Nu Online
Momenteel zijn er 27 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Dilemma bruidskindjes, ringendrager

5-10-2006 12:29:56
Hoi

Ik heb een dilemma. Mijn broer heeft een dochtertje. Zij zal 5 zijn tegen de trouw. Ik had haar graag als bruidsmeisje, maar door omstandigheden zit de kans erin dat het niet zal gaan.
Daarom heb ik aan het jongste dochtertje van mijn neef gevraagd of zijn bruidsmeisje zou willen zijn (zij zal dan 7 jaar zijn). Maar nu is haar oudere zusje jaloers (haar vindt ik al te groot om bruidsmeisje te zijn). Daarom dacht ik om haar misschien iets met de ringen te laten doen. Dan is er ook nog mijn petekindje. Een jongetje (hij zal dan ook 7 jaar zijn). Eigenlijk zou ik beter aan hem vragen om bruidsjongen te vragen omdat hij mijn petekindje is, maar ik heb altijd één kindje gewild en dan een meisje.
Nu ben ik aan het overwegen om een bruidsjongen en -meisje te nemen en dan het zusje voor de ringen te laten zorgen.
Probleem: kledij. Dat wil zeggen, kleedjes en schoenen voor 2 meisjes, kledij en schoenen voor 1 jongetje, kapper voor 2 meisjes. Mijn vriend vreest dat dit te kostelijk gaat worden en dat eigenlijk voor maar 1 dag.
Mogelijkheid is ook het zusje van mijn bruidsmeisje en mijn petekindje voor de ringen te laten zorgen en hen gewoon door hun ouders 's morgens met gewone kledij te laten kleden. Probleem dan is, dat de 2 dochtertjes van mijn neef er soms nogal slonzig uitzien, vooral dan hun haar.
Wat is jullie mening?

Groetjes
Rebecca
11.08.07

Rebecca
11-8-2007
Meld misbruik

Reacties: 3 | Gelezen: 437

Veroniek

Meld misbruik5-10-2006 13:14:58

Hoi Rebecca

Ik zou niet echt opteren om naar de kapper te gaan met de kindjes, ze zijn nog zo jong en spelen nog veel hé! Dat kapsel zal toch rap uit model zijn...
Wij gaan dat in ieder geval niet doen. Is er geen nicht of tante ofzo die dat anders eens kan doen op die dag en vlecht het haar in ofzo...

Qua kledij gaan wij ook niets kopen voor de bruidskindjes. Wij hebben 2 jongentjes en 1 meisje. De jongentjes zijn broertjes en het meisje is hun nichtje. De ouders gaan zelf voor kledij zorgen maar we gaan wel afspreken qua kleurencombinatie. Want wij willen kleren die gemakkelijk zitten voor de kindjes en dat ze later nog kunnen aandoen. En als de ouders mogen kiezen, betalen ze zelf...

Wij hebben het zo afgesproken...

Als je dat zusje te oud vind voor bruidsmeisje, waarom laat je haar niet voorlezen in de mis? Dat is toch ook een hele eer...

Mijn nichtje en ik hebben een héél goede band, maar ze zal 11 jaar zijn als ik trouw en ze begrijpt dat ze te oud is voor bruidsmeisje te zijn (anders zou ik het haar vragen), maar ik heb beloofd dat ze mag voorlezen in de mis en ze is zo fier!
Misschien kan ze de misboekjes ook uitdelen...
Je kan natuurlijk ook de ringen laten aangeven, maar dat vind ik (persoonlijk) meer een taak voor een bruidsmeisje...
Maar je doet natuurlijk wat jij wilt! Het is jullie dag! En als je iets niet graag hebt, probeer dat uit te leggen aan het meisje... Ze zal dat wel begrijpen, misschien de moment zelf niet, maar later zeker wel. En als je haar andere taken laat doen, die ook belangrijk zijn... (misschien moet je daar een verhaaltje rond maken en zeggen dat het héél belangrijk is wat ze gaat doen, belangrijker dan wat haar zusje zal doen...)

Veel succes nog!

Veroniek
20 07 2007

Patricia
17-2-2007
 Meld misbruik6-10-2006 11:06:50

Hoi,
zoals Veroniek zegt zou ik de ringen laten dragen door de bruidskindjes.
Ik vind dat je het zusje niet moet vragen omdat ze jaloers is. Iets laten voorlezen of met de mandjes rondgaan vind ik wel een goede optie. Na een tijd zou je alle kindjes van de familie moeten vragen als ze allemaal jaloers worden.
Groetjes

Katrien
18-8-2007
 Meld misbruik6-10-2006 13:58:00

Hoi,
Onze trouwdatum is voor 18 augustus 2007, maar we zijn nu ook al uiteraard aan't voorbereiden.
Wij hadden ook het probleem dat we veel kinderen hadden...
M'n zus heeft 3 kinderen (dan 1,5 , 4,5 en 6,5 jaar), m'n broer 1 (dan 7 jaar) en m'n schoonzus ook 1 (dan 2,5 jaar)...
Uiteindelijk gaan we bij elk 1 kindje nemen: 3 dus. M'n petekindje zit er dan ook bij.
Wat betreft de kleding gaan de ouders het waarschijnlijk zelf betalen, m'n nichtje doet misschien iets van haar eerste communie aan. Ik wacht nog'n beetje af wat het seizoen betreft... We gaan wel samen kiezen denk'k.
En de kapper...dat zou'k ook niet doen, kindjes mogen kindjes zijn voor mij...
Veel succes!!!

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...