Nu Online
Momenteel zijn er 144 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

54 dagen op de teller, tijd voor een verslagje!

  25-10-2012 8:59:35

Om 6u30 ging de wekker en perfect uitgeslapen begonnen we aan onze dag. Ik, die regelmatig last heeft van innerlijke stress, dacht dat ik slecht zou slapen. Maar raar genoeg was dit niet het geval!

Mijn hubby-to-be vertrok rond 8u naar zijn ouders om zich om te kleden en ik had om 8u afspraak bij de kapper. Volgens de planning moest ik rond 9u bij de kapper klaar zijn, zodat ik rond 9u15 thuis was om mij te laten opmaken en aan te kleden. Om 10u kwam immers de familie toe om een eerste glaasje te drinken. Maar de kapster nam rustig haar tijd om mijn vele haar perfect te krullen: ik zag het wijzertje al voorbij 9u terwijl de helft van mijn haar nog maar gekruld was. Ik heb de innerlijke stress toen flink aangepakt. We hadden pas een afspraak in het gemeentehuis om 11u en zonder mij zouden ze toch niet kunnen starten :p

Uiteindelijk was ik rond 10u bij de kapper buiten :) Snel naar huis gereden, waar heel de familie en hubby-to-be inclusief op me stond te wachten. Dan me snel laten opmaken door de schminkster (die gelukkig ook heel rustig gebleven is) en me dan aangekleed. Uiteindelijk was ik rond 10u40 klaar om snel dat glaasje te drinken en te vertrekken richting gemeentehuis.

Gemeentehuis was, zoals bij de meeste mensen, snel voorbij. Mijn schoonzus heeft op het einde van de formaliteiten wel een verhaaltje verteld (Raad eens hoeveel ik van je hou) waardoor het wel iets persoonlijker werd. Dat was het eerste moment dat ik het echt moeilijk had om mijn tranen te bedwingen.

Na de gemeente zijn we eerst thuis iets gaan eten. Dankzij het prachtige weer, hebben we dit in onze tuin kunnen doen. En daarna richting treinmuseum in Baasrode voor onze fotoshoot. We hadden daar afgesproken met een medewerker, zodat we ook foto’s in de treinen konden nemen, maar deze medewerken is jammer genoeg niet komen opdagen. We hebben dan gewoon buiten foto’s getrokken, met een zeer mooi resultaat als gevolg (als zeg ik het zelf!)

Om 16u was het tijd voor onze kerkdienst met onze diaken die we persoonlijk kennen. De dienst was leuk, grappig en persoonlijk. De kerk was versierd door mijn zus en ik heb de versieringen pas die dag gezien. Ik was zeer blij en verrast met het resultaat! In de kerk had ik wel mijn tweede moeilijk moment. Mijn papa is immers overleden 2 jaar terug en ik vond het heel jammer dat hij er niet bij was. Bij het dankwoord heb ik naar hem verwezen, waardoor mijn mama het ook heel moeilijk kreeg. Na de dienst, als iedereen buiten was, hebben we het samen even heel moeilijk gehad.

Na de kerkdienst was het tijd voor onze receptie in Salons Ter Roest. Dankzij het mooie weer hebben we dit buiten kunnen doen. Ik was zeer tevreden over de obers tijdens de receptie (en ook wel tijdens het feest). Ik was constant mijn glas kwijt, en ze zorgden er voor dat ik altijd een nieuw glas kreeg :)

Na de receptie was er ons avondfeest. We hadden de week voordien een zaalplan gemaakt van hoe we de tafels ongeveer wouden. We hadden verteld dat ze de tafels anders mochten zetten als ons plan niet goed was. Ons plan was immers een richtlijn. Maar ze hadden onze tafels net zoals ons plan gezet. Daar was ik wel heel blij om! Het eten was heel lekker en heb van iedereen alleen maar positieve feedback gekregen. Enige minpuntje was dat ze veel te veel eten hadden gekregen. Maar beter te veel dan te weinig denk ik ;)

De avond zelf zijn er wel nog een paar verrassingen uit de lucht gevallen. Zoals een fotoboek van mijn vrijgezellen, fotopresentaties met soms genante foto’s en tenslotte wensballonnen. Dit vond ik een zeer speciaal en mooi moment! :)

Na het dessertenbuffet hebben we het dansfeest ingezet met eerst onze openingsdans (Adele – Make you feel my love). Na onze openingsdans hebben we meteen Lacs du Connemara laten draaien omdat we geen 2e en 3e dans wouden. Druppelsgewijs kwam onze dansvloer vol te staan.

Dansfeest heeft tot 3u geduurd en ik was blij dat we dan naar huis konden gaan. De vermoeidheid begon toen toe te slaan!

Als ik een goede raad mag geven aan alle bruidjes to be: geniet van de voorbereidingen zonder al te veel stress. Uiteindelijk komt alles altijd goed! En op de dag zelf ook super hard genieten en de dingen laten komen zoals het is. Loopt er iets niet naar plan, niet aantrekken en gewoon verder gaan!

Tenslotte nog een paar foto’s, want die kunnen niet ontbreken ;)

https://picasaweb.google.com/105121355011825968483/Trouw1September?authkey=Gv1sRgCPPJ74Or6P328gE#


Marisa
1-9-2012
Meld misbruik



Reacties: 7 | Gelezen: 1684


Saskia
22-6-2013
 Meld misbruik25-10-2012 10:38:15

hele mooie foto's! jullie dagplanning is bijna identiek aan de onze , had je overal voldoende tijd voor (buiten de kapster) en ook om efkes te bekomen? ben ik benieuwd naar! hebben jullie 1 receptie gegeven of was er nog een korte aparte receptie voor de avondgasten?

groetjes



Eline
20-7-2013
 Meld misbruik25-10-2012 12:04:47

Mooie foto's!
Proficiat met jullie huwelijk :-)



Marisa
1-9-2012
 Meld misbruik25-10-2012 13:37:06

Hallo Saskia,

Onze planning was als volgt:
11u gemeente
13u-14u fotoshoot
16u kerk
18u-19u30 receptie (voor avondgasten en een paar receptiegasten samen)
19u30 start avondfeest

Na de gemeente en voor de kerkdienst hadden we dus wel een aantal uur om te bekomen. 's Middags rustig kunnen eten (fotoshoot was een half uur heen en half uur terug rijden) en bijpraten met de familie. Na de fotoshoot hadden we ook nog effe de tijd voordat we naar de kerk moesten vertrekken. Het was zelfs zo dat de familie al om 15u20 vertrokken was, en wij gingen pas om 15u45 vertrekken. Die 25min waren echt zalig rustig, een aanrader dus ;)
We hadden ook een aparte auto met chauffeur, en de momenten in de auto hebben we ook gebruikt om effe te bekomen.

Groetjes!



Stéphanie

 Meld misbruik25-10-2012 16:44:29

Dag Marissa,

Ik vind de ballonnen in de kerk heel leuk! Zou dat ook graag doen.
Waar heb je die ballonnen gehaald? En zijn die met helium in? Zoja waar kan je helium kopen?

Alvast bedankt!



Saskia
22-6-2013
 Meld misbruik25-10-2012 18:06:51

bedankt Marissa!

groetjes



Nathalie
6-6-2014
 Meld misbruik25-10-2012 19:43:02

super mooi!!! en tof verslagje!! Geniet er nog van en proficiat!




Marisa
1-9-2012
 Meld misbruik25-10-2012 20:49:19

Hallo Stéphanie,

De ballonnen komen van de Ava. Ze zijn inderdaad gevuld met helium, en dat kan je ook gewoon in de Ava kopen. :)


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Videoreportage nodig?
Nils Anderson Live Unieke live performances op topniveau! in Antwerpen
Zowel voor jullie ceremonie als jullie receptie zorgt Nils Anderson enkel voor de best mogelijke muzikale omkadering! Volledig op maat en uiterst professioneel. Meer info
 in Gent
Full Vision Studio Kwalitatieve videoproducties in Herentals
Professionele en betaalbare huwelijksreportages op maat. Meer info
CameraWorks Because we cam in Niel
Laat jullie perfecte dag niet verbrodden door amateurs maar reken op CameraWorks !! Dankzij onze TV ervaring is CameraWorks de perfecte videopartner voor jullie huwelijk !! Meer info
Gerard van Valen Videoproducties Videoproducties in Rucphen
Gerard van Valen cameraman, Van de mooiste dag een levende herinnering overhouden, altijd voor een vaste prijs, all in en ik reken geen reiskosten,ga naar mijn website www.gerardvanvalen.nl of bel mij op voor meer info. Meer info
DE PRAATPAAL EEN BUITENGEWOON VIDEOSOUVENIR in Kortrijk
Plaats een PRAATPAAL ergens in de feestzaal. Een paal met ingebouwde videocamera en microfoon. Iedereen die wat te vertelen heeft, kan er zijn zegje tegen doen. Achteraf monteren wij de grappigste, meest ontroerende, hilarische, ... momenten op DVD. Meer info
JDesign the way to create in Gullegem
Hoge kwaliteitsproducties én aan betaalbare prijzen. Meer info