Terug naar overzicht
Hallo,Wij trouwen ook niet in de gemeente waar we nu wonen. We zijn in juli verhuisd naar een andere gemeente, maar wilden toch trouwen in de gemeente waar we zo lang hadden gewoond en waar we meer een band mee hadden. De regel is dat je moet trouwen in de gemeente waar minstens één van de partners woont op het moment van de ondertrouw. Wij zijn in juni in ondertrouw gegaan (dit kan normaal gezien 6 maanden voor het huwelijk) en op dat moment waren we nog niet verhuisd. Groetjes,Tine11/11/06
bedankt Tinne,Ik weet niet of ik dom ben,maar iedereen spreekt over de ondertrouw.We hebben al naar het gemeentehuis geweest en hebben ze daar niets van gezegd.groetjes,Skally
op moment dat je datum hebt vastgelegd in gemeentehuis en papier hebt ingevuld wie je getuigen gaan zijn en jou en je man zijn officiele naam en woonplaats (op het moment van aangifte dus) ben je in 'ondertrouw'. Vanaf dag mag je gerust verhuizen, ik was zelf ook van domicilie veranderd tussen 'ondertrouw' en trouw zelf. Ik heb het wel nog aan het gemeentehuis doorgegeven zodat juiste adres in trouwboekje staat dacht ik.Dus normaal is verhuizen geen probleem.Groetjes, Katrien