Nu Online
Momenteel zijn er 50 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Aan alle bruidjes die naar West USA trekken

  5-10-2012 16:15:44
Hey dames
Eerst en vooral: ik weet dat er al veel gelijkaardige topics zijn op dit forum, heb ze allemaal gelezen, maar nergens heb ik exact gevonden wat ik zoek.
Mijn vriend en ik zijn er al van in het begin uit dat onze huwelijksreis naar de Amerikaanse westkust gaat. Maar hoe begin je hier nu aan?
Mijn vriend is al twee keer, in grote groep, naar daar geweest , maar omdat iemand anders dit samengesteld had weten we nu niet zo goed waar te starten.
We willen vooral genoeg tijd doorbrengen in LA, in Las Vegas en San Fransisco. Eén nationaal park willen we ook doen, liefst Yosemite (aangezien dit het enige park is dat mijn vriend nog niet bezocht heeft) en natuurlijk de Grand Canyon. Verder staan we nog open voor suggesties.. We willen (indien mogelijk) 3 weken rondreizen.
Mag ik ook vragen hoeveel jullie ongeveer aan jullie reis hebben uitgegeven? Gewoon om een idee te hebben...
Alvast bedankt!!
x Karen

Karen
13-7-2013
Meld misbruik



Reacties: 13 | Gelezen: 1048


Lauren
15-9-2012
 Meld misbruik6-10-2012 3:59:08

http://spydro.be/huwelijksreis/
Dit is de link naar onze blog met onze route voor drie weken. Wij hebben wel een pak meer gedaan maar zo kan je er misschien een stukje uitpikken

Als je wilt wil ik gerust eens een route opstellen voor jullie.

Een paar dingen waar je aan moet denken vooraleer je begint te plannen:
- Wanneer gaan jullie precies op huwelijksreis? De Tiogapas in Yosemite is een groot deel van het jaar gesloten, houd daar rekening mee
- Willen jullie vaak onderweg zijn, of juist niet? Wat is voor jullie de maximale reistijd?
- Wil je zelf plannen of wil je een vooraf uitgestippeld traject en pakket van het reisbureau.
- Wat wil je uit je reis? Citytrippen? Wandelen? Fietsen? Avontuur? Zonnen? Shoppen? Ik ken best veel plekjes en kan gerust nog wat tips geven :)

Sites die je goed kunnen helpen zijn
www.allesamerika.nl (het forum vooral)
www.tripadvisor.com

Wij hebben denk ik in totaal toch om en bij de 6000 euro uitgegeven, maar dat ligt vooral aan ons :p De vliegtuigtickets waren 1000 euro voor 2 personen (Amsterdam naar LA) en onze auto (een fullsize SUV) was voor 3 weken 600 euro. We hebben voor een 300-tal euro getankt en het hotel was gemiddeld 50 euro per nacht. Verder hebben we gewoon heel veel lekker gegeten, geshopt en hier en daar wat duurdere activiteiten gedaan, vandaar de kostprijs. (vb. helicoptervlucht over de Grand Canyon, VIP experience voor Universal studios, paardrijden in monument valley, flash passes in six flags, ...)




Eva

 Meld misbruik6-10-2012 10:08:44

Ik kan je altijd aanraden eens te kijken op de site van USA TRAVEL zij zorgen voor een volledige reis ik bedoel vlucht huurwagen en hotels! en zij maken ze ook op maat exact naar jullie wensen!



Karen
13-7-2013
 Meld misbruik6-10-2012 18:09:01

Hey Lauren

Ik heb heel jouw blog al met veel belangstelling gevolgd. Jullie route lijkt mij zalig, maar mijn vriend verkiest om iets minder onderweg te zijn. Max 4uur rijden per keer. Ik zal dan nog geen 25jaar zijn, dus we kunnen niet afwisselen aan het stuur.

We zouden half juli gaan, en indien het budget het toelaat tussen de 14 en de 21 dagen willen rondreizen.
De vliegtickets zijn momenteel erg duur.. 1250euro per persoon (Brussel- Las Vegas, LA- Brussel). Wanneer hebben jullie die ongeveer gekocht?
We willen niet persé de grote luxe, gewone budget hotels zijn ok. En wat wij vooral willen doen is sightsee-en, een beetje shoppen, wandelen (maar geen heuse overlevingstochten), van de zon genieten en van elkaar :).

De reizen die uitgestippeld zijn door de reisbureaus zijn nooit 100% wat we willen. Er is altijd wel één stad waar ze ofwel te veel ofwel te weinig tijd spenderen..dus ik denk dat we onze hele reis beter zelf uitstippelen.

Ik bekijk de sites eens die jij aanraadt!
Nu al bedankt he :).

x



Lauren
15-9-2012
 Meld misbruik6-10-2012 20:32:07

Hey Karen,

wij zijn nooit meer dan 4 uur per dag onderweg geweest hoor, ik zeg het er maar bij :) Wij hebben vier maanden op voorhand geboekt. Heb je al gekeken wat de prijzen zijn voor Arkefly? Die vliegen naar Vegas en LA en zijn meestal een pak goedkoper. Het is wel minder comfort en luxe, maar ja. Je moet er ook zeker rekening mee houden dat Juli een pak duurder is voor alles (vluchten, hotels, autoverhuur), dus een vliegtuigticket voor 800 euro zou een heel mooie prijs zijn.

Er zijn verschillende sites die je in de gaten kan houden: ebookers.nl/com/be (hebben vaak andere prijzen, begrijpen wie begrijpen kan), kayak, worldticketcenter, connections, en mijn favo: http://matrix.itasoftware.com/
Op die site kan je geen tickets kopen maar het is wel een supergrote database van alle luchtvaartmaatschappijen en je kan verschillende vertrek- en aankomstluchthavens ingeven en tijdsspannes etc.

Zoek ook eens de temperaturen op voor juli want op sommige plekken wordt het echt onaangenaam heet :D



Karen
13-7-2013
 Meld misbruik7-10-2012 12:45:33


Merci voor de tips!
Ik heb net de vliegtickets eens nagekeken op Arkefly enzo, en ik vind nergens iets goedkoper dan 1100euro per persoon. Denk dat we ons nog eens goed moeten bezinnen over alles.
Ik ben op de hoogte van de temperaturen.. maar het komt er eigelijk op neer dat wij enkel in juli of begin augustus kunnen gaan omdat ik in het onderwijs sta en dus enkel dan vrijaf heb. Plus ik wil Amerika bezocht hebben voor we aan kindjes beginnen.. en dat staat ook op onze planning. :)j Je merkt : ik wil heel veel, maar zal blijkbaar toch hier en daar wat moeten toegeven.
De komende dagen spendeer ik elk vrij uurtje aan het opzoeken van info, en dan kunnen we evalueren en bekijken waar de grootste aanpassingen moeten gebeuren..



Lauren
15-9-2012
 Meld misbruik7-10-2012 18:12:58

Ik vind met de Matrix Airfare search een heleboel vluchten aan 887 euro. Dat is wel Frankfurt - Vegas met Air Berlin. Voor 966 heb je Amsterdam naar Los Angeles. Met pakketreizen zal je misschien iets goedkoper uitkomen, dat weet ik eigenlijk niet, ik boek altijd alles zelf. Maar als ik me niet vergis heb je wel fly en drive vakanties waar je enkel vlucht en auto moet vastleggen en verder vrije keuze of toch inspraak hebt over de hotels en bezochte steden.



Karen
13-7-2013
 Meld misbruik7-10-2012 22:18:56

Oei, dan doe ik blijkbaar toch iets verkeerd!
'k Ga er mij eens op toeleggen. We moeten en zullen iets vinden :).
Bedankt al voor alle tips! Nu hebben we tenminste een beginpunt van onze zoektocht.

x



Karin
30-3-2013
 Meld misbruik8-11-2012 11:52:50

Dag Karen,
Wij gaan ook op huwelijksreis naar de west kust van Amerika.We hebben onze reis zelf wat samengesteld uit reisgidsen. En via ons reisbureau die werken samen met travel wordwide laten samenstellen.Die zoeken dan hotels voor elke bestemming vliegtuigtickets,huurwagen.Je kan ook een standaard reisroute kiezen uit een brochure.
Onze vliegtickets kosten 750€/pp huurauto 720€ en de hotels rond de 1500€/pp(in Las Vegas hebben we wel een heel chique hotel genomen).
Groetjes Karin



Lauren
15-9-2012
 Meld misbruik8-11-2012 12:03:11

Karin: hoe lang gaan jullie? en is dat hotel echt per persoon?



Karin
30-3-2013
 Meld misbruik8-11-2012 13:52:45

3weken gaan we en het hotel is per persoon.Hoeveel was dit voor jullie mss?



Lauren
15-9-2012
 Meld misbruik8-11-2012 14:15:00

Wij hebben ongeveer de helft betaald voor drie weken, maar wij hebben niet enkel Ramada/Best Western/Hilton en zo geboekt, misschien daarmee. Welke tour doen jullie? Gaan jullie in de zomer misschien? Dat zal ook wel een pak schelen, want onze tickets waren ook maar 520 euro en onze auto (midsize SUV) was 650. Naar het schijnt schommelt dat nogal met het hoogseizoen. Ik kan niet goed tegen drukte dus wij reizen nooit echt op die momenten.



Karin
30-3-2013
 Meld misbruik8-11-2012 14:45:14

Ja wij gaan in de zomer.Ik zou normaal ook liever buiten het seizoen gaan,maar ik volg avondschool en dan moesten we onze reis wel naar de grote vakantie verschuiven.Wij hebben zelf onze reis uitgestippeld en op een paar plaatsen zelf een hotel gekozen,omdat we da hotel echt wouwen.De andere hotels hebben ze op het reisbureau verder aangevuld. Dit gaan we zien over 3weken
Scottsdale
Tusayan (Grand Canyon)
Page
Springdale (Zion)
Las Vegas
Death Valley
MammothLakes
El Portal (Yosemite)
San Francisco
San Simeon
Santa Barbara
Los Angeles
San Diego



Lauren
15-9-2012
 Meld misbruik8-11-2012 15:02:03

Super! Zoiets hebben we ook gedaan. Veel plezier!!!


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums