Nu Online
Momenteel zijn er 86 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Huwelijksreis Punta Cana (Dominicaanse republiek)

  12-11-2012 16:36:24
Dag bruidjes!
Ik zou graag weten wie van jullie er op huwelijksreis gaat naar Punta Cana of die er al geweest is.
Hetgeen dat ik er al over gelezen heb en gezien heb op foto's, lijkt op een klein paradijsje maar is het dat ook echt? Is er genoeg te doen in de resorts? Ik heb namelijk gelezen dat je daar best niet buiten gaat...
En hoe zit dat met het regenseizoen? Wij willen eind juni - begin juli 2013 op vakantie gaan maar blijkbaar zitten we dan al in dat regenseizoen. Wat moet ik me daar bij voorstellen? Regenbuien dag in dag uit of af en toe een buitje?
Er zouden daar ook verschillende excursies mogelijk zijn, iemand daar ervaring mee?
Ik heb nog nooit gevlogen en Punta Cana zou toch 9 à 10 uren vliegen zijn, iemand dit nog meegemaakt? Ben maar aan het denken, wat als vliegen echt mijn ding niet blijkt te zijn? Dan zit ik daar wel lang...
Andere bestemmingen die we in ons hoofd hadden zijn Griekenland en Turkije maar Punta Cana blijft toch onze 'droomreis'.
Alvast bedankt voor jullie reacties!
Groetjes!

Inge
21-6-2013
Meld misbruik



Reacties: 11 | Gelezen: 1886


Karen
13-7-2013
 Meld misbruik12-11-2012 17:10:54

Hey Inge

Mijn vriend en ik zijn in september (regenseizoen) twee weken naar Punta Cana geweest. En eerlijk: het was de mooiste reis ooit.
Het is daar idd een klein paradijsje...en ik was op slag verliefd.
Wij verbleven in Bavaro Princess all suites resort and spa. Een echte aanrader.
Super lekker eten en de mensen zijn daar ogenschijnlijk altijd gelukkig.
Wij hebben geluk gehad: in die 15 dagen elke dag 33 graden en geen enkele dag regen. Enkel een buitje de avond voor ons vertrek. Het kan natuurlijk ook anders: in augustus is er een orkaan gepasseerd..
Qua veiligheid moet ik zeggen dat wij ons daar niet veel alleen buiten hebben gewaagd. Begeleide excursies hebben we wel gedaan en we zijn één keer gaan winkelen met z'n tweetjes. We hadden geen onveiligheidsgevoel..de mensen zijn er straatarm maar helemaal niet opdringerig zoals in andere armere landen. Ze appreciëren je aanwezigheid maar bedelen totaal niet.
We zijn één volledige dag op excursie geweest met Seavis tours (een Nederlandse maatschappij, op voorhand via internet geboekt) naar Sanoa Island. Vrij duur 100 euro per persoon, maar eten en drinken voor de hele dag inclusief en de hele exclusieve beleving was het meer dan waard.
Onze vlucht was met Jetairfly, de belgische maatschappij. Op de terugweg hadden we een tussenstop in Jamaica om nieuwe passagiers op te laden. Het was een aangename vlucht, lekker eten, maar niet heel veel beenruimte. Tien uur vliegen is echt wel genoeg..zelfs met een mediaspelertje om films te bekijken.
Op het moment zelf zit je wel te puffen, maar nadien zou je het zo terug doen. Enkel en alleen al om de prachtige bestemming.
Ik kan er blijven over vertellen maar moet nu helaas weg.. als je meer info wil, stuur me maar een privé berichtje !
Groetjes x



Ellen
25-5-2013
 Meld misbruik12-11-2012 17:12:25

Wij zijn ook aan het kijken om onze eerste verre reis ooit en huwelijksreis naar Dominicaanse te plannen. En zit eigenlijk met dezelfde vragen als jou, dus ik ga dit even opvolgen :-)

Heb al paar excursies teruggevonden online maar vond deze toch prijzig. Dus alle tips zijn welkom.



Evelien
22-6-2013
 Meld misbruik12-11-2012 19:37:26

Wij zijn deze zomer (augustus) naar punta cana geweest. Volop regenseizoen, maar wij hebben daar absoluut geen last van gehad. Als het regende was dit meestal 's nachts, dus totaal niet erg omdat je dan gewoon niet buiten bent.
Voor mijn vriend was dit ook de eerste lange vlucht, maar dat vormde voor hem totaal geen probleem. (voor mij ook niet maar ik heb al meer gevlogen)
Het is er super mooi, maar je kan inderdaad niet zomaar naar buiten. Alles wat we gedaan hebben, was begeleid. Veel plezier in ieder geval!



Carrie
13-9-2013
 Meld misbruik12-11-2012 20:07:55

Het regen/orkaanseizoen is ongeveer aug-sep-okt.Wij zijn er in juni eens geweest en dat was zalig :-)
Het vliegen is inderdaad (denk ik) 8u, maar die gaan snel voorbij.
Opstijgen, filmke, eten, snoepje, en dan landen... dat gaat echt snel hoor :-)
Als je in de toeristische gebieden blijft, is er geen probleem om buiten te komen.... maarik zou niet zonder begeleiding naar achterbuurten trekken....

Wij trouwen in sept, en gaan waarschijnlijk in nov opnieuw naar de Domrep, aml weten we nog niet welke regio. Ons zoontje van (daartegen) 4 jaar zal dan ook meegaan :-)

Het is er een paradijs !!






Carrie
13-9-2013
 Meld misbruik12-11-2012 20:11:15

oh ja,
regen = half uur echt stortregen, en dan niks meer en vollenbak zon
terugvlucht = met Neckermann/thomas cook is dat meestal een terugvlucht
je kan ook altijd een mini-TVke huren en dan kan je series en films zien op uw schoot
excursies = de eilandtocht met Altos de Chavon is een aanrader ! veel excursies kan je via touroperator of hotel zelf regelen. huur nooit zelf een auto ! als je dan iets voorhebt, zit je in de miserie !
cultuur = de mensen zijn inderdaad arm, maar heel gastvrij en happy en vriendelijk



Wendy
13-6-2015
 Meld misbruik13-11-2012 9:41:40

ik ben naar punta cana geweest als jonge twintiger en ik vond er niets aan. Er valt zo weinig te beleven.
Toen vond ik dat een mooie bestemming maar vond 14 dagen te lang.
Nu ben ik in 2009 in Mexico geweest en damn,dat is nog veel mooier EN er is veel meer te beleven...
Ik zou dus punta cana niet aanraden als huwelijksreis...Of je wil echt alleen maar 14 dagen je resort zien...



Natascha
5-7-2013
 Meld misbruik13-11-2012 11:07:14

Ga ook even mee volgen. Zouden ook naar punta cana willen :)



Karen
13-7-2013
 Meld misbruik13-11-2012 11:42:02

Ik heb het omgekeerde gehoord over Mexico... Mexico zou prachtig zijn om alles te bezoeken en wat cultuur op te doen. Punta Cana is heaven om niets te doen :).

Maar dat is alweer kwestie van persoonlijke smaak denk ik.
Als jullie wat foto's willen zien probeer ik er wel wat te mailen naar de geïnteresseerden..?



Tiffany
16-2-2013
 Meld misbruik13-11-2012 13:32:22

Hey,

Wij zijn van 1 juni tot en met 15 juni 2011 naar de Dominicaanse geweest. Het heeft daar één keer een goede regenbui geweest maar voor de rest hebben we super weer gehad. Er wordt aangeraden tot en met midden juli daarna is er kans op storm etc.

Het is daar echt prachtig de stranden zijn wit en het water helderblauw! De mensen van het hotel zijn allemaal super vriendelijk! Wees zeker niet te vies om de poetsvrouw van je kamer eens een fooi te geven (in de handen) zij zal er dan zeker voor zorgen dat je kamer tiptop in orde is.

Als je er lang blijft raad ik wel aan om een paar excursies te doen, wij hebben die met de dolfijnen gedaan (dit was +/- 250€ voor 2 personen) maar echt de moeite waard! Zo hebben we tijgers gezien, papegaaien, foto met zeeleeuw en dan in het water met de dolfijnen, daarna nog een show met de zeeleeuw.

Voor het vliegtuig hebben we in het opgaan 8u45 gevlogen en in het terugkomen 8u15. Ik raad je wel aan om comfort te nemen (de optie waar je een tablet krijgt, meer beenruimte en super lekker menu)! Het gaat rapper voorbij dan je denkt want de hostessen houden je altijd bezig, komen langs voor drank dan het eten en dan krijg je je tv, je krijgt ook nog een snack. Het ging rapper voorbij dan ik dacht!

Nog vragen laat maar iets weten!

Tiffany.



Inge
21-6-2013
 Meld misbruik13-11-2012 19:54:33

Bedankt meisjes voor al jullie reacties! Dat geeft toch wat meer vertrouwen als je van andere mensen ook positieve dingen hoort :).
We zijn vandaag naar het reisbureau geweest en de mevrouw die ons daar geholpen heeft was zelf ook al 4 keer naar de Dominicaanse geweest en die heeft ons echt veel kunnen vertellen :).
Het gaat nu tussen Punta Cana en Tunesië of Spanje (omdat dit een heel stuk minder vliegen is een ook wat goedkoper is).
Nu wordt ik wel een beetje gek van mijn mama, ook al bedoelt ze dat heel goed maar ik durf onze huwelijksreis al bijna niet meer ter sprake brengen.
Ze blijft maar zeggen dat het allemaal veel te veel geld kost, dat we daar beter iets anders mee zouden doen of beter nog wat zouden sparen en over een paar jaar gaan.
Maar ik heb zoiets, nu kunnen we nog gaan (nog geen kinderen) en hebben we nog geen extreem hoge kosten omdat we huren (het is wel de bedoeling om zo snel mogelijk te kopen). Plus ik vind dat je huwelijksreis toch wel wat speciaal mag zijn, we gaan al een aantal jaren naar Spanje...
Nog veel om over na te denken dus! :)
Groetjes!



Tiffany
16-2-2013
 Meld misbruik19-11-2012 10:53:36

De dominicaanse zou ik wel nog zonder kinderen doen tenzij ze ouder zijn dan 8 jaar want op sommige excursies mogen ze niet mee... Zoals met de dolfijnen waren er kindjes aan het wenen omdat ze niet mee mochten...


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums