Nu Online
Momenteel zijn er 175 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Zonnebank

  2-10-2006 12:34:49
HOi

Ik heb eens even een vraagje. Ik ben nog wit van huidskleur en ik zou graag voor mijn trouw een kleurtje hebben. Ik ben nog nooit naar de zonnenbank geweest, omdat ik daar niet zo voor ben, maar nu raadt iedereen het mij toch aan.
Hoe lang voor de trouw begin je best naar de zonnebank te gaan en hoeveel keer?

Kan iemand mij helpen?

Groetjes
Rebecca
11.08.07

Rebecca
11-8-2007
Meld misbruik



Reacties: 9 | Gelezen: 383


nadia

 Meld misbruik2-10-2006 12:43:23

hey Rebecca

Als jij het niet erg vindt, dat je geen bruin klerutje hebt als je trouwt, dan hoeft die zonnebank niet!!

Anders zou ik er toch wel zeker een maand opvoorhand mee beginnen. Het hangt er ook natuurlijk vanaf hoe snel je bruint.

Ik zou gewoon eens een zonnecenter binnenstappen en advies vragen

Groetjes
Nadia
16/6/07



Lieve
1-9-2006
 Meld misbruik2-10-2006 13:15:43

Hey,

ik ben ook een witteke en ik vond het wel storend dat ik zo lijkbleek zou zijn op de trouw. Dus ben ik een kleine twee maand voor het huwelijk beginnen gaan naar de zonnebank, telkens twee keer in de week 10 minuutjes. Zo kan je huid stilaan wennen en verbrand je niet.

Ik was niet écht bruin, maar had wel een gezond kleurtje.

Je kan ook overwegen om je te laten spuiten hé. Wel effe op voorhand proberen zou ik zeggen, want ik heb er al veel goede, maar ook slechte commentaren over gehoord.

Je moet gewoon doen waar jij je goed bij voelt!

Groetjes,
Lieve



pascale
14-4-2007
 Meld misbruik2-10-2006 13:15:53

hallo,
Ik zou het ook niet doen.
Waarom niet natuurlijk houden!
Iemand die dat graag ziet is dat natuurlijk geen probleem.
maar voor mij hoeft dat ook niet.
Ik vind natuurlijk nog altijd het mooist.
Groetjes,
Skally



Dominique
25-11-2006
 Meld misbruik2-10-2006 14:47:18

Hallo Rebecca,
ik wou er niet te flets uitzien in mijn wit kleed en ga daarom vanaf eind deze maand 2x week naar de zonnenbank zo'n 20minuutjes. K heb mij direct een beurtenkaart gekocht. En dan maar hopen dat ik er snel bruin uitzie.
Dominique
25.11.2006



Karine
16-9-2006
 Meld misbruik2-10-2006 15:17:08

Hey Rebecca,

Ik ben altijd al wit geweest en dat is nog zo voor mijn trouw wou ik ook een beetje kleur hebben men kleed was niet wit maar toch vond ik het mooier met een beetje kleur. Ik was 12 keer onder de zonnebank geweest en was nog steeds even wit dan ervoor dat hielp niet bij mij. Het schoonheidsinstituut waar ik ging deed ook pro tan behandeling dat een soort van spuiten niet in een cabine gewoon met een soort pistool onder hoge druk een product op je hele lichaam en na enkele uren ben je bruin. Ik heb het op voorhand wel eens geprobeerd want ik wou weten of het niet afging en hoelang het erop blijft en of het nog natuurlijk was.

Voor mij was het de ideale oplossing omdat ik anders niet bruin werd en nu was ik het in een klein half uurtje.

Groetjes Karine
16-09-2006



Vicky
7-9-2007
 Meld misbruik2-10-2006 16:01:33

Hey,

Ik ben zelf ook bleek van huid. Krijg er altijd commentaar op van andere mensen. Zelf vind ik het niet zo heel erg (meer), tot er weer iemand een kwetsende opmerking maakt natuurlijk... In mijn tienerjaren had ik er meer last van. Nu probeer ik het een beetje van mij af te zetten. Ik heb het zelf beter aanvaard nu. Maar toch zijn er altijd weer mensen die het nodig vinden om er iets van te zeggen (zoals ze het bij jou nu nodig vinden om je aan te raden van misschien toch eens onder de zonnebank te gaan met uw 'wit velleke')... Vind het soms wel raar dat mensen dat durven. Ik vind het ook vreemd dat zoveel mensen er niet bij stil staan hoe schadelijk de zon wel is voor je huid. Zeker in deze tijden waar je zoveel hoort van kanker e.d. Maar soit.
Als je heel erg bleek bent van huid moet je sowieso goed opletten met zonnebank e.d. Goed opletten dat je niet verbrand. Ik zou zeker lang genoeg op voorhand beginnen met een kuur. Zeker 2 of 3 maanden. De eerste 2 keren 5 min. Tussen deze 2 keren 48 uur laten. De volgende 2 keer 6 min. Dan 7 min. Zo stilletjes opbouwen tot 10 a 15 min. Zeker niet overdrijven. Het is zeker niet nodig van rood te zien iedere keer als je onder de zonnebank bent geweest. Sommige mensen vinden trouwens dat je eens 'goed moet verbranden' omdat je daarna mooi bruin ziet. Heel onverstandig en heel slecht voor je huid!!!
Ikzelf ga soms ook wel eens onder de zonnebank maar ben er altijd heel voorzichtig mee. Mijn huid is dan al een beetje gewend aan de zon en beter beschermd tegen dat het zomer is.
Tegen volgend jaar tegen de trouw ga ik ook een zonnebankkuur doen. Ik wil immers graag een kleed zonder bandjes met open schouders. Kwestie van geen 'bandjes' van zomerbloesjes om mijn schouders te hebben tegen dan. Tis ook niet dat ik helemaal niks bruin. Gewoon een klein beetje. Meer moet dat ook niet zijn, wat andere mensen er ook van denken. Je gezondheid komt ten slotte toch op de eerste plaats, niet?

Hopelijk ben je iets met de info? En sorry als ik misschien een beetje 'bitter' klink over het onderwerp. Maar ik krijg zo dikwijls commentaar van andere (soms wildvreemde) mensen over mijn bleek zijn, dat ik er soms moedeloos van wordt. Mensen moeten ook maar eens beseffen dat zulke opmerkingen ook kunnen kwetsen. Dit moest toch even van mijn hart! Voor de rest alles in orde hoor... ;-)

Groeten,

Vicky 797




valerie

 Meld misbruik2-10-2006 17:22:34

Mijn moeder heeft een kapsalon en daar stond tot een paar jaar geleden ook een zonnebank bij. Vele bruidjes willen idd een mooi bruin kleurtje hebben. Niets op tegen, maar ga er niet te veel onder en vooral niet te lang. Zo hebben wij ooit een bruidje gehad die per sé de dag voor haar trouw 30 min. onder de zonnebank wou, op sterk afraden van mijn moeder. Wel, ze hebben flamazine op haar achterste mogen smeren,...
Doe het op je gemak, 1 x per week zo'n 10 à 15 min. En ga vooral niet naar zo'n zonnecenters waar je geld in de deur moet stoppen... Daar zijn de lampen soms niet goed en kan je geen advies krijgen...

ach ja, nog zoiets: ga niet onder een zonnebank waar net nieuwe lampen ingestoken zijn... (te sterke kracht)

Groetjes, Valérie



Debra
11-8-2006
 Meld misbruik3-10-2006 12:29:26

hoi,

Ik kreeg het advies om een 2-tal maand voor de trouw naar de zonnebank te gaan. De eerste keer zeker niet meer dan 10 min en onder een zonnebank met weinig wattage, neem geen snelbruiner van den eerste keer!! dan 48 uren tss laten en terug gaan en zo iedere keer opbouwen. Op het einde ging ik een 20-tal minuten onder de snelbruiner.

Ik ging wel naar zo'n zonnecenter en heb wel advies gekregen, hangt er wat vanaf waar je gaat. Ik denk als je in een grootstad gaat dat er idd weinig zijn die advies geven.

Debra
reeds 53 dagen getrouwd ook op 11/08



Charlotte
14-10-2006
 Meld misbruik11-10-2006 13:03:41

als je 4 weken op voorhand elke week 2 à 3 maal per week naar de zonnebank gaat heb je een mooi bruin kleurtje, maar ook niet té zonnebankbruin


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...