Nu Online
Momenteel zijn er 254 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

wanneer naar gemeentehuis?

  10-9-2012 19:00:25
Hallo,

Hoever op voorhand kan je best naar het gemeentehuis gaan voor het vast te leggen? Ik heb op de site van mijn gemeente gekeken en daar staat:" Als u van plan bent te huwen en u heeft reeds een datum vastgesteld kan u deze best onmiddellijk doorgeven op het gemeentehuis", maar ik had ergens anders gelezen dat het maar kan vanaf een jaar op voorhand??

Groetjes

anke
24-5-2014
Meld misbruik



Reacties: 7 | Gelezen: 1270


sarah
13-10-2012
 Meld misbruik10-9-2012 19:05:52

het is wel ng een eindje van jullie... een jaar vooraf kan wel kloppen maar je kan het altijd es gaan vragen in gemeentehuis maar zorg er dan wel voor dat de zaal dat jullie willen dan ook vrij is...wij hadden een datum voorzien , vastgelegd in gemeentehuis en wat bleek, feestzaal was al volboekt..dus andere datum moeten nemen



anke
24-5-2014
 Meld misbruik10-9-2012 19:11:34

Ja het is inderdaad nog veraf, maar ik wil zeker weten dat als we de zaal vastleggen het gemeentehuis ook zeker vrij is dan he :)



Saar
7-9-2013
 Meld misbruik10-9-2012 19:18:31

Wij zijn 14 maanden voor onze trouw langsgegaan, maar we moeten terugkeren als het nog zo'n 6 maanden is. Ze hebben de datum al opgeschreven, maar uur vastleggen kon nog niet.



tessa
12-12-2012
 Meld misbruik10-9-2012 19:26:21

bij ons in knokke kan dat pas maar 6 maand op vooraf dus dat hangt af van je gemeente.



debora
18-7-2014
 Meld misbruik10-9-2012 20:40:04

Onlangs was ik bij de gemeente en had al is geïnformeerd. Hun agenda bleek al tot november 2013 vol te staan. Dus als ik dag en uur zeker wou kunnen kiezen, dan moest ik zo snel mogelijk gaan doorgeven. En dan zes maand vantevoren moeten we samen met mene vriend en de documenten nog is gaan...



Ellemieke

 Meld misbruik10-9-2012 22:03:34

De trouw kan je pas officieel pas zes maanden op voorhand aanvragen maar op de meeste plaatsen kan je wel al vroeger de ceremoniedatum/uur reserveren. Daarvoor informeren je best op de dienst burgerzaken.



Sanne
9-7-2011
 Meld misbruik12-9-2012 14:37:31

Dit verschilt echt van gemeente tot gemeente, dus als er op de site van jullie gemeente niks staat over hoe lang op voorhand, zou ik echt zo snel mogelijk gaan.


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...