Nu Online
Momenteel zijn er 61 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

huwelijkscontract of niet ?

  3-10-2006 21:35:19
wij huwen beiden voor de 2de keer , mijn toekomstige man heeft een bouwgrond en een huis waarin we gaan wonen , ik heb 1 dochter uit vorig huwelijk , hij heeft geen kinderen ik bezit niets hoe zouden jullie dit oplossen door scheiding van goederen maar wat als hem iets overkomt ? hij moet nog 5 jaar betalen aan het huis

patricia
16-6-2007
Meld misbruik



Reacties: 6 | Gelezen: 562


davida
8-9-2006
 Meld misbruik3-10-2006 21:58:30

hey

wij zijn ook getrouwd met een contract wij hebben het laten opstellen als er iets gebeurd met 1 van ons dan gaat wat die persoon heeft naar de ander als we scheiden dan houd elkeen wat van hen was ik dus ook niets en hij het huis maar al hetgeen wat we kopen tijdens ons huwelijk moet dan wel verdeeld worden.
ik denk dat je dat best eens gaat vragen aan een notaris (dat kost niets )en dan kunnen jullie beslissen wat het beste is.

grtjs



Lieve
1-9-2006
 Meld misbruik4-10-2006 7:50:25

Hey,

wij hebben allebei niet echt dure goederen, maar we zijn toch getrouwd met scheiding der goederen. Je weet nooit hoe het verder evolueert. Zo zijn ook de goederen die we aankopen tijdens ons huwelijk gescheiden of wordt het door twee gedeeld (zoals het huis dat we gaan kopen).

Als je gehuwd bent, gaat het toch automatisch naar de langstlevende.

Groetjes,
Lieve



Bart

 Meld misbruik4-10-2006 8:19:45

het huidige "standaardcontract" is gemeenschap van aanwinsten dus als jullie trouwen en hij zou iets voor hebben, heb jij in principe niets te maken met het huis.

de ideale plaats om een regeling uit te werken voor zo een situatie is natuurlijk bij de notaris zelf, ga eens langs je notaris normaal gezien zal hij je wl de nodige tips kunnen geven.



Vanessa
1-9-2007
 Meld misbruik4-10-2006 15:23:44

@Lieve: beetje indiscrete vraag maar hoeveel kost zo'n akte eigenlijk voor scheiding van goederen? Wij zouden dat ook willen nemen...



Lieve
1-9-2006
 Meld misbruik4-10-2006 18:52:56

Hey,

dat contract heeft ons €200 gekost. Dat schijnt de normale prijs te zijn als je een contract laat opstellen bij de notaris.

Groetjes,
Lieve



Ingrid
28-4-2007
 Meld misbruik5-10-2006 10:37:46

Beste Patricia,
Het beste ga je langs bij een notaris. Je kan dan een volledige regeling uitwerken voor erfenis, eventueel als het fout loopt en als ern og kinderen zouden komen. Op die manier bepaal je duidelijk nu hoe het op dat moment moet. Wij zelf hebben een contract opgesteld met drie mogelijke gevallen overlijden met en zonder kinderen, scheiding. Het kost 200 euro en is zeker de moeite waard. Sowieso geld dat jij als echtgenote vruchtgebruik krijgt over het huis van je man zolang je leeft.
Ingrid


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...