Nu Online
Momenteel zijn er 26 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

15 September 2012 - Detlev en Tineke

  18-10-2012 13:51:30
We zijn nu al meer als een maandje getrouwd, maar eigenlijk verandert er niet veel .

We hebben een hele leuke dag gehad! Voor ons kon het niet beter zijn en hebben er enorm van genoten.
Vrijdag avond waren we naar Oostende gegaan, naar een show gaan kijken. Ik vind dit principe een echte aanrader! Je kan je volledig ontspannen om zo naar je trouwdag toe te leven. En je hebt geen tijd om stil te staan bij alles wat er zou kunnen gebeuren.
Na de show zijn we samen in bedje gekropen.

Toen we zaterdag opstonden hebben we samen, voor het raam, het liedje gezongen van 'Sunshine', om een beetje zon te hebben. En jawel, het heeft gewerkt . We hebben de hele dag mooi weer gehad, net warm genoeg, niet te warm. Een droom gewoon! Op het einde van de avond was ik zelfs verbrand door de zon. Ik heb wel een teer velletje.

Bij de kapper was ook alles goed verlopen. Ik was echt rustig. Ik had zoiets van: " ik heb mij genoeg zenuwen gemaakt, nu is het tijd om te genieten!"
Mijn zus en mama zijn ook naar de kapper gekomen. Dat was wel leuk, zo met ons drietjes.

Dan terug naar huis. Detlev zat nog in de douche, best wel grappig want de fotograaf was al voorgereden en er deed niemand open. Hij dacht dat Detlev was gaan lopen . Nu goed, Detlev heeft zich aangedaan. Mijn collega/vriendin deed mijn make-up, videograaf ondertussen ook toegekomen. Dan ging mama zich aan doen. Ze was zo zenuwachtig dat niets lukte. Kettinkje kreeg ze niet dicht, haar sjaal bleef niet zitten... 'k heb meer mijn mama moeten helpen dan zij mij. Maar ook dat was leuk.
Uiteindelijk waren we allemaal veel vroeger klaar dan we gedacht hadden. Hierdoor hebben we in plaats van alle genodigden te laten toekomen en dan onze gezamelijke entree te doen, toch zelf onze genodigden verwelkomd. Ook dit was leuk. We hadden niet zo'n begin van de dag dat de bruidegom de bruid gaat halen, maar dat hoefde voor ons ook niet. We hebben alle voorbereidingen met zn twee gedaan en dus wouden we dit ook met twee doen.

Daarna vertrokken we naar het stadhuis, we hebben een half uur vertraging gehad. Maar aangezien we nog een receptie kregen, was dit niet zo erg. Het was een kortere receptie. Mijn bevoegde schepen heeft ons getrouwd. Dat was zo imposant! Ze heeft er echt werkelijk iets moois van gemaakt! Het was heel persoonlijk, niet over de top en we hebben er echt van kunnen genieten! Voor ons was het stadhuis een verplicht nummertje. Als we konden trouwen zonder dit te doen, hadden we het zeker gedaan. Maar zij heeft er echt een fijne ervaring van gemaakt!

Toen was het al middag. We zijn dan naar het stadspark gereden waarbij er nog veel vrienden zouden toekomen. Zo hebben we met alle mensen die ons dicht bij staan een picknick gehouden. Dat was echt zo fijn! Iedereen lekker dicht bij je. We hebben hier een ijsventer laten komen en dat viel echt in de smaak!
We hebben dan ook de familiefoto's genomen in het park. Ook zotte foto's met de getuigen. Iedereen stond gewoon op de foto, de familie, de vrienden.

Daarna was het tijd om naar de kerk te gaan. Nu begonnen de zenuwen toch wel te komen. We hadden onze beloften zelf geschreven en ik wist dat ik de mijne niet kon onthouden. Dan toch maar beslist om het zekere voor het onzekere te nemen en mijn briefje aan mijn zus (getuige) te geven. En maar best!
We hebben een super viering gehad! We hadden alle teksten rond het thema "licht" genomen. Onze diaken was ook super! De preek was heel modern, paste perfect in onze viering. Het was op veel momenten redelijk emotioneel. De kerk zat zeker niet vol, maar er waren maar weinig mensen die geen traantje gelaten hebben. En zelfs nu nog krijgen we reacties van mensen dat ze nog nooit zo'n viering hadden meegemaakt.
We hadden ook voor ballonnen gezorgd. Onze ringen hadden we aan twee ballonnen gehangen, en deze ballonnen hebben we dan aan elkaar geknoopt als teken van verbondenheid. Op het einde van de viering hebben we aan iedereen een ballon gegeven en deze samen opgelaten. Dit als teken van steun en vriendschap. Was heel leuk!
De zangeressen die we gevraagd hadden waren subliem! Er is hier op het forum nog niets over gezegd, maar ze zijn echt super! We hadden hen enkel via mp3 gehoord, nog nooit gezien. Best wel een risico, maar amai! Zo'n mooie stemmen, en zeker als ze samen zingen! Een super duo! En ja, ook redelijk van prijs!
De viering startte om 15u30. We dachten dat we rond 16u30 zouden kunnen vertrekken naar de feestzaal, maar dat was niet het geval. Het was zeker 17u voorbij. Iedereen bleef gewoon buiten staan. Dat was ook het geval bij het zingen van het uittredelied. Het lied was gedaan en iedereen zat nog in de kerk. De diaken heeft toen gezegd: "lieve mensen, de viering is gedaan. Je mag naar buiten gaan". Dat was echt grappig. Normaal is dat dan een stormloop naar buiten. Ze hebben het uittredelied dan maar twee keer gezongen .

Bij de feestzaal is ook alles goed gelopen! Een super service, lekker eten. We hadden heel veel eigen decoratie mee, ze hebben dat zonder boe of ba gewoon allemaal gebruikt.
Ik had een beetje schrik voor het eten, maar dat was helemaal niet nodig. Het was echt lekker. Ook de mensen die we enkel op het dessertbuffet gevraagd hadden waren in de wolken! Zo uitgebreid en zo lekker! In het begin waren ze een beetje "boos" omdat ze enkel op het dessertbuffet mochten komen, maar daar was achteraf geen sprake meer van.
We hadden nog gezorgd voor een extra bruidstaart. Er was iets misgelopen in de bestelling, maar ze smaakte even veel. En ze was super mooi! De bakster, heeft de taart zelf voorgesteld aan ons. Het is iemand die heel erg mee zoekt naar jouw perfecte taart! Ook hier weer niets dan lof!
Om 3u30 hebben we het feest stil gelegd. We vertrokken zondag op huwelijksreis en voor ons was het goed geweest. We waren nog niet echt moe, maar er waren er al redelijk veel weg en we wouden een leuke afsluiter met de vrienden doen. Dus om 3u30 nog "I like to move it, move it" en daarna onze openingsdans nog eens. Deze keer totaal uit de maat en helemaal niet de juiste pasjes, maar het kon ons allemaal niet meer schelen .

Graag had ik nog enkele mensen willen bedanken:
KAPPER: Kapsalon Chic bis in Roeselare.
Na 2 voorafgaande fotoshoots, proefkapsel en dan de dag zelf, met alle geduld en aanpassingen.
VIDEOGRAAF: JP Videoproductions uit Beernem.
Een hele vriendelijke man. We wachten nog op resultaat, maar dat was ook zo meegedeeld door Jan.
BALLONNEN: Jacobs ballonnen uit Roeselare.
Anthony dacht met ons mee hoe we toch ballonnen konden gebruiken voor buiten. Hij heeft alles perfect verzorgd!
IJSJES: La Glace Gatée uit Roeselare.
Heel veel extra smaken mee die niet door ons gevraagd werden. Stipt op tijd. En heel belangrijk: super lekker!! Hmmmm... zeker ook een aanrader voor communiefeesten en dergelijk!
VERVOER: Limo DC uit Tielt.
Ook hier waren ze perfect op tijd. Ze hebben de route de week ervoor zelf nog afgereden om te kijken of alles mogelijk was. Heel vriendelijke vrouw.
FEESTZAAL: Het Vijverhof in Wevelgem.
Er is al zoveel positiefs gezegd over deze feestzaal en ze verdienen elk woord! Echt een aanrader!
BRUIDSTAART: Taartboetiek Di-Vine uit Roeselare.
Ze heeft enorm met ons meegedacht. De taart is heel mooi afgeleverd in de feestzaal. En ze was echt super lekker! Ook hier weer een aanrader voor cup-cakes en taarten! Voor beginnende zaak, echt heel goed!
HUWELIJKSREIS: Amazing Honeymoon uit Hamme.
De huwelijksreis naar Madagascar was tiptop in orde! Over alles was nagedacht. Er is niets in het honderd gelopen. Super mooie hotels, lekker eten en leuke mensen!

Zo, ik denk dat het dit ongeveer is. We hebben nog niet alle foto's, maar met tijd zullen er wel een aantal gepubliceerd worden.

Ik moet even wel het cliché tegenspreken. Voor mij is de dag niet te snel gegaan. We hebben van elk moment kunnen genieten. We hebben daar ook bewust heel veel tijd voor genomen om samen te zijn met de mensen die je het liefst hebt.
Onze fotoshoot hadden we op voorhand gedaan (twee zelfs) en daardoor kregen we meer tijd vrij de dag zelf. Je kan er ook meer je ziel in leggen want voor de shoot zelf heb je ook meer tijd.

Geniet er gewoon van! Het is een enorme voorbereiding, met af en toe wat gevloek, maar het is een mooie dag! Ik zou hem zo weer willen beleven!
Groetjes en veel succes voor de toekomstige bruidjes!

Tineke

deddy
15-9-2012
Meld misbruik



Reacties: 4 | Gelezen: 1897


Elsy
24-8-2013
 Meld misbruik18-10-2012 17:29:54

Zo leuk om te lezen!!
Als ik het zo lees, hoop ik dat het van ons ook allemaal zo super mag verlopen.

Vroeg me iets af, is misschien echt een hele vreemde vraag maar gaat
Detlev naar een karateclub in Roeselare?
Is omdat ik daar nog een Detlev heb gekend en iedereen zei ook Deddy tegen hem. Met dat je profielnaam Deddy is, schoot dit plots in mijn gedachten.



Patrick

 Meld misbruik18-10-2012 18:40:44

Hallo,

Vooreerst proficiat met je huwelijk. Het weer was duidelijk beter dan de verrassingsshoot in Hasselt. Ben wel benieuwd naar de foto's van jullie dag van je fotograaf ter plaatse.
Patrick Liebens



deddy
15-9-2012
 Meld misbruik19-10-2012 16:03:52

Hey Elsy, ja hoor, volledig gelijk.

Hey Patrick, ik had het eerst nog niet door. Merci nogmaals voor de mooie foto's van de verrassingsshoot! We hebben een hele mooie boek gekregen van Els en Karolien. Hij is de hele zaal doorgegaan tijdens het avondfeest!
Vind ik uw contactgegevens via de site? Misschien dat we je in de toekomst nog wel eens inhuren .
Ja, het weer was echt goed! Onze fotograaf van de trouwdag was een kennis van ons.




Elsy
24-8-2013
 Meld misbruik19-10-2012 17:01:36

goh Wat is de wereld toch klein!!

Alvast nog eens proficiat met jullie mooie dag!
Vele groeten!


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Videoreportage nodig?
Nils Anderson Live Unieke live performances op topniveau! in Antwerpen
Zowel voor jullie ceremonie als jullie receptie zorgt Nils Anderson enkel voor de best mogelijke muzikale omkadering! Volledig op maat en uiterst professioneel. Meer info
 in Gent
Full Vision Studio Kwalitatieve videoproducties in Herentals
Professionele en betaalbare huwelijksreportages op maat. Meer info
CameraWorks Because we cam in Niel
Laat jullie perfecte dag niet verbrodden door amateurs maar reken op CameraWorks !! Dankzij onze TV ervaring is CameraWorks de perfecte videopartner voor jullie huwelijk !! Meer info
Gerard van Valen Videoproducties Videoproducties in Rucphen
Gerard van Valen cameraman, Van de mooiste dag een levende herinnering overhouden, altijd voor een vaste prijs, all in en ik reken geen reiskosten,ga naar mijn website www.gerardvanvalen.nl of bel mij op voor meer info. Meer info
DE PRAATPAAL EEN BUITENGEWOON VIDEOSOUVENIR in Kortrijk
Plaats een PRAATPAAL ergens in de feestzaal. Een paal met ingebouwde videocamera en microfoon. Iedereen die wat te vertelen heeft, kan er zijn zegje tegen doen. Achteraf monteren wij de grappigste, meest ontroerende, hilarische, ... momenten op DVD. Meer info
JDesign the way to create in Gullegem
Hoge kwaliteitsproducties én aan betaalbare prijzen. Meer info