Nu Online
Momenteel zijn er 149 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Suite in hetzelfde of iets anders?dilemma

  24-8-2012 11:13:05
Lieve bruidjes,



Ik heb een dilemma.
Ik vind het zeer mooi als de bruidsmeisjes en heren, hetzelfde aanhebben, is heel mooi voor de foto.
Maar ik heb maar 2bruidsmeisjes, en dan ook 1,5jaar zijn ze.
Iedereen vraagt me steeds, is er een dresscode? maar ik vind het eigelijk niet kunnen als ik tegen mensen zeg, van ja dit moet je aandoen.
En dan de vraag die iedereen stelt: Moeten we in het kort of in het lang?
Wat moet ik hier nu mee aanvangen? Ben niet zo iemand die mensen kan commanderen, en vind al zeker niet dat ik ze kan zeggen wat ze moeten dragen.
Bovendien is mijn toekomstige echtgenoot afrikaan, en zou ik wel graag willen dat die personen in traditionele kledij komen, omdat ik dit zeer mooi vind.
Misschien moet ik dan gwn zeggen, veel kleur? haha...
Wat doen jullie met de 'dresscode'???



Shana
3-8-2013
Meld misbruik



Reacties: 14 | Gelezen: 1030


Karolien
22-9-2012
 Meld misbruik24-8-2012 11:26:05

Hoi,

ik ben ook geen fan van stijf gedoe en wij hebben gewoon gezegd, je doet aan wat je graag wil aandoen en waar je je goed in voelt! Bruidskindjes (jongen 3 jaar, meisje 1,5 jaar) hebben leuke kleurrijke kleren, iets typisch voor hen. Mijn schoonvader gaat geen kostuum kopen want dat doet hij niet meer aan nadien, gewoon jeans en hemd met vest, broer bruidegom wil dan weer wel kostuum (maar een vlot), mijn vader wel kostuum ... Iedereen doet iets aan waar ze zich goed invoelen en dat vinden wij heel belangrijk!

Groetjes
Karolien



kelly
13-7-2013
 Meld misbruik24-8-2012 11:28:15

Bij ons mogen ze kiezen, geen dresscode maar liefst geen zwart of wit (voor de dame's dan he)
Ik heb al vele afrikaanse feesten gezien en die zijn allemaal om ter mooist en kleurrijk dus dat zal geen probleem zijn!Je kan wel als dresscod zetten; Be colourful...
Dan dwing je niemand vind ik



Shana
3-8-2013
 Meld misbruik24-8-2012 11:28:48

Hey Karolien,


Je hebt groot gelijk.
Dat is een belangrijk punt. Ik vind ook niet dat ik tegen familie moet zeggen wat ze wel en niet moeten aandoen.
Maar bedankt voor je reactie.
;-)



Silke
4-5-2013
 Meld misbruik24-8-2012 11:34:13

Ik vind het wel leuk als de suite een beetje hetzelfde is. Een kleur afspreken ofzo of voor alle mannen dezelfde das voorzien ofzo. Ik vind het wel mooi voor de foto's. :)

Je kan een themakleur kiezen dat je ook in je uitnodigingen ofzo verwerkt en je kan het uw gasten laten weten, ze zijn natuurlijk niet verplicht om het te doen maar het effect is wel mooi.




Fien
8-12-2012
 Meld misbruik24-8-2012 11:34:18

Hallo!
wij hebben ook heel lang hierover getwijfeld, omdat inderdaad foto's wel leuker zijn als iedereen ongeveer gelijk is. Maar om nu iedereen te verplichten een kostuum te kopen...?
We hebben besloten dat (alleen voor de wet en voor de kerk) de mannen allemaal hetzelfde kostuum aandoen (gehuurd is het 50 euro). Op de avondfeest doet iedereen aan wat hij wil.
Voor de vrouwen is het allemaal knielengte (dit vinden we een stuk minder stijf dan in het lang)
kleur speelt geen rol.
Wat je ook kan doen is voor iedereen dezelfde kleurrijke das kopen? Dan is iedereen wat gelijk en kleurrijk! (en dan is het geen kleurboek:))
Groetjes!





Linda
25-5-2013
 Meld misbruik24-8-2012 11:40:06

Bij ons gaan de mannen ook een kostuum huren (Fien waar huren jouw suite hun kostuum? De prijs die ik gekregen had, lag hoger.). Ik twijfel nog om voor allen dezelfde das te kopen.

Onze bruidsmeisjes krijgen ook hetzelfde kleedje aan (dat wij voor hen betalen)

Voor de rest geldt de dresscode: "cocktail".

Al maak ik me ineens de bedenking dat als de mannen een das van me krijgen dat dit natuurlijk moet matchen met de dames, dus ik kan dat maar best snel beslissen!



tima
8-9-2012
 Meld misbruik24-8-2012 12:10:03

hier is de dresscode citychic be colorfull & glamorous
de suiten gaat allemaal in zwart kostuum (mochten ze kiezen 1 dat ze al hadden ,huren of kopen (in de c&a heb je al een kostuum voor €58 mijn schoonbroer heeft die gekocht en best mooi) ) wit hemd en groene das (deze krijgen ze van ons)
kindjes zijn in het zelfste maar hebben nog een gilletje en hun das is fel groen
vrouwen in kort of broek pak en in kleur geen zwart of wit . nu toevalling is bijna heel mijn kant van de suite verschillende tinten blauw gelukkig aan de kant van mijn ventje allen verschillend dus laten we ze op foto wel geschrankt staan



Vicky
15-9-2012
 Meld misbruik24-8-2012 12:12:00

De mannen van onze suite huren ook een kostuum. dit komt op 59 euro (zonder hemd, maar de meesten hebben zelf wel een wit hemd)
we hebben een rode draad doorheen onze trouw. dus voor de mannen een rode das bij hun kostuum. De vrouwen mogen dragen wat ze willen: jurk, rok, broek, maakt niet uit, als er maar een rode toets in verwerkt zit.
ook de mensen voor het avondfeest werd gevraagd een rode toets te voorzien;
op de uitnodigingen (zwart) schreven we (in het rood, wat had je gedacht) volg onze rode draad via de dresscode "a touch of red".
Dat wordt eigenlijk door iedereen goed onthaald; iedereen is daar wel mee bezig.
we maken er grapjes over. ze vragen dan: moeten we dat ook bewijzen?
ik zeg dan: tuurlijk! dus als je dacht aan een rode onderbroek, hou er rekening mee dat je voor je binnenmag je broek eens mag afdoen...

en het is inderdaad heel mooi op de foto's als de suitemannen hetzelfde kostuum dragen en de vrouwen er ook bij passen.

Nu, dat is natuurlijk ook smaakgebonden. Ik vind dat mooi, net zoals een ander dat lelijk zal vinden.

Je moet doen wat jij wil, want het is jullie dag, daar komt het op neer.



Silke
6-10-2012
 Meld misbruik24-8-2012 13:15:59

Hier ook geen dresscode... Ook al is dit vrijmooi voor de foto's enz maar ik ken mijn familie te goed en moest ik afkomen met vb bepaald kleur das, dan zou het al zijn van neen wi ik draag dit kleur niet,... Dus hebben we gezegd doe aan wat je wil! Automatisch spraken de mannen van een kostuum te dragen dus zo ist geworden draag dan allemaal kostuum. De vrouwen spraken ook automatisch van niet int lang en geen hoed, ze hadden hier gelijklopende gedachten dus dat is wel handig. Maar kleur, model,... Allemaal vrij van! Ik wil ook dat ze iets kopen waar ze zich goed in voelen en weten ooit kunnen we dit nog eens aan doen. Het is ook beetje hun dag (ok het is deonze maar ouders, broers leven hier ook naar toe) en ik wil dat ze zich goed en mooi voelen!



Linda
25-5-2013
 Meld misbruik24-8-2012 14:15:37

Voor diegene die voor de suite 1 kleur das hebben > heeft de bruidegom die dan ook?



Fien
8-12-2012
 Meld misbruik24-8-2012 14:28:19

de kostuums worden bij ons gehuurd ofwel in izegem (gentelmen : kost 65 euro)
of in oostrozebeke (verovan: kost 50). We gaan volgende week het kostuum kiezen, dan dan kunnen de mannen elk afzonderlijk gaan passen.
Ik denk wel dat de bruidegom dezelfde kleur das gaat dragen, dat moeten we nog eens bekijken.




Tessa
10-11-2012
 Meld misbruik24-8-2012 18:35:51

Hoi,

Bij ons huren ook de mannen een donkergrijskostuum, waar ik dan een wijnrode das en pochet heb bijgekocht en voor de vrouwen heb ik gevraagd of ze in het grijs met wijnrood gecombineerd willen komen.. Denk dat dat heel mooi gaat zijn..
Natuurlijk kiezen ze zelf het model, maar de kleuren dat zou ik toch graag zo hebben..Mijn dochter gaat ook in een wijnrood jurkje en haar nichtjes en mijn jongere zusje in een wit kleedje..

Ik zie het zo voor mij, het gaat echt prachtig zijn..

Voor de gasten heb ik geen thema, ik wil dat er een onderscheid is tussen de suite en de genodigden..

Je hebt nochtans nog wat tijd hé,

Groetjes

Tessa



Ann
28-9-2012
 Meld misbruik24-8-2012 19:06:46

bij ons geen dresscode.
het enige dat ik gevraagd heb is om de suitemannen ( lees vaders, getuige koen en mijn schoonbroer) een veston aan te doen.
kleur speelt geen rol.

Ikzelf heb een turquoise trouwkleed, koen een turquoise hemd, mama een beige-oranje kleedje, schoonmoeder een kleedje in framboos.
dus maw een kleurrijke bedoening!





Katia
22-6-2013
 Meld misbruik24-8-2012 20:19:08

Voor onze "suite" zijnde ouders en getuigen, dragen de mannen een gehuurd pak (wij betalen voor onze getuigen). Bij ons wordt dat goed onthaald omdat mannen vaak niet weten wat ze moeten aantrekken en daarmee is de klus geklaard. Das en hemd mogen ze zelf kiezen zodat ze bij hun dame passen.

Mijn beste vriendin (getuige) en de vrouw van mijn mannelijke getuige gaan wel "hetzelfde" dragen, maar dat gaan we samen kiezen en hebben we ook samen zo beslist. Ik vind het leuk, want dan zijn ze nét iets specialer :-) Maar als de kleedjesjacht tegenvalt, dan MOET het niet perse voor mij.

Ben gaan kijken op Verovan: kostuum is idd 50€, maar wij gaan voor de "Jacquet" waarschijnlijk (75€) en dat is dezelfde prijs als bij DEVOS kleding in Lennik, alsook DECOCK Fashion in Wolvertem.


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...