Nu Online
Momenteel zijn er 116 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Amerika reis

  3-10-2012 10:37:01
Ok,we zijn tot een soort compromis gekomen.
We denken er dus aan om eerst naar Las vegas te vliegen. Daar 2 dagen (aankomstdag niet bijgerekend) met excursie naar de grand canyon. Dan doorrijden via Death Valley naar Santa Barbara. Van Santa Barbara naar Hollywood en zo naar LA.
Dan willen we van LA naar Hawai of Mexico vliegen ofzo voor een weekje uitrusten.
Ik zou voor de Las Vegas/LA tour 7 dagen uit trekken en dan 6 dagen strand.

Dus zou het er ongeveer zo uit zien:
Dag 1:aankomst Las Vegas,huurauto oppikken en uitrusten
Dag 2: Las vegas en 's avonds een showke mee pikken ergens
Dag 3: Grand Canyon en Hoover Dam
Dag 4: Death Valley bezoeken en doorrijden naar Santa Barbara met tussenstop aan sequoia park
Dag 5: SB dagje strand enzo
Dag 6 : LA en Hollywood
Dag 7: LA
DAg 8 : LA + vlucht naar strand

Lijkt dit te doen of gaat het krap worden?
We zijn er nog nooit geweest dus heb niet echt een idee van de reistijden.
Wie heeft dit ook gedaan en heeft tips?

Groetjes

Wendy
13-6-2015
Meld misbruik



Reacties: 10 | Gelezen: 924


Jente
26-10-2013
 Meld misbruik3-10-2012 11:17:21

Wij zijn in 2009 naar daar geweest. Als je wilt kan ik je wel wat meer info geven maar dat gaat misschien beter via mail. Stuur je me je emailadres?



mona
27-7-2013
 Meld misbruik3-10-2012 11:21:05

Dit is te doen. Wij hebben vorig jaar LA, Las Vegas, San Francisco en Santa Barbara (en dan terug naar LA) op een tiental dagen gedaan. Grand Canyon hebben we toen wel niet gedaan, Sequoia Park ook niet, vooral de steden zelf.

Ik ben geen pretparkfan, maar Universal Studios in Hollywood vond ik erg leuk. De Walk of Fame (en zeker begin/einde van die straat) viel dan weer dik tegen qua glamour. We hebben twee nachten na elkaar op Hollywood Boulevard twee verschillende hotels gehad, en dat was eigenlijk helemaal niet zo'n chique wijk als je je het voorstelt, zelfs wat verloederd hier en daar.

Beetje cheezy, maar in grote steden durven we al wel eens op zo'n rode dubbeldekkertoeristenbus met uitleg stappen. Zo zie je snel een groot deel van de stad met de nodige info, en kan je uitstappen waar je wil. In LA hebben we dat ook gedaan.

Als je geïnteresseerd bent wil ik m'n Facebook-albums over die reis wel eens met je delen in PM?



Wendy
13-6-2015
 Meld misbruik3-10-2012 11:50:14

mijn mail adres is:
wendy_ven@hotmail.com

@mona thx! u foto's bevestigen nog maar eens mijn drang om naar daar te gaan :D




mona
27-7-2013
 Meld misbruik3-10-2012 12:00:07

Wel, wij waren op voorhand niet echt gek van Amerika. Het was voor ons een bestemming als een andere, zelfs eerder een beetje bang voor de 'Amerikaanse mentaliteit', maar het was een heel toffe reis. Beter meegevallen dan we dachten.



Wendy
13-6-2015
 Meld misbruik3-10-2012 12:28:12

@mona kan je misschien je route enzo even doorsturen ook aub? mag via mail als je wil ook :)




Eva

 Meld misbruik3-10-2012 13:03:12

We lov e america!!!
als je tips nodig hebt laat maar iets weten e-mail evanauwelaers1980@hotmail.com

we zijn reeds drie maal op reis naar de USA geweest in de laatste vijf jaar



Lauren
15-9-2012
 Meld misbruik3-10-2012 19:34:06

Hey Wendy

Wij zitten nu in Amerika. Misschien kan je nog iets hebben aan onze blog: http://spydro.be/huwelijksreis/

Daar zit ook een stuk Vegas, Death Valley en Los Angeles en zo in. Dit was (allez is) onze route:

ZO 16 Brussel - LA
17 LA - LA: WB Studios tour, Griffith Park, the Grove
18 LA - Cambria: Mulholland drive, Malibu (lunch), sunset walk moonstone beach
19 Cambria - Monterey: Fiscalini Ranch Trail, Whale watching
20 Monterey - SF: Alamo Square, Pier 39, Alcatraz
21 SF - SF: Marin Headlands, Golden gate bridge
ZA 22 SF - Yosemite: Tuolemne Grove, Taft point, Glacier Point (sunset)
ZO 23 Yosemite - Yosemite: Tuolomne Meadows, Mist Trail, Tunnel View Road
24 Yosemite - Independence: Mammoth Lakes (mountainbiken?)
25 Independence - DV: Racetrack playa, mesquite flat dunes
26 DV - LV: Dante's view, cirque du soleil/strip
27 LV - LV: Bonnie&Clyde museum, helicopter tour met ground landing Grand Canyon
28 LV - Brian head: Valley of fire SP
ZA 29 Brian head - Brian head: Relaxen in zwembad, Navajo loop + Queen's garden trail in Bryce (met sunset)
ZO 30 Brian Head - Page: Antelope canyon, horseshoe bend
1 Page - Kayenta: Monument valley (paardrijden, rondrijden, sunset buiten het park)
2 Kayenta - Flagstaff: oud stukje route 66 en bezoek aan downtown Flagstaff
3 Flagstaff - Lake Havasu City: oud stukje route 66 via Seligman, Kingman en Oatman, rondlopen in Lake Havasu City
4 Lake Havasu City - San Bernardino (via Needles en Victorville): Joshua Tree NP
5 San Bernardino - LA: VIP tour Universal Studios
ZA 6 LA - LA: Six Flags Magic Mountain
ZO 7 LA: Shoppen


Aanraders:

In Vegas zijn de LOVE en O shows de beste
Op de top van de Stratosphere staan enkele superleuke attracties (de rollercoaster in NY NY daarentegen is duur en pijnlijk)
De fontein en de vulkaan van het Bellagio en the Mirage zijn wel leuk om te zien en in het Venetian binnen is het altijd dag
Wij hebben een Helicopter tour met floor landing gedaan langs Hoover Dam en in de Grand Canyon. De Hoover Dam op zich (dus er naartoe rijden) vond ik dan weer de moeite niet.

In Death Valley kan ik de racetrack road afraden als je geen SUV hebt, niet te doen :p Zabriskie Point en Dante's view zullen beter zijn, en misschien de Ubehebe crater, mooi vulcanisch landschap

Voor LA vond ik de Warner Brothers tour echt veel leuker en leerrijker dan die van Universal. We hebben zelfs Pretty Little Liars zien filmen! Bij Universal is ook wel nog een pretpark, dus als je dat leuk vindt is dat misschien een betere optie.
Rondlopen bij The Grove (winkelcentrum) is ook heel leuk en daar kan je quasi elke dag Mario Lopez aan het werk zien.
Wij gaan ook een dagje naar Six Flags Magic Mountains, die hebben de beste rollercoasters :D

Over de haalbaarheid van je route:

DV - Santa Barbara via Sequoia lijkt me wel heel zwaar. Ben je van plan om in Death Valley te overnachten? Zelfs als je in Stovepipe Wells overnacht is het een rit van een dikke vijf uur, en dat is je detour langs de Sequoia's nog niet meegeteld.



Lien
7-7-2012
 Meld misbruik3-10-2012 19:52:54

Ik vrees dat je planning iets te krap is :-s Wij hebben bijna dezelfde route gedaan, maar de big sur afgereden en ook langs San Francisco en Yosemite gereden (dus iets uitgebreider en rustiger) en deden er 14 dagen over.

Groetjes!



Sofie
6-7-2013
 Meld misbruik3-10-2012 19:54:38

een goede tip bij het plannen van een reis naar amerika is het onderstaande forum. Hierop kan je elke vraag posten en deze personen hebben massa's ervaring en goede tips. wij hebben dit forum al regelmatig gebruikt in onze reizen naar amerika en canada de laatste jaren.
http://forum.allesamerika.com/index.php



Wendy
13-6-2015
 Meld misbruik4-10-2012 6:32:10

ok Lauren,bedankt,ik ga ff inspiratie halen uit je blog :)
Geweldige manier van schrijven ook!

@sofie bedankt! had me er al op ingeschreven. :)

@eva ik mail je vanavond! bedankt :)


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums