Nu Online
Momenteel zijn er 106 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Op huwelijksreis maar mijn verloofde heeft een strafblad

  5-10-2012 19:49:25
Toen mijn verloofde 21 was heeft hij ruzie gehad met een 17 jarig persoon en hem slagen en verwondingen toegediend met strafblad als gevolg.. Kan hij reizen naar landen buiten europa?

stephanie
12-7-2013
Meld misbruik



Reacties: 10 | Gelezen: 1997


tima
8-9-2012
 Meld misbruik5-10-2012 20:44:26

is allemaal te zien hoe hij berecht is zeker mis voor zekerheid eens naar politie gaan voor info ? http://www.jurofoon.nl/nieuws/weblog.asp?id=3491



stephanie
12-7-2013
 Meld misbruik5-10-2012 21:57:33

Oke bedankt alvast



Carrie
13-9-2013
 Meld misbruik5-10-2012 22:12:52

Ik denk dat een autoreis binnen Europa geen probleem kan zijn. Waarschijnlijk is een vliegreis buiten Europa moeilijker. Ik zou ook eens even advies inwinnen bij een advokaat of politie.



Eva
13-9-2013
 Meld misbruik6-10-2012 8:32:08

Als hij geen voorwaarden heeft opgelegd gekregen na zijn arrestatie, is dit geen enkel probleem. Wordt hij nog gecontroleerd door een justitieassistent?



mona
27-7-2013
 Meld misbruik6-10-2012 9:00:20

Als je googlet op 'reizen met strafblad' krijg je heel wat hits. Veel van die sites hebben het over reizen naar Amerika. Ik kan me voorstellen dat ze er in Amerika (en mogelijk Australië) wel moeilijk over doen. Toen ik vorig jaar in Amerika was - zonder strafblad - voelde ik me al bijna een crimineel met al die ondervragingen op de luchthaven.

Op de sites die ik vond zeiden ze goed op voorhand alles te bevragen en aan te vragen bij ambassades en aanverwanten. Volgens de sites kon het er ook vanaf hangen wat er precies op het strafblad stond: snelheidsovertreding zou vb. minder erg kunnen zijn dan doodslag/moord...

Goed informeren zou ik zeggen, lokaal politiekantoor lijkt me al goed begin, die kunnen je wel doorverwijzen.



Bea
6-7-2013
 Meld misbruik6-10-2012 13:53:53

Dat kan geen probleem zijn. Tenzij hij voorwaardelijk vrij is of in vervroegde vrijlating, dan heeft hij toestemming nodig van zijn justitie assistent of beter van de commissie. Maar als de straf achter de rug is en er enkel een strafblad rest moet je je geen zorgen maken. Dat is niet zichtbaar op een paspoort of identiteitskaart. Misschien dat als je een visum voor bepaalde landen moet aanvragen (dit gaat dan niet over toeristenvisum dat gewoon standaard gegeven wordt bv Cuba) die landen dat kunnen nagaan maar daar ben ik niet zo zeker van.



mona
27-7-2013
 Meld misbruik6-10-2012 13:56:39

Als je een ESTA invult voor Amerika staan daar toch ook vragen op over of je ooit voor iets veroordeeld bent, dacht ik...



Bea
6-7-2013
 Meld misbruik6-10-2012 21:29:59

Zolang je dat gewoon moet invullen is er geen probleem: natuurlijk zeg je dat je niet veroordeeld bent voor iets...



mona
27-7-2013
 Meld misbruik6-10-2012 21:51:08

Serieus? Zou je daarover liegen? En als ze er dan achterkomen op een of andere manier? Dan mag je misschien wel nooit meer dat land binnen? Nu ja, heb er (gelukkig) geen ervaring mee, dus misschien/waarschijnlijk zoeken ze dat niet voor iedereen op.



stephanie
12-7-2013
 Meld misbruik6-10-2012 23:22:13

Bedankt voor jullie reacties! Het is zo dat hij voor de rechtbank is moeten verschijnen en heeft alleen werkstraf gekregen bij de gemeente. Dit 3 jaar geleden. Hij is niet vrij onder voorwaarden of dergelijke. Alleen in het bezit van een strafblad.. De locatie is echter al gekozen het wordt bali. Dus met amerika en australie hebben we dan echter ook niks mee te maken alle geluk..


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums