Nu Online
Momenteel zijn er 204 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Hoelang op voorhand gemeente vastleggen? Herk de stad

  21-10-2012 21:57:01
Wij hebben onze datum gekozen, maar om nu alles stilaan beginnen te plannen wouden we onze datum gaan vastleggen op het gemeentehuis..

Maar nu hoorde ik van een vriendin dat dit pas 6maand op voorhand kan..
terwijl een kameraad van ons dit al een jaar op voorhand kon doen...

Weet er iemand hoeveel tijd op voorhand dit kan in Herk de stad?
Het is natuurlijk leuker moesten we dit een jaar op voorhand al kunnen vastleggen want zo 6m op voorhand is maar riskant en stressy :(

Saskia
12-4-2014
Meld misbruik



Reacties: 6 | Gelezen: 1315


Jana
6-7-2013
 Meld misbruik21-10-2012 22:22:10

Beste Saskia,

dit hangt af van gemeente tot gemeente en kan je vaak terugvinden op de website van de gemeente. In gent kan dit bvb. al een jaar op voorhand voor de gemeente.



Saskia
12-4-2014
 Meld misbruik21-10-2012 22:32:00

Thx Jana,
heb het ondertussen opgezocht en jammer genoeg behoort herk de stad tot de gemeentes waar je het maar 6 maand op voorhand kan doen :( zo jammer
maar er zal niet anders opzitten... Toch nog eens mailen of het al in potlood kan opgeschreven worden en dat we dan in oktober 2013 het definitief vastleggen..



Mariska
6-4-2013
 Meld misbruik21-10-2012 23:42:07

In hoogstraten heb ik dit een jaar op voorhand al kunnen laten vastleggen, maar je moet zowiezo nog eens terug ongeveer 6 maand voor het huwelijk, samen met u toekomstige en met een kopie van de paspoorten van de getuigen (is gemakkelijkst voor jezelf). groetjes



Stéphanie

 Meld misbruik22-10-2012 11:58:17

In Kortrijk mochten we maar vanaf 1 augustus onze trouwdatum reserveren.
Dus onze datum ligt al vast sinds dan. Wij trouwen in maart 2013 dus wij hebben zo'n 8 maanden op voorhand gedaan.



Karen
13-7-2013
 Meld misbruik22-10-2012 12:41:39

Bij ons mocht het officieel ook pas 6 maand op voorhand, maar ben het eens gaan navragen en ze waren supervriendelijk en hebben dat meteen genoteerd (1jaar op voorhand). Dus vraag het gewoon eens, een nee heb je een ja kan je krijgen :).




Saskia
12-4-2014
 Meld misbruik22-10-2012 19:41:01

ik heb gemaild naar de gemeente (gisteren), maar tot nu toe nog geen antwoord..
hoop dat we het een jaar op voorhand kunnen vastleggen al is het maar in potlood..


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...