Nu Online
Momenteel zijn er 162 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

9+13/10 - Verslagje

  19-10-2012 0:56:42
Hallo allemaal,
Intussen zijn we iets meer dan een week voor de wet getrouwd.
En vorige zaterdag was ons feest.
Ik zal proberen het verslagje kort te houden.
Eigenlijk waren we heel blij dat alles opgesplitst was over twee dagen.
Het gevolg hiervan was: (bijna) geen stress en geen al te strakke planning.
Dinsdag 9/10 rustig opgestaan om half 9. Nog wat strijk gedaan :)
Daarna een lekkere ontbijtmand leeg gesnoept en tegen 11u naar de kapper.
Ballonnen gaan halen en dan was het wachten op de getuigen en mijn ouders die tegen 15u zouden arriveren samen met de fotografe.
Om 16u moesten we bij het stadhuis zijn.
Gelukkig hadden we goed weer en kon ik mijn kleedje aandoen.
Ik heb tot de dag ervoor getwijfeld. Bij regenweer had ik m'n reservekleedje aangedaan.
Dus wij met z'n tweetjes in onze oldtimer richting stadhuis, voorafgegaan door onze naaste familie. We hadden deze dag bewust low profile gehouden en niet veel mensen waren op de hoogte van onze trouw in de week. Toch stonder er zo'n 20 mensen wat eigenlijk heel leuk was.
Na de formaliteiten was het tijd voor een aperitief op het marktplein.
Zeer leuk! Toen we doorreden bleek m'n vader blikken potten onder onze auto te hebben gehangen. Hilarisch! Zo veel bekijks dat we hadden door al dat lawaai!
We zijn onderweg naar huis één voor één de conservenblikken kwijtgeraakt.
De laatste op de hoek van onze straat :)
Mijn ouders die achter ons reden moesten elke keer stoppen om een blik op te rapen.
Terug thuis hebben we ons omgekleed naar onze andere feestoutfit om met de familie van mijn man :))) te gaan eten in het Torenhof in Westerlo.
Het was een fijne avond.
Dan was het wachten tot het zaterdag was. Op de bedankjes na was alles klaar en ik had dus niet veel meer om handen.
Zaterdag opgestaan en oh jee. Regen.
Tegen 11u terug naar de kapper, door de regen. Vond ik niet leuk.
Terug ballonnen gaan halen, door de regen. Ook niet leuk.
Toen ik thuis kwam hebben we alles ingeladen in de auto zodat ik al kon vertrekken naar de B&B van waaruit we later die avond naar de zaal zouden vertrekken en waar we 's avonds ook zouden logeren.
Tegen 13u30 kwam ik toe bij de B&B. Helemaal alleen en ik moet zeggen: dat was zaaalig. Ik was al een beetje ambetant door het slechte weer en mij haar dat ervan gaat kroezen. Dus dat uurtje me-time kwam perfect uit. Ik heb rustig alles uitgeladen. Alle kleding omhoog gehangen en tegen 14u was de fotografe er samen met de visagiste.
Toen ze met mijn make-up begon was ik weer helemaal zen en kon het genieten beginnen. Vanaf dan zat alles in een zalige roes. Tegen 14u30 kwamen mijn moeder en zus (getuige) toe om zich te laten schminken. Tegen 15u kwam mijn man toe.
Ene tegen 17u15 mijn vader.
We hebben ons omgekleed en om 15u30 zijn we met onze fotoshoot begonnen.
Toevallig zijn de eigenaars van de B&B antiquairs en hebben ze een geweldig mooi huis wat het decor geworden is voor onze foto's. Een perfecte backup voor de regen.
Tegen 18u zijn we naar de zaal gereden om een uurtje met de naaste familie op de foto te gaan. En tegen 19u kon het echt beginnen. De eerste gasten kwamen toe.
We hadden een dixie streetband gehuurd wat een geweldig succes was.
Tegen 20u begon de grote massa toe te komen en was het complimentjes ontvangen, kussen en handjes schudden tot mijn nek er pijn van deed.
Het feest overtrof echt onze verwachtingen. De dansavond-formule was perfect.
Er was een heel ongedwongen sfeer. Iedereen kon gaan en staan waar hij wilde. Er was eten in overvloed en de sfeer zat heel goed. We hadden ook een fotofeesthoek. Dit was echt een schot in de roos. Het was aanschuiven. Hetzelfde voor de frozen yogurtbar die we als extra dessert hadden laten komen.
Wij hebben zo veel complimenten gekregen over de zaal dat het echt wel goed geweest moet zijn voor iedereen. Echt, niet te doen. Een nichtje zei dat ze de beste trouwfeest ooit had gehad. (jeuj :)
Tegen 4u hebben we afgesloten door nog een keer onze openingsdans te dansen met de laatste mensen rond ons in een kring. Een heel emotioneel moment voor velen. Nonkels die tranen met tuiten huilden. Kun je dat geloven?
We zijn nu al een hele week aan het nagenieten. Als ik mijn kleedje zie hangen wordt ik echt weemoedig. Het zit er op voor ons...
Ik heb heel veel aan dit forum gehad. Veel gelezen, veel ideeën opgedaan.
Nu nog kom ik elke avond mee lezen om te kijken hoe het bij andere bruidjes verloopt :)
Hieronder een lijstje van de mensen die ons geholpen hebben:
Foto's: Myrakel fotografie = maar één woord: TOP
Visagie: Alexandra Deletic = supergoed. Bij haar kwam ik echt tot rust.
Kleedje: Danbury van Blue by Enzoani
Kleding man: Café Costume
Zaal: La Grange = ongelooflijk goed!
Dj: DJ Marcel (hoorde bij de zaal)
Moochie frozen yogurt = yummmmmie!
Musicdream dixie streetband = instant sfeer op je feest
Breeklichtjes: Action
Mijn intentie was om een kort verslagje te schrijven. Dat is dus niet gelukt. Hahaha
De foto's volgen nog!
Groetjes
kristel

Kristel
13-10-2012
Meld misbruik



Reacties: 3 | Gelezen: 1924


Lien
28-9-2013
 Meld misbruik19-10-2012 13:13:38

Dag Kristel,
Proficiat met je huwelijk!
Aan je verslag te lezen lijkt het mij echt een trouwfeest met de sfeer die wij ook willen neerzetten op onze trouw. Ben alvast benieuwd naar de foto's! En die frozen Yoghurt is echt wel een hip idee van jullie!
Ben ook wel benieuwd naar jullie openingsdans? Hadden jullie iets ingestudeerd of was het zo een emotioneel liedje dat er nonkels begonnnen te huilen? :)

Geniet alvast van je getrouwde leven!



Lize
24-8-2013
 Meld misbruik19-10-2012 18:05:01

Hoi Kirstel! Net als Lien, klinkt dat als een feest dat ook wij voor ogen hebben. Hoe lang hebben jullie de band laten spelen? En was dat op een podium? En viel dat mee van prijs (als je wil, mag je de prijs me mailen: lizemeynen@hotmail.com). Al bedankt! Ik ben ook benieuwd voor de foto's!



Kristel
13-10-2012
 Meld misbruik19-10-2012 20:47:47

Hey dames,

De sfeer was heel los. Iedereen liep binnen en buiten (er was een overdekt terras met open haard en terrasverwarming). De losse sfeer kwam ook doordat er vooral staantafeltjes waren. Er waren enkele tafels met stoelen en stoelen naast de kant maar zeker geen vaste plaatsen.
Onze openingsdans was Diamond Mountain van Luka Bloom. We hadden niets ingestudeerd maar ik ben ooit zelf nog bruidsmeisje geweest bij een neef (ik zei nonkel maar eigenlijk is het neef) en die vond het heel ontroerend om mij daar nu te zien staan.
Het had ook iets heel intiem op het einde met iedereen er rond en dat heeft blijkbaar wel wat mensen geraakt.
Het bandje heeft gespeeld van 19u tot 21u30. Was heel leuk. Ze liepen tussen de mensen. Daarna heeft de dj over genomen met achtergrondmuziek en om 22u30 was onze openingsdans. Daarna is het feest losgebarsten tot 4u.
Lize, ik mail je de prijs zodadelijk :)


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Videoreportage nodig?
Nils Anderson Live Unieke live performances op topniveau! in Antwerpen
Zowel voor jullie ceremonie als jullie receptie zorgt Nils Anderson enkel voor de best mogelijke muzikale omkadering! Volledig op maat en uiterst professioneel. Meer info
 in Gent
Full Vision Studio Kwalitatieve videoproducties in Herentals
Professionele en betaalbare huwelijksreportages op maat. Meer info
CameraWorks Because we cam in Niel
Laat jullie perfecte dag niet verbrodden door amateurs maar reken op CameraWorks !! Dankzij onze TV ervaring is CameraWorks de perfecte videopartner voor jullie huwelijk !! Meer info
Gerard van Valen Videoproducties Videoproducties in Rucphen
Gerard van Valen cameraman, Van de mooiste dag een levende herinnering overhouden, altijd voor een vaste prijs, all in en ik reken geen reiskosten,ga naar mijn website www.gerardvanvalen.nl of bel mij op voor meer info. Meer info
DE PRAATPAAL EEN BUITENGEWOON VIDEOSOUVENIR in Kortrijk
Plaats een PRAATPAAL ergens in de feestzaal. Een paal met ingebouwde videocamera en microfoon. Iedereen die wat te vertelen heeft, kan er zijn zegje tegen doen. Achteraf monteren wij de grappigste, meest ontroerende, hilarische, ... momenten op DVD. Meer info
JDesign the way to create in Gullegem
Hoge kwaliteitsproducties én aan betaalbare prijzen. Meer info