het dan maar opgelost door onze viering in Brugge te houden. Deze dag zullen we dan ook als onze échte trouwdag beschouwen. Het is wel wat werk hoor, een huwelijk vanop zo'n afstand regelen (je kan 's avonds na je werk niet zomaar eventjes naar de feestzaal gaan bvb), maar we hebben het ervoor over. Het zal een prachtige dag worden, temeer omdat het in Brugge is!

Groetjes, Bene



Lies
23-6-2007
 Meld misbruik6-10-2006 17:00:29

Hallo,

wij zaten met het zelfde probleem. Wij zouden graag trouwen in Ledegem maar wonen allebei in Moorslede. Wij hebben gesproken met de wijkagent en het stadhuis en wij zullen mijn vriend zijn adres terugzetten in Ledegem bij zijn ouders. Dit moet wel minimum 6 maanden voor het huwelijk verzet worden.
Hopelijk lukt het nog voor jullie en kunnen jullie er een droomdag van maken in Brugge

Groetjes Lies



Veerle
29-9-2007
 Meld misbruik6-10-2006 18:25:24

Hey Lies!

Onze burgerlijke trouw gaat ook door in Ledegem, mijn vriend is afkomstig van Sint-Eloois-Winkel. Wanneer trouwen jullie? Weten jullie of er na de plechtigheid op het gemeentehuis nog iets voorzien is van een receptie of zo?

Veerle
29/09/2007



Lies
23-6-2007
 Meld misbruik15-10-2006 19:46:02

Hey Veerle,

onze grote dag is op 23 juni 2007. Om 14u45 voor de wet en om 15u30 voor de kerk.
Na de plechtigheid op het stadhuis wordt er nog een drankje voor zien. Maar lang duurt dit niet. Ik denk maximum een kwartierje.
Wanneer trouwen jullie?

Groetjes lies.


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...