Nu Online
Momenteel zijn er 139 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Krasjes ringen aurodesign

  28-8-2012 18:09:21
Hoi,

wij hebben allebei een ring van aurodesign. Het zijn hele simpele vlakke ringen. Nu zien wij dat daar na minder dan een maand toch al redelijk wat krasjes op zitten. Wij dachten dat dat niet kon met gouden ringen? Nog mensen met ervaringen hiermee?

Shibby
3-8-2012
Meld misbruik



Reacties: 18 | Gelezen: 2090


debora
18-7-2014
 Meld misbruik28-8-2012 18:25:41

ja hoor,

Ik heb ook een wit gouden verlovingsring, en er kwamen vanaf de eerste dag al krasjes op. Blijkbaar is dit normaal



Evelien
1-9-2012
 Meld misbruik28-8-2012 18:27:17

Volgens mij is dit perfect normaal hoor! Bij staal ga je dit niet hebben maar goud is veel minder sterk. Op mijn witgouden verlovingsring zie ik onderaan toch ook al heel wat krasjes, bovenaan zijn het wel allemaal steentje, dus daar zie je gelukkig niets . Om die krasjes te vermijden hebben wij witgouden ringen met ijsbloemmotief genomen, hierdoor ga je de krasjes denk ik niet zien :-). Wat je volgens mij wel kan doen is de ringen laten "oppoetsen" waardoor de krasjes minder zichtbaar zijn. Best eens informeren bij een juwelier!

Groetjes!

Evelien



Silke
4-5-2013
 Meld misbruik28-8-2012 19:04:46

Ik heb ook al krasjes op mijn verlovingsring, ook al na enkele dagen.. is witgoud. Het was wel geen super dure ring. Ik hoop dat als we iets meer uitgeven aan onze trouwring, dat we dit niet voor hebben..



Evelien
1-9-2012
 Meld misbruik28-8-2012 19:11:16

@ Silke: zolang je met goud werkt, ga je dit volgens mij blijven voorhebben hoor. Als je ringen duurder zijn is dit meestal ofwel doordat de goudprijs hoger staat, ofwel doordat je steentjes wil toevoegen, ofwel doordat je een "speciaal" ontwerp kiest, niet doordat het goud plots sterker wordt...

Groetjes!

Evelien




Silke
4-5-2013
 Meld misbruik28-8-2012 19:21:51

@ Evelien: hihi ja ik ben niet zo'n kenner. =D Bedankt voor de uitleg.
Maar als ik zo naar de ringen van mijn ouders kijk dan zien die er toch beter uit en die zijn veel ouder en dat is ook goud dus ik dacht dat het toch wat lag aan de prijs. =P Mijn tante werkt wel bij een juwelier en ik ga best nog is wat raad vragen bij haar.
Ik heb ook wat steentjes op mijn verlovingsring waardoor je het eigenlijk niet echt ziet (enkel aan de onderkant van mijn vinger dus das ook een chance. =p)



Shibby
3-8-2012
 Meld misbruik28-8-2012 19:40:06

Silke, onze ringen hebben samen 1500 euro gekost, daar ligt het dus blijkbaar niet aan :) ga toch even bij de juwelier binnen stappen, maar als het normaal is zullen we er maar mee leren leven hé :)



debora
18-7-2014
 Meld misbruik28-8-2012 19:57:05

Ik denk ook nie dat het ligt aan hoe duur de ring was, want mijn verlovingsring alleen al was meer dan 1 000euro (vind dit persoonlijk al nen vrij dure ring)

De juwelier heeft wel gezegd dat elke keer ik daar passeer (is in Italië) dat ze die gaat oppoetsen voor mij. Maar weet nie wat da juist inhoudt.




Marijke
15-12-2012
 Meld misbruik28-8-2012 20:16:44

Dit is blijkbaar normaal. De juwelier waar wij mijn verlovingsring hebben gehaald vertelde ons dit ook. En vrienden van ons die al even getrouwd zijn hebben ook al veel krasjes op hun ringen.
Het enige wat je hieraan kan doen is laten oppoetsen, dan zetten ze er een heel dun laagje over zodat de krasjes terug opgevuld zijn. Zolang het mij niet te erg stoort laat ik dit niet doen want ik denk dat dit niet echt goedkoop is. Heeft iemand er toevallig een idee van wat dat kost?



Katrien
23-6-2012
 Meld misbruik28-8-2012 20:28:43

Hallo Shibby,

Dit is, denk ik, heel normaal. Mijn man en ik zijn nu iets meer dan twee maanden getrouwd, en zijn (effen witgouden) trouwring staat al helemaal vol met krassen (op de mijne zie je dit minder omdat ik een ring met motief heb).

Grappig trouwens, want in ons misboekje stond iets geschreven, in de trant van "net zoals op jullie trouwringen, zal er ook op jullie huwelijk doorheen de jaren krassen en sleet ontstaan...'' enzovoort. En telkens wanneer ik naar mijn man zijn trouwring kijk, moet ik aan deze tekst denken. Lijkt me dus redelijk normaal dat geen enkele ring ongeschonden blijft, zowel letterlijk als figuurlijk :).

Lieve groetjes,
Katrien



Vicky
15-9-2012
 Meld misbruik28-8-2012 20:36:57

Dit is normaal.

de reden waarom dat bij de ring van de ouders niet zo is, is omdat de samenstelling veranderd is. Er mag geen Nikkel meer toegevoegd worden aan het goud. Dus een witgouden ring is nu eigenlijk niet wit van kleur maar lichtgeel.
ze behandelen dat, zodat dat wel wit ziet.
opletten dus met bepaalde producten, bv ijzer, want daarvan gaat die wit-behandeling sneller af.
ze vertelden het voorval dat een ceremoniemeester de ringen eens in een metalen doosje had gestoken, dat bruidskindje had dat doosje uiteraard ook niet netjes stilgehouden, dus door de wrijving kwamen die ringen lichtgeel uit dat metalen doosje...
mijn ring onderaan is ook al wat gelig aan het worden terug. ik draag hem nu anderhalf jaar.
het is enkel staal waar niks aankomt. en als er een krasje opkomt kun je dat gewoon uitwrijven met een licht sponsje



Silke
4-5-2013
 Meld misbruik28-8-2012 20:59:18

Dank u, Vicky voor de uitleg. Nu weet ik waarom de ringen van vroeger van "betere kwaliteit" waren.. :)
En ook de andere dames natuurlijk!
Ik ben al opgelucht dat het niet enkel bij mij zo is.



valerie
15-9-2012
 Meld misbruik28-8-2012 21:08:32

@marijke, mijne verlovingsring is momenteel bij de juweliers om op te poetsen en gaat, naargelang de hoeveel tussen de 25 á 60 euro kosten...



Fairytale
8-6-2013
 Meld misbruik28-8-2012 22:36:37

ik heb ook al een aantal krasjes op mijn witgouden verlovingsring maar is aan de onderkant. Is volkomen normaal denk ik hoor.



An
18-8-2012
 Meld misbruik28-8-2012 23:13:43

Hey Shibby!!!

Wij hebben ook ringen van Aurodesign..
We hebben onze ringen nu 10 dagen aan en ze zien ook niet uit.
Krasjes denk ik wel dat normaal is, maar bij ons zijn er echt hélé vegen op en zo dof,
op sommige plaatsen schijnt het al weer wat goud-achtig door, thans het witte gouden ringen zijn.
We zijn wel van plan om terug na de juwelier te gaan.
Onze ringen kwamen samen ook op de 1500 euro..
Tis begrijpbaar dat goud gevoeliger is enz... maar dit is wel héél erg (je moet onze es zien man man.. en we hebben gwn een week thuis gezeten).
Mijn schoonmama zegt ook dat dit wel héél fel is..
En ja, nu lees ik jou verhaal hier oook... damn...



An
18-8-2012
 Meld misbruik28-8-2012 23:18:07

ahja, bij onze juwelier kunnen we dit gratis laten doen, wel moeten we 1x per jaar op "onderhoud" komen. Dan kunnen ze hem ook trg 'polijsten' als het zo noemt.

Nu weet ik niet of de services is van onze juwelier of dit ook komt omdat het van Aurodesign is. (dit telt ook voor steenzetting)



Marijke
15-12-2012
 Meld misbruik29-8-2012 9:57:25

@ valerie : bedankt! die prijs valt mij nog reuze mee :-)



caroline
9-6-2012
 Meld misbruik29-8-2012 12:51:31

Mijn man zijn ring staat ook echt al vol met krassen. Was al vanaf dag 1 zichtbaar.. Hij draait hem gewoon af en toe eens, dat je het soms wat minder ziet :). Mijn verlovingsring heeft 2500€ gekost en daar staan ook al krasjes op onderaan, dus het ligt idd zeker niet aan de prijs. Is wel heel vervelend, want iedereen wil je ring zien in het begin he :).
Ik zou gewoon even langsgaan bij de juwelier, eens horen wat ze kunnen doen.



Tiffany
16-2-2013
 Meld misbruik29-8-2012 13:37:53

Hey,

Hier hetzelfde probleem mijn verlovingsring (witgoud) had de eerste week ook al krasjes :(


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...