Nu Online
Momenteel zijn er 149 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Kledij Suite

  25-10-2012 10:53:49
Hallo bruidjes,

Vinden jullie dat alle mannen van de suite hetzelfde moeten aan hebben?
Mijn vriend staat hier ni echt achter maar ik vind dat wel het mooiste.
Hoe hebben jullie dit geregeld?

Bedankt!

Tiffany
7-9-2013
Meld misbruik



Reacties: 29 | Gelezen: 1341


Deborah
20-9-2013
 Meld misbruik25-10-2012 11:02:31

Bij ons zal dit ook zo zijn.
Alle mannen van de suite zullen hetzelfde kostuum huren, en allen met hetzelfde hemd naar buiten gaan ;)

Maar de bruidegom zal wel niet hetzelfde gekleed zijn als de suite, dan werken we misschien omgekeerd.

Bv. Suite: Rood hemd + zwarte das, Bruidegom: Zwart hemd, rode das... Zoiets dus...

Grtjs



Vanessa
31-8-2013
 Meld misbruik25-10-2012 11:08:03

Hey

Bij ons zullen de mannen ook allemaal hetzelfde dragen. De bruidegom gaat waarschijnlijk in een andere tint om toch het onderscheid te maken. (bvb donkergrijs voor de suite en lichter grijs voor de bruidegom) Allee, zo zit het in mijn hoofd, ik zal zien wat het in de winkel zegt... :-)
Wij hebben dit aan de mannen gevraagd of ze het ok vonden om een kostuum te huren. Iedereen ging meteen akkoord. Was er hier of daar toch iemand geweest die dit echt niet wilde betalen dan hadden wij dat gedaan.
Wij twijfelen tussen style tailor in brasschaat en de ceremonie in berchem.
Denk dat ik eerst eens samen met de verloofde op propectie ga vooraleer we heel de bende meenemen :-)
Veel succes en laat weten wat het geworden is he



Charlotte
25-5-2013
 Meld misbruik25-10-2012 11:17:01

Wij gaan hetzelfde doen als Vanessa. De mannen van de suite in hetzelfde kostuum (donkergrijs) en de bruidegom in een lichtgrijs kostuum. Dit is ook veel mooier voor op de foto's. Ik ga proberen om de vrouwen van de suite ook een beetje samen te laten passen. Want als er één vrouw bijvoorbeeld in het rood is en de rest in zachte kleuren, dan springt die ene vrouw er echt wel uit op de foto. Het is onze dag, dus dan mogen we ook wel een beetje onze wensen doordrukken.



Silke
5-7-2013
 Meld misbruik25-10-2012 11:28:11

Ik vind het ni .Allemaal hetzelfde is belachelijk.Maar dat is persoonlijke keuze.
En niet iedereen staat met hetzelfde.Onze gasten moeten zich vooral makkelijk voelen op onze dag.Miss vragen wat de mannen er zelf van vinden?Moesten ze mij vragen om in het rood of wat dan ook te komen kwam ik niet.



Rebecca
27-4-2013
 Meld misbruik25-10-2012 11:40:39

Bij ons dragen de mannen van de suite hetzelfde huurkostuum, huurhemd en gekochte das. Ikzelf vind het mooier als de mannenkostuums wat gelijk zijn maar ik wil hen niet in de kosten jagen daarvoor en daarom betalen wij dit.
De vrouwen van de suite laten we vrij maar ze hebben eigenlijk al allemaal laten weten dat ze iets zullen dragen dat past bij het kostuum en de groene kleur van de das wat ook ons themakleur is.
Mijn verloofde heeft een zwart kostuum met een donkerblauwe schijn op als je van dicht kijkt. De kleermaker had een stukje stof van mijn kleed om dit af te checken. Voor de suite gaan we voor gewoon effen zwarte kostuums.
Als vrouw in de suite zou ik mezelf ook zoveel mogelijk doen passen met het geheel maar als ik met bepaalde opgelegde kleuren niet sta, zou ik geen fortuinen uithangen aan iets wat ik nooit meer kan dragen.



Vanessa
31-8-2013
 Meld misbruik25-10-2012 11:40:42

Silke
Ik denk dat Charlotte bedoelt dat ze niet persé 1 kleur zoals rood voor de dames wil doordrukken maar het wel belangrijk vindt dat de kleuren een beetje blenden zodat er geen blauwe en groene en rode en paarse tussenstaat.
Dit ga ik niet doen want bij 'mijn vrouwen' zal dit wat moeilijker liggen ;-) maar ik vind wel dat Charlotte dit op haar eigen trouw zelf mag beslissen en dat je die keuze dan niet belachelijk moet noemen.
Je hebt duidelijk een uitgesproken mening, heb ik her en der al gelezen, maar een beetje respect voor andere bruiden hun mening lijkt me wel op zijn plaats.



Tamara
7-9-2013
 Meld misbruik25-10-2012 11:44:01

Bij ons zal dit niet zo zijn. Ik vind dit heel mooi, maar van zodra we onze huwelijk aankondigden, heeft mijn vader direct aangegeven dat hij aan zo'n dingen niet meedoet... Ik mag zelfs niet mee om zijn kostuum te gaan kiezen. Hij gaat dus wel een kopen en ik ga gewoon vragen aan alle mannen uit de suite om bijvoorbeeld een donker kostuum aan te doen. Voor de vrouwen zou ik willen meegaan als ze hun kledij zoeken. Dan kan ik hopelijk wat ervoor zorgen dat ze een beetje harmonieus zijn. Gemakkelijk is het niet altijd, maar het voornaamste is dat iedereen zich die dag goed voelt.



Silke
5-7-2013
 Meld misbruik25-10-2012 11:45:16

Zelf dat doe ik niet zolang ze er niet uitzien als carnaval zotten of in badpak komen is het goed Maar zoiets kun je nog het beste aan je gasten zelf vragen wat ze er van vinden.



Vicky
15-9-2012
 Meld misbruik25-10-2012 11:46:49

silke, je mening vind ik wat radicaal. niet willen komen indien er een dresscode zou zijn... het is nog altijd de personen die trouwen hun dag. en dingen die jij als belachelijk ziet, zijn voor hen misschien net belangrijk... dit even in de kantlijn en zeker niet onrespectvol naar jouw eigen mening over dezelfde kledij toe, begrijp me niet verkeerd.

bij ons waren ook alle mannen in hetzelfde kostuum: zwart kostuum met wit hemd en rode das.
mijn echtgenoot had dan een grijs kostuum aan met rode das.
dat leverde echt heel mooie foto's op, hoor, ik zal er vanavond eentje van posten als ik thuis ben!
het kostuum huren kwam op 59 euro zonder hemd (de meesten hebben wel een wit hemd in de kast, zoniet +15 euro)
dat is nu geen overdreven torenhoge kost!
en ja, het is mooier.
nu, das persoonlijk natuurlijk.
wij hadden een "rode draad" waarin iedereen gevraagd werd een rode touch in de outfit te voorzien. dat was fantastisch! iedereen was daar reeds lang op voorhand mee bezig en het is super hoe iedereen, zowel mannen als vrouwen, dat opgevolgd hebben!
achteraf nog veel dingen "ontdekt" op de foto's. zo was er iemand op het avondfeest in bruin kostuum, maar op de foto's zagen we hoe hij rode schoenveters in zijn schoenen had. goed gevonden toch?



Katrien
20-4-2013
 Meld misbruik25-10-2012 11:48:22

Ik vind dat wel heel erg mooi, als ze bv allemaal hetzelfde kostuum aanhebben. Maar dat moet van mij niet in dezelfde lijn liggen van het kostuum van de bruidegom. Daar heb ik namelijk nogal iets specifieks voor in gedachte.
Maar ik vrees een beetje dat de schoonfamilie het daar totaal niet mee eens gaat zijn.
Mijn familie ga ik wel meekrijgen. Maar ik vrees dat ik m'n schoonbroer écht niet in hetzelfde kostuum ga krijgen, àls hij al een kostuum gaat willen dragen. Dus dan heb ik liever dat iedereen iets aandoet waar hij zich goed bij voelt, dan de helft hetzelfde en de helft iets anders.



Jente
26-10-2013
 Meld misbruik25-10-2012 12:23:34

Ik vind dat heel mooi maar wij gaan dit niet doen. Ik vind niet dat je van je gasten kan verlangen dat ze allemaal betalen om een kostuum te huren dus dit zouden wij dan voor hen moeten doen. Aangezien we daar het budget niet voor hebben doet iedereen dus maar gewoon aan wat hij/zij mooi vindt.
Waar ik wel nog over twijfel is om te werken met 'A touch of...'. Hier op het forum heb ik gelezen dat een aantal mensen dat al gedaan heeft en het klinkt wel tof. Dat is ook iets dat iedereen naar zijn eigen stijl kan uitwerken. De ene gaat toekomen met bijvoorbeeld een rode das, de ander met rode schoenen, een handtas, een helemaal rood kleedje of enkel rode oorbellen.
Alleen zal het waarschijnlijk geen rood zijn want dat is niet echt mijn kleur



Sara
15-6-2013
 Meld misbruik25-10-2012 12:46:36

WIj hebben een vrij kleine suite en hebben besloten om voor de mannen zwarte kostuums te huren met (waarschijnlijk) een rood hemd en voor mijn vriend dan een donkergrijs kostuum met een wit hemd en (waarschijnlijk) een rood jacquetje of das. De vrouwen in de suite zullen allemaal iets met rood dragen. En op de uitnodiging vermelden wij als dresscode: "een accent van rood of zwart" omdat dit onze themakleuren zijn. Ik denk niet dat mensen daar echt moeilijk gaan over doen, de meeste mannen hebben toch een zwart kostuum en voor de vrouwen is er zoveel keuze.. Ik denk dat dat echt ook mooier oogt op de foto's!!



Kristel
13-7-2013
 Meld misbruik25-10-2012 12:50:47

Bij ons hebben de mannen allemaal een gehuurd donker kostuum van De Waele uit St-Niklaas, dit betalen wij. We vinden dit het mooiste voor de foto's. We vragen wel aan de mannen om allemaal een wit hemd te voorzien voor onder dit kostuum. De bruidegom gaat in het lichtgrijs zodat hij opvalt tussen de andere mannen.



catherine
24-8-2013
 Meld misbruik25-10-2012 12:55:40

bij ons doet iedereen aan wat hij wil, dit mede omdat mijn 2 opa's ook in de suite zitten, en al in de 80jaar zijn, en ik hun niet nog naar een huurwinkel ga sleuren! Maar misschien laten we de mannen wel allemaal dezelfde das aandoen? Maar 't is dan misschien raar dat de vrouwen niet op elkaar afgestemd zijn? Ik laat de vrouwen aandoen wat ze willen, ik wil hun namelijk niets opleggen, vind ik zelf ook niet fijn!
Maar 't is wel mooi als't allemaal samenpast natuurlijk
xxx



Alessia
7-9-2012
 Meld misbruik25-10-2012 13:05:51

Bij ons was dit niet, maar ze hadden wel allemaal een kostuum aan. Dat vond ik dan wel weer belangrijk, maar het moest niet hetzelfde zijn met hetzelfde hemd. Vond het wel leuk dat er zo ook variatie was en natuurlijk kunnen ze dan zelf kiezen wat en welke kleuren ze droegen en zich afstemmen op hun vrouwen/vriendinnen. Maar uiteindelijk vind ik het niet slecht als je ervoor kiest om ze wel hetzelfde te laten dragen, maar dan ben ik van mening dat het koppel voor de kosten opdraait.



Silke
5-7-2013
 Meld misbruik25-10-2012 13:44:36

Ieder zen mening he
Het is idd hun dag maar mijn beslissing of ik meedoe of niet.
ik kom in nette kleding zoals het moet dat wel.
Nog niet meegemaakt dat zoiets op het kaartje staat dus denk dat het niet overal zo is.



Saskia
22-6-2013
 Meld misbruik25-10-2012 14:25:10

ik vind dat persoonlijk niet nodig om iedereen in dezelfde kleren te steken, maar dat is iedereen zijn keuze, zelfs de vrouwen van de suite mogen kiezen, ik heb enkel gevraagd dat ze onderling afspreken als er zijn die in het lang willen dat iedereen dan in het lang is of als er zijn die liever in het kort willen dat dat dan ook voor iedereen geldt, omdat ik dat wel graag zie, ofwel al lang, ofwel al kort, maar verder wil ik daar niet in gaan, ze moeten zich nog goed voelen ook vind ik, ik ben al blij dat de mannen een pak met das gaan dragen, maar als dat dan al gelijk is of verschillend, dat maakt mij niet uit

succes!



Katrien
23-6-2012
 Meld misbruik25-10-2012 14:32:16

Hey Tiffany,

Bij ons droegen alle mannen van de suite (behalve de bruidegom) dezelfde smoking, hetzelfde hemd en dezelfde das+pochet. Ik heb dit van in het begin duidelijk gemaakt en als iemand daar niet mee akkoord was, geen probleem, maar dan mocht die niet mee in de suite. Gelukkig is etiquette in onze familie voor iedereen heel belangrijk en vond iedereen dit zelfs heel normaal. EN als ik nu de foto's herbekijk, vind ik het echt veel meer stijl hebben. Ik heb nl al suitefoto's gezien die eerder op een circusbijeenkomst lijken dan op een trouwfoto :D.


Misschien moet je een paar fotoreportages laten zien aan je verloofde waar alle mannen hetzelfde kostuum dragen, en dan een paar foto's waar alle mannen hun eigen zin mochten doen. Je toekomstige zal snel het verschil (in stijl) zien. Dit is toch de manier waarop ik mijn man overtuigd had :D.


Daarnaast stond er ook duidelijk op onze uitnodiging dat alle gasten voor het avondfeest in avondkledij moesten komen, en dat ALLE mannen VERPLICHT in kostuum moesten komen. Er waren uiteindelijk maar drie van de 70 aanwezige mannen die zich daar niet aan hielden. Bovendien hadden ze zich daardoor nogal belachelijk gemaakt en verlieten het feest gelukkig redelijk snel. Sorry, misschien is dat een beetje snobistisch van mij, en ik respecteer anderen hun mening hieromtrent, maar op MIJN feest, moesten de mensen dragen wat IK wil.


Daarom, Tiffany, het is jouw dag, en voor één keer mag jij beslissen. Dus als je wilt dat iedereen (bij wijze van spreken) in clownspak komt, dan is het jouw recht om dat te eisen, en -naar mijn mening- moeten de gasten dit uit respect volgen.

Nog veel succes met de voorbereidingen!

Groetjes,
Katrien


PS @ Vanessa: wij hadden onze smokings gehuurd bij Ducheyne in Berchem, en we kregen daar een perfecte service, voor een superlage prijs. Zeker de moeite om daar eens binnen te stappen!



Carmen
27-4-2013
 Meld misbruik25-10-2012 14:37:29

Bij ons draagt iedereen wat hij of zij wil. Als de kleuren echt vloeken, dan trekken we de foto wel in sepia of zwart-wit. Zo erg zal het allemaal wel niet uitdraaien.
Maar wij trouwen dan ook alleen voor de wet, dus veel 'suite' valt daar ook niet te doen natuurlijk.



Evy
20-7-2013
 Meld misbruik25-10-2012 16:15:14

Bij ons zullen de mannen vanuit de suite allemaal het zelfde kostuum aan hebben. ze gaan natuurlijk allemaal mee om te helpen kiezen ik wil nie dat ik hun kostuum moet kiezen waar ze zich zelf niet goed bij voelen het is een moeilijke keuze omdat je met generatie verschillen zit (papa en schoon papa, broer en schoonbroers uit verschillende leeftijden) het is wa zoeken maar al je hen daar bijbetrekt wordt dat wel een leuke ervaring voor iedereen :)
De bruidegom zelf gaat wel een ander kostuum aan hebben maar alles moet wel samen passen :)

veel succes nog!




Charlotte
25-5-2013
 Meld misbruik25-10-2012 16:55:51

Dank je Vanessa voor de verduidelijking. Elk bruidskoppel heeft zo zijn eigen wensen en dat moeten we op dit forum respecteren. Moest iedereen exact dezelfde bruiloft willen, dat zou maar saai zijn! Omdat onze suite enkel uit de 2 gezinnen bestaat, deed niemand er moeilijk over om hetzelfde kostuum te dragen. De vrouwen moeten echt niet dezelfde kleur dragen, zolang het maar een harmonieus geheel vormt. Ik ben ook wel van mening dat als je als bruidskoppel teveel eist qua kledij, dat je er ook voor moet betalen. Mijn bompa en stiefoma lopen ook in de suite en zij vonden het heel normaal om naar ons te luisteren qua dresscode, deed me wel plezier!

Ik wil mijn suite zeker niet op de kosten jagen. Zolang de vrouwen maar in hetzelfde kleurenpalet blijven (zachte, flashy of donkere kleuren), dan zijn wij content. Ik wil geen kakkefonie van kleuren hebben, maar zo heeft iedereen zijn eigen wensen. Mijn schoonmama stelde zelf voor om de kledij op elkaar af te stemmen. Lucky me :)
Tiffany bekijk inderdaad wat foto's van andere huwelijken, zodat jullie zelf kunnen uitmaken of je qua kledij al dan niet een harmonieus geheel wilt!



Sonja

 Meld misbruik25-10-2012 17:28:02

Hey Tiffany,
Persoonlijk vinden wij toch ook gehuurde kostuums of smokings voor de ganse suite het mooist. Ben al naar verscheidene huwelijken gaan zien, en als de mannen in dezelfde outfit zitten, dan komen de dames ook altijd mooier naar voren, aangezien die toch ook altijd in met diverse kleuren zitten. De bruidegom kan eventueel wel een klein ander accentje hebben, vb. een andere das, of een andere corsage. Jullie moeten vragen wat jullie het liefste hebben, want trouwens is het jullie trouwfeest. Grt. en nog veel succes. Hopelijk krijg je ze allemaal aan uw kant.



Laurence
30-6-2012
 Meld misbruik25-10-2012 20:53:04

Hey, ik ken je toekomstige man nog van vroeger. Proficiat al met jullie verloving!!! Bij ons was de suite allemaal hetzelfde gekleed, wat ik toch wel mooi vond. Is natuurlijk een persoonlijke keuze. Dus om een mic mac van kleuren te vermijden ... ;-)

Veel succes nog!



Vicky
15-9-2012


Lynn
9-3-2013
 Meld misbruik25-10-2012 22:02:59

hoi,

Bij ons was eerst ook gezegd, mannen in hetzelfde kostuum.. maar toen barstte de discussie los.. Mijn vader wou donkerblauw, want hij staat niet met grijs, mijn schoonvader wou grijs, want hij stond niet met blauw... en uiteindleijk was het zo een gezever, dat ik zei van ok we doen alleen hetzelfde hemd en das.. en toen was het van jamma ni alle kleuren gaan bij alle kostuums.. en nu gaat uiteindelijk iedereen aandoen wat hij zelf wil...

mja... ben niet echt een autoritair bruidje...



Katrien
23-6-2012
 Meld misbruik25-10-2012 23:34:23

Haha Vicky,

Die foto is té zalig!

Dat is nu eens een perfect voorbeeld: zoiets straalt toch onmiddellijk klasse én het is tegelijkertijd nog grappig ook :D!



Charlotte
25-5-2013
 Meld misbruik25-10-2012 23:53:29

Leuke foto Vicky!



Tiffany
7-9-2013
 Meld misbruik26-10-2012 10:57:03

Iedereen bedankt voor de talrijke reacties!
Ik heb het al eens besproken met mijn vriend en hij ziet het niet zo zitten om iedereen te verplichten om hetzelfde aan te doen.
Als ik hem wat foto's laat zien van andere mensen zal hij mss nog van gedacht veranderen :).
Vooral de kleurencombinatie van Deborah vind ik persoonlijk zeer mooi.
Ik hoop dat ik hem nog kan overtuigen!
Want iedereen zo in een kakafonie van kleuren is niet zo mooi voor de foto's.



Mieke
27-4-2013
 Meld misbruik26-10-2012 20:24:56

Hey Tiffany,
Persoonlijk vind ik het heel mooi dat iedereen hetzelfde is maar wij gaan het ook niet doen.
Ik ben wel aan het overwegen om iedereen dezelfde das en corsage te laten dragen.
En misschien voor te stellen om een effen hemd te dragen.
Onze suite is nu toch zo groot niet dus ik denk dat dit wel moet lukken.
Nu, ik zal het toch nog eerst aan iedereen eens vragen om zeker geen discussie te hebben.
Groetjes


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...