Nu Online
Momenteel zijn er 199 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

weinig info over kerkdienst

19-9-2006 12:05:30
Hey,

zoals zovelen heb ik ook nog een vraagje.
Vorige week heb ik gebeld naar de priester die onze mis zal leiden. Ik vroeg hem of onze datum nog paste en dat was geen probleem. Verder gaf hij niets meer van informatie, enkel dat we 2 maanden voor we huwen nog eens contact met hem moeten opnemen. Hij zei me niks over de prijs, rode loper, misboekjes, hoe in mekaar steken,...
Is dit normaal? Was dat ook zo bij jullie?

Evelien
8-9-2007
Meld misbruik

Reacties: 5 | Gelezen: 334

Sissi
26-5-2007
 Meld misbruik19-9-2006 12:09:00

Hey,

Bij mij was dat ook zo. Hij had me juist gezegd dat hij me eens zou terug bellen, alleen weet ik niet wanneer.
Ik ga gewoon eens opnieuw contact met hem opnemen en vragen hoe alles nu juist zit, want in het maken van een misboekje kruipt toch wat tijd.

Groetjes, Sissi

ann
23-9-2006
 Meld misbruik19-9-2006 12:12:52

Ja bij ons was dit ook wel zo hoor. Je moet dat in feite allemaal zelf doen. De rode loper enzo dat kan je vragen aan je ceremoniemeester. In elkaar steken van de viering, raadpleeg het internet, megaveel info en voorbeelden. De priester en ik hebben wel mijn boekje overlopen en verbeterd, pas nadien laten drukken en dan een week voor de trouw wil hij het nog eens doornemen. Ik moet nu donderdag gaan voor onze trouw op zaterdag.
De prijs van de viering zelf heb ik nooit gevraagd maar ik wist dat het 250,00 EUR is. Jaja er komt veel bij kijken. Het lukt wel, succes!

Ann (23/09/06)

Greet
2-6-2007
 Meld misbruik19-9-2006 12:43:18

Nee hoor, zo gaat het helemaal niet!

Wij trouwen op 02/06/2007 en zijn vorige week bij onze pastoor langs geweest. Hij had dat gevraagd. We hebben een hele toffe babbel gehad. Alles uitvoerig besproken, zowel de praktische kant als de inhoudelijke kant van het huweijk. En dan bedoel ik niet een diepzinnig gesprek over God en de kerk, maar een gesprek over wat het in deze tijd betekent om voor elkaar te kiezen, ... .
Hij heeft ons ook een aantal opdrachten meegegeven waarvan we hem op de hoogte houden via mail. We moeten ons misboekje zelf samenstellen en daar kruipt veel tijd in. Maar we zien dat wel zitten. Zeker met deze pastoor die zo enthousiast is en vanop afstand een oogje in het zeil houdt.

Het hangt er natuurlijk ook vanaf wat je wilt hé. Een geëngageerde pastoor, of gewoon gewoon ...

Greet
02/06/2007

Anne-Marie
14-10-2006
 Meld misbruik19-9-2006 13:37:59

hallo,

ik denk dat dat een beetje macht der gewoonte is van de pastoor. Hij denkt er waarschijnlijk niet meer over na.
Ik zou gewoon even een lijstje opmaken van de zaken die je graag wilt weten en dan even terugbellen. Zo weet de pastoor ook ineens dat je er mee bezig bent.
Maar voor hem is het eigenlijk enkel van belang dat hij met jullie het misboekje kan overlopen, vandaar dat hij 2 maanden op voorhand even wilt samenkomen.
Wij kennen beide pastoors die onze mis doen vrij goed, en bij ons werd ook bijna niets besproken. Denk maar liever dat dan dat de pastoor je een hele preek geeft.
Anne-Marie

Miriam
28-10-2006
 Meld misbruik19-9-2006 13:39:49

Hallo,

Wij zijn ongeveer acht maanden voor de trouwdatum een eerste keer naar de priester gegaan. Dat was vooral om de administratie in orde te brengen, want de priester vraagt de doopaktes aan bij de parochie van jou en je man (waar je ouders woonden toen je gedoopt werd).
Voor de praktische kant van de viering zelf zijn wij bij parochiale medewerkers gegaan. Daar hebben we dus vernomen of er een rode loper is, hoe we de stoelen kunnen zetten, wat het normale verloop van de viering is en wat je kan doen om het persoonlijker in te vullen. Daar hebben we ook een hele map met teksten en ideetjes meegekregen.
Nu gaan we een maand voor datum nog eens op 'ondertrouw', een gesprek met de priester over wat het huwelijk voor ons betekent en over wat de teksten van onze mis willen uitdrukken enzo.

Het engagement hangt af van de priester zelf, vrees ik, maar alleszins zijn er praktische vereisten die toch in orde moeten geraken. Ik zou daarom toch nog eens contact opnemen en vragen waar je terecht kan voor praktische vragen en of de priester de administratie in orde brengt (wat hij normaal moet doen).

Groetjes en veel succes!

Miriam

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...