Nu Online
Momenteel zijn er 97 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Voor ons geen wittebroodsweken..

  29-8-2012 20:14:01
Hey bruidjes..

Ik heb hier lief en leed met jullie gedeeld...En veel steun gehad aan jullie als het weer even moeilijk ging..
Onze voorbereidingen zijn niet van een leien dagje gegaan...auto-ongeval, family-troubles, enz...
Nu is er één ding dat ik al die tijd heb verzwegen voor jullie...

Zoals sommigen van jullie wel zullen weten hebben wij een samengesteld gezin. Ik heb een dochter van 6 (Sienna) en Maarten heeft een dochter van 3 (Yanaïca).
Yanaïca is geboren met een hartafwijking met enkele vernauwingen en 2 gaatjes in haar hart tot gevolg...
We wisten al een hele tijd dat ze moest geopereerd worden (ze had al enkele kleinere ingrepen achter de rug), maar wanneer die operatie zou plaatsvinden hing van haarzelf af. Hoe stérk ze was, hoe ze groeide, hoe ze bijkwam in gewicht..
Deze zomer kwam er groen licht...En amper een dikke week na ons huwelijk was het zover.
Onze kleine lieve prinses onderging een bypass-operatie...een zware operatie voor zo'n klein meisje..
En een zware impact op ons, als gezin, als pasgetrouwden, de ultieme stress-test...
Mijn ventje had zoveel schrik om zijn meisje te verliezen...dat zorgde voor heel wat spanningen...
Gelukkig zijn we elkaar niet verloren is deze moeilijke momenten maar zijn we net nog dichter bij elkaar gekomen..
Ik kan nu met een opgelucht hart vertellen dat ons Yanaïca het goed stelt...Ze ligt sinds eergisteren om een gewone kamer, eindelijk weg van intensieve zorg! Wat waren we opgelucht...
En morgen mag ze al naar huis...
Uiteraard stopt het hier niet voor haar...ze moet nog een 6-tal weken thuisblijven van school om 'stampen' tegen haar borst te voorkomen en zodat ze voldoende kan uitrusten...
Hopelijk kan ze binnen een 2-tal maandjes starten in de 1ste kleuterklas, met een beter hart en veel plezier...

Ik had al langer de 'goesting' om eens ons verhaal te doen tegen jullie...maar zolang het 'kritiek' was kon ik het niet...wou ik het niet..want stel dat het mis ging..

Het stopt hier niet voor ons meisje...er staan nog enkele zware operaties op het programma...(omleiden van slagader en aorta, wisselen van hartkamers...te gek om bij stil te staan...) Maar, nu mogen we opgelucht ademhalen en hebben we een eerste stap gezet in de goeie richting...

Goh..wat zie ik dat meisje graag...

Melissa
11-8-2012
Meld misbruik



Reacties: 31 | Gelezen: 2356


An
18-8-2012
 Meld misbruik29-8-2012 20:17:34

Hey Melissa!

Ik wil jou en je gezin veel sterkte en steun toe wensen in deze moeilijke tijden.
Ik hoop met heel mijn hart dat alles verder goed mag lopen met jullie kleine meid.
Ik duim alvast mee voor jullie!
Liefs
An



nancy
14-9-2012
 Meld misbruik29-8-2012 20:23:35

Hey Melissa,

Dat wist ik helemaal niet!! Heel veel sterkte en goeie moed voor Yanaïca en voor jullie ook!! Blij dat de eerste grote stap in de goede richting een succes is en hoe klein ze ook is,ze zal wel voelen dat jullie haar heel graag zien!!
En dat jullie tweetjes elkaar heel graag zien was ook al overduidelijk hé meisje

Nog veel veel beterschap voor jullie kleine meid!!

Groetjes



Petra
8-9-2012
 Meld misbruik29-8-2012 20:28:20

Hallo,
ook ik wil jou en je gezin veel sterkte toewensen en een goed herstel voor Yanaïka!
ik vind het moedig dat je je verhaal vertelt! ik duim dat alles snel achter de rug is voor jullie en uiteraard ook voor Yanaïka, en dat alles goed komt



Marlies
14-12-2012
 Meld misbruik29-8-2012 20:32:24

Hey,

Ook hier alvast veel sterkte als gezin gewenst om alle verdere moeilijkheden ook samen te overwinnen! Blij voor jullie dat ze het wat beter stelt. Inderdaad niet het 'leven op wolkjes' wat je zou verwachten na een huwelijk, en sterk dat jullie er samen doorheen komen. Want als je kind ziek is, en zeker als het in het ziekenhuis ligt, stopt je eigen leven plots even hé xxx



Agnes
5-7-2013
 Meld misbruik29-8-2012 20:45:04

Hey,
Ik wist hier niets van
Ik wens jullie heel veel sterkte en wens haar een spoedig herstel toe!

Groetjes
Agnes



Bianca
14-9-2012
 Meld misbruik29-8-2012 20:52:24

Hey,
Ik wil je ook ontzettend veel sterkte wensen!! Gelukkig hebben jullie elkaar nog meer gevonden tijdens deze zware periode!!
En ook al ben je een samengesteld gezin (spreek ook uit ervaring..) voor elk kind ga je door het vuur!!
Nog ontzettend veel sterkte en een spoedig herstel voor jullie kleine meid!!
groetjes



Lien
7-7-2012
 Meld misbruik29-8-2012 20:52:59

Sterkte en moed Melissa! Op zo'n momenten besef je wat echt geluk is: een gezond gezin.

Groetjes!



Mieke
27-4-2013
 Meld misbruik29-8-2012 20:55:02

Hey Melissa,
Van hieruit ook veel sterkte en een spoedig herstel voor het kleine prinsesje.
Er komen misschien nog moeilijke momenten en enkele zware operaties maar zo te horen heeft ze alle liefde die ze nodig heeft om dit ook allemaal te doorstaan. En jullie ook.
Het komt wel goed!
Knuffel xx




Marlies
14-12-2012
 Meld misbruik29-8-2012 20:56:04

Hey,
Ook hier alvast veel sterkte als gezin gewenst om alle verdere moeilijkheden ook samen te overwinnen! Blij voor jullie dat ze het wat beter stelt. Inderdaad niet het 'leven op wolkjes' wat je zou verwachten na een huwelijk, en sterk dat jullie er samen doorheen komen. Want als je kind ziek is, en zeker als het in het ziekenhuis ligt, stopt je eigen leven plots even hé xxx



Sandra
7-9-2012
 Meld misbruik29-8-2012 21:20:36

Oh amai, de tranen schieten hier al in mijn ogen!
Het dutske...zie ze zo nog ronddartelen :-)!
Echt super goed dat het in orde is gekomen meid!!!
Er zullen nog zware periodes volgen voor haar, maar zoals je zelf zegt het is een eerste stap in de goede richting en dat hebben jullie samen ook goed doorstaan met het hele gezin! In goede en minder goede tijden é ;-)!!

dikke knuffel!

Sandra



Ellemieke

 Meld misbruik29-8-2012 21:27:23

Wauw... ik hoop dat alles goed komt en jullie er als gezin er zonder al te veel kleerscheuren doorheen komen.

Liefs,
Ellemieke



Silke
4-5-2013
 Meld misbruik29-8-2012 21:27:53

Ik vind het fijn om te horen dat jullie zo'n sterk en hecht gezinnetje zijn. Jouw verhaal raakt me wel. Ik wens haar een spoedig herstel toe en ik wens jullie allemaal het beste in de toekomst. Dit verdienden jullie echt niet. Jullie geraken er samen wel uit. Veel sterkte en succes!!



cindy
22-9-2012
 Meld misbruik29-8-2012 21:35:29

Heel veel sterkte voor jullie allemaal.



Sonja

 Meld misbruik29-8-2012 22:22:31

Hey Melissa,
Wat een verhaal. Ik bewonder jullie sterkte voor elkaar en wees er zeker van dat dit echte liefde is bij jullie. Heel veel sterkte en moed voor de toekomst ! En laat ons verder weten hoe het met de kleine meid gaat, want daar wordt een mens wel even stilletjes van.
Groetjes Sonia.



Stéphanie
19-1-2013
 Meld misbruik29-8-2012 23:28:25

wauw seg wat een verhaal Heb hier ook een Yanaïka rondlopen en het is er eentje met een karaktertje dus ik ben er sterk van overtuigd dat jullie Yanaïca ook een sterk persoontje is en dit hele proces goed zal doorlopen. Heel veel sterkte en heel veel succes voor Yanaïca en ook voor de hele familie! Het dutske toch...



Vicky
15-9-2012
 Meld misbruik29-8-2012 23:47:19

ocharme!!!

gelukkig kunnen jullie nu wat ademhalen. wij hebben zelf een dochtertje van 2,5 jaar en ik mag er niet aan denken!
heel veel sterkte, en hier gaan zeker en vast veel duimpjes de lucht in voor een goed herstel!



heidi
10-7-2012
 Meld misbruik30-8-2012 7:31:20

hey, heel veel sterkte voor het meisje, hopelijk komt alles snel terug in orde!!



Veronique
16-6-2012
 Meld misbruik30-8-2012 7:37:48

amai ik krijg echt traantjes bij het lezen van je berichtje, het allerbeste voor jullie gezinnetje, jullie zijn echt een prachtig stel, kwens jullie veel geluk xxx



sophie
14-7-2012
 Meld misbruik30-8-2012 8:52:40

Hey Melissa,

Wow zeg, ik heb mijn armen vol kippenvlees staan als ik dat lees. Chapeau voor jou hoor meid! Hoe ik zie hoe positief jij steeds tegenover de andere bruidjes was terwijl je het zelf zo moeilijk had! Ik zou het niet kunnen. Ik ben heel erg blij te lezen dat het nu wel goed met haar gaat. Ok, ze is er nog niet maar het is heel erg duidelijk dat ze een heel erg sterke meid is en dat ze zal blijven vechten! Daar zullen we allemaal mee een kaarsje voor branden. Heel erg veel sterkte voor die kleine meid en voor jullie. En bedankt om je verhaal met ons te delen. Daar was veel moed voor nodig!!

Groetjes Sophie



Debbie
25-5-2013
 Meld misbruik30-8-2012 9:11:45

Als je dat leest wordt je toch ff stil. Veel sterke in elk geval nog!!! Ben blij dat de eerste goed is gegaan!!!



Raïssa
28-12-2012
 Meld misbruik30-8-2012 9:31:29

Och, Melissa! Had ik geen idee van!
Maar goed om te horen dat die lieve meid hier goed is doorgekomen en zoals je zegt, de eerste stap is gezet nu.
Ze heeft doorheen dit alles iets van onschatbare waarde: dat liefdevolle, warme gezin rondom zich....en dat alleen al doet enorm veel,he.

Hele dikke knuf voor jou en je gezin!
xxx



Melissa
11-8-2012
 Meld misbruik30-8-2012 9:44:25

Opnieuw zoveel lieve, bemoedigende woordjes van jullie... Daar word ik op mijn beurt dan ook weer stil van...
Het is inderdaad zo, dat je eigen leven bijna letterlijk 'stopt' als je kind op het randje ligt..
En ik probeer er te zijn voor iedereen..
Ik steun mijn ventje door dik en dun...en als dat wil zeggen dat hij even geen behoefte heeft aan een knuffel of wat dan ook, dan respecteer ik dat ook (al is dat niet altijd even makkelijk..).
Voor ons Yanaïca probeer ik gewoon zo goed mogelijk voor haar te zorgen en haar "geen pijntjes" te bezorgen, zoals ze het zelf zo schattig zegt..
En ook voor ons Sienna is het moeilijk om te begrijpen...ze is net 6 jaar en eigenlijk net iets te jong om goed te snappen wat er allemaal gaande is. En je kan het ook zo moeilijk uitleggen eh, aangezien er 'uiterlijk' niks vreemd te zien is aan yanaica..Ze is alleen snel moe, maar verder...

En ja, ook hier op't forum probeer ik steeds positief te blijven en anderen een duwtje in de rug te geven als het nodig is, da's mijn manier van doorzetten :)
Ik heb zelf al te veel nare dingen meegemaakt en nu wil ik alleen maar het positieve proberen zien in alles, in goede en slechte tijden ;)

Mijn ventje en ik zijn een goed team, dat elkaar ook durft los te laten als het moet, en dat kunnen wij.
Als het een goeie tip mag zijn aan elk van jullie, hou elkaar niet té hard vast...probeer er ook gewoon voor elkaar te zijn, zonder te 'versmachten'.
Ik had het daar in't begin zeer moeilijk mee..ik wou er altijd direct en heel letterlijk 'staan' voor mijn ventje en ik heb ingezien dat dat niet altijd de goeie manier is.
Soms moet je er kunnen zijn vanop een afstandje en afwachten tot iemand naar jou komt voor een knuffel of een goeie babbel.

Vandaag mag ons meisje naar huis, bij haar andere mama ;)
Maandag moet ze nog even op controle in't ziekenhuis omdat ze een beetje vocht in haar longen heeft sinds na de operatie. En daarna komt ze bij ons thuis een weekje rusten...(lees: een hele week vertroeteld worden ;) hehe...)
Ik kijk er echt naar uit om haar eindelijk weer hier te hebben!



frida
6-2-2010
 Meld misbruik30-8-2012 14:19:34

Heel veel sterkte, ik zal duimen voor een spoedig herstel!!!

frida



Rebecca
27-4-2013
 Meld misbruik30-8-2012 20:26:24

Dikke knuffel voor jullie!



cindy
1-9-2012
 Meld misbruik30-8-2012 20:41:23

heel veel sterkte



Femke
8-9-2012
 Meld misbruik31-8-2012 18:33:32

Heel veel sterkte!!

Het is mooi te lezen dat jullie een goed en sterk gezin zijn! Alles komt goed!

Groetjes.



Manuela
4-8-2012
 Meld misbruik22-10-2012 12:02:51

Ik hoop dat alles daar beetje in orde is en dat de kleine meid het goed maakt!
'k Kwam eigenlijk kijken naar je foto's want dat had ik nog altijd niet gedaan en dan zag ik dit... Gewoon die titel al zei genoeg, want jij had altijd opgewekte berichten staan!
Nog veel moed en sterkte gewenst voor jullie!



Melissa
11-8-2012
 Meld misbruik22-10-2012 13:10:30

Hey Manuela

Wat lief dat je hier ook iets plaatst :)
Ik ben over 't algemeen inderdaad altijd de over-positieve-enthousiaste-beetje rare madam die overal mee wegkomt ;)
Maar op zo'n momenten sta je snel met je beide voetjes op de grond ;)

Aan alle andere bruidjes die hier ook meelezen kan ik ondertussen melden dat Yanaica sinds vorige week opnieuw naar school gaat!
Ze stelt het goed...ze neemt nog steeds medicatie maar die wordt beetje bij beetje afgebouwd...
Verder is wel nog steeds afwachten of de operatie nu echt véél uitgehaald heeft...haar zuurstof-gehalte is tot nu toe goed, maar ze is wel nog steeds moe en slaapt UREN...
Om een voorbeeldje te geven...donderdag thuisgekomen van school om 4h. Een kwartier later lag ze te slapen...Om 17h wakker gemaakt om wat te eten...dan pyjama aan en in't zeteltje...10 min later weer in slaap gevallen en dan is ze blijven slapen...tot de dag nadien om 11h! (En toen ben ik haar nog gaan wakker maken eh!).
De operatie was een risico en het was afwachten of het op lange termijn veel resultaat zal hebben...maar ze hebben gezegd dat het zoiezo tot 6 maanden kan duren eerdat we echt resultaat zouden zien, dus 't is nog wat vroeg om uitsluitsel te geven...

Maar over het algemeen gaat het goed met haar, haar wondje geneest goed en ze staat weer op met een lach!



Sandra
7-9-2012
 Meld misbruik22-10-2012 13:36:48

Dat is nog even afwachten, maar het herstel verloopt dan toch vrij goed...?
Positief dat ze weer naar school mag!

groetjes ;-)



Sonja

 Meld misbruik22-10-2012 22:27:31

Hey Melissa,
Super dat het met de kleine weer wat beter gaat. We duimen voor jullie verder hoor, wees daar maar zeker van. Weet dat alle bruidjes en bruidegommen achter jullie staan en jullie enorm veel steun en sterkte geven. Put daar jullie energie maar uit en hou ons op de hoogte.



Melissa
11-8-2012
 Meld misbruik26-10-2012 14:21:34

Het herstel voorloopt inderdaad vrij 'normaal' Sandra :)
Dus we mogen blij zijn!!


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...