Nu Online
Momenteel zijn er 25 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

feestzaal of traiteur??

  16-9-2006 19:48:19
Hallo, wij trouwen volgend jaar in oktober. Maar we zijn er nog niet uit of het een feestzaal gaat worden of ergens een toffe zaal huren en werken met een traiteur. Heeft iemand hier ervaring mee ook wat het prijsverschil betreft van beide formules?
We zijn van de omgeving Genk.
Groetjes,
Ellen

ellen
8-10-2007
Meld misbruik



Reacties: 4 | Gelezen: 857


Kelly
14-7-2007
 Meld misbruik16-9-2006 20:42:04

Hey Ellen,

Vooreerst proficiat!

Wij trouwen volgend jaar juli in Houthalen en hebben gekozen voor het Krekelhof in Hasselt. Hele mooie zaal en alles inclusief (decoratie, eten, drinken, ontvangst, klaarzetten, opruimen, personeel, ...).
We hebben ook prijs gevraagd bij andere zalen waar we dan met een traiteur moesten werken. Dan heb je de kans om je zaal zelf aan te kleden, maar je moet wel overal aan denken.
Prijsverschil is er niet zo zeer denk ik.

Je kan best op verschillende plaatsen prijzen vragen, hebben wij ook gedaan voor we de beslissing genomen hebben.

Veel succes nog met jullie zoektocht.



Claudia
25-8-2007
 Meld misbruik17-9-2006 12:34:31

Hallo Ellen,

De prijzen voor een feestzaal waar alles aanwezig is verschillen bijna niks van een zaal waar je zelf met een traiteur werkt. Bij een feestzaal is alles aanwezig (inrichting, bediening, altijd voldoende drank,....). Als je een zaal met traiteur neemt moet je nog aan van alles denken dat er nog bij komt. Denk maar aan kostprijs voor versiering, bediening tijdens het dansfeest, drank na het avondeten, .... Tenzij je goedkoop aan een aantal zaken kunt geraken doe je geen voordeel.



Christine
30-9-2006
 Meld misbruik18-9-2006 9:27:38

Hey Ellen,

Als wij beslist hebben om te trouwen hebben wij ook naar de twee opties gekeken. Een zaal met alles erop en aan of zelf een zaal huren met traiteur.

En het prijsverschil is bijna niks. Maar bij een traiteur heb je meer zorgen aan je hoofd: je moet meestal zelf instaan voor de decoratie, versiering.
En dan moet je ook nog iemand zoeken die dat wil versieren, want meestal moet je het de dag zelf doen en kan het niet op voorhand.
En hou er ook rekenign met, dat velen willen dat je de zaal nog die avond opruimt.
En als je dan eventueel het personeel telt, dan loopt het ook al snel op.

Wij hebben dus gekozen voor ons feest te geven bij een zaal, en bij ons is het Kasteel Diepensteyn in Steenhuffel.

Groetjes,
Christine



Anneleen
5-8-2006
 Meld misbruik18-9-2006 10:08:50

Wij hebben met een traiteur gewerkt in een zaal die we zelf gehuurd hebben en ik denk wel dat we hiermee geld bespaard hebben.

Wij betaalden ongeveer 250 à 300 euro voor de huur van de zaal (de refter/feestzaal van een schooltje) Deze prijs omvat de huur van de zaal vanaf zaterdagmiddag tot zondagnacht, en vrijdagavond voor het klaarzetten van de zaal. Voor 50 euro werd de zaal achteraf gepoetst door de poetsvrouw van de school.

Voor de traiteur betaalden we 54 euro per persoon. Hierin zat alles inbegrepen: receptie vóór het eten, het koud buffet en dessertenbuffet, bediening, het dekken van de tafels met linnen, de bloemetjes op de tafels, bruidstaart en koffie achteraf... Voor de drank was de witte en rode wijn inbegrepen; de andere dranken hebben we besteld bij de brouwer maar die werden wel bediend door het personeel van de traiteur, ook op het dansfeest 's avonds, tot het einde. Wij waren wel héél tevreden over deze formule, het was echt af.

Nadeel van zelf een zaal te huren, is wel dat je zelf moet zorgen dat alles klaargezet en geïnstalleerd wordt. Wij hebben een muziekinstallatie en verlichting gehuurd, planten geleend bij een bloemenwinkel,... Er komt wel wat organisatie bij kijken om te zorgen dat alles op het juiste moment op de juiste plaats is. Maar bij ons is dit alles goed verlopen, dankzij de hulp van mijn broer en enkele vrienden moesten wij ons op de dag zelf nergens ongerust over maken...

Ik denk dat ons avondfeest (80 personen voor receptie en diner + 20 personen voor het dansfeest)in totaal 5400 euro gekost heeft.

Voila, de volledige uitleg ;-)

Succes ermee!


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...