Nu Online
Momenteel zijn er 178 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Help!!!de tafelschikking!!!

2-10-2006 12:11:20
hey,

ik zit met een probleempje!
Mijn ouders zijn gescheiden en komen echt niet goed overeen.
Wij hadden heel graag gewerkt met een eretafel maar wij zijn echt bang dat dit volledig in het 100 zal lopen. Mijn pa heeft zelf ook al gezegd dat hij niet naast m'n stiefvader wil zitten en omgekeerd. Ook wil ik dat mijn vader naast mij zit met zijn vriendin (want hij wil, wat ik ook begrijp, naast zijn vriendin zitten), maar waar moet ik dan m'n moeder zetten? Het is tenslotte niet fair tegenover haar dat m'n pa naast mij mag zitten en zij pas op de 2de plaats komt(wat eigenlijk wel zo is :s). Mijn vader gaf het idee dat mijn pa bij zijn familie zou zitten, mijn ma bij haar familie en m'n schoonouders bij hun familie, wij bij onze vrienden maar wij hebben geen gezamelijke vrienden. Ook hadden wij liever gewerkt met een eretafel. Heeft iemand ook iets dergelijks voor? En heeft iemand een goed voorstel?

Evelien
8-9-2007
Meld misbruik

Reacties: 6 | Gelezen: 393

Freya
11-8-2007
 Meld misbruik2-10-2006 12:47:49

Evelien,

dit is nog eens een idee:
Vraag je ouders om hun eigen trots eens opzij te zetten en mee te werken aan een onvergetelijke dag voor hun eigen dochter. Het is gewoon tijdens het eten aan 1 tafel zitten, daarna gaan ze zitten waar ze willen.
Groetjes
Freya
(11.08.07)

Valerie
25-8-2007
 Meld misbruik2-10-2006 13:09:10

Hoi,
Wij zitten min of meer ook in zo'n situatie.
Mijn vriend zijn ouders zijn gescheiden, maar komen onderling nog wel overeen. Zijn papa heeft geen vriendin, zijn mama heeft een vriend, maar ik begrijp ook wel zijn papa het moeilijk heeft met die vriend. Wij gaan het zo doen. Aan de eretafel zitten wij naast elkaar; mijn ouders naast mij en dan de papa van mijn vriend naast mijn ouders, zijn mama met haar vriend aan de zijde van mijn vriend en dan aanvullen met zijn broer en vrouw en zijn zus.
Onlangs een feest gehad waar de beide ouderparen het niet zo lekker met elkaar konden vinden en daar zat inderdaad haar familie samen en zijn familie en zij zaten bij hun vrienden.
Ik denk niet dat het zo evident is om voor die dag even te zeggen van "we doen alsof er niks aan de hand is", dat ligt gewoon moeilijk zo'n situaties. Misschien kan je het ook eens aan de ceremoniemeester vragen hoe je dat best kan oplossen of wel in de feestzaal zelf, het is zeker geen uitzondering en zij weten vaak het best hoe zoiets kan opgelost raken.
Geen zorgen, alles komt vast en zeker op z'n pootjes!
Veel geluk alvast.

Nathalie

Meld misbruik2-10-2006 13:10:06

hey,

bij ons een gelijkaardig 'probleem', maar wij zien dit niet als een probleem. Mijn vriend zijn ma wil absoluut niet bij zijn pa zitten (en ik heb daar alle begrip voor!!)
wij lossen het als volgt op:

mijn vriend zijn ma en haar vriend zitten bij de grootouders en mijn ouders.
zijn pa en zijn vriendin zetten we dan aan tafel met mijn vriend zijn broer en vrouw, stiefbroer met vrouw, en nog wa familieleden)

wij maken onze eigen eretafel met onze vrienden. langs mijn zijde dan mijn beste vrienden, langs mijn vriend zijn zijde dan zijn beste vrienden.

en wij zien da zo heel erg zitten!

hopelijk ben je hier iets mee

groetjes en veel succes nog met de verdere voorbereidingen!

Lieve
1-9-2006
 Meld misbruik2-10-2006 13:29:16

Hey,

de ouders van Michael zijn ook gescheiden. Ze komen wel nog overeen, maar we wilden geen problemen zoeken en hebben hen ook bij hun familie aan tafel gezet. Wij hadden dan een tafel met vrienden en zo vonden we het super.

Groetjes,
Lieve

Sarah
15-9-2007
 Meld misbruik2-10-2006 18:57:30

Hoi Evelien, wij hebben hetzelfde probleem, maar wij gaan toch een eretafel doen.
Mijn ouders zitten naast mij, naast mijn ouders zitten dan Tom zijn mama en stiefpa. Naast Tom gaat dan zijn papa zitten en stiefmama.

Ik wil me idd ook niet in duizend bochten wringen, die dag moeten ze hun trots maar opzij zetten.

Succes

Groetjes
Sarah
15 09 2007

Katja
29-9-2006
 Meld misbruik3-10-2006 23:07:42

hey...

wij zaten ook zo met van die problemen. Bij ons was dus de eretafel allemaal met vrienden. Mijn kameraden langs mijn kant allemaal en de zijne allemaal langs zijn kant. Dan was er een tafel met zijn familie en kennissen daarvan. En een tafel met mijn familie en kennissen + een zus van mijn man die door de familie volledig uitgesloten wordt. Was dus ook een groot probleem voor ons dus hebben het zo opgelost. Was nu echt heel plezant geweest. Allemaal tussen onze vrienden (leeftijdsgenoten)

Groetjes katja
29/09/06
katchoeken@hotmail.com

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...