Terug naar overzicht
Ook links! :)
Ik heb altijd geweten dat katholieken de ring links dragen en de protestanten rechts...Hier ook links dus :)
Ik vroeg mezelf dit ook af... En blijkbaar hangt dit ook af van de provincie waarin je woont. Zo is bv Antwerpen rechts, Vlaams-Brabant kan je kiezen en als ik me goed kan herinneren was de rest idd links. Maar aangezien men verlovingsring al links is, kies ik dus rechts voor men trouw ring :-)
Mijn verlovingsring draag ik nu ook links, maar die ga ik na het huwelijk gewoon aan mijn rechterhand dragen.
Hoi, ook ik draag hem links :)Mijn trouwring zal mooi passen om mijn verlovingsring, zo blijf ik ze dus beiden links dragen :).Grtjs!
Bij mij zal hij links zitten maar eerder uit praktische overweging, ik geef les en als ik hele dagen in het krijt zit te prutsen (ben rechtshandig) zal hij snel vuil worden...Schijnt dat "dichtst bij je hart" een fabeltje is. Er loopt geen ader rechtstreeks naar je ringvinger. Maar het idee is wel mooi!
Ik draag de mijne links, enkel en alleen omdat mijn verlovingsring aan mijn rechterhand zit. Het is ook zo dat zowel je linker als je rechter ringvinger verbonden zijn met het hart, dus gewoon doen waar jij je goed bij voelt...
ik kom uit antwerpen en ben protestants dus ik draag rechtsOnzin hoor, ik doe het helemaal ni voor de regeltjes ;)Ohja ik las ergens dat als je u trouwring op de plaats van u verlovingsring gaat dragen en ge geen witte randen ofzo wilt voor op de foto's dat je u verlovingsring best een tijdje op voorhand (ik dacht een week of was het een maand) al van hand wisselt.Dus ik draag hem nu al links ;)