Nu Online
Momenteel zijn er 148 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

kleren bruidsmeisje betalen?

  10-9-2012 20:32:20
Hoi,

Blijkbaar is het 'traditie' dat je als bruid en bruidegom de kleertjes van de bruidskindjes betaalt. Ons ene bruidskindje is ons zoontje, dus dat we zijn kleren betalen, dat is logisch. Voor hem (hij is 4) huren we een kostuum, want ons om en bij de 150 euro kost (alles in). Ik vind dit al behoorlijk veel, maar we zijn al gaan passen, en ik vond het écht supermooi. Zijn schoentjes heb ik gekocht in de solden (om één of andere reden groeien zijn voetjes echt niet snel, dus ze zullen zeker passen), dus die waren ook niet echt duur. Mijn ander bruidskindje is de dochter van mijn zus (en ik ben haar meter), ze is 10. Ik viel volledig uit de lucht dat ik blijkbaar volgens de traditie haar kleren moet betalen... Alleen trek ik mij verder geen ** aan van tradities. Maar ruzie met mijn zus (die dit blijkbaar wel verwacht) wil ik uiteraard ook niet. Als ik echter kijk voor deftige mooie kleedjes (die dan ook een beetje passen bij de rest van onze outfits, en winters zijn uiteraard) voor meisjes van haar leeftijd, vind ik eigenlijk alleen maar kleren van om en bij de 200 euro (zonder schoenen, bolero, ...) Ik voel me er eigenlijk echt niet goed bij om meer te spenderen aan haar kleren dan aan die van mijn zoon... Zelfs Timmy (mijn toekomstige dus) huurt zijn kostuum (ook om en bij de 150) om de kosten wat te drukken, en om dan 200 euro te geven aan haar kleren... Ik vind het echt moeilijk :-s

Marlies
14-12-2012
Meld misbruik



Reacties: 22 | Gelezen: 1448


Silke
4-5-2013
 Meld misbruik10-9-2012 20:49:03

Ik kan je daarin wel volgen. Wij hebben besloten om dat niet te betalen maar bij ons maken ze daar niet echt een probleem van. Je kan er altijd eens over praten met je zus? Misschien was ze zelf al wel van plan om dat zelf te betalen of je kan zeggen dat je de helft betaald ofzo?




Patricia
2-6-2012
 Meld misbruik10-9-2012 20:49:48

Hey Marlies,

Mja, van al dat "moeten" kreeg ik het ook op mijn heupen maar we zijn daar heel duidelijk in geweest van 't begin. 't Enige dat "moet" is wat wij zullen willen. De rest, zoals jij het zo mooi verwoord : **

Ga eens kijken bij Humpie Dump in Nederland? Maak er eventueel een leuke uitstap van. Wij hebben er een onvergetelijke dag aan overgehouden. Zij hebben prijzen die "niet pijn doen".

Of je kan eens kijken op mijn foto's. Weet niet of het jurkje je aanspreekt en het past met de andere outfits, maar voor 30 euro kan je 't hebben, bolero inbegrepen.

Groetjes



jkjkd
20-7-2013
 Meld misbruik10-9-2012 20:50:14

150€ voor een kostuum te huren voor een kind van 4 ? Dat vind ik wel veel, heb al veel kosrtuums gezien voor kinderen te koop rond ongeveer 50-80€.

Wij kopen ook de kleren voor ons bruidskindje (is ook niet ons kindje), maar wij gaan gewoon mooie kleertjes kopen en dat zal zeker geen 200€ worden.



Peggy
28-9-2013
 Meld misbruik10-9-2012 20:54:32

Mijn zoontje is ooit ook gevraagd als bruidskindje. Allemaal super leuk natuurlijk maar uiteindelijk bleek dat we de kleding ook zelf moesten betalen. De bruid bepaalde wel hoe zijn kleding er uit moest zien. Witten linnen broek, bruine schoenen, en beige hemdje.

Ik ben uiteindelijk van 's morgens tot aan de receptie mee moeten gaan om mijn zoontje van 4 te begeleiden want daar hadden ze (begrijpelijk) zelf geen tijd voor maar dit was heel vermoeiend.

Als tegenprestatie kreeg hij een entreekaartje voor de zoo van Antwerpen, ik moest dan wel zelf nog de inkom betalen

Ik weet niet of dit met traditie te maken heeft maar ik voelde me wel niet goed dat ik het zelf moest betalen maar me wel aan bepaalde kledingregels moest houden.



Marjan
20-4-2013
 Meld misbruik10-9-2012 21:01:16

Ik snap dat je het veel geld vindt om te betalen voor al je bruidskindjes, maar ik begrijp ook waarom dit "traditie" is. Stel je eens in de plaats van die ouders. Je zus/broer of vriendin/vriend gaat trouwen en vraagt of je dochter/zoon bruidskindje wil zijn - je eerste reactie is waarschijnlijk: tof! Maar... de bruid en bruidegom kiezen wel zijn/haar kleren en deze zullen 200 euro kosten... wat je zelf moet betalen. Terwijl je misschien maar 50-100 euro zou uitgegeven hebben als je de kleren zelf had gekozen. Je koopt voor die trouw waarschijnlijk ook al een nieuwe outfit voor jezelf en voor je partner, en dan komt dat er nog eens bij... Ik zou dit zelf niet durven vragen, maar dat is uiteraard een persoonlijke keuze... Anyway, zoals jkjkd zegt: kan je niks vinden in een lagere prijscategorie?



Fien
12-12-2012
 Meld misbruik10-9-2012 21:07:05

Ik vind het maar normaal dat als je per se een kindje als bruidskindje wil, je de kleren ook zelf betaalt.

Als de ouders er zelf op zouden staan dat hun zoon/dochter bruidskindje is (en het jou dus zo'n beetje opdringen), dan zou ik wel verwachten dat ze het zelf betalen.



Marlies
14-12-2012
 Meld misbruik10-9-2012 21:18:27

Ik voel dat ik me misschien even moet verdedigen :-) Ik heb niemand gevraagd om wat dan ook te doen of te zijn, maar mijn metekindje (waar ik een hele goeie band mee heb), vroeg, zodra ik zei dat we gingen trouwen, of ze bruidsmeisje mocht zijn. Ik heb uiteraard ja gezegd, maar wist absoluut niet wat een bruidsmeisje doet of wat dit dan inhoudt naar traditie toe... Wat ze draagt is mij eigenlijk eender (zolang het maar feestelijk is), maar ze is al 2 jaar non-stop over die trouw bezig, en ik wil haar ook niet teleurstellen... Mijn zus heeft gezegd dat ze ervan uit was gegaan dat ik dat ging betalen, maar dat zij dan wel wilde kijken voor schoenen en dergelijke, aangezien ik helemaal niet wist dat dit de gewoonte is. Toen ik ja zei tegen haar als bruidsmeisje, had ik in gedachten om voor haar juweeltjes te kopen die pasten bij de mijne, als cadeau. Dat idee is ondertussen al geschrapt, vanwege die kleren... Ik wil uiteraard liever iets vinden van 50 of 100 euro dan van 200, alleen vind ik niets (behalve humpie dump maar dat vind ik echt ver, auto rijden is ook niet meer goedkoop te noemen...). Misschien kijk ik gewoon naar de verkeerde winkels/sites? Ik heb al enkele kleedjes gezien van jottum die ik echt mooi vind, maar dat draait allemaal rond die 200....



Fien
12-12-2012
 Meld misbruik10-9-2012 21:31:30

Als ze zichzelf tot bruidsmeisje heeft benoemd, dan vind ik dat zij haar eigen kleren moet betalen.




Sara
6-10-2012
 Meld misbruik10-9-2012 21:57:16

wij hebben ook de regeling dat wij de kleren betalen en zij de schoenen. Wij hebben gewoon besteld bij humptiedump. Wij zijn er eerst zonder haar langsgereden maar achteraf was dat precies niet nodig want ik wist wat ik wou.

bij c&a heb je vaak ook leuke chiquere kleedjes of eventueel in de feestcollectie van h&m of zara.



Jolien
22-9-2012
 Meld misbruik10-9-2012 22:04:27

Bij Didi vind je goedkopere kleren en heel speciaal. Het is duurder als c&a, maar wel heel speciaal en mooi. En prijs valt goed mee vind ik. De kleedjes + golfjes van ons bruidskindjes hebben rond de 90eur gekost voor hun 2. Toen was er wel een klein percent af wegens solden maar niet veel.



sarah
3-8-2013
 Meld misbruik10-9-2012 22:05:36

of online bij laredoute en dan de vertbauted collectie

Ik denk dat ik voor mijn bruidskindjes het kleedje of rokje of weet ik wat wat ik ga vinden ga betalen maar voorbeeld aan ouders ga vragen kun jij zorgen voor vb wit truitje/vestje en witte sokken en schoenen
maar dan er ook bij zegge dat het mij ni kan schelen dat het van de zeeman of van topontwerper komt als het maar wit zie

alle snapje ;)

groetjes sarah
ps: ik weet ni waar je van bent maar vb in offerande straat in antwerpen heb je marokaanse winkels en daar hebbe ze hele goedkope feestkleedjes voor kinderen



Vicky
15-9-2012
 Meld misbruik10-9-2012 22:28:56

ik heb het kostuum voor mijn zoon gekocht via suits you well, 39 euro kostte dat alles samen (broek, vest, jas en wit hemd).

voor onze dochters (de dochters van mijn ventje: bijna 18 en 10 en onze dochter samen: 2,5) kochten we hun jurken bij bruidskledij steven in torhout. daar hebben ze een gedeelte van de collectie van humpiedump/suits you well. wij betaalden 2 x 125 euro en 105 euro per jurk, retouches inbegrepen. ik weet niet van waar je bent, maar dit is misschien een oplossing?
toen ik ging kijken op de site (wat je beter niet doet natuurlijk) van humpiedump kostte het jurkje voor ons kleinste daar wel 25 euro minder, maar ja, voor 25 euro heb je ook niet naar nederland gereden, natuurlijk.
als ze standaardmaten heeft, zou ik dat zeker online durven kopen. je moet maar ns kijken op de beide sites, mooie dingen hoor voor zeer schappelijke prijzen. en je kan nog altijd bellen om te vragen of een bepaalde jurk groot of klein tailleert



Marlies
14-12-2012
 Meld misbruik10-9-2012 22:50:09

ja, daar wou ik nog eens gaan kijken alleszinds, bij bruidskledij steven. Ik woon in Brugge :-) Het kostuum van Daan (ons zoontje dus) is inderdaad wel duur, maar het is echt ongelooflijk mooi, 't is een heel klassiek kostuum met een pitteleir (of hoe dat ook noemt :-p) en alles erop en eraan. En aangezien hij dat nooit meer zou aandoen... Zodra je gaat kijken naar duurdere merken (zelfs in outlet) voor een kostuum, zit je al aan hetzelfde bedrag voor gewoon het vestje. Zowel van Timmy als van Daan komen ze van Vanwynsberghe (Kuurne)



sarah
18-8-2012
 Meld misbruik10-9-2012 22:50:47

Hey wij hadden 3 meisjes en 1 jongen. De kindjes van onze getuigen. Wij hadden vooraf afgesproken hoeveel we gingen spenderen aan de kleedjes en dat is ons goed gelukt. De meisjes hadden kleedjes van Cyrillus en het jongetje van de communie collectie van JBC. Aan de schoentjes wilden we iets meer geven omdat ze die nadien nog konden aandoen. In totaal was elke kind gekleed voor een 100€ denk ik. Ik ben er eigenlijk nooit vanuit gegaan dat de ouders dit zouden betalen omdat het ons feest was. Maar ik vind dat je dit zeker moet kunnen bespreken met je zus.



minke
7-7-2012
 Meld misbruik10-9-2012 23:11:08

Onze jongens hadden een communieoutfit aan -50 euro, een hemd uit jbc - 10 euro. Onze meisjes zijn van zijn kant van de familie en wonen in engeland. Daar verkopen supermarkten bruidskleedjes voor ongeveer 50 pond voor de hele outfit (schoenen incl) Ik vond het logisch dat we dit betaalden vermits ik specifieke eisen had(moesten de kleur rood in komen, maar het juiste rood want daar is zoveel verschil in!) Misschien dat posten naar belgie niet zo duur is? Kijk eens op engelse websites voor pagegirls of flowergirl outfits.



Liesbet
13-4-2013
 Meld misbruik11-9-2012 10:13:06

je kan altijd eens gaan kijken naar de turkske winkeltjes in brussel (rue de brabant)daar hebben ze allesins kostuumpjes en prinsessenjurkjes hangen voor heel jonge kindjes voor een fractie van de prijs



Gitte
14-4-2012
 Meld misbruik11-9-2012 10:25:45

Ik heb zelf ook de kleren van de bruidskindjes betaald, maar niet de schoenen. Ik heb de kleren gekozen en gekocht, maar qua schoenen de ouders compleet vrij gelaten. Mijn zoontje heb ik natuurlijk helemaal in het nieuw gestoken, het bruidsmeisje (dochtertje van schoonzus) heeft een jurk, onderrok en bolero gekregen en de andere jongen (zoontje van mijn beste vriendin/getuige) heeft hetzelfde hemdje en cardigan gekregen als mijn zoontje. Hij droeg verder gewoon een jeans die hij al had. Ik kon hem niet meenemen om te shoppen (ze wonen in Florida) en hij zat net tussen 2 maten. De kleren van het meisje kwamen van Verbaudet, die van de jongens van bij Fred en Ginger. Verbaudet is helemaal niet duur en heeft echt leuke jurkjes, maar voor jongens vond ik niks.

Ik weet niet waar je woont en of het haalbaar is, maar bij DOD in Brussel verkopen ze ook Jottum, alleen een pak minder duur, het is wel de collectie van vorig jaar. Ik ben er zelf ook gaan kijken (toen de communiecollectie er was) en ze hadden schitterende dingen, maar voor mij niet in de juiste kleuren helaas. Ze hebben ook andere bekende merken. Zo heb ik voor dat bruidsmeisje eens een feestelijk jurkje van Barbara Farber gekocht met bijpassende bolero voor zo'n 50 euro. Misschien is dat een optie?



Marlies
14-12-2012
 Meld misbruik11-9-2012 10:26:52

Hey liesbet, je trouwt op mijn verjaardag :-) proficiat :-p



Tom
25-8-2012
 Meld misbruik11-9-2012 10:47:03

Hey

Ik denk inderdaad dat jullie dit zullen moeten betalen,
Maar wij hebben alles besteld via suitsyouwell.nl en betaalden 30 euro voor onze bruidsmeisjes en iets meer voor de bruidsjongen.

wij hebben alles laten verzenden en alles was in orde, goeie service, ze hadden ons een verkeerde maat hemd op gestuurd en toen ik belde hebben ze meteen de juiste verzonden, nog voor ik het ander hemdje moest terug sturen. een aanrader dus

Groetjes



iris
20-7-2013
 Meld misbruik11-9-2012 12:42:31

Ik heb 4 bruidskindjes ,waarvan mijn drie zoontjes en mijn zus haar meisje
En ik betaal die van mijn kinderen en mijn zus doet van haar dochtertje dat was voor ons zo dadelijk in orde.. maar ik heb ook niet verlangd dat het mijn zus moest kopen wat ik wou ... ze houd rekening met mijn kleed en rekening met wat mijn kinderen van kleur in hun kleding hebben,ze moeten gekleed zijn zeg ik altijd dat ze achteraf nog kunnen dragen ,want anders ben je geld kwijt voor 1 x gedragen te hebben!maar ik zorg wel (allee de toekomstige echtgenoot) dat het bruidsmeisje bloemen heeft en die betalen wij wel.



Michèle
1-12-2012
 Meld misbruik12-9-2012 18:23:27

Ik vind dat je de kledij moet betalen wanneer jij graag wil beslissen wat ze dragen. Als het jou niet uitmaakt wat ze draagt, dus geen bijpassende kledij en het iets is wat de mama zelf kan kiezen zou ik er als "mama van" geen probleem mee hebben dit zelf te betalen.
Maar ik zou niet betalen voor kledij die ik niet zelf kan kiezen, hierdoor misschien niet mooi vindt en het haar nooit meer aandoen!
Wij kiezen ervoor om geen bruidskindjes te nemen. Niet om deze discussie te vermijden, maar misschien ook al weer een pluspunt!



Silke
5-7-2013
 Meld misbruik22-10-2012 7:49:54

Als je idd zelf wil beslissen wat ze aandoen vind ik het normaal dat jullie dat betalen.
Al zou ik dan afhaken ik beslis zelf wat mijn kinderen aandoen en betaal het dan ook zelf


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...