Nu Online
Momenteel zijn er 136 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Help, help, help, jullie mening graag...

  15-9-2006 19:37:44
Hallo allemaal, ik heb een probleempje met de keuze van mijn bruidskindjes.
Een bruidsjongetje hebben we al (het zoontje van een goede vriend van ons), maar voor een bruidsmeisje weet ik het niet zo goed.
We hebben allebei geen meisje van de geschikte leeftijd in de familie. Ook onze vrienden hebben geen dochtertjes. Maar alleen een bruidsjongen vind ik zo gek. Een meisje hoort er toch echt bij vind ik...
De enige meisjes waar ik eventueel nog aan dacht zijn : het dochtertje van een collega (maar ik ken dat kindje helemaal niet zo goed) of een meisje dat bij mij in de klas zit (ik ben kleuterleidster in het buitengewoon onderwijs).
Mijn vriend geeft les op dezelfde school, dus het lijkt ons dan wel leuk om ook die link op onze trouw te leggen. Maar is dat niet raar ? Lijkt dat geen voortrekkerij tegenover de andere kinderen van de klas of school? Wat denken jullie ?
Zijn er misschien nog onder jullie die enkel een bruidsjongetje hebben ?
En hoe goed kennen jullie je bruidskindjes ?

Mieke
11-8-2007
Meld misbruik



Reacties: 9 | Gelezen: 836


Katrien
18-8-2006
 Meld misbruik15-9-2006 19:48:09

Ik denk idd dat dat mss raar zal overkomen als je ll. neemt... opletten va reacties van ouders zou ik zeggen.
En een bruidsjongen alleen is toch ook tof!



peggy
13-10-2006
 Meld misbruik15-9-2006 19:52:32

he mieke,

ik denk ook dat je voorzichtig moet zijn om eventueel een kindje uit je klas te nemen, wij hebben ook slechts een bruidsmeisje en ik vind dat niet zo raar.

groetjes
peggy 13.10.2006



Katrien
26-8-2009
 Meld misbruik15-9-2006 23:52:14

Ik zou toch ook geen leerlingetje van school nemen hoor. Dat komt echt raar over, trekt inderdaad een beetje op voortrekkerij dan...

Heidi, die op 9/9 getrouwd is (dacht ik) had ook alleen bruidsjonkertje: je moet op de foto's zien hoe schattig hij is!!

groetjes
Katrien
30/9/06



Ine
11-8-2007
 Meld misbruik16-9-2006 9:26:29

Wij gingen eerst ons petekindje en metekindje nemen. Maar mijn metekindje is nog wat te jong denk ik. Ge doet daar nie echt mee wat je wilt é. Bij ons zal het dus ook waarschijnlijk een bruidsjongen zijn, maar waarschijnlijk laten we hem wel vergezellen door onze hond.

Groetjes
Ine
11.8.2007



sara
13-7-2007
 Meld misbruik16-9-2006 11:27:06

Ik vind dat zeer moeilijk, ik geef ook les in het buitengewoon onderwijs. Ik zou graag een leerling uit mijn klas laten voorlezen. Maar wie neem je hé ... ik heb er ook al aan gedacht om alle kinderen samen te laten zingen. Maar er zitten maar 6 kinderen in mijn klas, wat doe je dan als er 3 niet zouden afkomen?



Veroniek

 Meld misbruik16-9-2006 14:53:48

Hoi Mieke

Ik zou nu ook niet 1 iemand uit de klas laten voorlopen... Ofwel allemaal ofwel niemand... (Als er een paar niet kunnen komen, heb je het toch gevraagd hé! Er kan dan geen achterklap zijn) Afhankelijk met hoeveel kindjes je zit natuurlijk!

Mijn oudste schoonzus had geen bruidskindjes op hun trouw en dat had ook iets hoor!

Zoals Katrien zei een bruidsjonker heeft ook zijn charmes! Ik zou niet twijfelen, hou je bij je keuze je zal nog tevreden zijn.

Als je je kindjes erbij wil betrekken, kan je ze een liedje laten zingen of het brood en de wijn naar voor laten brengen of laat ze tekeningen in de klas maken en versier de kerk met die tekeningen...

Veel succes nog!

Groetjes
Veroniek
20 07 2007



Patricia
17-2-2007
 Meld misbruik16-9-2006 16:26:15

Waarom geen bruidsjongen alleen? Ik vind het ook wel leuk. Opletten om zomaar iemand te nemen zodat 'het plaatje' klopt. Een vriendin die deze zomer trouwde heeft ook een jongen en een meisje gekozen om het plaatje te doen kloppen. Gevolg... het jongetje kende ze eigenlijk niet zo goed waardoor ze minder controle over dat kind had. Hij wilde heel de tijd naar zijn ouders. Kinderen voelen zich beter op hun gemak als ze het koppel zelf kennen denk ik.
Wij hebben 2 meisjes en 1 jongen, omdat dat petekindjes zijn van mijn vriend.
Verder deel ik de mening met de anderen. Niemand uit je klas ofwel iedereen.
Groetjes



Wiese
28-7-2007
 Meld misbruik17-9-2006 11:04:44

Wij hebben het petekindje van mijn toekomstige gekozen, maar omdat hij nog vrij jong is gaat het dochtertje van mijn schoonzus haar zus mee. Maar anders hadden wij enkel ons petekindje gekozen. Het plaatje moet niet kloppen, je moet je goed voelen bij alles. Je kan ook altijd 2 jongens kiezen zo is die ene niet alleen. Ik zou ook niemand van je klas nemen het gaat raar zijn voor de andere kinderen.

Succes en vergeet niet het ik jouw dag jij moet je er goed bij voelen.



Mieke
11-8-2007
 Meld misbruik17-9-2006 12:40:28

Bedankt voor jullie reacties. Ik had het er al wel met mijn vriend over gehad, maar voor die mannen maakt dat toch allemaal niet zoveel uit hé :-) Daarom wilde ik jullie mening ook graag eventjes.
Ik denk dat ik inderdaad gewoon alleen een bruidsjongen ga nemen dan. Dan voel ik me die dag niet schuldig of ambetant tegenover de andere kinderen. En m'n bruidsjongetje is echt wel schattig genoeg om voor twee te tellen hoor !!!


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...