Nu Online
Momenteel zijn er 203 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

verhuizen

19-9-2006 9:40:01
dag iedereen,
Ik en men ventje huwen volgend jaar in april en hebben het gemeentehuis al vast gelegd.
Nu hebben we gehoord dat we moeten verhuizen.
Nu hebben we al lang zitten zoeken om een eigen huisje te kopen in de gemeente waar we wonen.
maar vinden niets naar ons eigen gedacht.
Gisteren hebben we er eentje gezien die ons heel hard aan sprak,maar we hebben één probleem.
Het is in een andere gemeente!
Nu is de vraag of je mag trouwen in de gemeente waar we nu nog wonen als we verhuist zijn?
Anders moeten we dat veranderen en weten we niet of onze datum nog vrij is en moeten we alles veranderen(zaal,dj,enz)
Ik zelf heb nu gehoord dat je niet meer moet huwen in de gemeente waar je woont.
Maar is dit nu juist?

pascale
14-4-2007
Meld misbruik

Reacties: 3 | Gelezen: 353

Tine
11-11-2006
 Meld misbruik19-9-2006 9:59:12

Hallo,

Wij trouwen ook niet in de gemeente waar we nu wonen. We zijn in juli verhuisd naar een andere gemeente, maar wilden toch trouwen in de gemeente waar we zo lang hadden gewoond en waar we meer een band mee hadden.

De regel is dat je moet trouwen in de gemeente waar minstens één van de partners woont op het moment van de ondertrouw. Wij zijn in juni in ondertrouw gegaan (dit kan normaal gezien 6 maanden voor het huwelijk) en op dat moment waren we nog niet verhuisd.

Groetjes,
Tine
11/11/06

pascale
14-4-2007
 Meld misbruik19-9-2006 10:06:36

bedankt Tinne,
Ik weet niet of ik dom ben,maar iedereen spreekt over de ondertrouw.We hebben al naar het gemeentehuis geweest en hebben ze daar niets van gezegd.

groetjes,
Skally

Katrien
24-6-2006
 Meld misbruik19-9-2006 10:36:27

op moment dat je datum hebt vastgelegd in gemeentehuis en papier hebt ingevuld wie je getuigen gaan zijn en jou en je man zijn officiele naam en woonplaats (op het moment van aangifte dus) ben je in 'ondertrouw'. Vanaf dag mag je gerust verhuizen, ik was zelf ook van domicilie veranderd tussen 'ondertrouw' en trouw zelf. Ik heb het wel nog aan het gemeentehuis doorgegeven zodat juiste adres in trouwboekje staat dacht ik.

Dus normaal is verhuizen geen probleem.

Groetjes,

Katrien

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...