Nu Online
Momenteel zijn er 51 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

bruid stapt ze links of rechts van bruidegom

17-9-2006 11:39:24
hallo,

Wij hebben geen ceremoniemeester, en twijfelen of we langs de rechterkant of de linkerkant moeten stappen?
En zit de familie gewoon door elkaar of zitten die aan de kant van wie links of rechts stapt?

groetjes Veerle
23/09/06

Veerle
23-9-2006
Meld misbruik

Reacties: 5 | Gelezen: 1509

Evi
26-5-2007
 Meld misbruik17-9-2006 11:45:55

Hey Veerle,

Wij hebben ook geen echte ceremoniemeester. De broer van mijn vriend gaat die belangrijke rol op zich nemen. Omdat wij zelf ook niet echt op de hoogte waren van de etiquette, hebben we het even opgezocht. Normaal gezien zit de bruid tijdens het burgerlijk huwelijk rechts van de bruidegom en na het voltrekken van het huwelijk komt zij aan de linkerarm van de bruidegom het gemeentehuis uit. Tijden de kerkelijke viering zit de bruid links van de bruidegom.
Ik hoop dat ik je hiermee wat geholpen heb.

Groetjes,
Evi
26/05/2007

soetje
16-9-2006
 Meld misbruik17-9-2006 17:27:55

Hoi,
Wij zijn gisteren getrouwd, en het was een prachtige dag!

Om de kerk binnen te komen liep mijn broer links (vermits mijn papa er niet meer is) en ik rechts. Maar om in de kerk te zitten (mijn ventje stond al rechts te wachten) moest ik links zitten en mijn ventje rechts. De familie van de bruid zat dan ook links en de familie van de bruidegom rechts
xxx

Christine
30-9-2006
 Meld misbruik18-9-2006 9:23:13

Hey, ikzelf heb ook geen ceremoniemeester, maar mijn nicht wel en zo was het bij haar:

Bij het binnengaan van de kerk, gaat de bruid aan de rechterarm van haar vader (dus bruid loopt links).
In de kerk zit zij echter de linkerkant en de man staat de rechterkant.
Bij het buitengaan gaat de bruid aan de linkerarm van haar bruidegom. (dus omgekeerd zoals bij het binnenkomen).

En voor de suite normaal:
Vrienden/Verre familie Bruidegom
Vrienden/Verre familie Bruid
Dichte familie Bruidegom
Dichte familie Bruid
Getuige Bruidegom + man/vrouw
Getuige Bruid + man/vrouw
Vader Bruidegom + Moeder Bruidegom
Bruidegeom + Moeder Bruidegom
Bruidskindjes
Vader Bruid + Bruid

En dan gaat eerst de suite binnen en blijgt de Bruid en bruidskindjes buiten staan tot iedereen op zijn plaats zit. Staat iedereen op zijn plaats, dan begint de muziek te spelen en kom jij binnen.

En de familie/vrienden van de bruidegom zitten links, die van de bruid rechts.

Groetjes,
Christine

Katrien
18-8-2006
 Meld misbruik19-9-2006 18:07:36

Ik ga niet volledig akkoord.
Bij het binnengaan loop je rechts, en ga je links zitten. Bij het buitengaan loop je opnieuw rechts. Volgens de etiquette loop je ook steeds rechts van je man eens je getrouwd bent...

MVG

Katrien

chantal

Meld misbruik29-9-2006 9:24:19

Beste Bruid en Bruidegom,

het is nu net de taak van de ceremoniemeester om dit alles te regelen en te bedenken. Het denk werk in organisatie zowel in de dag als s'avonds is een profesioneel persoon aangewezen. Vraag eens inlichtingen bij Eddy Wouters je kan deze persoon vinden in de gouden gids bij ceremoniemeesters. Kent zeker zijn vak. Soepel en spontaan.
Succes

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...