Nu Online
Momenteel zijn er 122 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Hoe zouden jullie reageren als...

  30-8-2012 8:02:05
Hallo iedereen,

Heb heel de nacht liggen piekeren en weer amper 5 uur geslapen. Het zit zo. Wij huren een huis met een grote mooie tuin, maar met veel onderhoud. Wij trouwen om 16u in deze tuin, omdat onze feestzaal geen tuin heeft en wij niet voor de kerk wouden trouwen. De tuin vraagt veel onderhoud en wij doen dan ook ons best om deze te onderhouden. We werken allebei voltijds en in de weekends moeten we ook nog eens naar onze ouders. In juli met het slechte weer in het onkruid beginnen schieten als kool. Hierdoor zijn er jammer genoeg paar struikjes kapot gegaan. We hebben deze met meststof al goed kunnen genezen en al het onkruid is weer, behalve tussen de tegels naar het tuinhuis toe.

De eigenaars wonen naast ons. We komen er goed mee overeen en hebben hen gevraagd + zoon en zijn vriendin naar de ceremonie en avondfeest. We hebben nu allebei grote spijt dat we ze gevraagd hebben voor het avondfeest of toch de zoon en de vriendin dan.

De laatste weken doet de eigenares moeilijk over de tuin. We hebben onze excuses aangeboden en al het mogelijke weer gedaan van de planten. Alles is gesnoeid, wat al jaaaaaaaren geleden was. Vanachter in de tuin ligt er een composthoop voor al het gras, bladeren enz. Maar nu kwam ze zagen dat we de bladeren naar het containerpark moesten doen. We hebben dit dan gedaan, maar weer veeel tijd mee verloren. Dan komt ze nog eens zeggen dat er nog gesnoeid moet worden enz...

Dit en nog andere zaken gaf mij al een spijtgevoel dat we ze hebben gevraagd voor het avondfeest ipv receptie.
Maar nu komt het hé. Gisteren ga ik op onze rekening kijken en zie een storting van 75 euro staan voor deze 4 mensen. Dit wil zeggen 18,75 euro PP. En ze hebben echt wel geld! Nu het is niet dat we onze trouw niet kunnen betalen zonder dat de mensen geld geven, maar dit is er echt over.

Ofwel is het alleen geld van de eigenares met hare man en geeft de zoon met vriendin niets. De zoon werkt wel al 2 jaar en is slechts jaar jonger dan ik. Maja dat wil dus zeggen dat ze eens goed komen eten en nog minder waard dan een brasserie. Ze krijgen aperitief, voorgerecht, soep, hoofdgerecht, dessertbuffet + taart en versnaperingen. Mijn besluit staat ook vast dat als ze op onze ceremonie zijn en de receptie begint, dat ze kunnen ophoepelen. Zelfs een glas krijgen ze niet en ga het hen wel persoonlijk zeggen dat ze aperitief in de feestzaal krijgen.

Pfftt kheb zelfs goesting om te gaan zeggen dat de zoon en zijn vriendin niet kunnen komen naar avondfeest. Volgend jaar zijn we hier dan ook weg. Zo veel werk hier steken en dat is dan hun bedanking. Wou dat ik de tijd kon terugdraaien en ze alleen had gevraagd voor receptie!

Jessica
7-9-2012
Meld misbruik



Reacties: 5 | Gelezen: 1741


Nathalie
6-6-2014
 Meld misbruik30-8-2012 8:07:50

Goh dat is wel een lastige situatie waar je in zit :-(
Het is ook moeilijk om op voorhand een oordeel te vellen ivm het 'cadeau' misschien dat de zoon en zijn vriendin de dag zelf iets geven??

En ja hoe maak je een uitnodiging 'ongedaan' he... of hoe verander je ze naar receptie ipv avondfeest.

Misschien moet je gewoon is met hun praten over de tuin? Uitleggen dat jullie echt je best wel doen om deze te onderhouden, maar dat jullie nu eenmaal voltijds werken en nog een sociaal leven hebben ook?? (Persoonlijk vind ik het altijd een slecht idee om naast de huisbazen te wonen )

Ik hoop dat je er op de ene of andere manier kan uitkomen! Want dit is echt geen leuke situatie!

Veel succes en sterkte!



Silke
4-5-2013
 Meld misbruik30-8-2012 8:17:15

Amai dat is er inderdaad over. Jammer dat je niet in de toekomst kunt kijken hé. Van mijn part zouden ze ook niet meer moeten komen maar ja ik ben er ook geen goeie in om dit aan te brengen en zo vlak voor jullie grote dag is dat natuurlijk wel moeilijk dus gewoon zo laten zeker. Ik zou er gewoon de dag zelf niet te veel aandacht aan geven. Dat verdienen ze echt niet.
Probeer het u niet te hard aan te trekken en amuseer jullie gewoon met de mensen die jullie wel appreciëren. Geniet er van!!



Sara
6-10-2012
 Meld misbruik30-8-2012 8:44:45

ik zou volgende keer als ze weer ergens commentaar over heeft toch even laten vallen dat je echt wel moeite doet. De buurman van mijn ouders isook zo en hij is zelfs niet eens hun huisbaas ofzo. Sommige mensen hebben ook gewoon altijd commentaar op een ander, vaak is dat een manier om niet hun eigen problemen onder ogen te komen.

Ivm dat avondfeest, laat ze gewoon komen, trek het je niet aan er zijn mensen genoeg die avond. Als je nu de uitnodiging gaat terugtrekken ga je het denk ik alleen maar erger maken.

Ik heb hier al vaker berichten gezien over mensen die slecht gezind zijn dat ze maaaar zoveel krijgen van kado van iemand want die hebben veel geld enz. Ik vind niet dat je iemand anders zijn rekening kan maken, je moet blij zijn dat je een kado krijgt. Bij ons beginnen de kado's ook binnen te komen en ik verschiet vaak van mensen in de positieve of in de negatieve zin. Het zijn ook vaak de mensen met veel geld die weinig geven.



Shibby
3-8-2012
 Meld misbruik30-8-2012 9:03:44

Ik zou het persoonlijk ook laten passeren als je van plan bent om nog even in dat huis te blijven wonen. Anders ga je het misschien nog veel erger maken. Gewoon voor jezelf denken, ik heb een fout gemaakt met die mensen op het avondfeest uit te nodigen, maar daar leer je ook uit. Iemand anders zijn rekening maken is inderdaad heel moeilijk en zeker nog voor jullie trouwdag zelf.



Michèle
1-12-2012
 Meld misbruik30-8-2012 21:52:48

Wat betreft de tuin is het inderdaad wel jammer als jullie er veel tijd in steken, dat ze het niet waarderen. Best even zo laten als jullie toch van plan zijn om weg te gaan.
Wat betreft de kado, vind ik je reactie best wat overdreven! Je nodigt toch niemand uit om het kado wat men zal geven. Ik vind het ook niet van belang welk eten men krijgt op het feest, en het mag niet vergeleken worden met een avondje met zijn 4-en gaan uiteten. Ze weten op voorhand niet wat er zal gegeten worden, en het is een kado wat ze jullie willen geven. Geen vergoeding voor wat ze zullen krijgen. Wat ze geven is mooi meegenomen! Maar dat is mijn mening natuurlijk!


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...