Nu Online
Momenteel zijn er 201 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Huwelijksreis begin september

  28-8-2004 12:10:47
Hallo,

Wij trouwen op 27 augustus 2005 en zouden zeer graag meteen daarna op huwelijksreis vertrekken.
We zouden dus de eerste 3 weken van september op huwelijksreis gaan.
Onze eerste gedachten gingen naar Viëtnam, Thaïland, ...
Jammer genoeg is het daar dan regenseizoen dus is dit voor een huwelijksreis zeker geen aanrader.
Een ander idee zou zijn Zuid-Afrika. Daar is het regenseizoen tot eind augustus, begin september dus dat is net kantje boordje...
We zouden graag een romantische bestemming waar je zowel het land kan ontdekken als van een strandvakantie kan genieten.
Hebben jullie ideeën voor ons?

Alvast super bedankt voor jullie tips!

Groetjes
Sophie

Sophie

Meld misbruik



Reacties: 7 | Gelezen: 1066


catherine
25-9-2004
 Meld misbruik28-8-2004 17:52:04

hallo
wij vertrekken naar thailand eind september, en dan loopt het regenseizoen op zijn einde.
ik zou me niet te veel aantrekken van regenseizoen: dit houdt in dat het in de late namiddag een uurtje kan regenen, maar het blijft wel warm
groetjes
catherine



Wendy
10-6-2005
 Meld misbruik29-8-2004 9:27:48

Midden-Amerika is ook heel mooi.
Dominikaanse Republiek bijvoorbeeld of cuba, en mexico lijkt me ook prachtig, veel te zien en ook toffe stranden. Anders moet je eens kijken in een reisboek van exotische bestemmingen, daar heb ik ook al ideeën uitgehaald.
Groetjes Wendy



Trui
11-12-2004
 Meld misbruik30-8-2004 12:28:04

Hoi,

Ik zou me inderdaad niet te veel aantrekken van het regenseizoen. Wij zijn vorig jaar voor drie weken naar Maleisie geweest eind augustus en hebben slechts 1 stortbui gehad. Mijn zus zat vroig jaar in september in Vietnam en heeft evenmin last gehad van regen.
Voor de rest prachtig weer.
Dus laat je hierdoor niet afschrikken.



Françoise
4-9-2004
 Meld misbruik30-8-2004 13:52:10

Ik was 2 jaar geleden, gedurende 3 weken in Thailand in september (gewone reis, gen huwelijksreis) er het heeft er maar een paar dagen geregend, en dan nog maar een uurtje per dag, héél anders als bij ons, het is verfrissend ... en daarna komt de zon onmiddellijk terug



Kathy

 Meld misbruik30-8-2004 14:25:11

Hallo Sophie,
wij zaten net met hetzelfde probleem, wij trouwen 18 sept en wilden direct erna op reis.
Onze keuze is gevallen op Bali! Zeker en vast goed weer! Regenseizoen begint pas in oktober!
succes
Kathy



Sophie

 Meld misbruik30-8-2004 14:26:38

Hoi Sophie,

Misschien kan je eens ten rade gaan op de website van Wegwijzer, via reislinks kan je het klimaat opzoeken van nu en ook van het voorbije jaar. Je kan ook via de website van www.weather.yahoo.com eens kijken hoe het weer nu is in Thailand.
Eerlijk gezegd, ik zou het toch ernstig overwegen.
Mijn vriend en ikzelf kennen Zuid-Oost-Azië vanbuiten. 4 jaar geleden zijn we begonnen aan onze reizen daar: 2 maand Birma (Myanmar), 2 maand Laos, 2 maand Cambodja, een groot stuk van Thailand omdat we daar ons fosterkindje hebben. We zijn 1x in september naar ginder gegaan en we zaten elke dag met immense stortbuien. Je moet erop rekenen dat dit immense schade toebrengt aan de infrastructuur van de wegen waardoor je langer onderweg brengt, je moet schuilen totdat het beter weer is, het soms dagenlang kan regenen waardoor je weinig kan bezoeken.
Ik zou Zuid-Oost-Azië aanraden vanaf midden oktober om zeker super mooi weer te hebben.

Mocht je meer info willen over deze landen en het klimaat, geef gerust een seintje en bekijk zeker eens de weersvoorspellingen die er nu zijn (zo zal je er een zicht op krijgen hoe het er nu is...wel lekker tropische temperaturen van rond de 32°C, maar toch wel stortbuien).

Veel succes.

Groetjes,
Sophie



Els
27-8-2004
 Meld misbruik10-9-2004 20:31:45

Hoi,

Wij zijn ook op 27 augustus getrouwd en zijn de dag daarna onmiddellijk naar het reisbureau gegaan omdat ik zo depri was van het weer op onze huwelijksdag. We zijn net terug van vakantie. In het reisbureau zelf helpen ze je wel met je keuze. als ze dat niet doen ga je gewoon elders. Er zijn heel wat goede week-aanbiedingen. Hebben jullie een zonnenstraal gezien op jullie huwelijksdag? Wat met de foto's? els_lefevre@pi.be


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums