Nu Online
Momenteel zijn er 109 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Leeftijd

15-9-2006 9:40:39
Hoi,
houden jullie rekening met een leeftijdsgrens bij het uitnodigen van bv. neefjes en nichtjes? Komt iedereen of trekken jullie ergens een lijn?
Groetjes,
Els

els
17-8-2011
Meld misbruik

Reacties: 11 | Gelezen: 352

Caroline
7-7-2007
 Meld misbruik15-9-2006 9:59:07

Hallo Els,

Een nicht van mij trouwde een paar jaar geleden. Zij bepaalde dat maar een deel van de neven en nichten naar haar feest mochten komen (welgeteld 8 van de 29). Ik ben de 9e in rij en was er dus niet bij... Ik moet zeggen dat dat toen niet in goede aarde is gevallen.

Wij trouwen volgend jaar. Ik maak geen onderscheid qua leeftijd wat het uitnodigen van neefjes en nichtjes betreft. Ik vind het evenzeer "not done" om enkel die uit te nodigen waar ik een goede band mee heb (er zijn er echt die ik niet zo goed ken). Wij hebben beslist dat ze allemaal mogen komen (ev. met partner), maar pas vanaf het dessertenbuffet.

Ik geen echt jonge neven en nichten (de jongste is er geloof ik 14), dus over wie oud genoeg is of niet om naar het feest te komen, moet ik me geen zorgen maken...

Kirsten
9-6-2007
 Meld misbruik15-9-2006 11:06:18

Hoi,

Bij ons stelt dat probleem zich niet, omdat mijn jongste neef 20 is. Maar ik zou sowieso al mijn neven en nichten uitnodigen, ookal waren ze jonger. We hebben een plezante familie ;-)

Groetjes,
Kirsten
09/06/2007
www.kirstenchristoph.bruiloftsite.nl

Veroniek

Meld misbruik15-9-2006 11:09:36

Dag Els

Bij ons zit het zo onze nichten en neven zijn allemaal oud genoeg om een volledige avond te feesten enzo. (de jongste zal op onze trouw 11 zijn) We hebben ze allemaal uitgenodigd, maar voor ons feest hebben we gekozen dat enkel familie komt... De kindjes van mijn verloofde zijn zus en broer, zijn onze bruidskindjes en gaan dus een volledige dag bij ons zijn. 's Avonds zullen ze er niet bij zijn aangezien ze tussen de 2 en 3 zullen zijn als we trouwen. Zij gaan dat niet kunnen om laat op te blijven en omdat we niet graag hebben dat onze broers en zussen vlug naar huis moeten voor de kindjes hebben we een oplossing gezocht. De kindjes gaan bij de oma en opa van de aangetrouwde broers en zussen. Dus we nodigen de opa's en om's uit voor de eerste receptie en die nemen dan de kindjes mee om op te passen...

Groetjes
Veroniek
20 07 2007

Evelien
8-9-2007
 Meld misbruik15-9-2006 11:22:37

Hey Els,

bij ons zijn er ook nog enkele kindjes die te jong zijn om mee te komen. Mijn neefje is 10 en de kindjes van mijn vriend's neven en nichten zijn pas 2-4-6-8. 'k Denk ook wel dat de ouders zelf weten als hun kinderen nog te jong zijn of niet...

Rebecca
11-8-2007
 Meld misbruik15-9-2006 12:04:45

Hallo

Wij nodigen alle neven en nichten uit. De kleintjes zullen waarschijnlijk niet meekomen (zijn daartegen maar een jaar of 2). We hebben wel de lijn getrokken dat de kinderen van neven en nichten niet uitgenodigd worden, want ik heb al heel wat neven en nichten die ook kindjes hebben (in totaal zullen dat toch ook al 16 kinderen zijn, waarvan de meesten wel nog redelijk klein zijn en dus waarschijnlijk ook niet meekomen).

Groetjes
Rebecca
11.08.07

els
17-8-2011
 Meld misbruik15-9-2006 12:19:21

Hoi,

Ik vind het nogal moeilijk. Wij betalen alles zelf en daarom hadden we eraan gedacht om een grens te trekken op 16 jaar. Degene die jonger zijn hebben er niet veel aan en je betaalt voor hen ook de volle pot. Het is niet eenvoudig om zo'n keuzes te maken.

davida
8-9-2006
 Meld misbruik15-9-2006 12:41:04

hey
wij zijn vorige week getrouwd en wij hadden de grens ook op 16 j getrokken en er was niemand die daar problemen mee had.
grtjs

K
7-7-2007
 Meld misbruik15-9-2006 13:27:22

Kleine kinderen (jonger dan 16) gaan wij alleszins niet uitnodigen. Ik denk er sowiso aan de neven en nichten enkel op de receptie te vragen, want ik hou niet zo van feesten waar er te veel familie is, heb dan liever wat meer vrienden en collega's erbij dan neven en nichten die ik toch nooit zie... Wij hebben helemaal geen hechte familie...

Patricia
17-2-2007
 Meld misbruik15-9-2006 15:20:13

Wij nodigen alle neven en nichten van ons uit. De jongste is ongeveer 10 jaar. De kinderen van die neven en nichten nodigen wij niet uit. Enkel de kinderen van de suite mogen op het feest komen.
Groetjes

Christine
30-9-2006
 Meld misbruik15-9-2006 15:35:33

Hey,

Wij hebben de beslissing telkens overgelaten aan de ouders.
Van ons mochten die allemaal meekomen, maar in totaal van de 20 kinderen die voorzien waren, gaan er maar 9 aanwezig zijn. De jongste die gaat 5 jaar zijn en de oudste die is 13.

Groetjes,
Christine

Tamara
13-11-2010
 Meld misbruik15-9-2006 15:58:53

Hey,

bij mij zijn de meeste nichten en neven tussen de 28 en 19 jaar. 2 nichten zie ik niet meer sinds mijn 13 jaar. Mijn vader zijn jongste broer heeft 2 kinderen, een dochter van 10 jaar en een zoontje van 3 jaar. Het jongetje zal ons bruidsjongen zijn, dus hij is sowieso uitgenodigd samen met mama en papa. Mijn 2 oudste neven worden ook niet uitgenodigd op het avondfeest, maar wel op de receptie. Reden hiervoor is simpelweg dat wij ook nooit door hen uitgenodigd worden bij een doop van een van hun kinderen ofzo. Heb zelfs het jongste kind nog nooit gezien en hij is bijna 1 jaar.

groetjes,
Tamara

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...