Nu Online
Momenteel zijn er 267 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

ons dagje 08/09

  19-9-2012 21:54:15
Hey,

Eigenlijk wilde ik wachten tot ik wat foto's had om een verslagje te posten... Maar ik word stilletjesaan gek van dat wachten op de eerste foto's .

We zijn op 8 september in het huwelijksbootje gestapt. De weergoden en onze 'sterretjes aan de hemel' hebben goed hun best gedaan. Beter weer konden we gewoon niet wensen.
De dag begon voor m'n man wat hectisch. Zijn mama werd om 7u30 verwacht voor haar make-up. Die dame netjes op tijd, maar z'n mama was niet bereikbaar. Uiteindelijk heeft ie mij iets voor 8u (totaal gestresst) gebeld of ik of m'n mama al klaar waren met ons haar. Dit was zo dus is m'n mama vroeger dan gepland gemaquilleerd.
Blijkbaar had m'n schoonmama zich verslapen en ze kwam om 8u20 binnengestapt alsof niks aan de hand was.
De dame van de make-up, Nele Van Hecke, heeft alles mooi opgelost gekregen. Ze verdient een echt lofzang, levert prachtig resultaat in no-time. Ook met m'n proef zat ze er meteen op.
Na mijn make-up heb ik m'n kindjes aangekleed. Ze waren wonderwel erg braafjes, beetje onder de indruk denk ik.
Nadat m'n getuige gearriveerd was, was het tijd om m'n kleedje aan te trekken. Dat vond ik een leuk, speciaal en intens moment. En dan een smsje: Ik ben tiptop in orde & zal nu vertrekken!! Love you heel heel veel. xxx
Ik ben traditioneel van de trap gekomen, de deur geopend en daar was ie dan: m'n prins! Super kriebelmoment... ZALIG!
Om 10u45 hadden wij ons wettelijk huwelijk in het stadhuis van Brugge. De man van m'n nicht werkt aan het stad en had enkele anekdotes doorgegeven van onze relatie aan de schepen. Grappig moment als ie ineens begon te vertellen over ons zonder dat we dat verwacht hadden.
De foto's werden genomen door profpict. Dit is een koppel dat in bijberoep werkt. Ze zijn nog niet zo bekend, maar weten wel waarmee ze bezig zijn. Vooral zeer ongedwongen in omgang en een zeer scherpe prijs.
Voor ons kerkelijk huwelijk hadden we voor ceremoniebegeleiding gekozen. We boekten ceremonie Patrick en kregen z'n collega Peter. Hij was erg capabel.
Bij het binnenkomen in de kerk was m'n man al erg emotioneel alsook m'n papa (schattig ). Ik had m'n emoties de hele dag goed onder controle. We hadden veel kinderen in de kerk en kozen voor onze eerste lezing voor een prentenboek (geprojecteerd en voorgelezen op een tapijt) van Rikki & Anni. Daarna konden de kinderen naar de kinderopvang (jaja is aanwezig in de kerk = handig!!). M'n vriendin las een zelf geschreven tekst voor over ons: SUPER! Voor zij die het es willen lezen, stuur ik het wel door. We hadden persoonlijke geloften geschreven. M'n ventje kreeg ze bijna niet over z'n lippen van emotie...
Na de kerkdienst was het aansluitend receptie voor al onze gasten in de Plaetsemolen (Oedelem). De receptie was buiten: springkasteel voorzien, zelf pinata's gemaakt, verkleedkoffer gezet... Alle kids waren triestig dat ze huiswaarsts moesten keren tegen 19u.
Onze tafeldecoratie was afgestemd op het bruidswerk. We hebben gewerkt met ledlampjes en gelbolletjes en bloemen. Als bloemiste kozen we ook iemand in bijberoep: belle-et-fleurs. Ik wou per se pioenrozen en ze heeft ervoor gezorgd wat niet evident is buiten het seizoen.
Onze traiteur was Taverlani. Ook heel tevreden van. Prijs/kwaliteit erg goed!
'Klein' schrikmomentje: de ijstaart werd op een hoge tafel geplaatst en m'n man mocht de brandende alcohol erover gieten = flamberen. We denken dat de tafel te hoog was, want de vlam sloeg over op z'n kledij. Gans z'n bovenlichaam stond in brand!! Ik was echt serieus in paniek. M'n ventje heeft in z'n kindertijd ook een serieuze brandwond opgelopen op de borst. Gelukkig hebben ze het vuur snel kunnen blussen, maar zoiets blijft wel een tijdje nazinderen... Maar hij had zich gelukkig niet gekwetst en zelfs aan z'n kostuum is er niks van te merken.
M'n mama heeft dan nog een emotionele speecht gedaan in de aard van: 'beste schoonzoon, vandaag geven we jou ons dierbaarste bezit, onze dochter, zorg er goed voor... Tranen met tuiten moest ie huilen op dat moment.
Ons dansfeest was goed, maar ik had er iets meer van verwacht. Door het verplicht aansluiten op de installatie van de zaal misten we toch wat volume. Onze dj had zonder verwittigen en collega naar ons feest gestuurd en daar waren we niet erg gelukkig mee. De dj heeft geluisterd naar onze verzoeken, maar speelde de liedjes vaak tot het einde uit, povere overgangen... Beetje ontgoocheling dus.
Hilarisch moment was wel toen een bende gasten de verkleedkledij van de kindjes ontdekt had en daarmee op de dansvloer verscheen.
Ons dansfeest liep tegen 2u30 al op z'n einde. Gelukkig zijn er nog een 10-tal mensen tot 3u30 gebleven, maar voor mij had het langer mogen zijn. Lag het aan de dj, of aan het feit dat we maar 75 avondgenodigden hadden of omdat iedereen er al bij was van de receptie van 16u30. Velen hadden ook al stevig gedronken en waren daardoor mss iets sneller moe... Dat is zo het enige minpuntje aan ons feest.
Voor de rest was de dag echt super, geweldig, persoonlijk, emotioneel...
Jammer dat het allemaal gepasseerd is. Ik betrap me er vaak op dat ik er nog mee bezig ben in gedachten.

Vele groetjes,

Sofie

sofie
8-9-2012
Meld misbruik



Reacties: 8 | Gelezen: 2727


Eline
20-7-2013
 Meld misbruik19-9-2012 22:07:27

Mooi verslagje! Prachtig om te lezen, zo een emotionele dag...
Het is precies toch nog een leuke dag geweest buiten die paar minpuntjes.
Gelukkig heeft je man niks overgehouden van het vuurongeluk!!!
Het moet ook wel een plezante dag geweest zijn voor de kinderen.
Ik wacht samen met jou vol ongeduld op de foto's



Nathalie
6-6-2014
 Meld misbruik19-9-2012 22:13:07

Super verslagje! Ben wel blij dat je ventje niet gewond geraakt is!! Ik zou ook in paniek geweest zijn... Kijk al uit naar de foto's



Thierry

 Meld misbruik20-9-2012 17:25:28

Bijna alle DJ-teams (ook hier op deze site) hebben geen eigen DJ's, maar bellen gewoon een andere trouwfeest-DJ, en laten hen draaien onder de naam van het DJ-team. Het DJ-team neemt gewoon zijn winst op de prestatie (ongeveer 25 % duurder dan hetgene de DJ zelf krijgt).
Dus nee: een DJ-team heeft geen enkele toegevoegde waarde. Het kost wel meer, en je weet niet wie je effectief zult krijgen.
Bieden ze extra zekerheid? Nee, want iedere DJ die een beetje professioneel bezig is, heeft een backup.
Maar bovenal: de DJ-teams werken liefst met goedkope DJ's ... . En dit heb jij jammer genoeg ondervonden.





Jente
26-10-2013
 Meld misbruik21-9-2012 12:05:23

Leuk verslagje! Ik ben heel benieuwd naar je foto's want wij gaan waarschijnlijk ook de Plaetsemolen boeken én kiezen voor Taverlani. Nu hebben we de zaal alleen nog maar leeg gezien dus ik ben wel benieuwd hoe het er volledig ingericht uitziet!



Redactie

 Meld misbruik26-9-2012 11:23:53

@Thierry
Hier ga je toch een beetje te kort door de bocht hoor. Volgens jou doet iedereen die met onderaannemers werkt het dus puur voor het geld en zou je dus meer betalen voor minder kwaliteit?

Ik dacht het niet. Wij kennen meerdere DJ-teams die werken met goede DJ's, die niet duurder zijn en waarbij de DJ's blij zijn dat het management van het team zorgt dat er voldoende boekingen zijn, want de meeste DJ's hebben ook nog een full-time job.

Daar tegenover kennen wij ook voldoende DJ's die niet in een team werken, ongelooflijk duur zijn en waarbij je zou weglopen als je ze hoort draaien.

Bovendien valt uit het verslag niet op te maken of het hier nu over een DJ gaat die zijn collega stuurt of over een Team die een andere DJ dan voorzien stuurt.

Eerlijk gezegd vind ik dit niet de plaats noch de manier om collega's af te breken.



Thierry

 Meld misbruik29-9-2012 12:08:55




Thierry

 Meld misbruik11-10-2012 18:46:29

Ik blijf het jammer vinden dat neutrale reacties verwijderd worden, terwijl ze voldoen aan alle gebruiksvoorwaarden vermeld op deze site: geen reclame, niet beledigend, er wordt geen enkele naam genoemd, ... .
We geven neutrale info vanuit onze ervaring.

Groeten,
Thierry



sofie
8-9-2012
 Meld misbruik12-10-2012 7:13:55

Ik zou zeggen Thierry: LAAT HET LOS MAN!
Ik ben deze topic gestart om m'n verslag te schrijven en niet om weer 1 of andere dj-vete in gang te steken!
Heb a.u.b. ook een beetje respect naar mij toe.

Met vriendelijke groeten,

Sofie


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Videoreportage nodig?
Nils Anderson Live Unieke live performances op topniveau! in Antwerpen
Zowel voor jullie ceremonie als jullie receptie zorgt Nils Anderson enkel voor de best mogelijke muzikale omkadering! Volledig op maat en uiterst professioneel. Meer info
 in Gent
Full Vision Studio Kwalitatieve videoproducties in Herentals
Professionele en betaalbare huwelijksreportages op maat. Meer info
CameraWorks Because we cam in Niel
Laat jullie perfecte dag niet verbrodden door amateurs maar reken op CameraWorks !! Dankzij onze TV ervaring is CameraWorks de perfecte videopartner voor jullie huwelijk !! Meer info
Gerard van Valen Videoproducties Videoproducties in Rucphen
Gerard van Valen cameraman, Van de mooiste dag een levende herinnering overhouden, altijd voor een vaste prijs, all in en ik reken geen reiskosten,ga naar mijn website www.gerardvanvalen.nl of bel mij op voor meer info. Meer info
DE PRAATPAAL EEN BUITENGEWOON VIDEOSOUVENIR in Kortrijk
Plaats een PRAATPAAL ergens in de feestzaal. Een paal met ingebouwde videocamera en microfoon. Iedereen die wat te vertelen heeft, kan er zijn zegje tegen doen. Achteraf monteren wij de grappigste, meest ontroerende, hilarische, ... momenten op DVD. Meer info
JDesign the way to create in Gullegem
Hoge kwaliteitsproducties én aan betaalbare prijzen. Meer info