Nu Online
Momenteel zijn er 134 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Té emotioneel gereageerd?

20-9-2006 12:45:13
Hoi,

sinds een half jaar zijn mijn vriend en ik verloofd. Nu zijn mijn ouders gescheiden en heeft mijn vader sinds 6 jaar een nieuwe vriendin. Hoewel we het allemaal erg goed met mekaar kunnen vinden, was ik helemaal van de kaart toen ze ons vorige week vertelden dat zij óók volgend jaar gaan trouwen, en nog wel vóór ons. Ondanks dat we blij zijn met het huwelijk op zich, waren we erg teleurgesteld over het moment waarop. 2007 voelde zo hard aan als óns jaar en het huwelijk van mijn vader lijkt hier een schaduw op te werpen. Begrijp me niet verkeerd, we zijn er blij met het huwelijk op zich, maar het maakt het onze precies minder speciaal.. Wat zouden jullie hiervan vinden?

A
8-9-2007
Meld misbruik

Reacties: 13 | Gelezen: 345

pascale
14-4-2007
 Meld misbruik20-9-2006 13:24:12

hallo,
Ik zou mij er ook niet zo goed bij voelen en zeker niet voor het jullie huwelijksdag is.
Maar ja je moet het zo zien,mijn vader gelukkig,dan ben ik het ook.
En weet je,je pa zal al getrouwd en jullie nog niet.
Dan kan je er alleen nog een beetje van dromen en nog genieten voor jullie dag.
Ik hoop dat je hier geen domme reactie's op krijgt.Want ik heb ook zo gevaren.
Kijk maar eens even terug onder mijn ma.
Alvast veel plezier met jullie huwelijksfeest en dat van jou pa ook.
Vele groeten van Skally

Marlies
20-12-2007
 Meld misbruik20-9-2006 14:06:59

Hey,
Dat is inderdaad wel gevoelig.
Wij hebben ook zoiets meegemaakt, maar dan ging het om een broer. Die was helemaal niet van plan om te trouwen, en bovendien kende die zijn vriendin nog niet lang. Maar toen wij bekendmaakte dat wij zouden trouwen, trouwden zij ook ineens voor ons. Ik was op die moment ook woedend. Maar dat gaat wel voorbij hoor. Het is jouw dag, en die pakken ze niet af... Laat je niet te hard in de war brengen, want dat is het niet waard. Jij zal die dag schitteren!

Ingrid
27-5-2006
 Meld misbruik20-9-2006 14:53:50

Hey A,
Wij zijn ondertussen een goeie 4maand getrouwd, en uit nieuwschierigheid kwam ik nog es kijken op het forum. Wij hebben net hetzelfde meegemaakt. De papa van mijn man is al meer dan 10jaar met een andere vrouw (de moeder va

Els
1-4-2006
 Meld misbruik20-9-2006 15:16:22

Ik begrijp je compleet... ik ben dit jaar 1-4-06 getrouwd, en mijn zus trouwt 31/3/07, zo vlak bij onze huwelijksverjaardag, zelfs dat ligt voor mij gevoelig, stom hé?? Maar trek het je niet aan, ik denk dat een eerste huwelijk toch voor de meeste mensen nog wel anders ligt (ook om naartoe te gaan) dan een tweede huwelijk!

groetjes,
Els

Ina
28-4-2007
 Meld misbruik20-9-2006 15:43:57

Hey,mijn stiefbroer gaat ook trouwen een maand voor ons en hij is nog maar 6 maand samen met dat meisje.Wij hadden ons huwelijk aangekondigt en twee weken erna was het van datte.
Niets van aantrekken,gewoon zorgen dat jullie elkaar niet proberen te overtroeven.
Groetjes

Caroline
7-7-2007
 Meld misbruik20-9-2006 16:01:25

Ook ik begrijp je helemaal! Wij trouwen volgend jaar in juli en toen mijn broer aankondigde dat hij twee maanden ná ons zou trouwen, vond ik dat al erg. Maarja, niets aan te doen hè, iedereen is vrij om te doen en te laten wat hij wil...

Katleen
23-12-2006
 Meld misbruik20-9-2006 18:32:50

Mijn mama is gestorven en ondertussen heeft mijn papa ook een nieuwe vriendin. Ze zijn blijkbaar ook van plan om te trouwen, maar wachten tot na onze trouw (zonder dat ze al - naar mijn weten toch - iets specifiek afgesproken hebben). Ik vind dat wel lief, alhoewel ik het ook zou aanvaard hebben mocht het voor de onze zijn, al begrijp ik jouw gevoelens en zou ik misschien dezelfde gehad hebben, om eerlijk te zijn. Ik zou zeggen: leef naar beide feesten toe en zie het elk als een gelegenheid om iets moois te vieren. Bij feest is altijd plezier, lachen, genieten, dansen, en dat kunnen we niet genoeg doen in het leven.
Geniet ervan !

sofie
7-7-2007
 Meld misbruik20-9-2006 20:02:13

ik begrijp je wel want ik trouw ook volgend jaar en een aantal maanden geleden zei een collega van mij dat ze ook zou trouwen en ook voor mij en ik vond da ook allesbehalve leuk. nu ja gelukkig is het uiteindelijk niet zo gelopen en trouwen wij eerst.
ik zou zeggen probeer ze ervan te overtuigen om na jullie te trouwen?
succes

Jasmijn
3-6-2006
 Meld misbruik21-9-2006 8:27:16

Ik zou het eerlijk gezegd erger gevonden hebben als er vlak na ons nog belangrijke mensen zouden trouwen (vrienden of familie). Want echt waar, je zult zien, na je trouw geniet je nog wel een aantal maandjes na hoor.
Mijn twee hele goede vriendinnen zijn ook voor mij getrouwd en ik was blij dat mijn trouw nog moest komen. Dus probeer het een beetje positief te bekijken. Jullie trouw zal zoiezo specialer zijn, want dat is voor de eerste keer he, hi hi.

groetjes

Veroniek

Meld misbruik21-9-2006 10:46:02

Hoi

Ik begrijp net zoals al de rest ook héél goed... Het moet inderdaad niet zo plezant zijn, maar zoals al gezegd is... Bij jullie is het de eerste keer! Geniet ervan, ook van de voorbereidingen!

Langs mijn verloofde zijn kant is er zo'n stilzwijgende overeenkomst dat elk jaar iemand trouwt en niemand in hetzelfde jaar... Dus wij hebben nu van 2000 elk jaar al een trouw en niemand trouwt in hetzelfde jaar als iemand anders en dat vinden wij allemaal héél goed!

Langs mijn kant is dat niet geregeld, maar alleen mijn broer en ik kunnen nog trouwen (we zijn de jongsten van de hoop) en mijn broer en zijn vriendin zijn nog niet van plan om te trouwen. (ze willen beiden eerst een volledig jaar gewerkt hebben en dan even samenwonen en dan beslissen en aangezien zijn vriendin nog geen werk heeft...)

Ik hoop dat je het een beetje van je af kan zetten en dat je er toch van kan genieten... Misschien kan je proberen om bepaalde zaken gezamelijk aan te kopen en de kosten te delen? Ik denk aan rode loper e.d.

Groetjes
Veroniek
20 07 2007

Fieke
7-7-2007
 Meld misbruik22-9-2006 8:06:39

Bij mij trouwt mijn nicht zelfs op dezelfde dag! Leuk is anders. Maar geen van ons wil 'toegeven', dus zal het ook effectief zo zijn...
Ik had al voorgesteld om eventueel samen iets te doen, maar dat zien zij en haar vriendin niet zitten.

't Kan dus nog erger dan in hetzelfde jaar!

Ik zou zeggen: geniet gewoon van je eigen dag en maak je niet druk in zo'n dingen. Het leven is veel te kort en te mooi om je zoiets te moeten aantrekken.

Kop op, meissie!

Groetjes,
Fieke x

Debra
11-8-2006
 Meld misbruik22-9-2006 9:52:12

Hey,

Ik begrijp je gevoel wel een beetje hoor. Mijn ventje had mij op 4 maart 2005 ten huwelijk gevraagd en kort daarna hebben wij aan familie en vrienden de datum doorgegeven van ons huwelijk nl 11 aug 2006. Maanden later besloten 2 bevriende koppels ook te trouwen en dan idd voor ons! Vond het aan de ene kant ook wel jammer maar ik ging ervan uit dat onze dag voor ons toch het speciaalst ging zijn en als je zo naar huwelijken kort voor jullie dag gaat dan besef je dat jij daar binnen een aantal weken ook staat! Ik had meer en meer last met het feit dat een bevriend koppel dit jaar op 11 aug 2007 trouwt. Het is onze dag! Waarom wil iedereen per se in dat weekend trouwen, een ander bevriend koppel wou ook die dag trouwen maar omdat men in Brugge in de namiddag niet voor de wet trouwt is het maar 10 aug 2007 geworden, wij zo blij dat het nog altijd onze dag bleef en een antal weken later beslissen die andere dat ze op 11 aug 2007 trouwen. Ze zeiden ons dat ze niet anders konden...! Versta me niet verkeerd e, ik ben dolblij voor onze vrieden dat ze de stap wagen en ik hoop dat ze heel gelukkig mogen zijn maar het maakt onze eerste huwelijksverjaardag direct minder romantisch en intiem. Je moet hem vieren op de trouw van iemand anders terwijl we een saunatje en lekker etentje moeten laten vallen maar ja...tis muggeziften voor sommige dat ik doe.

Debra
42 dagen getrouwd

Peggy
23-6-2007
 Meld misbruik22-9-2006 17:14:07

Ik ken er alles van. Enekele weken gelden kreeg ik bijna een crisis toen ik hoorde dat een bevriend koppel trouwede op dezelde dag.
Het hek was helemaal van de dam toen ik vernam dat het ook nig eens in dezelfde zaal is!!!
Vroeger zat ik elke dag enkele uren op het forum, toen een tijd niet meer en nu begint het weer stillaan (een paar keer per week).
Ik heb mij erover gezet met het idee dat de mijne toch beter, mooier, langer, specialer .... gaat zijn.
Dit is mischien niet waar, maar het wordt in mijn zaal toch MIJN dag.

http://www.pieterenpeggy.bruiloftsite.nl

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...