Nu Online
Momenteel zijn er 140 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

KLM, Eva Air, China Airlines

  3-11-2012 15:06:48
Welke "airlines" is aan te raden om naar Thailand te gaan? We hebben keuze uit deze drie maatschappijen. Eva Air is het goedkoopst, dan China Airlines en dan KLM. Het enige verschil blijkt dat KLM nederlandse crew heeft en de andere twee Engelstalig. Maar in principe heb ik daar geen voorkeur in.

Hebben jullie al met deze gevlogen? Voor- en nadelen?

Katrien
1-6-2013
Meld misbruik



Reacties: 17 | Gelezen: 1065


catherine
24-8-2013
 Meld misbruik3-11-2012 17:28:39

etihad airways! het beste wat ik ooit gevlogen heb! je krijgt warme doekjes, een ijsje, oorstopjes, tandenborstel en tandpasta, zo'n ooglapje om het donker te maken...



Katrien
1-6-2013
 Meld misbruik3-11-2012 18:31:01

Die staat er jammer genoeg niet tussen haah. Dit zijn de enige drie waarmee ze werken :-)



catherine
24-8-2013
 Meld misbruik3-11-2012 20:06:03

ah, ik wist niet dat je daaruit moest kiezen:). Ben met KLM al naar Suriname en Argentinië geweest en daar was ik ook heel tevreden over! filmpjes kijken, voldoende drinken tussendoor(voor lange vluchten), dekentjes..:)
x



lindsay
13-3-2013
 Meld misbruik3-11-2012 22:52:35

Idd Etihad! Zijn juist terug van Thailand en zij zijn super. Maar uit deze keuzes Zou ik China airlines nemen daar zijn we mee naar China gevlogen en dat was ook dik in orde. Als het geen recgtstreekse vluchten zijn mss best ook eens kijken hoelang de tussenlandingen duren. Meer als 3 uur wachten op de volgende vlucht gaat snel vervelen ;0)



Katrien
1-6-2013
 Meld misbruik4-11-2012 9:20:08

We hebben gelukkig geen tussenlanding bij het heengaan omdat we in Bangkok afstappen. Om terug te komen, moeten we wel 3.5 u wachten in Bangkok.
Is er bij China Airlines ook een tv'tje voor uzelf waaruit je dvd's kan kiezen?
Ik vind wel dat het bijboeken van 1e klasse onbetaalbaar is.



Charlotte
25-5-2013
 Meld misbruik4-11-2012 12:52:06

Hey Katrien, wij gaan ook naar Thailand op honeymoon en vertrekken 27 mei 2013. Naar waar gaan jullie. Wij verblijven eerst 7 nachten in Koh Samui en dan 7 nachten op Koh Phangan. Waarom moet je uit die 3 airlines kiezen, want er vliegen veel meer airlines op bangkok? Boek uw vliegtickets zelf he, want via een reiskantoor is altijd duurder!

Mijn ervaring over de airlines die naar Bangkok vliegen:
Welke de beste is, hangt af van de klasse waarin je vliegt. KLM in economy raad ik je af. Eva air, daar heb ik nog niet mee gevlogen. China Airlines is zowel in economy (eigen tv) als business (zetels gaan niet 180° plat, maar zijn angled-flat seats) goed en je vliegt rechtstreeks! Swiss Airlines en Turkish zijn zowel in economy als business (lie-flat seats = 180° plat !!!) goed.

Wij vliegen busines class en hebben gekozen voor Swiss wegens de seats die volledig plat gaan en omdat hubby-to-be er graag mee vliegt, maar is wel met tussenstop in Zurich (1,5u maar en de lounges zijn er kei goed). Mijn 2e keuze was China Airlines (aziatische airlines zijn de beste van de wereld), maar liever geen anglet flat seats voor mij :)

Omdat deze vliegroute zo populair, is er enorm veel concurrenctie en dus kun je heel goedkoop vliegen. Economy class of Business class ga je bij al deze airlines hetzelfde betalen. Vlieg wel vanuit Amsterdam he, dat is een pak goedkoper dan vanuit Brussel (heeft te maken met de landingskosten die in Brussel zo duur zijn).

Laat mij weten welke airline je hebt gekozen he!
Groetjes



Fleur
7-12-2012
 Meld misbruik4-11-2012 13:28:19

Wij vliegen met Thai airways (voor de 2de keer), we hebben onze reis geboekt via 2 resibureaus, één voor het hotel en het ander voor de vliegtickest! Hierdoor hebben 1000 euro kunnen besparen! Veel succes!



Katrien
1-6-2013
 Meld misbruik4-11-2012 21:09:17

@ Charlotte: amai ge kent er veel van :-)
Via welke site heb je dan geboekt? Eigenlijk wel grappig want we willen vertrekken 3/6, eerst paar dagen bangkok en dan 10 dagen strandvakantie Koh Samui. Welk hotel hebben jullie gekozen?

Ik wil via Fox boeken, daar kosten de tickets naar Koh Samui en verblijf 10 dagen: 1450 euro pp en dan enkele nachten in Bangkok bijboeken aan 25 euro p p p n.
Dus dacht dat die prijs meeviel.

Hoeveel heb je betaald dan? Kom ik nog goedkoper uit als ik zelf zoek?



Katrien
1-6-2013
 Meld misbruik4-11-2012 21:35:51

290 pp per vlucht moet je bijbetalen als je 1e klas wilt vliegen bij KLM en dat vind ik echt te veel. Dat is eigenlijk nog eens bijna 1200 euro mee...
279 euro voor Eva airs en bij china airlines kan je niet bijboeken voor een andere klasse...



Tina
19-7-2013
 Meld misbruik4-11-2012 22:24:48

Bij ons wordt er altijd geboekt via Govoyages en dan meestal een Qatar Airways.




Charlotte
25-5-2013
 Meld misbruik4-11-2012 23:39:40

Hey Katrien, hehe was het dan zo duidelijk :) Wij hebben een bedrijf in de reissector, mijn broer is piloot en reizen vaak, dus wij kennen er veel van. Het enige nadeel hiervan is beroepsmisvorming, ik zoek alles maar dan ook alles tot in detail uit als wij op reis gaan en daar kruipt veel tijd in. :)

Op Koh Samui verblijven wij in Sala Samui Resort, prijs/kwaliteit een van de beste hotels en aan het strand waar het hotel is gelegen zijn er een paar strandrestaurants met kei goed eten voor een spotprijsje (ik zoek dus alles uit he). Op Koh Phangan verblijven we in Santhiya resort & spa. Het verblijf (14nachten) in beide hotels komt op € 2000 voor ons beide met ontbijt inbegrepen.
Voor de vliegtickets betalen we € 1800/pp. Bij het boeken van hotels in thailand moet je zien dat het hotel gelegen is op een strand waar je strandrestaurants hebt en er dus te voet enne kunt. Hotels aan privéstranden profiteren ervan, in die zin dat hotelgasten in het hotel blijven eten en dat is veel duurder is.

Welke hotels heb je op het oog? Sala samui hebben we geboekt via Booking.com en het tweede hotel rechtstreeks. De prijzen zullen ook wel sterk afhangen van het type hotel (aantal sterren) dat jullie hebben gekozen. Maar zo te zien, zitten jullie wel goed!




Katrien
1-6-2013
 Meld misbruik5-11-2012 19:50:17

Ik ben ook zo iemand die alles uitpluist :-)
Maar ja, je hebt dan wel het voordeel dat je in de reissector zit :-) Ik ben gewoon een enorme fan van reizen en probeer zodanig het minste geld te betalen voor hetzelfde :-) Waarom zoveel meer betalen om in Brussel te vertrekken als we evengoed in Nederland kunnen opstijgen? :-)

Hotel dat ik gezien had in Koh Samui is The Kala Resort. Zie link: http://www.fox.nl/zonvakanties/thailand/9-10-daagse-str...

Deze reisorganisatie heeft niet zo heel veel hotels voor strandvakantie in aanbieding. Die zijn heel sterk in groepsreizen...

Oei dan moet ik eens zoeken ivm die strandrestaurants of als je het misschien al weet :-)



Charlotte
25-5-2013
 Meld misbruik5-11-2012 22:39:02

Hey Katrien, hehe zalig toch alles zo uitpluizen. De enigste stranden op Koh Samui met strandrestaurants zijn Chaweng Beach en Choeng Mon Beach.

Chaweng Beach: hier zijn de meeste hotels gelegen en is dus echt een lang strand met een toeristische kant (niet voor honeymooners, tenzij jullie erop uit zijn om jullie véél te feesten) en een iets rustigere kant. Choeng Mon Beach is helemaal niet zo massa als Chaweng, met toch leuke strandrestaurants. Ons hotel is gelegen op Choeng Mon Beach.

Tripadvisor is dé website om hotelervaringen te lezen en kun je gelijk op dit forum echt super veel tips uithalen!

Het ziet er een mooi hotel uit, best wel eens zien op welk strand het gelegen is.



Katrien
1-6-2013
 Meld misbruik6-11-2012 17:19:14

Het is gelegen aan de baai van Chaweng Noi. Nog ergens anders als jouw twee plaatsen haaha :-)

Ik heb nu ook een combi reis gevonden met Ko Phang, ook wel interessant :-)



Charlotte
25-5-2013
 Meld misbruik6-11-2012 23:24:56

Hey Katrien, Chaweng beach bestaat uit noord en zuid, Chaweng Noi is de noordkant. Natuurlijk weet ik dat al :) hahaha



Rebecca
4-5-2013
 Meld misbruik7-11-2012 21:03:40

Hey Charlotte, ik probeer mijn reis samen te stellen en ik vroeg mij af hoe ik op voorhand de interne vluchten kan boeken. ( Vb van het noorden naar Phuket en naar andere eilanden) Enige tips?




Charlotte
25-5-2013
 Meld misbruik7-11-2012 21:09:26

Hey Rebecca

De beste nationale maatschappij van Thailand is Bangkok Airways. Je kan tickets via de website van de vliegmaatschappij boeken of via cheaptickets.nl! Veel succes :)

Je hebt ook Thai Airways, maar dat is duurder. Wij vliegen met Bangkok Airways!


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums