Nu Online
Momenteel zijn er 76 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

geldkado

  26-9-2012 11:49:57
Hey iedereen,

wij zijn ondertussen zelf bijna drie maanden getrouwd en mogen dit weekend als getrouwd koppel, een vriend en vriendin hun mooiste dag gaan meemaken. We geven steeds geld, maar een enveloppe is uiteraard maar een enveloppe. Dus proberen we telkens iets creatiefs en niet al te gemakkelijk te bedenken. Zijn ondertussen al gepasseerd: een telefoonboek met de cijfers van een rek.nr. in aangeduid, een boompje met geldvlinders, een voetbal gevuld met kleingeld en shampo, een geldtaart, een kruiwagen vol zand en klein geld, een gelpot, een paraplu met geld, opdrachtjes in ruil voor geld, flessen gevuld met rietjes( geld in de rietjes),... lege bierbakken(die dan moesten geruild worden om het geld te ontvangen)

en nu hebben we dus nood aan inspiratie...alle ideetjes zijn welkom

groetjes

Jessica
7-7-2012
Meld misbruik



Reacties: 28 | Gelezen: 2565


Sara
6-10-2012
 Meld misbruik26-9-2012 12:23:06

geldorigamie en dan een diarama maken. heb ik al paar keer gedaan, is zeer leuk om te doen. gewoon googlen op money origami en dan best euro erbij zetten want er is veel voor dollars alleen. mijn beste ooit was een landschap met een poppetje uit papier met een geld bikini en dan geld palmboompjes en in de zee zaten eurovissen



kelly
13-7-2013
 Meld misbruik26-9-2012 12:23:45

Kleingeld met dikke bruine tape inwikkelen (hebben ze werk mee)



kelly
13-7-2013
 Meld misbruik26-9-2012 12:24:22

Amai sara, creatieve!!!!!!!!!!



Fien
12-12-2012
 Meld misbruik26-9-2012 12:58:10

Ik hoop echt dat wij op onze trouw geen "vuile" geldcadeaus gaan krijgen. Daarmee bedoel ik idd zo'n kruiwagen met zand bijvoorbeeld. Ik zou al niet weten wat ik daarmee zou moeten doen. :) Ik hoop ook dat niemand gaat afkomen met opdrachtjes op het feest, want daar heb ik echt geen zin in. Wordt dat veel gedaan, opdrachtjes?



Eva
13-9-2013
 Meld misbruik26-9-2012 13:21:52

Wij hebben ooit eens voor 500 euro allemaal stukken van 2 euro ingevroren in een gigantische ijsblok :D
En op de trouw van een vriendin kwam er iemand met briefjes van 100 euro in plastic verpakt, en daarna in warme wax vastgekleefd.



Jente
26-10-2013
 Meld misbruik26-9-2012 13:45:46

Wat ik al heb zien passeren op een trouw was een piñata gevuld met geld/snoepjes/euromillionsbiljetten. Dat zorgt wel voor wat hilariteit op het feest . Een collega van mijn vriend heeft blijkbaar eens geld 'gestort'...in beton (ik hou mijn hart al vast voor onze trouw).



Katrien
23-6-2012
 Meld misbruik26-9-2012 13:50:47

Amai,

Allemaal keileuke ideetjes, die ga ik zeker onthouden aangezien wij volgend jaar naar verschillende trouwfeesten moeten.

@Sara: geldorigamie is supermooi! Ik had gehoopt ook zoiets te krijgen, maar helaas...
@ Fien: wij hebben gelukkig geen 'vuile' cadeaus gekregen, enkel een levensgrote envelop gevuld met een 3000-tal gewone enveloppen. In sommige enveloppen zat geld, maar in vele zat er glitter (onze woonkamer lijkt hierdoor soms nog te 'glitteren' :D) en in één zelfs een paar frieten (jakkes). Echter, onze beste vrienden die vorig jaar zijn getrouwd kregen van iemand een geit, die een condoom had ingeslikt waarop een bankrekeningnummer vermeld stond... (vond ik wel goor). Ze hebben wel nog steeds de geit in hun tuintje staan :D :D.

Opdrachtjes hebben wij gelukkig niet moeten doen, maar dat kwam vooral omdat iedereen wist hoe zeer mijn man daar een hekel aan heeft. Ik denk dat, als je dat op voorhand duidelijk maakt aan de gasten, de meerderheid daar wel rekening mee gaat houden.

Nog heeeeel veel succes met de voorbereidingen aan de aanstaande trouwertjes en (als ik het mij goed meen te herinneren??) nog heeeeel veel succes aan Jessica met de gezinsuitbreiding

Groetjes,
Katrien



Jolien
22-9-2012
 Meld misbruik26-9-2012 13:56:24

Wij hadden 100 lege bakken bier voor onze voordeur staan, vastgebonden met plastieken bandjes zodat wij het huis niet binnen konden. In onze achtertuin stonden dan alle lege flesjes uitgestald.

Wat wij ook nog kregen was een papfles gevuld met badzout en daarin geld. Waardoor nu mensen denken dat ik zwanger ben omwille van de papfles :)



Kirsten
13-5-2011
 Meld misbruik26-9-2012 14:02:17

wij hebben varkentjes gekregen in een baal stro gevuld met rijs en centjes dat vond ik zelf heel leuk;
wij hebben al eens theedoos gevuld met centjes (in elk vakje andere muntjes) en verder hebben we ook al hartje gevuld met allemaal liefde is jes in rolletje (zoals je doosje hebt met voor elke dag een wijsheid en zo) en dan in sommige rolletjes centjes gestoken;
iemand die ik ken heeft geld in betonblok gekregen is wel lastig om eruit te krijgen volgens mij;
vrienden hebben een kader gekregen met allemaal muntjes en briefjes in;
andere vrienden hebben een glazen papfles gekregen gevuld met allemaal muntjes.

hopelijk ben je er iets mee!

veel plezier!



Elisabeth
29-9-2012
 Meld misbruik26-9-2012 14:28:53

Haha, dat met die geit is hilarisch!! Maar toch liever niet op onze trouw :-))



Fien
29-5-2013
 Meld misbruik26-9-2012 14:33:57

Een schatkistje kopen: te vinden in speelgoedwinkels. Vullen met echte centen, oude sieraden die over the top gaan, chocolade centjes,...
Ander ideetje dat we eens deden is een speelgoedkluis (toen gevonden in Bart Smit), was met codeke en al, daar het geld in gestopt.



Sofie
6-7-2013
 Meld misbruik26-9-2012 14:53:18

500 enveloppen dichtplakken en in sommigen stop je iets in... Veel werk!!

En bij onzen buren heb ik allemaal 50 centen in kroonkurken geklopt..
Ooooh die heeft ook zijn werk gehad ze

Bij mij mogen ze wel met zo'n dingen afkomen!! Vind het best leuk dat mensen moeite doen om origineel uit te hoek te komen ipv gewoon een enveloppeke



Fien
12-12-2012
 Meld misbruik26-9-2012 15:00:10

Katrien, misschien een dom idee, maar wat moest het bruidskoppel dan doen met dat bankrekeningnummer? En ja, ik hoop ook dat onze gasten ons goed genoeg kennen om te weten dat we daar allebei een hekel aan hebben, maar we kunnen moeilijk naar iedereen een sms sturen om te zeggen dat ze gewoon een envelopje moeten meebrengen hé. ;)



Fien
12-12-2012
 Meld misbruik26-9-2012 15:00:23

*een domme vraag, bedoelde ik :)



Tina
19-7-2013
 Meld misbruik26-9-2012 16:07:50

Bij vrienden van ons hebben ze een etalagepop gevuld met rolletjes geld en van dat PUR schuim...
Daar ben je ook enorm lang aan bezig



Katrien
23-6-2012
 Meld misbruik26-9-2012 16:58:12

Hey Fien,

Helemaal geen domme vraag hoor, was mijn schuld, was nog vergeten bij te vertellen dat de personen die dat geitje hadden gegeven hun cadeau op die bankrekening hadden gestort. Onze vrienden moesten eerst dat papiertje te pakken krijgen voor ze het geld doorgestort kregen :). Maar het was echt hilarisch: het feest vond plaats in het 's Graevenhof in Schilde (chique zaal dus) en ineens kwamen ze daar binnen met zo'n geitje :D :D.

Sorry, nog even over onze grote envelop, die hadden we van mijn broer/getuige gekregen, waarbij hij volgend gedichtje voorlas (vond het zo grappig, dat ik dat toch even met jullie wilde delen):

''Al een tijdje wisten we dat jullie zouden trouwen
maar wij waren drukker bezig met verbouwen.
Het drong tot ons door de laatste twee weken
dat we nog een cadeau in elkaar moesten steken.
We wisten niet wat kopen
en op een nieuw servies waren jullie nu ook niet aant hopen.
Een cadeaubon vonden we wat onpersoonlijk
en bloemen of champagne krijgt elk bruidspaar gewoonlijk.
We hadden ons geld kunnen gieten in cement
maar dat vonden we niet echt attent.
Of we konden het geld laten opeten door een geit
(hihi, ik had hem gewaarschuwd dat ik geen beestjes wilde :D)
maar dan zaten jullie achteraf met al dat sch*t
Na een tijd denken hebben we besloten wat we wouden
we hebben ons cadeau gewoon simpel gehouden.
Want waarom moet elke trouwcadeau eindigen in een mopje,
op de uitnodiging stond toch gewoon een envelopje! :D''

Ik vind het nog steeds zoooo hilarisch! Enkel jammer dat wij het niet meer verder kunnen gebruiken :D. Misschien is iemand anders er mee op weg geholpen?

Veel liefs,
Katrien



Vanessa
2-6-2012
 Meld misbruik26-9-2012 17:46:05

Wat we al eens met een grote groep hebben

gedaan is een grote tractor band met geld en purschuim opvullen!



sofie
8-9-2012
 Meld misbruik26-9-2012 18:10:33

Ik heb ooit geld verstopt in een aantal appels (met een appelboor). En dan in een grote appelmand, briefje eraan: een appeltje voor de dorst....



Sabrina
8-6-2013
 Meld misbruik26-9-2012 20:55:46

Wij hebben een keer geldstukken (1 en 2 EUR) in een kaars laten gieten, een groot exemplaar is het geworden. Het bruidspaar heeft die kaars een hele winter laten branden en telkens kwamer er wat geldstukken vrij. Ze hebben er lang plezier aan gehad!



Bruidje2013
25-5-2013
 Meld misbruik26-9-2012 21:56:48

Dat wou ik ook net posten Sabrina!



mieke
13-7-2013
 Meld misbruik26-9-2012 22:28:15

wij zijn deze zomer naar een trouw geweest waar een heel deel vrienden allemaal 1,2 en vijf centen in aardappelen hadden geduwd. enig nadeel was wel dat die centjes verkleurd zijn.
wij hebben zelf nog met de klj allemaal samengelegd en het geld gewisseld in briefjes van 5 euro en dan in telefoonboeken verstopt, als je die briefjes goed tussen de naden van de telefoonboeken steekt vallen ze er niet uit als je ermee schudt. we hadden wel de boeken genummerd en opgeschreven waar we het geld hadden gestoken, na enkele maanden heeft het trouwkoppel dan een lijstje moeten tonen met waar ze het geld al hadden uitgehaald, er zaten natuurlijk ook boeken in waar we niks hadden ingestoken. moet zeggen dat ze alle telefoonboeken één voor één, pagina per pagina hebben bekeken o alles te moeten vinden
groetjes



Sabine
18-5-2013
 Meld misbruik27-9-2012 6:47:34

Wij hebben voor onze vrienden geld in een betonblok gestoken met hun onitialen erop, het geld stak in het betonblok wel in buisjes zodat het niet vuil zou worden, en kappen maar. Voor onze andere vrienden die nog bezig waren met verbouwen hebben we een kartonnen huis gemaakt en deze volgekleefd met munten en in het dak ook de initialen verwerkt.
Groetjes,
Sabine



minke
7-7-2012
 Meld misbruik27-9-2012 8:24:03

Wij hebben enkel brave cadeaus gekregen zoals een ballon met geld in. Heeft hier 1,5 maand gestaan. Wel opletten wat je doet! Ik ken een getrouwd koppel waar ze het geld in een blok met een soort lijm gestopt hadden. Wat bleek achteraf? Ze kregen het niet meer kapot en het middel om de lijm op te lossen kostte zoveel als het geld dat er in zat. Zij hebben nu een heel dure versuiering staan in hun living.



Karen
14-6-2014
 Meld misbruik27-9-2012 8:43:20

Ik heb voor mijn collega een grote sneeuwbal gekocht bij blokker,
daar heb ik langs de ene kant hun foto (van op facebook) geplakt en daarvoor heb ik drie briefjes gestoken in een hartje gevouwd.
De achterkant heb ik onze wensen geplakt met gedichtje en onze namen.
Dit heb ik dan ingepakt in doorzichtig papier met strik zij vonden dat een zeer leuk cadeau,
staat nog steeds op de kast met het geld er in :-D omdat het zo mooi was, als je wil stuur ik jou de foto ervan even door...

Groetjes



virginia
5-1-2013
 Meld misbruik27-9-2012 11:12:17

Onze familie zijn voornamelijk koks en bakkers... voor de trouw van een nichtje vorig jaar hadden wij een heel groot chocoladehart gemaakt (50x50) van witte chocolade en met voedingskleuring (rood) zo wat gemarmerd gemaakt en dan een groot bedrag aan 1 en 2 euro's erin gesmolten. Jammere was natuurlijk dat zij ook bakkers waren en dus wisten dat het au bain marie zeer simpel was om de centen eruit te krijgen.
was wel mooi om af te geven.



sofie
1-9-2012
 Meld misbruik27-9-2012 11:26:38

hoikes,
die cadeau's zijn allemaal leuk hoor,

maar wij hadden ook al kleingeld gekregen van alle vrienden tussen kleefband gestopt,
twas onbegonnen werk om te tellen, al die 1, 2 en 5 centjes.

Hou er rekening mee als je naar de bank gaat, dat je ferm mag betalen om al da kleingeld te doen tellen.
Das minder leuk.





caroline
9-6-2012
 Meld misbruik27-9-2012 12:54:31

Wij kregen een puzzel van 1000 stukken (zonder voorbeeld:)!) die we in elkaar moesten steken en op de achterkant stond de code van een bankrekening waar ze geld op hadden gestort. Ook eventjes aan bezig geweest :).



virginia
5-1-2013
 Meld misbruik28-9-2012 10:18:46

Sofie: Dat is juist, je betaalt vrij veel, zelfs om ze gewoon te wisselen. Maar ik zou geen euromunten gebruiken die kleiner zijn dan 1 euro. dat is onbegonnen werk en je verliest er zeer veel op.
De ideeën hier zijn wel om in het achterhoofd te houden!


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...