Nu Online
Momenteel zijn er 102 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Trouwen in augustus 2013 - voorbereidingen

  15-10-2012 13:54:46
Hallo allemaal!!
Wij zijn verloofd sinds augustus 2012 en trouwen op 17/8/2013. We hebben dus nog een goeie 10 maanden te gaan voor onze grote dag :-)
We hebben al allerlei zaken proberen vastleggen/organiseren. Maar nu weet ik niet of ik dingen over het hoofd zie??

Wat we nu al gedaan/vastgelegd hebben:
- Zaal
- DJ
- Fotograaf
- Vervoer
- Kerk
- Ceremoniemeester

Zijn er nog dingen die ik nu al zeker moet vastleggen?? Ik weet ook niet echt welke dingen je tegen wanneer moet doen en wat je eigenlijk allemaal moet doen...
Verwarring en chaos allom dus... :-) Kunnen jullie helpen?

Hannelore
17-8-2013
Meld misbruik



Reacties: 29 | Gelezen: 2078


jessica
17-8-2013
 Meld misbruik15-10-2012 14:14:36

hallo
Ik trouw ook op 17 augustus 2013 en heb net hetzelfde als jij al geregeld
volgende maand ga ik op trouwjurken jacht .
verder denk ik dat we al een eind zijn en het voornaamste hebben hoor
Vanwaar ben jij?
Groetjes jessica



Jan
14-8-2014
 Meld misbruik15-10-2012 14:53:30




Carrie
13-9-2013
 Meld misbruik15-10-2012 15:14:02

Je zou ook al voor je kleed kunnen gaan kijken :)
Misschien al eens kijken voor uitnodigingen, of bedankjes, of de getuigen al vragen?
je moet eens googlen op wedding wat wanneer, dan vind je op veel sites wel info over wat wanneer te plannen :)
http://www.trouwplaza.be/plannen-en-praktisch/plankalen...

wij trouwen in sept en hebben net als al vanalles gepland.
mijn kleedje is ook al besteld en in januari (solden) gaan we voor mijn ventje kijken...




Hannelore
17-8-2013
 Meld misbruik15-10-2012 16:38:29

Jessica wij trouwen in Lebbeke/Dendermonde en jullie?
Wij hebben zelf nog geen trouwbeurzen bezocht, maar misschien steken we zondag wel ons licht eens op in Sint-Niklaas, is niet zo ver voor ons. Bedankt voor de tip :-)
Ik dacht rond december/januari te gaan kijken voor een kleed. Maar ik krijg de indruk dat dit misschien aan de late kant is? In november ga ik wel als kijken naar een modeshow in Aalst in een bruidswinkel.



jessica
17-8-2013
 Meld misbruik15-10-2012 16:41:14

hallo
Hannelore
Ik ben van Leuven
Binnenkort is er ook trouwbeurs in Leuven en ga daar eens langs gaan (Al is het maar voor de gezelligheid ).
groetjes Jessica



Joke
27-7-2013
 Meld misbruik15-10-2012 16:50:47

Hoi Hannelore,
wij trouwen in juli 2013 en hebben reeds hetzelfde als jullie vast gelegd + trouwkleed gevonden + zelf een ontwerp gemaakt van onze uitnodiging.
Ik zou zelf nog eens het verloop van onze dag willen uitschrijven.

Groetjes,
Joke



sarah
3-8-2013
 Meld misbruik15-10-2012 16:55:45

hoi hoi,

IK trouw 3 aug in mortsel.
Wat hebben wij al vast gelegd:

- jurk
- fotograaf
- kaartjes zijn in de maak
- getuigen gevraagd ( de mijne toch, die van mijn vriend dit weekend)
- zaal avondfeest
- dj

Meest dringende voor ons:
- plaats voor kerk en receptie



Hannelore
17-8-2013
 Meld misbruik15-10-2012 16:56:27

@Joke: over het verloop van de dag hebben we ook al zitten nadenken. Het is vooral puzzelen wanneer we nu juist foto's gaan laten nemen. Dat lijkt maar niet in onze planning te passen :-)

Heb je lang moeten zoeken voor jouw kleed? Welk merk heb je gekozen? Deze vraag geldt natuurlijk ook voor jou Carrie.



Carrie
13-9-2013
 Meld misbruik15-10-2012 18:49:42

Ik heb 1 dag gezocht en gevonden :-)
Ik had al wel op voorhand heel veel sites bekeken en een idee gevormd van wat ik wel en niet wou. En gelukkig was dit ook de stijl waar ik het beste mee stond !
Ik heb vrij snel beslist (maar 2 winkels op 1 dag gedaan) want ik ging er van uit dat ik echt al wel vanalles gezien had, me goed voelde in dat kleedje en anders nadien de bomen niet meer door het bos zou zien, en de prijs was ongeveer binnen mijn budget.
Ik heb de Miss Paris 123-24, volledig in wit (in de nieuwe collectie noemt hij 133-330) maar ik ga er géén hoepel onder dragen (zodat hij smaller valt dan bij de modellen op internet) en de bloemen op de borst gaan er af, en ik laat er een zwarte band op maken in de taille.



Sofie
6-7-2013
 Meld misbruik15-10-2012 19:13:09

Ik trouw een maandje vroeger op 6 juli 2013 en hier ligt het volgende vast.

- Zaal
- DJ
- Fotograaf
- Visagisteen
- Mijn getuige is reeds gevraagd
- Bruidkindjes zijn gevraagd
- Gemeentenhuis ligt vast
- Uitnodiging weet ik wat ik wil, moet alleen nog een drukker vinden om het wat aan te passen en te drukken

Voor het vervoer nemen we onze eigen auto
Een ceremoniemeester nemen we niet
En op kleedjesjacht vertrek ik pas in december/januari. Eerst nog wat kilootjes eraf werken



Lize
24-8-2013
 Meld misbruik15-10-2012 19:26:00

Wat wij al hebben: fotograaf, tent, catering (enkel eten), dj, kapper, getuigen, vervoer.

Aan de uitnodiging wordt gewerkt, het gemeentehuis kan pas 6 maanden op voorhand worden uitgelegd. Ik kijk ook stilletjes rond voor m'n kleed (zal door een naaister gemaakt worden). Voor de rest veel inspiratie opdoen: ben al voor decoratie aan het winkelen en de bedankjes liggen ook zowat vast.



Lize
24-8-2013
 Meld misbruik15-10-2012 20:17:35

Niet uitgelegd, maar vastgelegd. Tsjongejonge...




Belleke
24-8-2013
 Meld misbruik16-10-2012 10:25:24

Wij trouwen op 24 augustus 2013 in Dendermonde. Wat hebben wij al vastgelegd? * zaal * dj * fotograaf * vervoer limosine incl ceremoniemeester * lunch voor suite op locatie voor foto's / locatie foto's * trouwkleed :-)) * animatie suite na plechtigheid: taxifietsen voor fietstocht met hapjes en drank. * bruidskindjes zijn onze eigen kindjes. * ringen wel al gekozen, nog niet vastgelegd



marijke
17-8-2013
 Meld misbruik16-10-2012 15:38:31

wij trouwen op dezelfde dag! Leuk!

Wij hebben hetzelfde als jij + kleed + getuigen gevraagd + priester gevraagd en ben begonnen met het boekje van de viering. Ook voor uitnodigingen begin ik na te denken omdat ik die zelf ontwerp.

Kleedje pas zaterdag gekocht, en niet de intentie om te kopen. Ik wilde eens langs gaan bij Clair de femme, gewoon om het daar eens te zien. En uiteindelijk voor een zeer budgetvriendelijke prijs mijn absolute droomjurk gevonden! Die kon ik dus niet laten liggen. Half maart zou mijn kleedje binnen zijn.



marijke
17-8-2013
 Meld misbruik16-10-2012 15:39:02

ah ook al muziek voor in de kerk en de receptie



Carrie
13-9-2013
 Meld misbruik16-10-2012 15:41:16

wij zijn ook de uitnodigingen aan het bekijken en een website aan het maken.
waarschijnlijk gaan we volgende week al eens neuzen voor trouwringen
we zijn ook al aan het denken welke liedjes we vb wanneer nemen, en we zijn gaan wandelen in het park/bos waar we onze fotos gaan nemen (zodat we een beetje weten wat en hoe er te zien is)



Nathalie
6-7-2013
 Meld misbruik16-10-2012 17:00:47

Hey,

Wij trouwen in juli '13. En wij hebben al:

- zaal
- fotograaf
- DJ
- Kerk ligt vast
- schmink en kapster liggen vast
- muziek kerk ligt vast
- getuigen zijn gevraagd

Volgende week woensdag en zaterdag kleedjes passen en dan nog eens eind november in andere winkel (ging niet vroeger).
Ceremoniemeester en vervoer nemen we niet

En de rest is voor het voorjaar denk ik.



Jessie
20-7-2013
 Meld misbruik25-10-2012 13:09:44

Hey Hannelore,

Ik was gisteren in de Ava en heb gezien dat ze daar zo'n dergelijk wedding planner hebben als ik uit Engeland heb meegebracht. Gelukkig is die minder kitschy als de mijne :p
Via de website van PaperChase kan je 'm anders ook wel bestellen (goedkoper wel dan die bij Ava). Hij zat ingepakt dus weet niet of het dezelfde inhoud is als de mijne... Maar zag 'm staan en dacht aan jou :-)

Wij hebben tot nu toe: *zaal, *Fotograaf, *make-up, *stadhuis, *openingsdans, *al één liedje voor de kerk, *getuigen uiteraard, *wat kleine prullen en een notitieschrift vol ideetjes :p

Half en half af: *bruidskindjes, *save the date, *vervoer

Moet nog:*DJ, *Kapper, *Uitnodigingen, *kerk

Een aantal mensen hierboven zijn uit dezelfde regio (Moorsel, Aalst, Lebbeke, Dendermonde), hebben jullie aanraders voor DJ of kapper?



Hannelore
17-8-2013
 Meld misbruik27-10-2012 19:25:11

Ik heb wel de indruk dat we allemaal bijna hetzelfde al geregeld hebben. Dat is al een opluchting :-)
Ik ga zaterdag 1/12 voor het eerst kijken voor een bruidskleed (Couture Ann) en heb mijn oog al laten vallen op kleedjes van the Sposa group & Ladybird :-)
@Jessie: ik ga zeker eens een kijkje nemen bij Ava! Wij hebben als DJ Bjorn Maes van BNS Events (Zele). Hij werd ons aangeraden door de feestzaal en vrienden van ons hebben hem al bezig gezien op een trouwfeest en dat was meer dan geslaagd. Dus de keuze was snel gemaakt :-)

@Marijke: voor de uitnodigingen zijn wij nog volop op zoek. Onze fotograaf doet dit ook, maar dan is het natuurlijk met foto's en dit hoeft niet voor ons. Binnen de 'traditionele' kaartjes vinden we niet meteen onze stijl, dus dat is nog even zoeken.

Ook kapper en iemand voor de make-up is nog een groot vraagteken. Iemand referenties voor regio Dendermonde?



Jessie
20-7-2013
 Meld misbruik27-10-2012 19:45:18

Ik heb mijn jurk vandaag gekocht! Moderna in schepdaal, suuuuuper vriendelijk, dringen absoluut niets op, bleef maar kleedjes halen, echt super. Had het vorige week nog sterk voor een linea rafaelli, maar tis nu toch marilyse geworden. Weer een vinkje voor de lijst :-) Make-up gaat een vriendin van mij doen. Vandaag ook gehoord dat ze nu in avondles ook nog hairstyling volgt dus misschien...



Hannelore
17-8-2013
 Meld misbruik27-10-2012 20:33:41

Oh super Jessie!!! Ben heel blij voor u :-)
Had je hiervoor ook al winkels bezocht of was dit meteen de eerste en de juiste winkel?



Jessie
20-7-2013
 Meld misbruik27-10-2012 21:01:10

Was al naar mia monta in zottegem,, bruidsparadijs en bruidshuis in merksem geweest. Had eigenlijk volgende zaterdag in bruidsparadijs ook nog een afspraak, maar ga die dus afbellen. Of, als jij daar graag je licht eens opsteekt, mag je gerust die afspraak overnemen. T is bij de vriendelijkste dame die er rondloopt. Gelukkig, want de rest was gene vetten daar :-)



Hannelore
17-8-2013
 Meld misbruik28-10-2012 19:07:08

@Jessie: bedankt, maar ik zoek het iets dichter bij huis :-) Ik ga in Aalst naar Couture Ann en Pierre-Yves en in Sint-Niklaas naar Boutique Couture



Jessie
20-7-2013
 Meld misbruik28-10-2012 21:13:18

Ben er ook maar geweest omdat ik hier gelezen had dat ze er echt heeeeel veel hebben, jurken, accessoires, gastenboeken, auto's, de hele cirque... :-) Dan bel ik morgen gewoon af.



sarah
3-8-2013
 Meld misbruik29-10-2012 9:30:38

ik ben ondertussen ook begonnen aan mijn eerste knutselprojectje voor de trouwdecoratie.
Dat maakt het iets minder abstract voor mij, ik hou van concrete tastbare dingen

groetjes



Jessie
20-7-2013
 Meld misbruik29-10-2012 9:33:50

Ik ga straks met een collega naar een groothandel voor schoolspullen o.a. knutselmateriaal, heb mijn lijstje al klaar :-) Dan kan ik ook beginnen DIY'en :-)



marijke
17-8-2013
 Meld misbruik5-11-2012 12:39:49

wat knutselen jullie zoal?



sarah
3-8-2013
 Meld misbruik5-11-2012 13:14:15




Jessie
20-7-2013
 Meld misbruik5-11-2012 17:38:06

Ik ga de naamkaartjes, (allez tis wel niet eens in papier ma bon weet niet hoe k het anders duidelijk kan maken) en de bedankjes zelf maken. Misschien nog wat deco dingen, maar daar ben ik nog niet aan uit.


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...