Nu Online
Momenteel zijn er 238 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

1 september, onze dag

  1-10-2012 13:08:38
We zijn nu bijna een maand getrouwd, hebben net onze foto's, dus tijd voor een verslag!
We sliepen apart, en mijn twee getuigen bleven bij mij slapen. En zo typisch, een hele nacht geen oog dichtgedaan, maar me dan toch overslapen! De shminkster belde me uit mijn bed, en ik was in een klap wakker. Op vijf minuten gedouchet en aangekleed en op weg naar de kapster. (De shminkster begon al met mijn twee getuigen terwijl ik naar de kapper moest). Ik heb eens een luide gil gegeven in de auto, van blijdschap en opwinding. AAAAAH! Het is eindelijk aan mij! We zaten dus nog goed qua planning, en ik was op tijd bij de kapper.
Mijn haar was super, mijn sluier zat perfect! Ik was echt heel tevreden. Wel grappig, met die sluier en mijn jogging terug de auto in :)

Eenmaal thuis was het ondertussen aan mij om geshminkt te worden, en ook dat was perfect! Stilletjesaan begon er al volk toe te komen, en de sfeer zat er goed in.
Met iedereen gezellig nog iets gedronken en gegeten, en dan stuurde Kenny naar zijn mama dat ze vertrokken bij de bloemist, dus was het tijd om mijn kleed te gaan aandoen.

Wat superjammer is, en wat de dag een beetje minder leuk heeft gemaakt, is dat mijn mama en schoonzus dachten dat er een haakje te weinig was aan mijn kleed, waardoor we de hele dag met een veiligheidsspeld hebben moeten werken, die altijd terug openging. Om ze terug dicht te doen, moesten ze mijn kleed altijd heel strak trekken, wat fel op mijn buik duwde, en waardoor ik me misselijk begon te voelen. Op het avondfeest heb ik zeker twee uur me niet goed gevoeld, en heb echt moeten huilen toen...Mijn mooie dag, en ik zat daar misselijk te zijn. Geen hapjes, geen taart, geen drank...Heel jammer...Zowel 's middags als tegen twaalf uur heb ik mijn kleed dan uitgedaan, en eentje van mijn schoonzus, dat twee maten te klein was, aangedaan. Had ik dat op voorhand geweten, had ik een mooi kleedje voorzien...Maarja, ik moet het echt van me afzetten, want er verdrietig door blijven, heeft geen zin...
Toen ik de trap afmocht, ging mijn hart supersnel. Waar ik zolang naar had uitgekeken, was eindelijk daar! Kenny zag er echt mooi uit, en wat ik helemaal niet had verwacht, hij moest ook een beetje huilen. Ik natuurlijk ook, maar dat had ik wel verwacht :)
Hij vond me ook heel mooi, was echt een fijn moment!
Binnen hebben we dan nog even iets gedronken, en dan in stoet, in ons retro rood kevertje naar het stadhuis. Daar waren we een beetje te vroeg, maar dat was helemaal niet erg. Zo had ik de tijd om met iedereen die gekomen was even te babbelen.

Toen het aan ons was, was het ook wel spannend, ik ging als allerlaatste binnen met mijn papa, op 'My girl', super! Het stadhuis zelf stelde niets voor, en werd een beetje overschaduwd omdat onze muziek bijna niet boven de muziek van buiten uitkwam. Na ons was een Turkse of Marokaanse trouw, en die waren al volop muziek aan het maken op de markt, aan het zingen...Dat was wel een beetje jammer, maar ja;..

Dan was het tijd voor de fotoshoot, het was prachtig weer en ik vind de foto's echt super geslaagd! Ik kreeg ook volop complimenten van voorbijgangers over mijn kleed. En een klein meisje tegen haar mama 'Kijk, een prinses!'

Na de fotoshoot zijn we met de suite iets gaan eten, en daar heb ik ook mijn speech gedaan. Het meest emotionele moment van de dag. Je krijgt dan de kans om iedereen te bedanken, dingen te zeggen die je normaal nooit zegt. Iedereen zat met traantjes, en ik nog het meest :) Ik geraakte nog moeilijk uit mijn woorden, maar ben blij dat ik het heb gedaan.
Dan op naar de zaal, mijn ouders zaten vast in de file, en dat was even een stressmomentje voor mij. Ik had mijn lenzen uitgedaan 's middags om mijn ogen te laten rusten, en mijn mama had mijn tweede paar. Dus alle mensen kwamen al aan in de zaal, mijn ouders waren er niet om welkom te heten, en ik stond daar met mijn bril, wat ik helemaal niet wou...
Eenmaal iedereen aangekomen, was het tijd om de viering te starten. Wij hadden aan vrienden en familie gevraagd om 'iets te doen', omdat we niet voor de kerk trouwden, en toch een persoonlijke viering wilden. Het beste idee dat ik ooit heb gehad. Het was ZO mooi, zo emotioneel, zo divers. Er was muziek, er waren filmpjes, er was humor, er waren tranen...Er hebben ongelofelijk veel mensen gezegd dat ze nog nooit zo een mooi huwelijksfeest hadden meegemaakt. Ik had het zelf ook niet zo mooi kunnen inbeelden. Als kers op de taart waren er onze geloften, en Kenny die als verrassing nog een nummer voor mij zong. Prachtig!
Dan was het tijd voor de taart, die was ook supergeslaagd! Ook onze sweettable met cupcakes, kleine fruittaartjes en snoepjes had succes!
En dan de openingsdans, 'At last' van Etta James. Dat was toen ik me niet goed voelde 's avonds, dus ik had mijn kleed half opengeritst om wat meer ademruimte te krijgen, en Kenny moest zijn hand op mijn rug houden om dat te verbergen :) Maar het is goed gelukt, een heel intiem moment, waar we even met ons twee van de wereld waren. De dans met de ouders hebben we laten vallen, omdat zowel ik als mijn papa ons niet goed voelden...Echt jammer wel, maar zoals ik al zei, ik probeer het los te laten....

En dan dansen!! Tegen half vier hebben we zelf afgerond, helemaal moe, en met onze huwelijksreis van de dag erna nog in ons hoofd. Op een hoogtepunt stoppen, leek ons dan ook een goed idee.
Het was echt een fijne dag, en ik zou helemaal niets anders doen! Ik ben blij dat ik alles zo had uitgekiend, en er is eigenlijk bijna niets misgegaan.
Nu op naar de volgende grote stappen in ons leven :)


Hierbij de foto's, hopelijk lukt het:
http://www.facebook.com/media/set/?set=a.10151098710218...

Ellen
1-9-2012
Meld misbruik



Reacties: 24 | Gelezen: 1978


mona
27-7-2013
 Meld misbruik1-10-2012 13:19:57

Prachtige jurk, prachtige bruid, mooie bruidegom, schitterende foto's van een goeie fotograaf! Ziet er allemaal super uit!



Lien
28-9-2013
 Meld misbruik1-10-2012 13:30:10

Amai ik ben echt sprakeloos.
Bij het kijken van de foto's voelde ik een sfeer die ik ook graag wil neerzetten op mijn trouw..
SUPERmooi kleed, SUPERmooi kapsel, SUPERmooie bloemen, heel leuk idee van de vogelkooitjes! (mag ik weten waar je die gevonden hebt?),Wat vintage, veel vriendschap en liefde van uw naasten (amai die ceremonie moet geweldig geweest zijn!)

Welke bedankjes hadden jullie? Honing? Of confituur? of..?

Heel veel geluk voor uw verdere getrouwde leven! Geniet er van :)



mona
27-7-2013
 Meld misbruik1-10-2012 13:37:02

Als ik het goed zie is het een eenvoudige witte jurk met daarover een kanten bolero (zoals we een paar topics terug ook al zagen bij een andere bruid, met die prachtige foto in het bos)? Van welk merk was je jurk Ellen? Ik zou zo'n combinatie ook echt nog overwegen. Ik ga vrijdag en zaterdag passen en ga dan niet alleen uitkijken naar jurken met kant in verwerkt maar ook naar simpele modellen om evt te combineren met bolero (vb. van Etsy ofzo). Als ik dan voor een korte jurk kies kan ik die misschien zonder bolero achteraf nog eens dragen op een feest, wie weet. Geverfd, of 'gedownstyled' met een stoere riem, laarzen en een jeansjas erover. 'k Zou het eigenlijk wel leuk vinden om mijn trouwjurk achteraf nog een paar keer te kunnen dragen.



Ellen
1-9-2012
 Meld misbruik1-10-2012 13:37:25

Bedankt!
@ Lien, die kooitjes waren twee euro het stuk, gevonden in de Action. Dat kon ik niet laten liggen he :)

We hadden kleine potjes honing en confituur gekocht, de stickertjes vanaf geweekt en onze eigen stickertjes opgeplakt. Was ook gebaseerd op onze uitnodiging...





Ellen
1-9-2012
 Meld misbruik1-10-2012 13:38:07

@ Mona, mijn jurk was van Colet!



Silke
6-10-2012
 Meld misbruik1-10-2012 13:42:45

Mooi hoor Ellen!
Zelfs het rode bolle kleedje!
Echt! Je was prachtig, iedereen trouwens!
Proficiat!



Sandra
7-9-2012
 Meld misbruik1-10-2012 16:20:24

Heel mooi verslagje...jammer van de probleempjes met je jurk, maar dit ga je zeker vergeten ;-)! Het was een erg mooie jurk, je stond er prachtig mee!
Mooie romantische foto's ook, wauw!En emotioneel ook...de traantjes bij de oma...oooh!

Geniet nog lang na en vergeet de kleine minpuntjes ;-) (wij kwamen toe aan het gemeentehuis en daar dachten ze dat mijn man maar 1 getuige had ipv 2...hebben we daar nog 5 min staan babbelen en regelen...voor we onze romantische intrede konden doen...en iedereen keek zo naar achter van 'ale, waar zijn die nog zo druk over aan het doen??')

groetjes

Sandra



Nathalie
14-7-2012
 Meld misbruik1-10-2012 16:36:32

oh, ik hou zo van 'At Last' van Etta James !!
veel geluk samen



Lien
7-7-2012
 Meld misbruik1-10-2012 17:07:20

Prachtige foto's!
En probleempjes zijn er altijd... Ons waren ze vergeten aan het gemeentehuis... Gelukkig nog getrouwd geraakt, zij het met 30 minuten retard ;-)

Groetjes en proficiat!



Ina
4-5-2024
 Meld misbruik1-10-2012 17:33:55

Prachtig ! Jullie Straalde Helemaal ! En SUPER mooi wat je aanhad !!!



Lauren
15-9-2012
 Meld misbruik1-10-2012 17:55:17

Wow! Wow Wow Wow! Je bent echt het toonbeeld van elegantie en blijdschap. Je ziet er fenomenaal uit. Dat kleed, dat haar, jouw gelukkige gezicht. Het was echt af!



Eline
20-7-2013
 Meld misbruik1-10-2012 18:02:35

Prachtige foto's!!!
Jullie lijken echt wel de ganse dag te stralen!

PROFICIAT!



Rebecca
27-4-2013
 Meld misbruik1-10-2012 19:28:34

Heerlijke foto's van een prachtig koppel.
Dikke proficiat!



Vicky
15-9-2012
 Meld misbruik1-10-2012 19:29:29

heel mooi, hoor! waw!!
ik had ook my girl in mijn dienst
en toen wij op shoot waren zei er ook een meisje tegen haar papa: kijk, papa! een prinses...! en ze zwaaide eens naar mij in t passeren... zo leuk en lief é!

proficiat!



Agnes
5-7-2013
 Meld misbruik1-10-2012 19:30:25

Proficiat en veel geluk gewenst!
Prachtige foto's!! Super!
Jullie zagen er prachtig en stralend uit!




Mieke
27-4-2013
 Meld misbruik1-10-2012 20:35:46

Proficiat!
Super mooie foto's en je zag er uit als een echte prinses! Heel elegant en stralend.
Niet teveel denken op het negatieve en vooral denken aan de leuke momenten. Het bolletjes kleed stond je ook prachtig .
Nog veel geluk in de toekomst!



nancy
14-9-2012
 Meld misbruik1-10-2012 21:24:44

Proficiat!!
Prachtige foto's!!



Kim
4-5-2013
 Meld misbruik2-10-2012 10:05:59




Kim
4-5-2013
 Meld misbruik2-10-2012 10:06:51

Waar zijn jullie naartoe gegaan voor de fotoshoot? Wij zoeken nog iets in de omgeving van Sint-Niklaas.



Angelique
18-5-2013
 Meld misbruik2-10-2012 10:28:31

Super mooi allemaal, de foto's, het kleed, de bruid, de bruidegom..
Krijg er kriebels van in mn buik.
Dat mijn dag ook maar rap komt!
Nog veel geluk samen!!



sarah
17-12-2011
 Meld misbruik2-10-2012 13:50:45

dikke proficiat en een zeer mooi kleed Doet me eigenlijk denken aan mijn eigen kleed
Wel jammer dat het zo spannend was, maar je ziet er toch niets van op de foto's .



Elisabeth
29-9-2012
 Meld misbruik4-10-2012 21:37:21

O-K-E, dit is echt PRACHTIG!!! Op de foto's is alleszins niets te merken van de dingen die fout zijn gegaan, jullie zagen en stralend uit!! Heel mooi kleed, haar, bruidsboeket, de sfeer spat af van de foto's! Inderdaad proberen de minpuntjes te vergeten en focussen op de fantastische en onvergetelijke ;o;enten! Dikke proficiat!



Liesbeth
1-6-2013
 Meld misbruik6-10-2012 18:17:12

Dag Ellen,

Je zag er prachtig uit! Echt waar!
Het viel me ook op dat je een mooie trouwring hebt. Eenvoudig maar toch uniek. Mag ik vragen waar je die gekocht hebt?
Groetjes,
Liesbeth



Annabel
19-10-2013
 Meld misbruik2-11-2012 17:33:08

Dag Ellen, zou het kunnen dat je foto's intussen niet meer openbaar staan? Ik vond je kleed namelijk heel mooi. Is het eventueel mogelijk een fotootje door te mailen? Groetjes, Annabel (annabel.jacobs@hotmail.com)


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Videoreportage nodig?
Nils Anderson Live Unieke live performances op topniveau! in Antwerpen
Zowel voor jullie ceremonie als jullie receptie zorgt Nils Anderson enkel voor de best mogelijke muzikale omkadering! Volledig op maat en uiterst professioneel. Meer info
 in Gent
Full Vision Studio Kwalitatieve videoproducties in Herentals
Professionele en betaalbare huwelijksreportages op maat. Meer info
CameraWorks Because we cam in Niel
Laat jullie perfecte dag niet verbrodden door amateurs maar reken op CameraWorks !! Dankzij onze TV ervaring is CameraWorks de perfecte videopartner voor jullie huwelijk !! Meer info
Gerard van Valen Videoproducties Videoproducties in Rucphen
Gerard van Valen cameraman, Van de mooiste dag een levende herinnering overhouden, altijd voor een vaste prijs, all in en ik reken geen reiskosten,ga naar mijn website www.gerardvanvalen.nl of bel mij op voor meer info. Meer info
DE PRAATPAAL EEN BUITENGEWOON VIDEOSOUVENIR in Kortrijk
Plaats een PRAATPAAL ergens in de feestzaal. Een paal met ingebouwde videocamera en microfoon. Iedereen die wat te vertelen heeft, kan er zijn zegje tegen doen. Achteraf monteren wij de grappigste, meest ontroerende, hilarische, ... momenten op DVD. Meer info
JDesign the way to create in Gullegem
Hoge kwaliteitsproducties én aan betaalbare prijzen. Meer info