Nu Online
Momenteel zijn er 110 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Tips Thailand

  1-11-2012 22:17:22
Hallo iedereen,
ik zou graag op huwelijksreis gaan naar Thailand. 1 week rondtrekken en 1 week strandvakantie. Ik heb al vaak horen zeggen best te boeken in Nederland. Kan er iemand mij een aantal reisburo/website doorgeven. Wat is het budget ongeveer voor 2 personen om zo'n reis te maken?

Bedankt!!

Rebecca
4-5-2013
Meld misbruik



Reacties: 8 | Gelezen: 1104


Reeja
14-9-2013
 Meld misbruik2-11-2012 1:57:12

Het hangt ervanaf af... Wat is je budget, wat wil je graag zien en wat wil je helemaal niet?? Voor de eilanden: duiken kan je heel goed op Koh Tao en Koh Lanta, relaxen op Koh Pagnang, luxe vind je in Pucket, fuiven kan je in Koh Phi Phi en Koh Samui...

Mijn voorkeur ging uit naar het noorden, veel minder toerisme, zeer puur, veel natuur en vriendelijke mensen: helemaal anders dan het zuiden. Maar het is maar net wat je verlangt. Als je dat even wil posten help ik je graag...

Verder: tickets naar Bangkok vind je vanaf 65O euro hoewel je dan al veel geluk moet hebben. Het land zelf is SPOT goedkoop: voor 2 euro heb je een maaltijd voor 5 euro kan je een kamer hebben, voor 30 euro slaap je heerlijk...

groetjes



Vanessa
31-8-2013
 Meld misbruik2-11-2012 8:50:02

Wij hebben in 2005 geboekt via thailandonline.nl.
Je kan je reis zelf samenstellen en zij regelen het nodige.
Was allemaal perfect geregeld (overnachtingen, bustickets, gids hier en daar...) en wat wij belangrijk vonden: 90 % van de reis konden we in ons eentje doen en niet in groep.
Dus de grote bouwstenen liggen vast en tussenin kon je dikwijls zelf bepalen wat je wou doen bvb bangkok waren wij 3 dagen en hebben we zelf ingevuld.
Wij zijn verder op plekken geweest waar we de enige westerlingen waren wat wij heel bijzonder vonden.
Echt een aanrader.
Hopelijk ben je er wat mee.
groetjes



Eva
13-9-2013
 Meld misbruik2-11-2012 10:44:39

Klinkt zeer leuk Vanessa! Zou ik mogen vragen hoeveel dit ongeveer heeft gekost? (Alles inbegrepen)



Vanessa
31-8-2013
 Meld misbruik2-11-2012 11:22:07

Goh, 't is een schatting want al 7 jaar geleden maar ik denk zo rond de 1700 pp (vliegtickets, plaatselijk vervoer, overnachten, privé gids op bepaalde plaatsen). Eten enzo daar moet je nog betalen en ik weet nu niet meer of dat mee in dat budget zat maar eten in Thailand is echt spotgoedkoop.
Prijs hangt ook af van hoe je je reis samenstelt.
Wij zijn 3.5 week geweest en hebben een heel groot stuk van het land gezien en hele leuke dingen gedaan.
Was echt een geweldige reis die ik zo opnieuw zou willen doen :-)



Lynn
9-3-2013
 Meld misbruik2-11-2012 11:34:02

Hoi, ik ben afgelopen jaar 2x een week in Bangkok geweest voor mijn werk. Ik denk dat als je graag goedkoop reist en er wat tijd in wil steken, dat je de reis ook wel op je eentje kan samenstellen.
Gewoon een vliegtuigticket boeken (met Jetairfly bvb vlieg je soms al voor 450€ naar Bangkok), binnenlandse vluchten en openbaar vervoer zijn spotgoedkoop. En als je dingen wilt bezichtigen en je weet niet goed hoe en wat kan je bij de lokale bureautjes ook mooie excursies boeken voor een lage prijs (gewoon een beetje tripadvisor consulteren om te weten wat goed is :) )

Een aanrader, als je graag wat rust wilt is Koh Chang, een eiland op 5 uur rijden van Bangkok, we zijn er met een minibusje (20€ op en af) geweest bij een B&B van Belgen (de Buddha View) echt een zalige guesthouse met een heel lekker restaurantje. Ze hebben maar 6 kamers (3 met badkamer, 3 met gedeelde badkamer) en het kostte rond de 25€ per nacht denk ik. We zijn daar toen ook met olifanten de jungle in getrokken en gaan zwemmen, een prachtige ervaring :-)

Bangkok kan je ook perfect op je eentje doen met openbaar vervoer of Tuktuk's en een reisgids in de hand. Iets wat je daar zeker eens moet doen is een fietstocht, echt leuk :-)
Ik ben nog niet naar het noorden geweest, maar daar kan je vooral veel bezichtigen op Cultureel vlak. Het is daar naar het schijnt nog een pak goedkoper! Eten kan je zoals Reeja hierboven aanhaalde ook zo goedkoop of duur maken als je zelf wil, je kan al een maaltijd hebben voor 2€ of voor 30€ naar een fancy restaurant.


Ik hoop dat je hier al iets aan hebt?

Groetjes!






Alessia
7-9-2012
 Meld misbruik2-11-2012 12:01:57

Wij zijn op huwelijksreis geweest naar Thailand. Wij hadden gekozen voor Khao Lak, een rustiger alternatief dan Bangkok of Phuket. Wij hebben dan wel voornamelijk veel uitstapjes gedaan. kostprijs excl. eten en uitstapjes: 1900 euro. Viel heel er goed mee. Wij hadden geboekt via Sunjets.be en dan vooral als last-minute.



Reeja
14-9-2013
 Meld misbruik2-11-2012 13:51:51

Ik vond Koh Chang ook erg mooi maar het is wel hard veranderd vind ik en niet echt in positieve zin. Heel veel hotels liggen er verloederd bij terwijl ze de hoofdstraat vol aan het proppen zijn met bizarre winkels. Een heel vreemd zicht tegenover 8 jaar geleden. Ik vond het binnenland van Koh Chang uiterst mooi! De zee vond ik dan weer mooier en properder elders...



Rebecca
4-5-2013
 Meld misbruik4-11-2012 21:44:13

Bedankt allemaal voor de reacties!
Ik heb ondertussen een aanvraag gedaan bij Thailandonline.
Hetgene wat we graag zouden doen is 5dagen in het noorden de jungle intrekken en daarna naar het zuiden trekken voor lichtere activiteiten en relaxen. Hoe kan ik een vlucht regelen tussen het noorden en het zuiden. Ik zie het volledig zitten om het zelf allemaal te regelen, maar toch wel schrik om iets over het hoofd te zien.....
Welke vliegtuigmaatschappij raden jullie aan om te vliegen?

groetjes!



Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums