Nu Online
Momenteel zijn er 164 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Hoe zouden julle reageren als...

  23-8-2012 20:32:12
Hey bridies!

Ik had de laatste dagen iets voor en ik wilde graag even weten hou jullie zouden reageren.

Stel, één van jullie vriendinnen wordt 3 maand na jullie ten huwelijk gevraagd, en kondigt plots aan dat ze (out of the blue) de zaterdag voor jullie trouwfeest gaat trouwen.

Belangrijk om jullie te verlossen van enige hypotheses:
- neen het is "hun verjaardag niet", da's 5 maanden later
- en neen de datum is geenszins emotioneel voor hun (voor jou btw is die van jou wél emotioneel gelinkt, nl 10 jaar samen)
- neen hun zaal is nog niet geboekt... de datum werd "los geprikt"
- de trouwmaand van jullie beide is in juni

Katia
22-6-2013
Meld misbruik



Reacties: 20 | Gelezen: 1960


Elke
17-8-2013
 Meld misbruik23-8-2012 20:40:05

Hey,

In onze vriendenkring hebben we dit ook eens meegemaakt, weliswaar met 1 weekend ertussen. Wij moesten dus zeer vlug terug naar een huwelijk van vrienden, maar dat kwam doordat ze dezelfde zaal wilden hebben en dat dus de enige datum was dat de zaal nog vrij was.

Persoonlijk zou ik me toch ook wat minder voelen hoor, aangezien jij toch als eerste wil schitteren. Ik snap dat volkomen...
Maar eigenlijk moet je er niets van aantrekken, aangezien jouw dag in feite niet zal veranderen doordat je vriendin plots voor je trouwt.

Wel iets om rekening mee te houden is het feit dat je vriendin dan wel of niet naar je trouw kan komen, stel dat zij op huwelijksreis vertrekt na haar huwelijk.



Ann
14-9-2013
 Meld misbruik23-8-2012 20:41:02

Hey Katia,
ik heb exact hetzelfde aan de hand!!
Wij zijn verloofd sinds november 2011 en hebben al na 2 weken beslist dat we in september 2013 zouden trouwen. Nu is een van mijn beste vriendinnen sinds een maand verloofd en ze trouwt een maand voor ons! Ook op een datum die totaal geen speciale betekenis voor hen heeft!!
Eerlijk, ik weet niet goed wat ik ervan moet denken!! Ik zou het zelf nooooit een van mijn vriendinnen "aandoen". het klinkt misschien een beetje egoistisch maar toch, ik apprecieer het absoluut niet en bij ons is de vriendschap een beetje bekoeld, of toch van mijn kant!! Ik denk wel niet dat ik het haar ooit zou zeggen, want ik ben uiteraard ook blij voor haar! Maar toch, het steekt een beetje...



Inge
11-8-2012
 Meld misbruik23-8-2012 21:04:49

Ik denk dat zoiets helemaal niet slecht bedoeld is hoor. Vaak hebben trouwkoppels toch een voorkeur voor bijvoorbeeld een periode. (Bijvoorbeeld: juni want dan is het meestal goed weer en dan zijn de mensen nog niet op vakantie OF augustus want ik wil in de zomervakantie trouwen en in juli is de familie op verlof OF september want ...)
Dat er dan al een koppel trouwt dat je kent ... tja, je kan toch moeilijk je trouwfeest dan een jaar uitstellen.

Het is nu ook niet dat ze er superlaat bij zijn hé. Jullie trouwen allebei pas over een jaar, de kans is reëel dat er nog meer mensen verloofd gaan zijn van de vriendengroep (en misschien zelfs al getrouwd) vooraleer jullie getrouwd gaan zijn.

Wij zijn getrouwd op 11 augustus, en we hadden trouwfeesten op 26 mei, 14 juli, 28 juli en 4 augustus. En half september volgt er nog een feest. Dat is steeds met een deel vriendengroep overlap maar dat vonden wij helemaal geen probleem. Al die trouwfeesten lagen trouwens al langer vast dan het onze, want wij zijn maar 8 maanden verloofd geweest. Niemand heeft hier moeilijk over gedaan, integendeel!



Evelien
1-9-2012
 Meld misbruik23-8-2012 21:06:36

Ik zou het ook niet echt appreciëren ze!

Op mijn werk zijn er na onze verloving nog 2 collega's verloofd maar gelukkig trouwen zij nog na ons, nl 8/09 en 06/10 :-). Had er ook even schrik voor en dat waren dan nog "gewoon" collega's!

Ik vind persoonlijk: wie eerst verloofd is, mag eerst trouwen, tenzij je natuurlijk een datum 3 of 5 jaar later zou kiezen, dat is weer iets anders...

Bovendien bedenk ik ook: ik heb heel wat vrienden die en weekend moeten werken om er dan eentje thuis te zijn. Indien zij 2 weekends na elkaar naar 2 trouwfeesten zouden moeten, is de kans groot dat ze maar 1 van de 2 kunnen doen...

Veel sterkte alleszins!!

Groetjes!

Evelien



Agnes
5-7-2013
 Meld misbruik23-8-2012 21:12:06

Ik begrijp niet waarom jullie zich daar zo druk in maken... Ieder mag toch zelf kiezen wanneer hij of zij wilt trouwen en of dat nu net voor of net na jullie trouw is dat maakt toch niet uit...
Ik zou daar totaal geen problemen mee hebben, ik zou zelfs blij zijn voor haar!
Jaloezie is nooit goed, in geen enkele situatie...
De dag dat jullie trouwen staan jullie in de belangstelling en zij toch niet...

Tegenwoordig is iedereen zo erg met zichzelf bezig en dat vind ik heel jammer!

Toch een dikke proficiat met jullie verloving en toekomstige trouw en maak er het beste van!

groetjes
Agnes



Silke
4-5-2013
 Meld misbruik23-8-2012 21:58:49

Ik begrijp dat je het lastig vindt omdat het zo juist de dag voor jullie huwelijk valt en je hebt natuurlijk graag dat het "jullie" weekend wordt. Daar zou ik het ook wel wat moeilijk mee hebben. Niet uit jaloezie want ik zou blij zijn dat ze ook gaan trouwen maar ik zou me gewoon lastig voelen dat het hetzelfde weekend is. Als het een week vroeger of later zou zijn zou ik er zeker geen probleem van maken. Toevallig trouwt er een vriendin een maand na mij. We waren allebei al een tijdje verloofd maar we hebben het allebei stil gehouden voor elkaar en dat was wel toevallig natuurlijk. Er zit wel een maand tussen maar ik was blij eigenlijk. Zo kan je uw ideeën wisselen, tips geven elkaar. :)



Katia
22-6-2013
 Meld misbruik23-8-2012 22:05:29

Ik moet toegeven, het was even slikken...
Om wat meer te vertellen: ze waren eerst van plan om in november te trouwen (hun verjaardagsmaand dus), maar uiteindelijk vonden ze dat te lang wachten (of te kortdag). Toen vertelde ze me dat hij graag in maart wou trouwen, maar zij zag dat eerder iets later...

Toen vroeg ze me op een vrijdag per mail "wanneer trouwen jullie alweer"?
En maandag vertelde ze me per mail dat ze beslist hadden om de zaterdag voor ons te trouwen...

Ik geef toe dat de tranen vanzelf zijn gaan vloeien... ik begrijp het niet...

Had het nu geweest dat ze een toffe zaal had gevonden, en die waren enkel dan nog vrij of zo, dan had ik daar absoluut niets over gezegd... Maar ze hebben die dag gewoon los geprikt.... En daarom lijkt het "opzettelijk"... ik kan er niets aan doen, en ik besef dat het egoistisch klinkt...

Komt daar dan ook bij dat ik dat niet zie zitten om de zaterdag voor onzen trouw een hele dag "te feesten". Ik ben zo bang dat wij nog vanalles gaan moeten doen, en ik lees en hoor dat je de weekend ervoor toch nog heel erg bezig bent met vanalles en dat je doodop bent van de stress...

Ik heb haar gezegd, nadat ze me uitnodigde om de volledige dag met hun te vieren, dat ik haar vandaag niet kon beloven dat ik er een hele dag zou zijn, gezien wij 2 feesten organiseren (woensdag de burgerlijke in kleine kring, zaterdag het grote feest). Maar dat ik er bij zou zijn voor de receptie of het avondfeest... En dan is blijkbaar héél hard aangekomen... en ik kreeg een heel kwade mail terug (heb niets gezegd over mijn gevoelens over de datum zelf trouwens, want dat doet op zich niets ter zake)

1 zin uit haar mail blijft door mijn hoofd spoken "en ik die nog zo hard mijn best heb gedaan om het niet op dezelfde dag te laten vallen"...

Ik begrijp het niet... ze hadden toen ik die mail ontving nog niet eens een zaal...



Katia
22-6-2013
 Meld misbruik23-8-2012 22:06:52

@ Silke er is een weekje tussen (sorry als mijn post niet duidelijk was): wij trouwen op zaterdag 22, en zij op zaterdag de 15de



nonah
7-9-2012
 Meld misbruik23-8-2012 22:25:43

ik zou het anders bekijken, je kan dan goed je ogen opentrekken en kijken waar het beter kan.. op jou trouwdag is die van hun al voorbij, en dan loop jij toch lekker in de kijker. bekijk het maar als een test, ik heb ook een maandje voor ons huwelijk een feest gehad en heb er wel wat van meegepikt.



Silke
4-5-2013
 Meld misbruik23-8-2012 22:27:59

Als ik heel je verhaal volg, dan begrijp ik je wel hoor! Ik zou ook niet graag de dag ervoor nog gaan feesten op een andere trouw.. Je gaat al genoeg voorbereidingswerk hebben en je kruipt dan ook best niet te laat in uw bed hé als je de dag ervoor al vroeg moet opstaan voor uw haar & make up etc..
Ik zou het zelf ook nooit doen, als ik op voorhand weet dat er iemand gaat trouwen, dan zal ik dat zelf toch nooit in dat weekend laten vallen. Ik begrijp ook niet goed waarom ze dit doet. Misschien was ze wat jaloers op jou ofzo dat jij ging trouwen. ;) Al bij al zou ik proberen er u niet meer druk in te maken. Zij heeft een datum gekozen en het is nu zo, ik begrijp de frustratie maar ik ben er zeker van dat je zal stralen op jullie dag! het zal toch uw dagje zijn!! Zij is dan al getrouwd en jij kan er nog lekker van genieten! jij kan het beter doen dan haar, zij trouwt eerst, jij kan ontdekken wat minder was en jij kan het alleen maar beter doen!



Silke
4-5-2013
 Meld misbruik23-8-2012 22:29:05

@ uw vorige post; oeps... het zal weer aan mij gelegen hebben hoor. =) ik heb weer te snel willen lezen.. ;)



Silke
4-5-2013
 Meld misbruik23-8-2012 22:31:12

dus let maar niet te veel op het begin van mijn vorige post hé. Het einde klopt wel. =D



Katia
22-6-2013
 Meld misbruik24-8-2012 8:53:43

Hihi, bedankt voor de steun in elk geval



Linda
25-5-2013
 Meld misbruik24-8-2012 10:19:46

Ik zou het ook niet leuk vinden als het met 1 weekend verschil is, daarentegen als er een maand tussen ligt, zou het me minder kunnen schelen (al zou ik liever eerst trouwen ). De regel "eerst verloofd, eerst trouwen" vind ik belachelijk. Mensen kunnen niet met alles aan jullie denken hé. Hun trouwfeest is voor hen even belangrijk, als het jouwe voor u.

Nuja als ze nog geen zaal hebben, kan je nog altijd hopen dat de zaal die zij wensen niet op die dag vrij zal zijn



deddy
15-9-2012
 Meld misbruik24-8-2012 11:21:49

Ik begrijp het wel. Wij hadden gekozen voor een "lange" verloving (+/- 18 maanden) en in die tijd zijn er veel mensen verloofd en ook voor ons getrouwd. En ja, dat deed zeer, want plotseling wou iedereen trouwen, terwijl ze vroeger altijd zeiden dat ze nooit gingen trouwen. Maar, je leert er mee leven en je zet je er over.
Nu goed, ik zou ook niet naar een trouwfeest gaan voor een hele dag als ik weet dat ik vrijdag zal trouwen. Je hebt er gewoon de tijd en de zin niet voor om je in te zetten voor een ander. Sorry als dit egoïstisch over komt.
Ze hebben ook gevraagd bij ons om de week ervoor op vrijgezellen voor een vriendin te gaan, ik heb ook gezegd dat ik niet kon die dag. En dit puur uit schrik dat er nog zoveel zal tussenkomen dat je nu niet kan voorzien.

Moest ik jou zijn, ik zou wel mijn emoties op tafel leggen. Nu begrijpt je vriendin totaal niete wat er in je omgaat. Maar zorg wel dat het niet verwijtend over komt. Maar misschien kan ze het wel begrijpen.
Veel succes!



Katia
22-6-2013
 Meld misbruik24-8-2012 19:20:46

Idd, een maand zou mij ook niet kunnen schelen :-) Zelf al was het eerder dan die van ons. Maar net het weekend ervoor ... *** (omdat er ook geen rede is, geen emotionele datum, geen zaal,... niets...)

Geloof me, ik heb haar in het lang en in het breed uitgelegd dat ik vandaag niet kon beloven dat ik de hele dag met haar zou kunnen doorbrengen omdat ik bang ben om zelf dan nog vanalles te moeten doen (zoals je zegt Deddy). Maar dat wil ze niet begrijpen... Ze smeet me een "je hebt een jaar om u ernaar te organiseren!"....

Ik zei dat ik haar nu liever de dingen zei zoals ze zijn, dan af te bellen een maand voor het huwelijk. Maar ze vond dat stom omdat het nu het beste bewijs is dat ik niets over heb voor haar.... En nogmaals met het commentaar "en ik die nog zo mijn best deed om het niet op dezelfde dag te laten vallen"... ik weet niet wat ik hiermee ben... :(

Ze heeft me ondertussen gemaild dat ze me niet meer wil zien. En ik ben het daar vandaag mee eens omdat ik zo'n verwijten niet verdien. Maar soms vraag ik me af of ik misschien toch niet in de fout ben gegaan... Vandaar de post om even te horen hoe jullie bruidjes hiermee zouden omgaan. En het doet deugd te horen dat ik niet alleen ben die stresst om dieje zaterdag niet mijn eigen feest bezig te kunnen zijn...



Laura
11-7-2009
 Meld misbruik24-8-2012 20:33:57

Vrienden van ons zijn ook na ons verloofd en zijn een dag na onze burgertrouw en een week voor onze kerkerlijke trouw getrouwd. Ik had daar totaal geen problemen mee. Waarom zou ik?




Eveline
18-8-2012
 Meld misbruik26-8-2012 9:22:39

geen idee hoe hecht je vriendschap met haar is, maar zelf zou ik het zonde vinden om over zoiets een vriendschap te verbreken. even nadenken hoeveel ze je waard is lijkt mij de boodschap. zo'n gesprekken moeten volgens mij ook niet via mail gevoerd worden, bel haar eens op en praat het uit, ga na hoe vergevingsgezind ze zelf is.



Reinhilda

 Meld misbruik27-8-2012 0:09:45

Beste,

Maak je niet zo druk in je vriendin. Jullie zijn misschien allebei een beetje fout, maar daar zijn jullie vriendinnen voor. Laat het allemaal even een beetje bezinken, want uit ervaring weet ik dat de pas gevraagde bruiden het meeste stress hebben omdat alles nog niet geregeld is en ze willen een perfecte dag hebben. Wees gerust, een week voor je trouwerij ligt je puzzel helemaal in elkaar en kun je gerust naar het feest van je vriendin.
Jullie zullen 2 verschillende bruiden zijn en het zullen 2 totaal verschillende feesten zijn. Maar allebei even mooi.
Ik zit al jaren in het vak, je moet mij de bruidjes niet leren kennen. Denk eraan, het organiseren van je feest is vaak leuker dan het feest zelf, want dit is een dag die eindigt voor hij begonnen is. Verknoei deze periode niet door onbenulligheden, waar je later spijt van krijgt.
Ik moet je wel zeggen dat je vriendin heel veel kans heeft om haar gedroomde zaal te vinden, want ze trouwt tijdens de examenperiode en dan willen de mensen niet naar een bruiloftfeest, maar willen ze bij hun kinderen thuis zijn. Ter controle, want anders gaan deze op stap ipv te studeren.
Voor ons is dit de zwakste periode van het jaar.



Katia
22-6-2013
 Meld misbruik29-8-2012 19:25:47

Grappig, ik heb daar hééééélemaal niet bij stilgestaan - de examenperiode... Gelukkig zijn er niet zoveel studentjes meer in onze familie. Zo zie je maar, dat je niet aan alles kan denken


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...