Nu Online
Momenteel zijn er 42 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

alternatief voor duifjes, en speciale bloemen om op altaar te leggen

  19-11-2012 10:16:47
Hallo,

mijn naam is Mia, ik ben nieuw op het forum en trouw in juli volgend jaar.
Wij zijn op zoek naar een alternatief voor de duifjes die gelost worden aan de kerk. Mijn vriend dacht aan vlinders, ik vind dit een schitterend idee maar zou niet weten hoe we dit concreet kunnen realiseren, iemand enig idee? Of een ander alternatief?

Ook zouden we de bruidskindjes iets willen naar voor laten dragen in de kerk dat dan op het altaar ontluikt of tot leven komt. Ik heb ergens al eens gelezen dat madeliefjes die je plukt verwelken en als je ze in de soep gooit terug openkomen. Van composieten is geweten dat ze alleen openkomen bij zonlicht. De vraag is dan natuurlijk: is dit ook zo als ze afgeplukt zijn en volstaan een lamp om ze open te laten komen?
We hadden ook gedacht aan eitjes met kuikentjes in, om die dan onder een infrarood lamp te leggen maar dat maakt dan lawaai en wie zegt dat ze juist tijdens de duur van de mis uitkomen?

Bon da's zowat de richting waarin we aan het denken zijn, misschien wat vreemd maar wij zouden het fantastisch vinden als we zoiets zouden kunnnen doen. Iemand ideeen, ervaringen?

groetjes,
Mia

mia
20-7-2012
Meld misbruik



Reacties: 13 | Gelezen: 2905


WWW.DISCOVIDEO.BE

 Meld misbruik19-11-2012 10:30:06

Wat betreft de vlinders, moet je bij Bram Pauwels zijn (Butterfly Projects) uit Sint-Niklaas.
grtz www.discovideo.be



Peggy
28-9-2013
 Meld misbruik19-11-2012 10:58:29

Mensenlief, er zijn bijna geen vlinders meer..die ga je toch niet gebruiken om een rare kronkel te bevredigen ?

En kuikentjes ? Wat ga je daarna met die kuikentjes doen ?

Ik probeer hier iedereen in waarde te laten maar dit vind ik toch een hele vreemde vraag hoor !

Kan je niet origineel zijn op een andere manier ? Zonder dieren te gebruiken (lees misbruiken).



Karin
31-5-2014
 Meld misbruik19-11-2012 11:33:44

Hey,

Je kan idd vlinders kopen zodat je die kan vrijlaten op je trouw maar dit is nogal vrij prijselijk alle vindt ik toch persoonlijk.
hier vindt je meer over :www.vlindergroet.nl

groetjes



kelly
13-7-2013
 Meld misbruik19-11-2012 13:05:36

Hey peggy, ik had enkele maanden geleden een artikel in de krant gelezen over die vlinders, er zijn er idd bijna geen meer maar dat is een project opgestart om juist de vlinderpopulatie te bevorderen! Vind het dan toch een mooi initiatief.... Prijs was 350 euro geloof ik...
Kuikentjes is niet haalbaar vrees ik, dat is heel onvoorspelbaar en dat kan je zeker geen tijd op zetten.



Rebecca
27-4-2013
 Meld misbruik19-11-2012 13:19:40

Je kan het jezelf ook iets gemakkelijker maken en ontluikende bloemen kiezen, een mengeling van bloemen die nog in de knop zitten en opengebloeide bloemen?



Peggy
28-9-2013
 Meld misbruik19-11-2012 13:45:47

@Kelly, ik blijf het raar vinden....die vlinders worden dan toch een tijd opgesloten in een doos ? Amai en dan zo duur ook

Neen ik zou dat voorbeeld niet willen geven aan eventuele bruidskindjes.

Het idee van 'iets ontluikend' is wel mooi.

Kijk eens op:

http://www.xxlwensballon.nl/helium-ballonnen/helium-dui...




tash
21-9-2013
 Meld misbruik19-11-2012 16:13:33

ik moet eerlijk bekennen dat ik dezelfde mening deel als Peggy. Voor mij kan zoiets met dieren ook niet



mia
20-7-2012
 Meld misbruik20-11-2012 23:56:24

Euhm.... beste dames: over deze dieren(mis)handeling. Weet dat mijn vriend en ik alles maar dan ook alles doen om dieren te verwelkomen in de tuin. Vet vragen aan de slager voor de vogeltjes in de winter, niet alles opruimen zodat ze beschutting vinden, niets kapotspuiten, brandnetels laten staan (voor de vlinders), bloemenmengels zaaien voor de bijen en vlinder. Nestkastjes ophangen. De zolder niet degelijk isoleren, waardoor via spleten er vlinders op onze zolders overwinteren.... (misschien moeten we ze daar gaan halen en ze op 15 graden houden tot we trouwen...en zo lang ze slapen hebben ze daar gene last van he) Okkernoten laten liggen voor de eekhoorns. Ijveren bij de buren om hun kat een bel aan te binden. Het water in de vijver niet zuiveren. Dit alles met als resultaat: libellen, kikkers, salamanders, bijen, vlinders, vinkjes, egels, woelmuizen, winterkoninkjes, roodborstjes, merels, mussen... Need I say more.
Maar 1 maal in mijn leven wil ik eens dieren vrijlaten. (dus niet: opsluiten) Ik denk dat al het voorgaande rechtvaardigd dat ik 1 keer "de mist" inga. (al vind ik niet dat ik echt iets verkeerd doe)
Misschien moet je de vlinders wel op een bepaalde temperatuur houden opdat ze niet zouden wakker worden. Kan er aub iets minder snel veroordeeld worden? (Dan hebben we het nog niet gehad over al dan niet vlees eten)

En kuikentjes zouden we daarna in een kippenhok kunnen zetten, uiteraard met voldoende ruimte.

En laten jullie dan geen duifjes los?

En dat er bijna geen rupsen zijn dat weet ik dus wel degelijk. Vorig jaar hebben mijn vriend een rups "opgesloten" (of gered van de vogels) in een pot en deze is dan 9 maand (jawel) later ontpopt in een prachtige koninginnepage (de grootste vlinder die in belgie rondvliegt en zeer zeldzaam) en deze heb ik onmiddelijk als ik hem hoorde ritselen vrijgelaten. Dit jaar echter, ondanks dat we niets sproeien, geen enkele rups, niet op de wortelen, niet op de venkel. (waar de koninginnepage zich aan voed) Zelfs geen rups van een koolwitje. Jammer maar niet MIJN fout.

En tenslotte: wat doen jullie voor de natuur? Dit alles in alle liefde gezegd om toch iets meer licht van mijn kant op de zaak te doen schijnen. ;-) Je weet wel: hoe meer licht hoe klaarder we de werkelijkheid zien. Dus wie er nog iets wil belichten, please do!

@mevrouw discovideo, karin, rebecca en ook peggy: bedankt voor de tip!



Peggy
28-9-2013
 Meld misbruik21-11-2012 9:07:25

Nog een tip !

Toen ik op vakantie was in Sri Lanka zijn we naar een rescue schildpaddenfarm geweest. Wij hebben toen pas uitgekomen schildpadjes mogen begeleiden naar het strand en daar zag je ze dan in het zand naar de zee spurten.

Ik moet zeggen dit was één van de mooiste momenten in mijn leven.

Mischien zoiets op huwelijksreis ?



Rebecca
27-4-2013
 Meld misbruik21-11-2012 9:10:33

Peggy is on a roll :)



mia
20-7-2012
 Meld misbruik21-11-2012 20:03:47

Aan beiden die een vlindersite suggereerden: dankjewel, ik ben nu helemaal voor het idee gewonnen en hoop dat die mensen ook iets van hun kennis kunnen/willen delen om dit ook zelf wat beginnen te doen. (nog even mijn vriend warmmaken ;-)
Peggy, ik heb je alternatief ivm de heliumduifjes bekeken maar vond het nogal artificieel, de papieren zakken met theelichtjes die op de site stonden vond ik dan weer wel leuk en geeft me inspiratie, waarvoor dus mijn dank. :-)
Rebecca, ik ga voor pioenrozen gaan, die staan bij ons in de tuin en zijn dan (hopelijk) nog niet uitgebloeid.
Ik wens jullie allemaal een prachtige trouw trouw(ens) ;-)
groetjes,
Mia



mia
20-7-2012
 Meld misbruik29-11-2012 23:30:09

Die vlinderman in Sint Niklaas, bram reageert niet op mijn mails. De kans is groot dat hij dit niet meer doet.



mia
20-7-2012
 Meld misbruik5-12-2012 12:35:14

de vlinderman heeft gereageerd, er gaat iets mis met zijn website maar 100 koolwitjes zijn inderdaad 350eur en je moet de vlinders koel houden tot 20 minuten voor gebruik


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...