Nu Online
Momenteel zijn er 80 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Huwelijksreis West-USA met Yosemite

  3-9-2012 8:10:07
Hallo bruidjes,

Wij vertrekken op zondag 9 september naar west-usa. Wij doen de tour SF - LA voor een maand. Maar nu blijkt er een dodelijk virus te zijn in Yosemite park. Wij hadden geboekt in Curry Village in zo'n tent waar de besmetting vooral zit van 11 september tot 14 september.

Maja we hebben het zekere voor het onzekere genomen en onze tent geannuleerd. We hebben nu van 12 tot 14 september in Cedar Lodge, 15 min rijden buiten het park geboekt. 11 tot 12 september zoeken we nog iets tussen SF en Yosemite. Het is heel spijtig dat we nu niet in het park zelf kunnen zitten. Maja als de weerstand niet goed genoeg zou zijn, kunnen we geen risico's nemen. Alle tenten worden door vrijwel iedereen geannuleerd. Zelfs de prijzen zijn aan het zakken...

Ik dacht dat er nog bruidjes naar de west usa gingen? Iemand nog met dit probleem?

Jessica
7-9-2012
Meld misbruik



Reacties: 9 | Gelezen: 1776


Elly
17-11-2012
 Meld misbruik3-9-2012 8:45:24

Hey, Wij zijn vorig jaar daar geweest op hetzelfde tijdstip en logeerden in een prachtig motel vlak voor yosemite! In yosemite westgate logde! Als je vanuit sfo komt ligt het 2 mijl voor het park! Kan je boeken via booking.com! Vlak na het park is het zalig logeren aan mammoth lakes! Prijzen zijn daar ook nog heel goed!



Marijke
15-12-2012
 Meld misbruik3-9-2012 10:26:07

Ik weet niet of Cedar Lodge ten oosten of westen van Yosemite ligt, maar ten oosten heb je idd Mammoth Lakes, wat heel leuk is, en je zou ook naar Bodie kunnen gaan. Is een verlaten goudmijnersstadje en wij vonden het echt de moeite. Je waant je er echt in het wilde westen :-)

Veel plezier!!



Lauren
15-9-2012
 Meld misbruik3-9-2012 11:29:58

Yup, Wij :) En we hebben ook de Cedar Lodge geboekt, die ligt er het dichtste bij. Ik zou me te veel zorgen maken denk ik, ook al is het rationeel gezien wel veilig denk ik, anders zouden ze de hele boel wel sluiten, zeker in Amerika...



Jessica
7-9-2012
 Meld misbruik3-9-2012 12:28:46

Hey,

@Elly: Denk dat we deze ook bekeken hadden, maar we gaan dan toch dag langer in SF blijven om te rusten.

@Marijke: Bodie staat in de planning :) en Mammoth Lakes blijven we ook een nachtje.

@Lauren: ja, idd anders zou de boel al gesloten zijn. Laten we hopen dat dit niet gebeurd! Maar kzou niet meer op mijn gemak zijn. Stel je voor muizen in de muren... Niet dat ik schrik heb van die dieren, maar als ze drager zijn van een virus moet ik er niet van weten. Laten we hopen dat we als het zo ver, nog binnen mogen!




Lindsy
25-5-2012
 Meld misbruik3-9-2012 13:07:13

Hoi Jessica,

Wij zijn begin juni 3 dagen in Yosemite geweest, verbleven in het BW Yosemite Way Station in Mariposa: half uurtje rijden van het park, proper en rustig gelegen. 2 weken na ons verbleef een kameraad van ons in Curry Village: hij betaalde veel meer (wegens de ligging) maar toen ik de foto's zag, was ik extra blij dat we daar niet geboekt hadden: zo smerig! Ik verschiet er eerlijk gezegd niet van dat er daar iets uitbreekt... Goeie beslissing om ergens anders te boeken!

Het park op zich is trouwens prachtig, adembenemend mooi !! Als je nog tips kan gebruiken over Yosemite (of andere bestemmingen aan de Weskust), laat gerust iets weten!

Wij hebben SF - Mariposa op 1 dag gereden, was perfect te doen. Maar als je meer tijd hebt, is Bodie naar het schijnt serieus de moeite!

Groetjes



Jessica
7-9-2012
 Meld misbruik3-9-2012 13:31:19

Hey Lindsy,

Ja er is al 5 jaar sprake van een mogelijk virus en nu zitten ze er mee. We hebben nu wel meer betaald in cedar lodge maja het is tenminste proper en eigen wc/douche.
Alhoewel we er wel naar uitkeken om in een signature tent te slapen. En de cabins zijn daar belachelijk duur, tenminste als je met twee gaat.

Wel, ik zoek nog een countrybar met live muziek. Weet jij een adresje? En SF hebben jullie dan ook gedaan veronderstel ik? Hoelang was dit en wat hebben jullie daar gezien/bezocht?

Ben nog planning aan het opmaken voor de steden ginder, maar vraag mij of mijn planning wel te doen is.



Lauren
15-9-2012
 Meld misbruik3-9-2012 13:45:03

Wij zijn ook al in SF geweest :)

De Pier is heel gezellig. Je kan er krab en clam chowder eten, een onderzeeër bezoeken, het aquarium bezoeken (het regent al eens in SF, dan is dat wel leuk, zo binnen), er zitten daar ook zeehonden buiten waar je naar kaan kijken. Er is ook zo'n soort arcademuseum waar je allerlei leuke oude arcade games ziet, en van die waarzeggers en kijkdozen en al wat je wilt, wel eens leuk, en het is gratis :)
Je kan Alcatraz bezoeken en/of met een bootje onder de Golden Gate Bridge varen
Je kan met de fiets over de brug rijden
Wij gaan nu Marin Headlands bezoeken, naar het schijnt heel fijne natuur met mooi zicht op de brug
We gaan naar die herenhuisjes gaan kijken die je in de intro van Full House ziet
Vorige keer zijn we naar het Cable Car Museum geweest en hebben we ook een ritje gedaan met zo'n tram, ook wel leuk.
Wij zijn ook in Berkeley geweest om het studentenleven op te snuiven
Laatste keer hebben we daar ook fantastische sushi gegeten bij Ace's Rock&Roll sushi
Op Mission Street zou de kebab blijkbaar enorm de moeite zijn



Lauren
15-9-2012
 Meld misbruik3-9-2012 13:47:36

@Jessica, je mag ook gerust je planning eens doorsturen hoor :) Ik ben wel al een paar keer gaan roadtrippen in de VS, misschien heb ik nog wel tips, je weet maar nooit ;)



Lindsy
25-5-2012
 Meld misbruik3-9-2012 13:50:15

Wat zeg ik nu over Bodie: dit ligt niet tussen SF en Yosemite, maar tussen Yosemite en Death Valley! Gaan jullie daar ook naartoe?

Cabins zijn inderdaad héél duur, je betaalt in feite puur voor de goede ligging. In Yosemite hebben wij de Panorama Trail gewandeld (van Glacier Point naar de vallei): echt een aanrader!

SF hebben we ook gedaan, we zijn daar geland. Wij hadden daar 3 overnachtingen en dus 2 volle dagen om de stad te bezichtigen.
Op dag 1 hebben we de Golden Gate Bridge bezichtigd (geluk gehad met het weer, geen mist), Alcatraz gedaan (thuis al tickets geboekt) en Fisherman's Wharf (de pier met de zeeleeuwen).
Op dag 2 zijn we naar Alamo Square geweest voor de Painted Ladies, rondgewandeld in de buurt van Haight Street (met hele leuke vintage winkels), het Golden Gate Park met het California Museum of Science, het hart van de stad met Union Square en China Town,... Op 2 dagen tijd kan je dus echt wel al véél zien Gewoon goed plannen en indien nodig extra info vragen in het hotel. Ook wat die countrybar betreft: ik weet geen adresje maar in het hotel kunnen ze zeker iets aanraden.

Wij hebben 3 steden gedaan en wat ons betreft kloppen alle clichés: SF = het gezelligst; Las Vegas = te gek voor woorden; LA = very crowded en alles big big big !!

Onze toer was SF - Yosemite - Death Valley - Las Vegas - Zion NP - Bryce NP - Page (met Anetelope Canyon, Horseshoe Bend, Lake Powell en Glen Canyon Dam) - Grand Canyon - Lake Havasu City (als tussenstop naar LA) - Santa Monica (LA). Het was een héél vermoeiende reis maar onvergetelijk! We zouden het zo opnieuw doen!

x


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums