Nu Online
Momenteel zijn er 131 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

ondertrouw

  27-9-2006 13:41:03
Hoi medebruidjes,

Volgend jaar zetten wij de grote stap op 16 juni 2007. Overal lees ik iets over een ondertrouw. Nu vraag ik mij af of er iemand is die mij kan vertellen wat dat inhoudt, en wat de nodige formulieren zijn die ervoor nodig zijn? Wordt hiermee de aangifte op het gemeentehuis bedoeld?
Alvast bedankt
Sylvie

sylvie
9-6-2007
Meld misbruik



Reacties: 5 | Gelezen: 748


Lieve
1-9-2006
 Meld misbruik27-9-2006 14:28:39

Hey,

met ondertrouw wordt bedoelt dat jullie samen naar het administratief centrum gaan om alle paperassen in orde te maken. Vanaf dat moment bestaan er wettelijk 'huwelijksbeloftes'.

Jullie beloven die dag dus aan elkaar dat jullie zullen trouwen.
Het meeste papierwerk maakt de burgerlijke stand voor jullie in orde, je moet wel de gegevens van de getuigen enzo meehebben (naam, adres, geboortedatum).

Groetjes,
Lieve




A
8-9-2007
 Meld misbruik27-9-2006 14:30:02

Bij ons vertelde de priester dat we in ondertrouw waren toen we bij hem de papieren in orde brachten voor ons kerkelijk huwelijk.

Astrid
08.09.2007



Ann-Sophie
9-9-2006
 Meld misbruik27-9-2006 14:43:28


ik dacht ook dat de ondertrouw gepaard ging met het aangeven van het huwelijk op de gemeente enzo maar achteraf vertelde onze pastoor ons dat we in ondertrouw waren vanaf het moment dat we bij hem alle papieren in orde brachten voor het kerkelijk
huwelijk.

groetjes
Ann-Sophie
18 dagen getrouwd



Veroniek

 Meld misbruik27-9-2006 15:00:29

Hoi

Is dat zowel in België als in Nederland hetzelfde?

Want ik heb daar nog nooit over gehoord!

Groetjes
Veroniek
20 07 2007



nadia

 Meld misbruik27-9-2006 15:06:08

hey Sylvie

Ik zie dat je op dezelfde datum trouwt als ik!!!

hier is wat ik vond als ik ondertrouw intypte bij google:

de ondertrouw van vroeger is niet meer nodig.
de uitleg die hier volgt is louter informatief over hoe het vroeger moest en is louter als historisch te zien.
WAT : afkondigen van het huwelijk nadat je aangifte hebt gedaan van je huwelijkswens
WANNEER : voor het huwelijk
WAAR : burgerlijke stand van het gemeentehuis van de woonplaats (waar je de laatste 6 maanden woonde, stel je woont nog maar 2 maand op je huidige woonplaats, dan moet je ook het huwelijk afkondigen in je vorige woonplaats) (dit is de korte versie, want anders staat er hier een ellenlange tekst)

Het is dus wanneer je bij de gemeente een datum en uur gaat vastleggen.

groetjes nadia
16/6/07


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...